Дата проведення:________
Клас:____ _____
Тема: Об’єкти та їх класифікація. Властивості об’єктів, значення властивостей. Об’єкти навколо нас.
Мета: Сформувати в учнів розуміння, що:
Дізнатися які об’єкти знаходяться навколо нас. Розвивати пізнавальний інтерес, навиків роботи з комп’ютером, самоконтролю, уміння конспектувати. Виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, дисциплінованість.
Очікуванні результати: Учень має уявлення:
Учень уміє класифікувати об'єкти за однією з властивостей
Обладнання: Комп'ютери, інтерактивна дошка, проектор, звукові колонки.
Наочність: картки з завданнями, об'єкти (ручка, яблуко, пенал, м'ячик, цукерка, книга і.т.д.), монетки для оцінювання знань учнів.
Форма проведення уроку: мультимедійний урок.
План уроку
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання й організації уваги учнів. Відмічання відсутніх.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Розгадування кросворда
1. Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш - ......
2. Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний …..
3. Має хвостик, очі - кнопки,
Не боїться кішки.
Під долонею працює
Вправна, зручна ...
4. Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...
Усі предмети, які нас оточують, називають об’єктами. Працюючи з об’єктами, ми повинні володіти інформацією про ці об’єкти. Розгляньте будь-який об’єкт. Наприклад, дошка: дерев’яна, прямокутна, чорна. А що можна робити з цим об’єктом? (Подивитися, пофарбувати, витерти)
IІI. Актуалізація опорних знань.
1. Які ви знаєте види персональних комп’ютерів?
2. На які види поділяються стаціонарні персональні комп’ютери?
3. Які є види портативних комп’ютерів?
4. Для яких цілей використовують портативні комп’ютери?
5. Які операції мож на виконувати з використанням комунікатора (смартфона)?
6. Для чого призначено планшетний комп’ютер?
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь з елементами бесіди і демонстрації комп’ютерної презентації.
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Об’єкти та їх класифікація. Властивості об’єктів, значення властивостей. Об’єкти навколо нас.».
Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися з поняттям об’єкти та їх властивостями і значеннями властивостей, дізнатися які об’єкти знаходяться навколо нас.
Чи знаєте ви, що...
Уперше в історії класифікацію об’єктів провів давньогрецький учений Арістотель (IV ст. до н. е.). Разом зі своїми учнями він виконав величезну роботу з класифікації відомостей про світ, які на той час накопичило людство. Вони розподілили їх на групи і кожній з них дали свою назву. Так уперше з’явилися фізика, математика, логіка.
Для зручності опрацювання, передавання та збереження даних про об'єкти люди часто об'єднують їх у певні групи – класифікують.
Класифікація – це розподіл об’єктів на групи за значеннями однієї або кількох властивостей.
Виконання вправ використовуючи навчальну презентацію.
ВПРАВА №1 (Визнач властивості та їх значення, за якими об'єкти об'єднали у групи) Учні підходять до інтерактивної дошки та записують відповіді. Підручник, вправа 9, ст 64
ВПРАВА №2 (У кожному прикладі вказана група з чотирьох об'єктів. Серед них однин об'єкт зайвий. Вказати, за значенням якої властивості здійснено розподіл об'єктів на групи та який об'єкт зайвий)
ВПРАВА №3 (Обговоріть, на які групи можна розподілити об'єкти на малюнку. Скільки таких груп можна утворити? За якими властивостями ви об'єднували об'єкт в групи?) Підручник, вправа 2, ст 61
ВПРАВА №4 Під час класифікації за значенням якої властивості можуть потрапити до однієї групи такі об'єкти:
ВПРАВА №5 (Визначте класифікацію)
МАТЕМАТИЧНА ЗУПИНКА (використовуючи навчальну презентацію)
Скільки ніг у трьох слонів?
А очей в семи вовків?
В двох трикутниках - кутів?
Лап у чотирьох вовків?
Ніжок у шести курчат?
Вушок в дев`яти зайчат?
Ріжок у п`яти корів?
Скільки ніг у двох корів?
Пальців на руках шістьох?
Крил у дев`яти синиць?
Вушок у сімох лисиць?
В десятьох собачок лап?
Хвостиків у сотні жаб?
ВПРАВА №6 (Тестування використовуючи навчальну презентацію).
Яка властивість вказує на призначення об'єкта?
а) являється носієм інформації;
б) може пофарбувати у синій колір;
в) може високо підскочити;
г) форма можна поставити на полицю;
Яка властивість вказує на форму об'єкта?
а) білий;
б) круглий;
в) далекий;
г) корисний;
Яка властивість вказує на розмір об'єкта?
а) зелений;
б) круглий;
в) великий;
г) корисний;
Яка властивість вказує на матеріал з якого зроблено об'єкт?
а) фіолетовий;
б) маленький;
в) швидкий;
г) пластмасовий;
Самостійна робота
Учні отримують об’єкти (ручка, яблуко, пенал, м'ячик, цукерку і.т.д.), та записують у таблицю властивості та значення властивостей об’єкта.
Робота у парах. Учні обговорюють під час класифікації за значенням якої властивості можуть потрапити до однієї групи їхні об'єкти
V. Фізкультхвилинка. Гімнастика для очей. (використовуючи навчальну презентацію)
Сухість, почервоніння, запалення, роздратування і втому очей, головні болі- Все це є наслідком постійно зростаючих вимог до зору і впливу комп'ютера на здоров'я очей.
VІ. Робота за комп’ютером.
VІІ. Підсумки уроку
Робота з підручником ст.565;
Учні оцінюють свої знання та вміння
Під час уроку учні отримували монетки з плюсами за правильну відповідь, та з мінусами - за не правильну. За результатами отриманих монет виставляються бали за урок.
VІІІ. Домашнє завдання:
Проаналізувати ст.-56-65;
1