Обчислення виду 65-20. Робота з даними(таблиці).

Про матеріал
Конспект уроку з предмету Математика за підручником Листопад 2 клас НУШ. Тема. Обчислення виду 65-20. Робота з даними(таблиці).
Перегляд файлу

Тема. Обчислення виду 65 – 20. Робота з даними (таблиці).

Формувати в учнів предметні компетентності:

  • вміння виконувати віднімання виду 65 - 20;
  • обчислювальні навички та вміння складати і розв'язувати задачі на знаходження різниці;
  • працювати з інформаційними таблицями;
  • розвиток логічного мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння;
  • культура математичних записів;
  •  старанність, стимулювання інтересу до математики.

Обладнання: підручник Н. Листопад, робочий зошит, мультимедійний комплект, конструктор, ілюстративний матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична, технологічна.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Дзвонить дзвіночок:

«Дзелень, дзелень!»,

Сміється сонце,

Збудився день.

Кличе дзвіночок:

«Бім-бам! Бім-бам!»,

Урок розпочати

Час школярам.

-         Дітки, поверніться до наших гостей та привітайтесь: «Добрий день!»

-         Сьогодні, як і на всіх попередніх уроках, прошу вас бути особливо:

Уважними

Розумнимим

Організованими

Кмітливими

ІІ. Повідомлення теми уроку

— На уроці ми ознайомимося з відніманням виду 65 - 20, попрацюємо над складанням та розв'язуванням задач, а також навчимося користуватися інформаційними таблицями.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Каліграфічна хвилинка

— Давайте з вами пригадаємо, яких  сусідів має число 4.  (Числа 3 і 5.)

-         Складіть з цих цифр усі можливі двоцифрові числа.

-         Проведемо хвилинку каліграфії, тож розгортаємо зошити.

-         Запишіть  сьогоднішню дату, класна робота.

-         Каліграфічно пропишіть числа, які ви утворили.

3 5 5 3 5 5 3 3 10 листопада Класна робота 33 55 35 53

 

 

 

 

 

 

 

 

— Назвіть десятковий склад записаних чисел.

2. Усні обчислення

- У осінньому лісі всі звірі готуються до зими. Давайте їм допоможемо.

Завдання від їжачка.

 

 

ЇЖАЧОК - ХИТРЯЧОК

-         Допоможіть їжачкові зібрати запаси на зиму.

-         Що любить  їжачок?

67 7 88 - 80 45 - 3 52 + 7 4 + 32 40 + 40 100 - 90 7 + 8 60 36 42 59 8 80 10 15

-         Запишіть знайдені числа у порядку збільшення.

-         Хвилина мовчання.

-         Продовжуємо роботу.

-         Перевіряємо.

8 10 15 36 42 59 60 80

Білочка - лічилочка ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Дослідження. Математика з другом

(Поділ на пари за кольорами-смайлами)

-         Діти, займіть місця, поруч зі своїм другом(подругою).

Завдання від білочки – лічилочки

— Вам потрібно разом за малюнком та записом пояснити як знаходили різницю 65-20.

Визначаємо час за пісочним годинником.

— З яким розрядом працювала білочка? (З десятками.)

Пояснення вчителя

65 - 20. Зменшуване 65 подаємо у вигляді суми розрядних доданків 60 і 5; від цієї суми будемо віднімати число 20; десятки віднімаємо від десятків: 60 - 20 = 40; до одержаного результату 40 додаємо 5 одиниць, буде 45.

Висновок. При відніманні круглого числа десятків працюємо з десятками. Кількість одиниць залишається незмінною.

-         Що полюбляє їсти білочка?

-         Вона отримує від нас горішки. Бо ви справились із завданням.

  1. Первинне закріплення. Розв'язування прикладів (с. 52, № 303)

Зайчик - побігайчик Завдання від зайчика-побігайчика

Перші 2 стовпчики — з коментуванням біля дошки, далі — самостійно.

Ст. 52 = 38 = 13 = 4 = 14

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка виконання 3-4 стовпчиків. Вправа «Кольорова вежа» (конструктор)

Шифр

Зелений Помаран чевий Жовтий Синій Червоний Блакит ний 79 71 42 28 25 24

79 42 25 28 Відповідь (знизу вверх)

 

 

 

-         Ви впорались із цим завданням, тому зайчик отримає морквинку.

Фізкультхвилинка

(виконання рухів за білочкою)

3. Творча робота над задачею (с. 52, № 304)

- Допоможіть ведмежатку - фантазерку скласти задачу.

Ведмежатко - фантазерко

— Складіть за малюнком задачу, що міститиме запитання «Скільки цукерок залишилося в коробці?».

• У коробці було 36 цукерок. Діти взяли з коробки 20 цукерок. Скільки цукерок залишилося в коробці?

— Запишіть розв'язання задачі в зошит.

36 – 20=16(ц.)

Відповідь: в коробці залишилося 16 цукерок.

— Складіть обернену задачу до поданої.

• Діти взяли з коробки 20 цукерок. У ній ще залишилося 16 цукерок. Скільки цукерок було в коробці?

-         Наше ведмежатко-фантазерко уявляє, що їсть цукерки, а насправді ми ж знаємо що це? (ягідки)

-         Ведмежатко теж отримує на зиму запас ягідок.

  1. Ознайомлення з принципами роботи з інформаційними таблицями (с. 53, № 305)

Синичка - веселочка - Синичка – веселочка підготувала нам табличку.

 

- Розгляньте таблицю, у якій подано інформацію про свійських птахів – курку, качку та індичку.

- Щоб дізнатися довжину тіла індички, я умовно проводжу лінії у стовпчику «Довжина» та в рядку «Індичка». Вони перетинаються в тій «комірці», у якій записано: 85 см.

Висновок. Щоб дізнатися потрібне число в таблиці, потрібно знайти перетин потрібного вертикального та горизонтального рядів.

Орієнтовні варіанти запитань за таблицею

— На скільки кілограмів індичка важча за курку?

На скільки кілограмів курка легша, ніж індичка?

Скільки разом важать качка та індичка?

Скільки всього важать усі птахи?

На скільки сантиметрів довжина тіла курки менша, ніж довжина тіла індички?

На скільки сантиметрів довжина тіла індички більша, ніж довжина тіла качки?

- А що може їсти синичка?

- Тому вона отримує на зиму від нас насінинки.

5. Логічне завдання. Конструювання. Робота в парах з конструктором

2) Виконання завдання підручника (с. 53, № 306).

Завдання від бобреняти

— Складіть із цеглинок конструктора куб.

Методики рефлексії в початкових класах.ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК

- Ви склали куб. То що ж  отримає бобренятко? Які запаси він робить на зиму?

(Гілля дерев)

V. Підсумок уроку.

- Що ми сьогодні робили на уроці?

- Чого навчились?

- Ми сьогодні добре попрацювали. Зробили добру справу і допомогли звіряткам.

Рефлексія

- Перед вами дві ромашки – велика і мала. Оберіть собі таку ромашку, яка відповідає вашій активності на уроці, вашій старанності і уважності.

- А тепер домалюйте квіточці ротик: посмішка – сподобався урок, куточки ротика вниз – не сподобався урок, пряма лінія – не визначився.

Оцінюю роботу учнів на уроці за допомогою стікерів.

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку