ОБОВ'ЯЗКОВЕ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Про матеріал

Обов'язкове домашнє завдання полягає у поглибленні, узагальненні та закріпленні знань, а також у розвитку уміння і навичок застосовувати ці знання на практиці, у формуванні і розвитку вміння самостійно працювати з навчальною, спеціальною літературою, робити узагальнення і висновки.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Харківський державний автомобільно-дорожній коледж

Лозівська філія

 

 

 

 

 

 

ОБОВ'ЯЗКОВЕ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

з дисципліни «Основи філософських знань»

 

студента групи _____________

 

__________________________________________________________

прізвище, ім’я по батькові

 

__________________                                                           ___________________

                       дата                                                                                                                                    підпис

 

 

 

 

 

ОЦІНКА

«______»________________________

ВИКЛАДАЧ___________________ О.В.Смолянова

 

 

 

       

Тести

на пошук визначеного поняття

по Його визначенню

 

  1. Наука, що є теоретичною формою світогляду. ______________________________
  2. Що визначається марксистами як об’єктивна реальність, яка дана нам в почуттях? ____________________________________________________________
  3. Що у філософії визначається як єдність сутності і існування? _________________
  4. Що у філософії визначається як теорія пізнання? ___________________________
  5. Що у філософії визначається як вчення про світ? ___________________________
  6. Що у філософії визначається як система цінностей і життєвих сенсів? _________
  7. Яка частина філософського знання вивчає загальні підходи до пізнання і розуміння буття? ______________________________________________________  
  8. Яка філософська дисципліна осмислює власний шлях, генезу філософії?
  9. Яка філософська категорія відображає послідовність явищ і процесів? _________
  10. Яка філософська категорія відображає розташування одних предметів біля інших? _________________________________________________________________
  11. Яка філософська категорія відображає обов’язковість, стійкість зв’язків, неминучість явищ і подій? ________________________________________________
  12. Яка філософська категорія відображає полярну спрямованість тенденцій, явищ процесів, що є взаємовиключними? ________________________________________
  13. Яку філософську категорію визначають як соціально організоване виробництво різновиду знання? _______________________________________________________
  14. Що у філософії визначають як цілеспрямовану діяльність, яка створює принци-пово нові і соціально значущі матеріальні та духовні цінності?  ________________
  15. Що у філософії визначають як образ, адекватний відображуваному об’єкту? ____________________________________________________________________

 

  1. Що у філософії визначають як специфічну форму взаємодії суб’єкту й об’єкту, кінцевою метою якої є істина, розробка моделей, програм, спрямованих на освоєння об’єкта відповідне до потреб суб’єкта? ___________________________
  2. Що у філософії визначають як міру людського у людині? __________________
  3. Що у філософії визначають як найвищу форму і результат відображення дійсності? ____________________________________________________________
  4. Що у філософії визначають як активну діяльність конкретно-історичного суб’єкта, у ході якої він здійснює матеріальне перетворення об’єкта відповідно до своїх цілей, розвивається і змінюється сам? ________________________________
  5. Що у філософії визначають як діяльність на грунт пізнання необхідності?  ______________________________________________________________________

Тести

на вибір правильної відповіді

(зайве виключити)

1. Августин визначав основою світу:

а) чотири стихії

 

б) Бога

 

в) матерію

 

г) ідею

 

 

2. Для ренесансного світогляду був характерний:

а) космоцентризм

 

б) теоцентризм 

 

в) гуманізм 

 

г) антропоцентриз

 

 

3. Піфагор та його послідовники шукали першопричинні основи буття у:

а) речовинному субстракті світобудови;

 

б) деяких ідеальних сутностях

 

в) у числах та їх комбінаціях;

 

г) у незмінному конструктивно-розумовому  принципі

 

                           (пануючому “управлінському началі”).

4. За Демокрітом основою буття є:

а) атоми;

 

б) ) апейрон;

 

в) порожнеча;

 

г) форма.

 

 

5. Філософія екзистенціалізму в першу чергу зосереджується на проблемах:

а) абсурдності буття людини;

 

б) свободи;

 

в) людини на межі буття і небуття;

 

г) творчої діяльності людини

 

 

6. Елементами людського пізнання, згідно з ірраціоналізмом, є:

а) людський розсудок

 

б) воля;

 

в) інтуїція;

 

г) фантазія.

 

 

7. До основних принципів діалектики належать:

а)  об”єктивності;

 

б)  розвитку;

 

в)  зв”язку;

 

г)  матеріальності.

 

 

 

 

 

 

8. До сфер суспільного життя відносяться:

а)  матеріальна;

 

б) духовна;

 

в) біологічна;

 

г) соціально-політична.

 

 

9. До форм наукового пізнання належать:

 а) проблема;

 

 б)) сумнів;

 

 в) гіпотеза;

 

 г ) теорія.

 

 

10. До основних законів діалектики належать:

а) закон детермінації;

 

б) закон заперечення заперечення;

 

в) закон єдності і боротьби протилежностей;

 

г) закон взаємного переходу кількісних і якісних змін

 

 

11. Рівні структури свідомості поділяються на:

а) надсвідомість;

 

б) підсвідомість

 

в) усвідомлення;

 

г) самосвідомість.

 

 

12. Усвідомлення містить такі компоненти:

а) віру;

 

б) цінності;

 

в) знання;

 

г) норми.

 

 

13. Згідно з фаталізмом перебіг історії залежить від:

а) людини, як біологічної істоти;

 

б) факторів, що знаходяться поза людиною;

 

в) від випадкового збігу обставин;

 

г) від людини як соціальної особистості.

 

 

14. Згідно з волюнтаризмом перебіг історії залежить:

  

а) від кожної особистості;

 

б) від великої особистості;

 

в) від незалежних  обставин;

 

г) від природних циклів.

 

 

15. За Арістотелем існують такі форми правління державою:

а) монархія;

 

б) арістократія;

 

в) бюрократія;

 

г) республіка.

 

 

Хто сказав?

1. «Пізнай самого себе» _________________________________ _________________

2. «Я знаю лише те, що я нічого не знаю»  _________________ __________________

3. «Усе тече, усе змінюється»   _____________________________________________

4. «Людина є мірого всіх речей - іскування існуючих неіснування всеіснуючих» _______________________________________________________________________

5. «Не можна двічі увійти в одну і туж річку»   _______________________________

6. «Чого не бажаєш собі, того не роби іншому»   ______________________________

7. «Немає нічого, окрім атомів і порожнечі»  _________________________________

8. «Знання - це пригадуваня»  ______________________________________________

9. «Вірю, тому що абсурдно»   _____________________________________________

10. «Вірю, щоб зрозуміти»   _______________________________________________

11. «Філософія є служницею богослов'я»   ___________________________________

12. «Якщо Бога не було б, його слід було видумати»   _________________________

13. «Мені  довелося обмежити розум, щоб звільнити місце  для  віри»   __________

14. «Що я можу знати? Що я повинен робити? На що я можу сподіватися? Що таке людяна?» ______________________________________________________________

15. «Немає суб'єкта без об''єкту, немає об'єкта без суб'єкту»____________________

16. «Кожен є предметом споживання для когось»____________  ________________

17. «Існувати, отже бути сприйманим»   _____________________________________

18. «Я мислю, отже я  існую»  _____________________________________________

19. «У якості наслідку виконання професійного обов'язку багатство морально не тільки  виправдане, але й приписане»   ______________________________________

20. «Все дійсне є розумним, все розумне є дійсним»  _________________________

21. «Якщо я йду назад, я з матеріалістами, якщо я йду вперед, я не з ними»   _____ ____ __________________________________________________________________

 

 

22. «Філософи лише по-різному пояснювали світ, але справа  в тому, щоб змінити його»  _________________________________________________________________

23. "Природа є не що інше, ях закам'яніле мислення"   ________________________

24. "Немає нічого в інтелекті, чого б не було у  відчутті"  ______________________

25. "Серце є скрижаль, на якому викарбований моральний закон”    _____________

 

АЛЬТЕРНАТИВНІ ТЕСТИ?

 (Дай відповідь та обґрунтуй)

  1.  Особистістю народжуються, або стають? __________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1.  З сучасного погляду на предмет філософії вона є світоглядною наукою, або  

світоглядом?___________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1.  Гегель був представником об’єктивного ідеалізму, або представником   

 суб’єктивного ідеалізму? _________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Світосприйняття відноситься до релігійного або філософського відображення світу? __________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

  1. Світорозуміння характеризує міфологічне або філософське відображення світу? _______________________________________________________________________

 

  1. Світорозуміння характеризує релігійне або філософське відображення світу? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Схоластична філософія була теоцентричною або космоцентричною? ___________ _______________________________________________________________________

 

  1. Антична філософія була космоцентричною або антропоцентричною? __________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Філософія Відродження була “техноцентричною” або антропоцентричною? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2.    Апологетика є характеристикою патристики або схоластики? ________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  3.    Що відроджує філософія Відродження: гармонійну людину доби античності, ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1.    Що є основою неповторності людини за Юркевичем: розум або серце? – _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2.    Світ символів за Сковородою: це Біблія або логіка? ________________________                            ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

Чи відомо тобі

ХТО ЦЕ?

Впишіть імена філософів та епоху в якій вони жили

Епоха

 

pp_094

ps_140

Pd01067

pp_054

pa_378

Епоха

 

pf_075

image079.jpg

завантаження.jpg

Screenshot_1.png

Screenshot_1.png

Епоха

Screenshot_15.png

Screenshot_5.png

Screenshot_4.png

Screenshot_3.png

Screenshot_6.png

Епоха

 

pd_010

ps_192

pl_025

pl_064

Screenshot_7.png

 

 

 

Впишіть імена філософів та епоху в якій вони жили

Епоха

pp_094

ps_140

Pd01067

pp_054

pa_378

Епоха

pf_075

image079.jpg

завантаження.jpg

Screenshot_1.png

Screenshot_1.png

Епоха

Screenshot_15.png

Screenshot_5.png

Screenshot_4.png

Screenshot_3.png

Screenshot_6.png

Епоха

pd_010

ps_192

pl_025

pl_064

Screenshot_7.png

 

 

 

 «ОСНОВНІ ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ ТА розвитку філософії»

СКЛАДИ СХЕМУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСЛОВИ СВОЮ ДУМКУ

  1. «Філософія – це приправа, без якої всі страви здаватимуться без смаку, але яка сама по собі не придатна для споживання» /Ернест Ренонс/
    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. «Бути філософом – бути приреченим ні вічну примхливість інших людей у їхніх оцінках і відслідковуваннях»/Кондильяк/

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. «Не думки людей, а докази розуму – ось універсальна формула пошуку істини» /П’єр Абеляр/

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. «Якщо мудрих не наділять високою пошаною, то народ не буде поважати їх» /Мо Цзи/

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Контрольні роботи
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку