"Образ Марусі Чурай"

Про матеріал
Бесіда з учнями про Марусю, а саме:походження, талант, зачитати цитати для змалювання портрета Марусі. Складання асоціативного куща до образу Марусі, складання сенкану
Перегляд файлу

Урок української літератури в 11 класі

Тема: Образ Марусі Чурай

Мета: проаналізувати образ Марусі Чурай, пояснити причину її вчинків;

удосконалювати вміння аналізувати образи-персонажі твору, розвивати логічне мислення,вміння висловлювати власну думку, працювати з текстом твору;

виховувати найкращі моральні якості українського народу: чесність, справедливість, вірність, патріотизм, працьовитість, шанобливе ставлення до батьків.

Обладнання: портрет Марусі Чурай, текст твору, ілюстративний матеріал.

Тип уроку: комбінований

Перебіг уроку

1 Організаційний момент

2 Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

Зі сторінок роману Л. Костенко «Маруся Чурай» перед нами постає образ легендарної української дівчини Марусі, яка була наділена найкращими рисами українського народу: чесна, справедлива, вірна коханому,шанобливо ставилася до своїх батьків, поважала старших. Котра літературна героїня із творів, вивчених нами раніше, нагадує нам Марусю?

3 Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу

Бесіда

Чому Маруся легендарна дівчина?

Що нам відомо про її походження?

Як у творі описано зовнішність Марусі?

(учні зачитують цитати)

Що вплинуло на зміну зовнішності героїні?

 

Що займає більшу частину життя Марусі?

Доведіть, що Маруся розуміє важливість свого мистецького покликання

Як дівчина виявляє свої почуття?

Які риси Маруся успадкувала від батьків?

Що стало поштовхом до складання пісень?

Чому Маруся звернулася до пісні?

Як ставилися люди до пісень Марусі?

 

Як ставляться до пісень Марусі герої роману?

Як Маруся ставиться до кохання і зради?

«Мозковий штурм»

Чи могла історія кохання Марусі і Гриця мати щасливий кінець?

Робота в групах.

Скласти асоціативний кущ до образу Марусі

Маруся- чесна, вихована, працьовита, талановита, вірна у коханні, патріотка, сильна духом, вродлива, нещаслива, покинута, зраджена, романтична, благородна, рішуча, горда

Скласти сенкан до образу Марусі

Маруся

Чесна,обдарована

Кохає, вірить, співає

Вона була нескорена духом

Талант

Незакінчене речення

Продовжити речення.

Сьогодні на уроці я зрозумів, навчився, дізнався…

На уроці було цікаво,нудно, байдуже…

Я на уроці : працював, відпочивав, допомагав іншим.

Підсумок.

1 Я зрозумів матеріал

2 Я дізнався більше, ніж знав

3 Я не зрозумів нічого

Домашнє завдання

Дати розгорнуту відповідь на запитання : «Чому для України Маруся «не просто так, Маруся,а це голос, це пісня, це душа»

 

 

Підготувала вчитель української мови і літератури ліцею « Прометей» ПМР

Криворук Галина Дмитрівна

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку