Одиниці вартості (гривня, копійки).

Про матеріал
ознайомити дітей з одиницями вартості (гривня, копійки), зі співвідношенням між ними; учити виконувати найпростіші розрахунки з використанням грошових одиниць; розв’язувати задачі; виховувати бажання вчитися. Урок-подорож
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "ілюстрації до казки котик і півник"


Тема. Одиниці вартості (гривня, копійки)

Мета: ознайомити дітей з одиницями вартості (гривня, копійки), зі співвідношенням між ними; учити виконувати найпростіші розрахунки з використанням грошових одиниць; розв’язувати задачі; виховувати бажання вчитися.

Тип уроку: урок-подорож

Хід уроку

І. Організація класу

Ось дзвіночок пролунав,

На урок нас всіх позвав.

Тож зібралися усі,

Бо ви, звичайно, молодці

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Сьогодні у нас з вами незвичний урок. До нас завітав гість, але не просто так, а з великим проханням. Хто саме,ми дізнаємося коли дамо відповіді на запитання.
  1. Пазл «Котик» ( зображення котика складається під час відповідей на запитання)
  • Порахуйте десятками від 10 до 50.
  • Які знаки нерівності ви знаєте?
  • А який знак рівності вам відомий?
  • У яких одиницях вимірюють масу?
  • Назвіть найменше трицифрове число. (100)
  • Отже, до нас завітав Котик. А що у нього трапилося ми дізнаємося коли пропишемо рядочок числа 100.
  1. Хвилинка каліграфії

Скільки розрядних сотень має число 100?

Зі скількох цифр воно складається? (  3)

Скільки клітинок займе це число? (3)

  • Котик просить допомогти йому зробити покупки в супермаркеті. Треба купити все, що попросив Півник. Допоможемо?

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

  1. Проблемне питання
  • Скажіть, для того щоб зробити покупки у супермаркеті, що нам потрібно в першу чергу? (Гроші)
  • Правильно, ми сьогодні разом з Котиком познайомимося з купюрами та монетами. А саме з гривнями та копійками.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • Котик сказав, що Півник дав йому трішки грошей. Давайте поглянемо, що ж у нього є.

(учитель показує зображення монети будь-якого номіналу)

  • Що це? (відповіді дітей)
  • Це монета, яка має вартість 10 копійок.
  • А це що? (Купюра)
  • Це купюра вартістю 50 гривень.
  • Якщо ми додамо всі гроші, що є в Котика, то скільки всього у нього буде?

 (50 гривень 10 копійок)

  1. Короткий запис одиниць вартості
  • Давайте запишемо і запам’ятаємо як в математиці скорочено позначаються одиниці вартості. (50 грн. 10 к.).
  1. Список продуктів
  • Отже, можемо вирушати у магазин. Але що ж купляти. Для цього завбачливий друг Котика написав йому список. Але, щоб відкрити його ми повинні з᾽ясувати одну важливу річ
    1.        Робота в парах

( У дітей на партах лежать зображення 1 грн. та монети по 10 к.)

  • Діти, з’єднайте монети і порахуйте скільки всього копійок у вас отрималось? (100 к.)
  • А тепер переверніть всі копійки і ви дізнаєтесь скільки це буде гривень.

 (1 грн)

  • Який висновок можемо зробити?

ВИСНОВОК: 100 к. = 1 грн.

  • Ось і список відкрився.
  1. Молоко
  2. Картопля
  3. Хліб 
  4. Зелень 
  5. Пшениця і кукурудза
  1. Подорож до супермаркету
    1.        Молоко.
  • Яка ціна молока? (50 к.)
  • Які монети нам потрібно взяти, щоб отримати 50 к.?
  • Який приклад можемо скласти?

25к. + 25к. = 50 к.

15 к. + 15 к. + 20 к. = 50к.

5 к. + 5 к. +20к. + 5к. + 5 к. + 10 к. = 50 к.

  1.        Картопля
  • Яка ціна картоплі? ( 1 грн.)
  • Якими грошима може розрахуватися Котик?
  • Правильно купюрою 1 грн.
  • А ще як?

50 к. + 50 к. = 100 к. = 1 грн.

  1.        Хліб
  • Яка ціна хліба? (2 грн. 25 к.)
  • Що ми візьмемо, купюри чи монети, щоб отримати 3 грн? (Купюри)
  • Які саме?

1 грн. + 1 грн. = 2 грн.

  • А які монети візьмемо, щоб отримати 25 к.?

10 к. + 5 к. + 10 к. = 25 к. або просто монету вартістю 25 к.

  1. Самостійна робота (Зелень)
  • Що ж, Котик думає, що він зможе самостійно з вами купити зелень.

Ціна зелені – 15 грн. 55 к.

Монети: 25 к., 25 к., 5 к., 50 к.

Купюри: 5 грн., 5 грн.,  2 грн., 1 грн., 10 грн., 2 грн.

  • Виберіть купюри та монети, склавши приклад, щоб вистачило купити зелень. Запишіть цей приклад.

(Фронтальна перевірка)

V. Фізкультхвилинка

VІ. Узагальнення та систематизація знань

  1. Задача (Пшениця)
  • Діти, ну як же Котик будучи у супермаркеті не купить своєму другові ласощі. Але для цього він просить вас допомогти розв’язати задачу.

Пшениця  – 15 грн.

Кукурудза - ? 85 грн.

За пшеницю і кукурудзу Котику потрібно заплатити 85 грн. Котик знає, що пшениця коштує 15 грн. Скільки коштує кукурудза?

  • Про що розповідається в задачі?
  • Яка ціна пшениця?
  • Яка ціна кукурудза?
  • Яка вартість всієї покупки?
  • Що запитується в задачі?
  • Чи можемо ми відразу дізнатися ціну кукурудзи?

85 – 15 = 70 (грн.)

Відповідь: 70 грн.

  • Молодці. Котик задоволений. Ви допомогли купити йому все що потрібно. Тому пригощає вас цукерками.

(Зображення цукерок трьох кольорів, для того, щоб діти потім об’єдналися в групи. Ці малюнки вони підходять і беруть у кошику)

  1. Робота в групах

(Кожна група має конверт з завданнями. Завдання однакові, але після біля чисел-відповідей різні літери. Після вирішення, діти всі разом складають слово. Букву «І» Котик тримає завчасно.)

200 к. + 10 к. =  _к.   М   Л  Д

1 грн. =___ к.             О   О  Ц

VІІ. Підсумок уроку

  • Котик  вам говорить, що ви сьогодні були молодці.
  • А Півник запитує у Котика і у вас:
  • Чи потрібні вам знання про одиниці вартості? Чому?
  • Чи потрібно ходити до школи і вчитися?

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 березня 2020
Переглядів
6723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку