Одновимірні масиви. Загальні відомості про середовище Lazarus

Про матеріал
PDF файл з теоретичними відомостями про одновимірні масиви. Одновимірний масив – це структура даних, яка містить набір елементів одного типу, розташованих в пам'яті послідовно. Кожен елемент масиву має свій індекс, який дозволяє отримати доступ до цього елемента.
Перегляд файлу

1             ОДНОВИМИРНI МАСИВИ. Загальнi вiдомостi про середовище Lazarus

Загальнi вiдомостi про середовище Lazarus. Lazarus — це вiльне iнтегроване середовище вiзуального програмування мовою Free Pascal. У середовищi Lazarus реалiзованi елементи об’єктно-орiєнтованого програмування (ООП). Середовище функцiонує пiд управлiнням ОС Windows i Linux. Воно забезпечує розробку програм як у консольному, так i у вiзуальному режимах. Методика розробки програм у консольному режимi принципово не вiдрiзняється вiд методики створення програм у середовищi Free Pascal. Тому далi основна увага буде придiлятися вiзуальному режиму Головне вiкно Lazarus складається з трьох частин: головного меню (Файл, Правка та iн.), панелi iнструментiв (лiворуч пiд головним меню) i палiтри компонентiв на вкладках Standard, Additional та iн.

Головне вiкно вiдкрите протягом усього перiоду роботи середовища. Призначення окремих пунктiв головного меню (Файл, Правка, Пошук, Вигляд та iн.) аналогiчне призначенню однойменних пунктiв iнших прикладних програм, зокрема стандартного редактора тексту. На панелi iнструментiв розташованi кнопки команд, що часто використовуються. Вони дублюють деякi команди головного меню. Назви цих кнопок з’являються пiсля встановлення на них вказiвника мишi.

Компонент, перенесений на форму, є об’єктом. Кожний об’єкт має властивостi i методи. Властивостi визначають зовнiшнiй вигляд об’єкта (iм’я, розмiри, колiр та iн.). Метод визначає поведiнку об’єкта, наприклад, як вiн буде реагувати на клацання кнопки мишi або змiну його розмiру. Для налаштування властивостей об’єктiв використовують Iнспектор об’єктiв. Значення деяких властивостей можуть змiнюватися також програмно.

Вiкно iнспектора об’єктiв призначене для надання компонентам, розташованим на формi, необхiдних характеристик (параметрiв), наприклад кольору, розмiру та iн. Вiкно мiстить вкладки Властивостi i Подiї. У лiвому стовпцi розташованi назви властивостей або подiй, а в правому — значення властивостей або iмена обробникiв подiй. Для вибору властивостi або подiї необхiдно клацнути кнопкою мишi на необхiдному рядку, пiсля чого можна вибрати або ввести її значення.

2             Розробка програми у середовищi Lazarus

    створення iнтерфейсу програми;

    розробка програмного коду;

    компiляцiя, зберiгання i виконання проекту.

3             Вигляд вiкон середовища Lazarus

image

Рис. 1: Початковий вигляд вiкон середовища Lazarus

4             Вiкно редактора тексту

Вiкно редактора тексту призначено для введення i редагування програмного коду. Фактично у редакторi тексту мiститься структура (шаблон) майбутньої програми, що полегшує роботу програмiста.

Табл. 1: Запам’ятай!:

Ключовi слова

Напiвжирний шрифт

Знаки пунктуацiї

Червоний колiр

Коментарi

Синiй колiр

Помилки

Коричневий колiр

5             Запитання для перевiрки знань

1.    Якi вiкна має середовище Lazarus?

2.    За допомогою яких команд виконується компiляцiя i запуск програми?

3.    Для чого призначено вiкно редактора тексту?

4.    Для чого призначена панель iнструментiв головного вiкна?

5.    Як встановлюються подiї для об’єктiв, розташованих на формi?

6.    Для чого призначено вiкно iнспектораоб’єктiв?

pdf
До підручника
Інформатика (підручник для класів із поглибленим вивченням інформатики) 9 клас (Руденко В.Д., Речич Н.В., Потієнко В.О.)
Додано
18 травня
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку