Перебіг заняття
I Організаційний момент
1.Швидше ,діти, на урок
Пролунав уже дзвінок.
Не баріться,поспішайте.
На урок всі завітайте.
2.Налаштуємося на позитив.
3.Вправа «Очікування».
II Актуалізація опорних знань учнів
1.Повідомлення синоптиків.
2.Повідомлення літописця.
24.11.2020р. – День пам’ яті жертв Голодомору.
328 день року, до кінця року залишилося 37 днів.Іменини святкують Євгеній, Максим, Віктор.
3.Загадка.
Таке велике,що займає увесь світ.
Таке маленьке,що в ишілину зайде.
Повітря
4.У нас з вами сьогодні важлива місія,ми будемо шукати шляхи – охорони найголовнішого багатства на планеті Земля. Здогадались,що це? Повітря.
Діти по телефону шукають значення слова «місія».
III. Повідомлення теми і мети уроку
IV.Повторення вивченого
1.Завдання по групах.Повторення правил роботи в групах.
1група – Що таке повітря?
2 група – Розповідь про вітер.
3 група – Склад повітря.
4 група – Чому , чим пухкіший і товстіший шар снігу вкриває взимку зелені рослини,тим їм тепліше?
2.Вправа «Увага»
- Махніть рукою ті,хто знає ,чим ми дихаємо.
- Плесніть в долоні ті, хто знає ,що повітря перебуває в газоподібному стані.
- Встаньте ті,хто знає, що повітря – це суміш газів.
3. Підсумок.
- Ви гарно попрацювали. А зараз дістаньте свої телефони і давайте перевіремо свої знання:
-Що таке повітря?
-Склад повітря.
-Що таке рух повітря?
Ви чудово справилися з завданням.
V Фізкультхвилина(рухома)
VI Вивчення нового матеріалу
1.Чому повітря потрібно охороняти від забруднення?
2.Актуальним на сьогоднішній день є хвороба, яка спонукала нас носити маски,постійно міряти температуру,звертатися до лікаря.Це ковід 19.Вірус не циркулює у повітрі, але забруднене повітря збільшує вірогідність зараження,тобто корона вірус може передаватися через повітря.
Повідомлення про короновірус.
3.Відео про Україну, яка є на сьогоднішній день однією з екологічно
« брудних» країн світу.
4.Суми не є виключенням із правил.
Розповідь про ВАТ « Хімпром» з супроводом. Це підприємство хімічної промисловості, що виготовляє: мініральні добрива, кислоти та інші види хімічної продукції. Щоб завод не викидав у повітря надзвичайно небезпечні речовини для здоров’ я людини, на підприємстві встановлено пилоочисні фільтри.
5.Вправа « Бачу, чую, відчуваю, розумію».
6. Але не тільки підприємства причиняють нам неподобства. Є природні чинники, які забруднюють повітря і господарська діяльність людини.
Розповідь.
7.Робота з підручником с.109.
8.Перевір себе.
9.Бесіда. Які ж заходи з охорони повітря від забруднення треба виконувати?
10. Пригадаємо, які рослини найкраще очищують повітря? (С.110 підручни -ка).
11. Робота в зошиті с.33 – 34.
VII Закріплення вивченого
Гра «Learning apps» - про повітря.
VIII Підсумок. Рефлексія
VIV Домашня робота
С. 109-111,опрацювати статтю підручника,зош. – с.34. намалювати кімнатну рослину,яка найкраще очищає повітря.