Олекса Стороженко «Скарб». Гумористичне,викривальне зображення головного героя.Скарб – узагальнений образ щастя.

Про матеріал
Мета:опрацювати ідейно-художній зміст твору Стороженка «Скарб», звертаючи при цьому увагу на скарб як узагальнений образ щастя,висвітлити гумористичне змалювання образу Павлуся, його поведінки; з’ясувати повчальний характер оповідання; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення; учити грамотно висловлювати власні думки, співставляти, робити висновки; виховувати прагнення до осмисленого, активного, творчого життя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Олекса Стороженко “Скарб”. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя.

Номер слайду 2

Мета: опрацювати ідейно-художній зміст твору О. Стороженка «Скарб», звертаючи при цьому увагу на скарб як узагальнений образ щастя,висвітлити гумористичне змалювання образу Павлуся, його поведінки; з’ясувати повчальний характер оповідання; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення; учити грамотно висловлювати власні думки, співставляти, робити висновки; виховувати прагнення до осмисленого, активного, творчого життя.

Номер слайду 3

Епіграф уроку. Наше щастя чи нещастязалежить від нас самих. Мішель де Монтень

Номер слайду 4

Сюжет оповідання

Номер слайду 5

Образок літературний — невеликий прозовий твір, часто близький до нарису, побудований на матеріалі якогось конкретного життєвого факту або події. Для образків характерне ескізне зображення людей кількома яскравими штрихами, а також малорозвинений сюжет. Скарб-це…1. Коштовності, гроші, цінні речі// Коштовності, гроші та інше, сховані в потаємному місці, закопані в землю.2. Духовні та культурні цінності, що їх створила людина. Мовні скарби.3. Хто-,що-небудь надзвичайної цінності з винятковими достоїнствами, якостями// Багатство розуму, почуттів…// Пестливе звертання до дорогої, любої людини.4. Господарські речі,пожитки, майно. Словникова робота

Номер слайду 6

Щастя – це почуття або стан найвищого, повного задоволення життям; вияв радості від спілкування з рідними, близькими; сприятливий збіг обставин; талант, успіх удача. (Тлумачний словник української мови).

Номер слайду 7

Образок літературний — невеликий прозовий твір, часто близький до нарису, побудований на матеріалі якогось конкретного життєвого факту або події. Для образків характерне ескізне зображення людей кількома яскравими штрихами, а також малорозвинений сюжет. Що таке щастя?

Номер слайду 8

Образок літературний — невеликий прозовий твір, часто близький до нарису, побудований на матеріалі якогось конкретного життєвого факту або події. Для образків характерне ескізне зображення людей кількома яскравими штрихами, а також малорозвинений сюжет. Що таке щастя?

Номер слайду 9

Образок літературний — невеликий прозовий твір, часто близький до нарису, побудований на матеріалі якогось конкретного життєвого факту або події. Для образків характерне ескізне зображення людей кількома яскравими штрихами, а також малорозвинений сюжет. Що таке щастя?

Номер слайду 10

Образок літературний — невеликий прозовий твір, часто близький до нарису, побудований на матеріалі якогось конкретного життєвого факту або події. Для образків характерне ескізне зображення людей кількома яскравими штрихами, а також малорозвинений сюжет. Що таке щастя?

Номер слайду 11

Щастя – це трикутник, а в нім три сторони: віра, надія, любов. Богдан-Ігор Антонич Щасливий той, хто щасливий у себе вдома. Лев Толстой Щастя дається тому, хто багато працює. Леонардо да Вінчі Дбаючи про щастя інших, ми знаходимо своє власне. Платон Найпрекрасніші й водночас найщасливіші люди ті, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших. В. Сухомлинський Щастя – як здоров’я: якщо його не помічаєш, значить воно є. Іван Тургенєв. Видатні люди про щастя

Номер слайду 12

Метод «Плутанка» Відновивши прислів’я, скажіть, яке з них найвлучніше характеризує героя твору? Хто горя не бачив,…а родись щасливим. Без щастя… не буде й до останку. Де щастя родиться,… в ліс по гриби не ходи. Дурень спить, … той і щастя не знає. Не в кожної Насті… там і зависть плодиться. Коли нема щастя зранку, … а щастя в головах лежить. Не родись вродливим,… однакове щастя.

Номер слайду 13

Подорож у зміст твору. Першу частину виділяємо від початку до слів: «...а наш Павлусь і не схаменувся, як зоставсь круглим сиротою». Словникова робота:похолок (підліток); левада (ділянка землі з сінокосом, городом, плодовими та іншими деревами); пуцьвірінок (тут: маленька дитина); лика драти (тяжко карати, бити); юродство (тут: безглуздий вчинок, неприродна поведінка); дяк (помічник священика під час богослужіння, псаломщик); опецькуватий (невисокий, але товстий, незграбний); одутлуватий, одутлий (із розпухлим, набряклим обличчям); салогуб (товстий губатий чоловік; зневажливо – про різника, торговця, міщанина); вечорниці ( весняні й осінні зібрання молоді, на яких у будні влаштовувалися розваги й виконувалася певна робота, а у свята – гуляння); небога (застаріле – бідолаха, сердега); свита (старовинний довгополий верхній одяг із домотканого грубого полотна).

Номер слайду 14

Подорож у зміст твору. Другу частину виділяємо від слів: «Що з ним сталось?» до «Засміються парубки та й підуть від його». Словникова робота:талан (доля, щастя); лавка (крамниця); ялова (безплідна, яка не має приплоду); хура (віз); колодка (деревина з видовбаною серединою, уживана для різних господарських потреб — як човен, посуд для напування худоби, вулик тощо); неборак (бідолаха); царина (пасовище, вигін).

Номер слайду 15

Подорож у зміст твору. Третю частину слід виділити від слів: «Раз на зелені свята зібралося парубоцтво шукати скарба» до слів «Спав, спав, аж поки навіки не заснув». Словникова робота:зелені свята (Трійця, клечальна неділя); заступ (залізна лопата для земляних робіт); шолудивий (облізлий, лисий, нікчемний, огидний);хорт (мисливська собака); поміст (поверхня з дощок, покладена на якусь основу, підлога); дукат (срібна або золота монета).

Номер слайду 16

Образок літературний — невеликий прозовий твір, часто близький до нарису, побудований на матеріалі якогось конкретного життєвого факту або події. Для образків характерне ескізне зображення людей кількома яскравими штрихами, а також малорозвинений сюжет. Виступ народознавця

Номер слайду 17

Подорож у зміст твору. Четверта частина – від слів: «Що таке на світі щастя...» до кінця оповідання.

Номер слайду 18

Скарб

Номер слайду 19

Літературна вікторина

Номер слайду 20

Морально-етичні проблеми. Мораль - система поглядів і уявлень, норм і оцінок, що регулююють поведінку людей; одна з форм суспільної свідомості. Етика — це наука про мораль, що досліджує закономірності та принципи її виникнення, розвитку й функціонування, роль і призначення моралі в житті окремої особи й суспільства.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Образок літературний — невеликий прозовий твір, часто близький до нарису, побудований на матеріалі якогось конкретного життєвого факту або події. Для образків характерне ескізне зображення людей кількома яскравими штрихами, а також малорозвинений сюжет.

Номер слайду 23

Образок літературний — невеликий прозовий твір, часто близький до нарису, побудований на матеріалі якогось конкретного життєвого факту або події. Для образків характерне ескізне зображення людей кількома яскравими штрихами, а також малорозвинений сюжет. Небагато дійових осіб. Зображується один епізодіз життя героя. Динамічний розвиток сюжету

Номер слайду 24

Гумор — доброзичливий сміх, спрямований на викриття певних вад людського характеру чи недоладності у житті людей, у їх поведінці. Іронія — тонка прихована насмішка, кепкування, глузування. Сатира — гостре висміювання (часто в перебільшеному вигляді) всього нечесного, несправедливого. Сарказм — зле, в’їдливе висміювання серйозних вад у характері персонажа, подіях та явищах громадського або приватного життя з тим, щоб викрити їхню потворну суть і викоренити, знищити, бо виправити їх не можна. Теорія літератури

Номер слайду 25

Пошуково-дослідницька робота: «Зв’язок твору «Скарб» із фольклором»

Номер слайду 26

Творча робота. Скласти сенкан до слова “щастя.”Схема сенкана. Перший рядок – 1 іменник (тема). Другий рядок – 2 прикметники. Третій рядок – 3 дієслова. Четвертий рядок – речення з 4 слів. П’ятий рядок – 1 іменник (синонім до теми).

Номер слайду 27

Скарб

Номер слайду 28

Епіграф уроку. Наше щастя чи нещастязалежить від нас самих. Мішель де Монтень

Номер слайду 29

Рефлексія. Технологія незакінчених речень. На уроці для мене цікавим було... Найбільше мені сподобалося... Я тепер знаю…Я тепер умію…

Номер слайду 30

Домашнє завдання(одне завдання на вибір)1. Скласти кросворд або вікторину за змістом оповідання. 2. Письмова творча робота “Чого мене навчило це оповідання?”.3. Написати невеликого листа (4 – 5 речень) у жартівливому тоні Павлові Лежню, висловивши в ньому свої поради, як змінити його спосіб життя.

pptx
Додано
1 березня 2021
Переглядів
4388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку