Дана розробка конспекту буде актуальна для учнів 5-6 класів. На уроці заплановано практичну роботу "Виготовлення колажу" , тобто фрагменти цього уроку можно використаи і на уроках образотворчого мистецтва.
«Citius. Altius. Fortius». Ці три слова латинською означають – «швидше, вище, сильніше»
«Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім’я слави спорту та честі наших команд» .
Олімпійський урок у 6 класі
Завдання уроку:
Хід уроку
І. Теоретична частина
Вчитель Як ви, мабуть, здогадалися цей урок присвячений Олімпійським іграм. Та чи багато ми знаємо про ці видатні змагання? Можливо хтось знає більше, хтось менше, а хтось взагалі нічого. Тому сьогодні ми пропонуємо вам здійснити подорож в історію Олімпійських ігор.
1 учень: Олімпійські ігри зародилися у Стародавній Греції у місті Олімпія на півострові Пелопоннес. Зародження Олімпійських ігор пов'язують із легендарними іменами грецького героя Геракла, царя Пелопса, спартанського законодавця Лікурга та еллінського царя Іфіта. Ігри проводилися на честь бога Зевса, храм якого знаходився тут же. У храмі була статуя Зевса, що виготовлена із золота та слонячої кістки. Ця статуя вважалася одним із 7 чудес світу.
2 учень: Перші ігри відбулися у 8-му столітті до н.е. Вони проводилися впродовж майже 1000 років. Під час проведення ігор на території Греції оголошувався «Священний мир». Будь-які військові конфлікти та сутички в регіоні, де відбувалися Олімпійські ігри, заборонялися. В Олімпії збиралися посланці різних грецький міст – спортсмени і вболівальники. Також з’їжджалися оратори та поети для того, щоб прочитати свої твори перед глядачами. В Олімпійських іграх могли брати участь тільки вільні громадяни Греції – чоловіки та юнаки, що не порушували закон. Спортсмен повинен був декілька років готуватися до змагань, тому селяни та ремісники не могли брати участі в іграх через те, що не мали часу на тренування. Жінок на Олімпійські ігри не допускали. Для жінок проводилися окремі ігри на честь богині Гери.
1 учень: Змагання відбувалися кожні чотири роки і тривали п’ять днів. Переможців увінчували вінцем з гілок оливи та встановлювали на їхню честь статуї. Греки вели відлік часу за Олімпіадами, починаючи від перших, що відбулися у 776 р. до н.е.
2 учень: Останні Олімпійські ігри у Давній Греції відбулися в 393 році н. е. У 394 році н. е. імператор Феодосій І своїм указом заборонив їх проведення. У 426 році н. е. відповідно до указу Феодосія ІІ були зруйновані грецькі святині разом з Олімпією.
Перегляд презентації
1 учень: Відродженню Олімпійських ігор світ зобов’язаний цілеспрямованості та енергії П’єра де Кубертена – французького громадського діяча, гуманіста і просвітителя, історика, літератора. Вирішальною подією для утвердження новітньої Олімпійської ідеї був перший Олімпійський конгрес 1894 року в Парижі. Місцем проведення перших Олімпійських ігор сучасності 1896 року було обране грецьке місто Афіни.
2 учень: Олімпійські ігри проводилися раз на чотири роки, зимові чергувалися з літніми через два роки.
На самому початку Олімпіада ще не мала такої популярності. На першій афінській Олімпіаді виступали лише 245 спортсменів із 14 країн світу. Атлети змагалися у 9 видах спорту: греко-римській боротьбі, велосипедному спорті, гімнастиці, легкій і важкій атлетиці, плаванні, стрільбі, тенісі та фехтуванні.
1 учень: Серед учасників першої олімпіади не було представників України. Кілька атлетів із Одеси намагалися потрапити на ці змагання, однак грошей у них вистачило доїхати лише до Стамбулу, тодішнього Константинополя.
2 учень: Минуло понад 100 років: зараз олімпійці є гордістю нації, і спортивні держави вкладають небачені суми у розвиток олімпійського руху.
1 учень: Мета Олімпійського руху полягає в тому, щоб розвивати прекрасні якості, яких набувають у змаганнях на дружніх полях любительського спорту, та об’єднати молодь усього світу раз на чотири роки на величному спортивному святі, що сприяє міжнародній довірі і добрій волі.
Олімпізм – життєва філософія, що звеличує та об’єднує в гармонійне ціле тіло, волю й розум.
Вчитель
Символіка
До Олімпійської символіки належать Олімпійські кільця, Олімпійський прапор, Олімпійське гасло, Олімпійська емблема, Олімпійський гімн, Олімпійський вогонь та Олімпійський смолоскип.
Олімпійський прапор
П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене – на чисто білому полотнищі – це Олімпійський прапор. Він урочисто підіймається в Олімпійському місті на високій щоглі олімпійського стадіону, там, де майорять прапори всіх держав-учасниць Олімпійських ігор.
Олімпійське гасло
Спеціальним гаслом Олімпійських ігор є три слова: «Citius. Altius. Fortius». Ці три слова латинською означають – «швидше, вище, сильніше». Олімпійське гасло закликає всіх учасників олімпійського руху до вдосконалення та гармонії відповідно до духу олімпізму.
Вважають, що гасло придумав П’єр де Кубертен. Але ці слова належать французькому священику Анрі Дідону.
Олімпійський вогонь
Олімпійським вогнем є вогонь, що запалюють в Олімпії під егідою МОК. Він проходить свій шлях до міста, в якому відбуваються Олімпійські ігри, за допомогою смолоскипової естафети та закінчує подорож у великій чаші олімпійського стадіону.
Олімпійська емблема
Олімпійська емблема чітко визначена в Олімпійській Хартії – правовому документі олімпійського руху. Основний її елемент – п’ять кілець, поєднаних з іншими елементами. Олімпійські кільця символізують ідеали й мету олімпійського руху. Вони мають синій, жовтий, чорний, зелений і червоний колір і переплітаються зліва направо. Кольори верхніх трьох кілець – синій, чорний і червоний. Нижче – жовте і зелене кільце. Вся фігура є правильною трапецією. Олімпійські кільця символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь у Олімпійських іграх з усіх п’яти континентів нашої планети.
Олімпійська присяга
«Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім’я слави спорту та честі наших команд» .
2 учень: Україна вперше виступала незалежною командою в Атланті у 1996 році, посівши при цьому дев’яте місце в загальному неофіційному командному заліку. Виборола 23 нагороди — дев’ять золотих, дві срібних і 12 бронзових. У Сіднеї 2000 року наші атлети були XIII-ми, отримали 23 нагороди — три золотих, десять срібних та стільки ж бронзових. У Афінах посіли XII позицію, здобули 23 нагороди — дев’ять золотих, п’ять срібних і дев’ять бронзових.
1 учень: У 2008 р. в Пекіні фінішували XXIX літні Олімпійські ігри. Українська збірна здобула 27 медалей — сім золотих, п’ять срібних і 15 бронзових. Вітчизняні атлети посіли XI місце в неофіційному командному заліку.
2 учень: Імена спортсменів записані золотими літерами на сторінках спортивної істо ученьрії нашої незалежної держави.
До 1994 року наші спортсмени виступали у складі збірної Радянського союзу, а у 1994 команда незалежної України вперше виступила на зимових Олімпійських іграх у Ліллехаммері.
Олімпійські чемпіони:
Зінаїда Турчина
Валентин Манкін
Володимир Голубничий
Борис Шахлін
Ольга Бризгіна
Лариса Латиніна
Поліна Астахова
Віктор Чукарін
Юрій Сєдих
Валерій Борзов
Олімпійські чемпіони незалежної України:
Оксана Баюл
Володимир Кличко
Інаса Кравець
Лілія Підкопаєва
Катерина Серебрянська
Ірині Мерлені
Юрій Нікітин
Валерій Гончаров
Юрій Білоног
Рустам Шаріпов
Яна Клочкова
Наталя Добринська
1 учень: Олімпійський рух поширює у світі ідеї здорового способу життя, розвитку фізичної культури та спорту, сприяє налагодженню дружніх стосунків між народами, континентами. Олімпійський вогонь подорожує планетою і запалює в серцях усіх людей світу дух свободи, миру, єдності, дружби та спорту. Я бажаю вам, щоб у ваших душах та серцях оселилися такі самі щирі почуття.
ІІ. Практична робота
Створення колажу на олімпійську тематику
ІІІ. Підсумок уроку
Підготувала та провела класний керівник
Холеван Лілія Марківна