Розробку уроку корисно застосовувати при вивченні теми "Основи програмування" на уроках інформатики та при підготовці учнів до олімпіади з програмування.
Оператори введення-виведення даних. Мова програмування Pascal.
Мета: з’ясувати структуру операторів READ-WRITE, дізнатися про особливості виконання введення-виведення у Pascal – програмах; навчитися використовувати різні форми READ-WRITE у програмах, реалізовувати інтерактивне введення початкових даних у програму.
Обладнання: середовище Pascal ABC, презентація “Оператори введення-виведення”
Тип уроку: урок узагальнення.
Форма уроку: М о з к о в и й ш т у р м.
І. Повідомлення теми. Мотивація
Навчальна презентація “Оператори введення-виведення”, розташована на робочому столі.
Мета мозкового штурму:
ІІ Усвідомлення теоретичного матеріалу.
1. Перевірка домашнього завдання.
Для засвоєння структури та особливостей застосування операторів введення-виведення рекомендується крок за кроком виконати всі пункти інтерактивного меню, яке містить слайд 4 презентації.
Крок 1 – Оператор введення. Відповімо на питання
...
Якщо клікнути мишкою по слайду – можна побачити правильні варіанти відповідей..
Крок 2. Оператор виведення розгядає наступний сайд.
Питання повторюються! Чи будуть однаковими відповіді?
... Давайте перевіримо себе.
Крок 3. При використанні операторів уведення-виведення є дуже багато нюансів, розглянути які допоможуть приклади. На слайдах ви бачите фрагменти програм, що використовують оператори READ-WRITE. Потрібно обрати вірний результат роботи кожного фрагмента.
Крок 4. Інтерактивне введення даних у програму.
Використання оператора введення створює можливість надавати початкове значення змінним не на етапі створення програми, а в процесі її виконання. Таким чином програмний код не змінюється, але кожен раз обчислює різні вхідні дані.
Але оператор уведення не попереджає користувача, що дані необхідно ввести з клавіатури. Це можна зробити за допомогою оператору виведення. Тому оператори READ – Write дуже часто працюють поруч і забезпечують інтерактивне введення даних у програму. Ви бачите на слайді програму “Діалог”, що демонструє діалог людини з компютером.
Уважно подивитеся на текст програми, тому що з нею повязане ваше 1 практичне завдання.
ІІІ. Закріплення теоретичного матеріалу
Крок 5. Перед виконанням практичного завдання давайте зробимо деякі висновки – а для цього продовжимо початі на слайді речення :
а) ігрові програми б) універсальні програми
в) модульні структури.
IІІ. Застосування набутих знань та вмінь.
Навчальна презентація допомогла нам засвоїти теоретичний матеріал, побачити на прикладах, як використовуются оператори введення-виведення в програмах. “Краще один раз побачити, чим сто разів почути”, а ще краще спробувати зробити!
Ваша практична робота складається з 2 завдань, що виконуються в середовищі PASCAL ABC.
|
1 рівень (до 6 балів) Складіть програму, яка обчислює добуток двох чисел а=34,67 в=7,21
2 рівень (6-8 балів) Складіть програму, яка обчислює добуток будь яких двох чисел.
3 рівень (8-12 балів) Складіть програму, яка обчислює добуток будь яких двох чисел та видає на екран результат обчислень у наступному вигляді ( даним дійсного типу задати формат виведення :7:3): А=... В=... А*В=
|
3. Оцінювання.
IV Домашне завдання.
Скласти програму обчислення площі трикутника, якщо відомі три сторони за формулою Герона
V. Підсумок уроку.
Як оператори введення-виведення поширюють можливості Pascal – програми?
Вони надають можливість створювати інтерактивні, універсальні програми с додатковими поясненнями для користувача.