Урок "Оператори введення-виведення даних. Мова програмування Pascal".

Про матеріал

Розробку уроку корисно застосовувати при вивченні теми "Основи програмування" на уроках інформатики та при підготовці учнів до олімпіади з програмування.

Перегляд файлу

Оператори введення-виведення даних. Мова програмування Pascal.

 

Мета: з’ясувати структуру операторів READ-WRITE, дізнатися про особливості виконання введення-виведення у  Pascal – програмах; навчитися використовувати різні форми READ-WRITE у програмах, реалізовувати інтерактивне введення початкових даних у програму.

Обладнання: середовище Pascal ABC, презентація “Оператори введення-виведення”

Тип уроку: урок узагальнення.

Форма уроку: М о з к о в и й  ш т у р м.

 

Хід уроку

І. Повідомлення теми. Мотивація

  •     Урок має нестандартну форму - “Мозковий штурм”. Чекаю, що ви продемонструєте уміння логічно і творчо мислити, висловлювати та уважно вислуховувати найнесподіваніші думки, запам’ятовувати, робити висновки. Основні правила “Мозкового штурму”: мисліть творчо, ризикуйте.

Навчальна презентація “Оператори введення-виведення”, розташована на робочому столі.

Мета мозкового штурму:

З’ясувати

  •     яку структуру мають оператори READ-WRITE ;
  •     як вони поширюють можливості  Pascal – програми.

Навчитися

  •     використовувати різні форми READ-WRITE у програмах;
  •     реалізовувати інтерактивне введення початкових даних.

 

ІІ  Усвідомлення теоретичного матеріалу.

              1. Перевірка домашнього завдання.

Для засвоєння структури та особливостей застосування операторів введення-виведення рекомендується крок за кроком виконати всі пункти інтерактивного меню, яке містить слайд 4 презентації.

Крок 1 – Оператор введення. Відповімо на питання

  •     Яка дія цієї команди?  
  •     З чого складається список введення?
  •     Які дві форми має цей оператор?

...

Якщо клікнути мишкою по слайду – можна побачити правильні варіанти відповідей..

 

Крок 2. Оператор виведення розгядає наступний сайд.

Питання повторюються! Чи будуть однаковими відповіді?

  •     Яка дія цієї команди?
  •     З чого складається список виведення?
  •     Які дві форми має цей оператор?

...   Давайте перевіримо себе.

 

Крок 3. При використанні операторів уведення-виведення є дуже багато нюансів, розглянути які допоможуть приклади. На слайдах ви бачите фрагменти програм, що використовують оператори READ-WRITE. Потрібно обрати вірний результат роботи кожного фрагмента.

                                            

 

                                            

                                                   

 

Крок 4. Інтерактивне введення даних у програму.

Використання оператора введення створює можливість надавати початкове значення змінним не на етапі створення програми, а в процесі її виконання. Таким чином програмний код не змінюється, але кожен раз  обчислює різні вхідні дані.

Але оператор уведення не попереджає користувача, що дані необхідно ввести з клавіатури. Це можна зробити за допомогою оператору виведення. Тому оператори READ – Write дуже часто працюють поруч і забезпечують інтерактивне введення даних у програму.  Ви бачите на слайді програму “Діалог”, що демонструє діалог людини з компютером.

Уважно подивитеся на текст програми, тому що з нею повязане ваше 1 практичне завдання.

 

ІІІ. Закріплення теоретичного матеріалу

Крок 5. Перед виконанням практичного завдання давайте зробимо деякі висновки –  а для цього продовжимо початі на слайді речення :

  •     Оператор READ забезпечує ...
  •     Оператор WRITE забезпечує ...
  •     Використання інтерактивного введення даних у програму надає можливість створювати…

а) ігрові програми     б) універсальні програми

в) модульні структури.

 

 

IІІ. Застосування набутих знань та вмінь.

Навчальна презентація допомогла нам засвоїти теоретичний матеріал, побачити на прикладах, як використовуются оператори введення-виведення в програмах. “Краще один раз побачити, чим сто разів почути”, а ще краще спробувати зробити!

 

Ваша практична робота складається з 2 завдань, що виконуються в середовищі PASCAL ABC.

 

  1. Відкрити програму “Dialog”, виконати налагодження програмного коду (виправити помилки). У зошит записати номер помилки та її зміст.
  1. program Dia log;
  2. var
  3. name,g,c:string;
  4. n:integer
  5. begin
  6. writeln('yak tebe zvatu');
  7. redln(name);      {treba byde vvestu tekst}
  8. writeln('pruvit,',name);
  9. writeln('pospilkyeshsya zi mnoio?');
  10. readln(g);         {vidpovidai:tak}
  11. writlne('skilku yrokiv sogodni?');
  12. readln(n);          {treba byde vvestu chuslo}
  13. writeln('yakui tvii ylioblenui predmet?');
  14. readln(c);         {treba byde vvestu tekst}
  15. writeln('dobre,',c,'-vazhluvui predmet');
  16. writeln('bye-byvai);
  17. END.            

 

  1. Скласти програму, вибравши свій рівень знань та навичок.

1 рівень (до 6 балів)

Складіть програму, яка обчислює добуток двох чисел а=34,67  в=7,21

 

2 рівень (6-8 балів)

Складіть програму, яка обчислює добуток будь яких двох чисел.

 

3 рівень (8-12 балів)

Складіть програму, яка обчислює добуток будь яких двох чисел та видає на екран результат обчислень у наступному вигляді ( даним дійсного типу задати формат виведення :7:3):

А=...      В=...

А*В=

 

3. Оцінювання.

 

 

IV Домашне завдання.

 

Скласти програму обчислення площі трикутника, якщо відомі три сторони за формулою Герона 

 

V. Підсумок уроку.

 

Як оператори введення-виведення поширюють можливості Pascal – програми?

Вони надають можливість створювати інтерактивні, універсальні програми с додатковими поясненнями для користувача.

 

doc
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
1966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку