ОПМ (Основи продуктивно мислення) - Задачі геометричного змісту. Формування просторової уяви. Геометричні фігури та їх класифікація.

Про матеріал
ОПМ (Основи продуктивно мислення) - Задачі геометричного змісту. Формування просторової уяви. Геометричні фігури та їх класифікація. Побудова та підрахунок кількості різних геометричних фігур. Відрізки, прямі, фігури та їх взаємне розташування.
Перегляд файлу

Тема:  Задачі геометричного змісту. Формування просторової уяви. Геометричні фігури та їх класифікація. Побудова та підрахунок кількості різних геометричних фігур. Відрізки, прямі, фігури та їх взаємне розташування.

Мета: Закріпити знання про геометричні фігури та різні види ліній; навчити знаходити серед предметів геометричні фігури; підраховувати кількість геометричних фігур зображених на малюнку; розв’язувати прості та складні задачі.

   Розвивати вміння вимірювати, порівнювати довжини відрізків, спостережливість, увагу, просторову уяву.

   Виховувати охайність, самостійність, вміння працювати у групі та в парі.

Обладнання: відеоматеріал, ілюстрації, геометричні фігури, роздатковий матеріал.

I. Організація учнів до уроку.

1. Подивилися на мене

    Усміхнулися усі

    Чи готові до роботи?.......... Молодці!

    Бачу всі готові до польоту на планету Міркувань.

2. Для того щоб урок наш був цікавим, минув швидко і із користю, ми маємо зламати кригу відчуженості, згуртуватися. Зараз використаємо вправу «Криголом».

 - Отже, наш урок повинен бути:

          (Називають діти)

У – урожайний (на нові знання)

Р – розвивальний

О – організований

К – красивий 

  • Які види роботи ви хотіли б, щоб були на нашому уроці?

      (Відповідають діти)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Гімнастика для розуму.

- Щоб нам вистачило знань виконати всі сьогоднішні завдання, ми повинні  потренувати наш розум.

C:\Users\Сергей\Documents\Новая папка\Gribyi.jpgC:\Users\Сергей\Documents\Новая папка\132406.jpg1. Запам’ятай предмети і добери загальну назву. ( малюнки )

 

 

 

 

C:\Users\Сергей\Documents\Новая папка\17-2-750x350-650x303.jpgC:\Users\Сергей\Documents\Новая папка\1534262945_frukty.jpg 

 

 

 

2. Розгадай ребус . 

                     

3. Задачі для кмітливих.

- Дві жінки йшли з села до міста. Назустріч їм ішли ще пя’ть жінок. Скільки всього жінок прямувало до міста? (2)

- Олена  і Тамара мають прізвища Іваненко та Сидоренко. Яке прізвище у кожної дівчинки, якщо Олена  живе на одній вулиці з Сидоренко?  (Олена – Іваненко, Тамара – Сидоренко)

- Один бік даху похилий, а інший – крутий. Півень відклав яйце на гребені даху. З якого боку воно скотиться? (Півень яєць не несе)

- У коморі було 8 мішків борошна. На кожному мішку сиділо по дві миші. До комори зайшов чоловік із собакою. Скільки ніг стало у коморі? (2 ноги)

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні, щоб побудувати ще одну  частинку нашого зорельоту, нам потрібно подружитись із самою королевою. 

А як її ім’я ви розшифруйте .

1.Гра  « Шифрувальник ».

метГеорія

  • Чи знайоме вам це слово?

2. «Мозковий штурм».

  • Що вам спало перше на думку коли ви його прочитали?
    (записую на дошці приклади , які наводять діти)

Можливі відповіді дітей:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Але щоб подружитись з Геометрією ми повинні виконати бажання королеви. Ось, що вона нам повідомила:

 - Я хочу, щоб ви виконали мої бажання:

  • пригадали різні види ліній; 
  • пригадали  назви геометричних фігур;
  • навчилися  знаходити серед предметів, що нас оточують геометричні фігури;
  • навчилися підраховувати кількість геометричних фігур зображених на малюнку;
  • навчилися розв’язувати прості геометричні задачі.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Відео «Історія Геометрі»

 

  • Чи потрібна нам геометрія?
  • Як люди використовують геометрію?
  • Як ви думаєте, чим цікава ця наука? (Фігурами)

 

  1. Відео про фігури

 

  • З яких геометричних фігур складаються предмети в класі?

 

  1. Повчальний відеоматеріал «Подорож королеви Геометрії»

 

   Уявіть собі, що наша королева Геометрії пішла в ліс на прогулянку.  Дорога до лісу була (прямою):

   Лісом довелося йти не прямою дорогою, а пробиратися, бо на заваді кущі, і дерева, і навіть непрохідні хащі. Стежина її була (ламана лінія):

   У одному місці їй навіть довелося кружляти тому, що вона заблукала. Тому частина її стежини подібна на (замкнену криву лінію):

   А потім вийшла на (криву дорогу):

 

Із другого боку лісу виднілося її королівство. І вона пішла прямою дорогою:

І королева повернулася до свого королівства.

 

  1. Фізкультхвилинка

 

  1. Казка про точку і відрізок

Жила собі Точка. Вона була дуже цікава і хотіла все знати. Побачить незнайому лінію і неодмінно запитає: 
- Як ця лінія називається? 
- Довга вона чи коротка? 
Подумала одного разу Точка, щоб більше знати, потрібно подорожувати і вирушила у подорож. Вийшла Точка на Пряму і пішла по ній. Довго йшла. Стомилася. Зупинилася і говорить: 
- Чи довго мені ще йти? Чи скоро кінець Прямої? Засміялася Пряма. ( Діти,чому смішно стало Прямій?) 
- Тоді я поверну назад ,- сказала Точка. Я пішла, мабуть, не в той бік. (Пояснення дітей про пряму). 
Засмутилася Точка: 
- Як же мені бути? Що ж мені доведеться отак іти без кінця? 
Пожаліла Пряма Точку і покликала Ножиці. Клацнули вони перед носом Точки і розрізали Пряму. Точка зраділа і попросила Ножиці клацнути ще й з другого боку. Ножиці виконали прохання Точки. 
- Чудово!- закричала Точка. 
- Що ж це вийшло? З одного боку кінець і з другого? 
- Це…(відрізок). 

(Під час читання казки вивішується: точка, пряма, промінь, відрізок).

6. Робота у групах 
   1група - Накреслити один відрізок завдовжки 10см, другий - на 3 см коротший першого, а третій – на 2см довший, ніж другий.
   2 група – Накреслити відрізок АВ завдовжки 4см, відрізок СD- 9см, а відрізок КМ – на 4см довший, ніж довжина відрізків АВ і СD разом. 
   3 група – Накреслити пряму. На ній відкласти відрізки АВ завдовжки 5см і відрізок АС завдовжки 3см. Якої довжини буде відрізок ВС?

   4 група -  Накреслити пряму. На ній відкласти відрізок АВ завдовжки 8см. а другий BC на 3 см. коротший. Якої довжини буде відрізок BC?

  1. Робота з зошитом

А. Робота в парах (115ст. завдання №1);

 На кожному малюнку полічи усі можливі трикутники. Де їх більше?

 

 

 

 

 

 

 

а)                                                                   б)

 

 

Б. Робота біля дошки (115ст. завдання № 2,3,4);

  1. Показати на малюнку три трикутники і три чотирикутники.

 

 

 

 

 

 

 

   2. Показати на малюнку п’ять квадратів.

 

 

 

 

 

 

 

   3. Двома лініями поділи п’ятикутник на три трикутники.

 

 

 

 

 

 

В. Робота в групах (115ст. завдання №5);

 

   Однією прямою лінією поділи прямокутник на:

 

   1група два трикутники
   2 група  трикутник і чотирикутник
   3 група два чотирикутники

   4 група – трикутник і п’ятикутник

 

Г. Усно (115ст. завдання №6);

    Боячись гострих рогів корови, вовки ніколи не нападають на неї спереду. Якщо хижаки намагаються напасти на череду, то корови стають так , щоб захистити і себе, і телят. Як вони це роблять?

(Корови стають у коло, рогами на зовні, а телята – всередині кола).

 

Д. Практична робота (115ст. завдання №7,8).

   1. Як знайти центр паперового круга, якщо немає допоміжних засобів?

(Двічі зігнути на діаметр під прямим кутом)

   2. Від паперового квадратика відрізали один кут. Скільки стало кутів?

 

V. Підсумок уроку

       Прийом «Мікрофон».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\Семінар поч класів 2019\IMG_20190306_092529.jpg        F:\Семінар поч класів 2019\IMG_20190306_094052.jpg

 

 

F:\Семінар поч класів 2019\IMG_20190306_094354.jpg             F:\Семінар поч класів 2019\IMG_20190306_094602.jpg

 

 

F:\Семінар поч класів 2019\IMG_20190306_095227.jpgF:\Семінар поч класів 2019\IMG_20190306_095054.jpg           

1

 

docx
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
1114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку