Опора і рух. Види скелету. Значення опорно-рухової системи.

Про матеріал
У розробці уроку використані: вправи: "Мозковий штурм", "Коло ідей", "Чорна скринька", "Карта знань" ; відеоролик; робота в групах; міні-вікторина. Дана розробка може бути використана для показового уроку.
Перегляд файлу

Тема. Опора і рух. Види скелету. Значення опорно-рухової системи.

 

                                                                                       ‘’Хтось стрибає , хтось пливе,

                                                                                         Хтось літає , хтось повзе…

Мета уроку:

-ознайомити учнів з типами опорно-рухових систем у різних тварин, їх будовою і значенням;

-розвивати уяву ,творче мислення, уміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки;

-виховувати інтерес до науки біології,  бережливе відношення до тварин.

Цілі для учнів (визначаєм з учнями на уроці; у кінці уроку повернемось , щоб перевірити чи справдились очікувані результати):

1. Учні зможуть називати види скелетів.

2. Учні зможуть порівнювати опорно-рухові системи різних груп тварин.

3. Учні зможуть пояснити відмінності скелетів у різних груп тварин і взаємозв’язок з середовищем існування.

Обладнання: таблиці зображень тварин, ілюстрації, анатомічні моделі скелетів, роздатковий матеріал, черепашки молюсків, відеоматеріал, підручник.

Основні поняття: опорно-рухова система, хребет, череп, грудна клітка, скелет, хітиновий покрив.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Наскрізна змістовна лінія: ‘’Екологічна безпека та сталий розвиток.’’

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання.

Генрі Форд говорив:

                                       Зібралися разом - це початок.

                                       Триматися разом - це прогрес.

                                       Працювати разом - це успіх.

Тож бажаю успіху вам на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань .

Вправа ‘’Мозковий штурм’’

1. Які процеси життєдіяльності тварин ми вивчили на попередніх уроках?

2. Назвати відмінності у будові дихальної системи різних груп тварин.

3. Вказати на взаємозвязок будови травної системи тварин і середовища існування.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку. Формування цілей для учнів.

Перегляд відеоролика ‘’У світі тварин’’.

Обговорення з учнями епіграфу.

 Постановка проблемного питання: ‘’Що зумовлює рухову діяльність тваринного організму?’’

ІV. Вивчення нового матеріалу

                                                           Опорно-рухова система

1. Функції: опора, рух , захист, забезпечення роботи органів, форма тіла тварин.

( функції визначаєм спільно з учнями)

2. Будова опорно-рухової системи: складаєм опорну схему

                                                            Опорно-рухова система

                                                          /                                               \

                                               Скелет                                            Мязи

3. Типи скелету ( робота з підручником , ст.141):

Зовнішній скелет  (демонстрування ілюстрацій, черепашки молюсків).

Гідростатичний скелет (проведення досліду з пластиковою пляшкою, наповненою рідиною).

Змішаний скелет ( демонстрування ілюстрацій черевоногих молюсків, наутілуса).

Внутрішній скелет  ( робота в групах ).

Завдання для груп. Охарактеризувати скелет:

І група. Риби

ІІ група. Амфібій

ІІІ група.  Рептилій

ІV група. Птахів

V група. Ссавців

4. М’язи.  Прикріплюються до кісток у хребетних, до панциря у комах, павуків.

5. Значення опорно-рухової системи: утримує тваринний  організм, надає форму.

Вправа ‘’Коло ідей’’

Поміркувати, в чому полягають переваги внутрішнього скелету і недоліки зовнішнього скелету.

V. Узагальнення та засвоєння знань. Систематизація вивченого матеріалу.

Міні-вікторина ‘’Хто вище стрибне серед ссавців?’’

5 місце- кінь ( до 2.5м)

4 місце – антилопа ( 2.5-3м)

3 місце - кенгуру (3м)

2 місце – пума ( 4м)

1 місце - ? (дельфін 6м)

Фізкультхвилинка «Набираємо швидкості»

Учні повторюють рухи за вчителем.

Вправа ‘’Чорна скринька’’

1. У цій скринці знаходиться жива істота .

2. В українських народних казках ‘’Пан Коцький’’, ‘’Солом’яний  бичок’’ згадується ця тварина.

3. У нього добре розвинена міміка.

4. Нюх в 100 разів кращий за людський. Чує здобич за 3 км.

5. Швидкість розбігу 60 км за годину.

6. Живе зграями.  Дуже любить своїх дітей.

7. Виття цієї істоти -це ціла мова.

8. Він хижак , якого остерігається людина.

(фото вовка)

VІ Підсумок

Вправа ‘’Карта знань’’

Діти малюють коло , ділять на 4 частини. Кожна частина  це певне поняття , матеріал даної теми. Наскільки добре засвоїли  цей матеріал , стільки заштриховують.

  Рефлексія.

                        Скоро продзвенить дзвінок ,

                        Закінчиться вже урок.

                        Залишився один лиш крок:

                         Оцінити наш урок.

 1. Чи справдились ваші очікування від уроку?

 2. Чи було цікавого, а що не зовсім викликало інтерес?

  VII. Домашнє завдання.

  Прочитати § 35 

Вправи : Learning Apps org  «Скелет птаха», «Скелет жаби» (ст. 5,6) .

 Скласти сенкан на тему : «Опорно – рухова система»

docx
Додав(-ла)
Ткач Валентина
Додано
16 березня 2020
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку