Teacher: Mokra Anna Igorivna
Subject: English language
Class: V
Semester: II
Unit: 4 – Time for outdoors
Theme: Weather mix
Part: V
Teaching Objectives:
Практична: удосконалювати навички слухання, удосконалювати навички усного мовлення, удосконалювати уміння використовувати `present continuous`, удосконалювати навички праці в команді, удосконалювати навички читання, вивчити нові ЛО з теми `weather`;
Розвиваюча: розвивати слух, увагу, пам’ять, мовну здогадку, культуру спілкування, навички читання, говоріння;
Освітня: продовжувати знайомити учнів з темою `weather`;
Виховна: виховувати ціннісне ставлення до себе, оточуючих та природи; продовжити виховання інтересу школярів до іноземної мови та культури.
Expected results: учні вміють оперувати ЛО з теми `weather`; учні говорять про погоду в `present continuous`; учні знають погодні особливості Англії.
The type of the lesson: застосування знань, навичок і умінь.
Teaching Aids and Materials: computer, audio, book by Oksana Karpyuk `English. Year 5`, presentation.
Lesson plan
ІІ. PREPARATION PHASE (8 min)
ІІІ. THE MAIN PART OF THE LESSON (29 min)
V. SUMAMARIZING (3 min)
Procedure of the lesson
І. ORGANIZATION PHASE
Congratulation to the pupils.
Report of the class monitor pupil.
Wellness survey.
ІІ. PREPARATION PHASE
T: There are transcriptions on the board. You should write the words in your cards with translation. You have 5 min.
These words which they learnt before
Example: |kləʊ(ð)z|, |ˈkeəfʊl|, |ˈslɪp(ə)rɪ|, |təˈmɒrəʊ|, |ˈklaɪmət|, |ˈsʌnbeɪð|, |ˈfriːzɪŋ|, |ˈfrɒstɪ|, |ˈveərɪəs|, |ˈhevɪlɪ|, |ˌaʊtˈsaɪd|
T: Let’s check one by one.
Pupils answering
ІІІ. THE MAIN PART OF THE LESSON
T: Now we will watch the video.
Video: [Weather] It's snowing. Do you like snow?
T: Do you like this video? Why (not)? Did you ever do a snowman? How was it?
Pupils answering
T: Open the book on page 150 exercise 1. You should create own weather report. I will give to you cards for.
The teacher gives cards to pupils. And then they are presenting them.
T: Well done, pupils. Now you should open your books on page 151 exercise 2 (a). Read the text. Put the verbs in brackets into the Present Continuous.
Pupils reading and answering
Answers:
T: Did you ever wrote an e-mail to somebody? How was it? How are you usually chatting? Why?
Pupils’ answers
T: Now we will some play. Take your smartphones.
Playing a kahoot
Link: https://create.kahoot.it/details/8911d8bb-377e-4dce-a508-e31dfce90d85
T: Do you like this game? Why (not)?
IV. HOMEWORK
T: Your homework will be to write an e-mail page 151 exercise 2 (b)
V. SUMAMARIZING
T: Well done, pupils. Your grades are…
(reflection)
T: Do you like the lesson?
T: Did you learn something interesting today?