Організація безпечного освітнього процесу у ЗДО в умовах воєнного стану

Про матеріал
Поради педагогам щодо організації безпечного освітнього процесу у закладах дошкільної освіти в умовах воєнного стану
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організація безпечного освітнього процесу для здобуття освіти та педагогічної діяльності у ЗДО в умовах воєнного стану. Підготувала вихователь-методист. Олена Тимошина

Номер слайду 2

        В умовах війни педагогічні працівники ЗДО мають бути готовими і спроможними повноцінно надавати освітні, інформаційні, консультаційні послуги сім'ям, які виховують дітей раннього та дошкільного віку, при цьому Базовий компонент дошкільної освіти (2021), як стандарт дошкільної освіти є актуальним у будь-який час. Заклади дошкільної освіти мають відповідати його вимогам і під час дії воєнного стану. Організовуючи освітній процес у ЗДО в умовах воєнного стану, слід також враховувати під час взаємодії з дітьми «Методичні рекомендації до оновленого Базового компонента дошкільної освіти».

Номер слайду 3

Як організувати безпечний освітній процес для здобуття освіти та педагогічної діяльності Не перевантажувати дітей. Велике розумове навантаження, підготовка до школи, різноманітні гуртки, додаткові заняття, тривалі репетиції до свят замість гри або прогулянки спричиняють перевтому дітей, яка впливає на ефективність їхнього розвитку та стан здоров'я - з'являються відхилення у фізичному та психічному здоров'ї вихованців. Коли діти часто перевтомлюються, у них нерідко з'являються ознаки стресу.

Номер слайду 4

Стадії психологічної втоми дитини Стомленість. Утома. Перевтома

Номер слайду 5

Ознаки втоми: неуважність розсіяність млявість погана пам'ять повільне запам'ятовування матеріалу порушення сну чи безсоння втрата апетиту знижується продуктивність праці, швидкість і якість роботи порушується дисципліна підвищується інертність у динаміці нервових процесів знижується чутливість, порушується увага, пам'ять, інтелектуальні функції погіршується навчальна та загальна мотивація. Важливо! Під час організації свят і розваг педагоги мають віддавати перевагу сценаріям, які не потребують тривалих репетицій, містять багато ігор і сюрпризів для дітей.

Номер слайду 6

Також важливо: забезпечувати умови для безпечного (безстресового) освітнього процесу. Педагогічні працівники ЗДО мають постійно боротися з утомою дітей, регламентувати граничне навантаження під час занять та неухильно дотримуватися психофізіологічних і санітарно-гігієнічних вимог під час організації освітньої процесу з дітьми. Важливо! Тривала бездіяльність дітей у групі, неорганізованість вихователем освітнього процесу також спричиняє утому дітей з усіма наслідками, які витікають із цього

Номер слайду 7

Зміна видів діяльності - важлива умова для безпечного освітнього процесу. При цьому дотримуватися тривалості занять у вікових групах: група раннього віку - 10 хв молодша група - 15 хв середня група - 20 хв старша група - 25 хв. Важливо! Довге сидіння за столом призводить до втоми.

Номер слайду 8

Освітні напрями БКДО визначають зміст роботи ЗДО також і в умовах воєнного стану через організацію педагогом основних видів діяльності дітейспеціально організована навчальна діяльність (заняття); ігрова діяльність; самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.); індивідуальна робота; спостереження; екскурсії, походи (в умовах війни - віртуальні та у межах території закладу); свята та розваги, гуртки тощо

Номер слайду 9

Розпорядок дня. При складанні розкладу занять варто враховувати цю психофізіологічну особливість дітей та ставити заняття у ранкові години у період з 9:00 до 11:00, відповідно: групи раннього віку - 9:30 - 10:00молодша група - 9:30 - 10:10 середня група - 9:30 - 10:20 старша група - 9:30 - 10:50 Години найбільшого спаду працездатності дітей - з 13:00 до 15:00. Тому у цей період обов'язково потрібно влаштовувати дошкільникам денний сон. Позбавляти дітей сну або скорочувати його - означає грубо порушувати усі норми організації життєдіяльності дошкільника у дитячому садку. Важливо!  Укриття також варто обладнати ліжками для сну дітей.

Номер слайду 10

Режим провітрювання та прогулянки. Для того, щоб зберегти здоров'я дітей та їхню продуктивну пізнавальну діяльність, потрібно неухильно дотримуватися у групі режиму провітрювань. Окрім цього, діти мають щодня перебувати на свіжому повітрі не менше чотирьох годин. Наявність у кімнаті великої кількості дітей призводить до різкої зміни складу повітря. До кінця заняття процент вуглекислого газу в 4-5 разів перевищує норму. Діти стають млявими, сонливими, в них з'являється головний біль, вони швидко стомлюються. Важливо! Якщо групу не провітрювати протягом дня, кількість вуглекислого газу перевищує норму у 20-25 разів. Це викликає спазмування кровоносних судин, у дітей настає кисневий голод.

Номер слайду 11

Контроль рівня шуму. Тривалий шум підвищує тиск, змінює ритм дихання, притлумлює гостроту слуху й уповільнює психічні реакції будь-якої людини. А в дітей молодшого та середнього дошкільного віку орган слуху має підвищену вразливість. Тому шум не лише знижує слух, а й спричиняє втомлюваність і негативні емоції. Педагоги мають щоденно підтримувати позитивну емоційну атмосферу у групі. Під час освітньої роботи не змушувати дітей довго чекати, не зловживати регламентацією їхньої діяльності. Важливо! Нерідко наслідки від систематичних шумових стресорів у групі   відносять до ознак булінгу.

Номер слайду 12

Забезпечення оптимальної рухової активності дошкільників упродовж  дня. Низька рухова активність (гіподинамія) - призводить до прикрих наслідків:зниження показників зросту, ваги, функціональних можливостей організму; порушення функцій і структури внутрішніх органів, регуляції обміну речовин та енергії; зниження рівня опірності організму несприятливим умовам довкілля тощо; спостерігається зниження можливостей організму дитини відновлювати працездатність, що негативно позначається на її навчально-пізнавальній діяльності (у дитини спостерігається: млявість, сонливість, поганий настрій, дратівливість, загальне нездужання, утома, зниження апетиту, порушення сну, зниження працездатності) Надмірна рухова активність (гіперкінезія) - також негативно впливає на розвиток дитини: У дітей можуть спостерігатися ознаки перевтоми та перенапруження, що погіршує діяльність основних систем життєзабезпечення організму у дитини спостерігається: різке та тривале зниження розумової та фізичної працездатності; порушення сну, відчуття страху, істерія; аритмія, вегетодистонія; ззниження імунітету.

Номер слайду 13

Педагогічним працівникам потрібно дотримуватися оптимальної тривалості рухової активності дітей: - ранній вік - до 3 годин - молодший дошкільний вік - до 3-4 годин - старший дошкільний вік - 4-5 годин.

Номер слайду 14

Руховий режим охоплює такі форми роботи з дітьмифізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, гігієнічна гімнастика після денного сну, рухливі ігри, фізкультхвилинки, фізкультпаузи); заняття з фізкультури; фізкультурні розваги та свята; дні (тижні) здоров'я; прогулянки-походи за межі ЗДО (у воєнний час їх проведення дещо обмежується, тому варто організовувати на території закладу «туристичний» маршрут на закріплення рухових навичок у різних умовах); індивідуальна робота з фізичного виховання; самостійна рухова діяльність дітей

Номер слайду 15

В умовах воєнного стану необхідно сформувати у дітей навички доцільної поведінки під час перебування в укриттіПотрібно визначити в укритті місце для помірної рухової активності: загальнорозвивальних вправ та вправ з ходьби, лазіння, повзання,  рухливих ігор та ігрових вправ, танцювальних рухів під музичний супровід, пальчикової гімнастики, роботи з ручними тренажерами тощо - з вільним доступом до різноманітного фізкультурного обладнання.

Номер слайду 16

Задоволення потреби у спілкуванні, його глибина та змістовність - це найважливіша умова оптимального психічного розвитку дитини під час організації освітнього процесу в ЗДО, особливо в умовах воєнного стану. Знання розвитку дитячого організму та правильний підхід до навчання й виховання, це не лише питання здоров'я дітей, а й визначальна підвалина росту, розвитку, соціального добробуту й соціальної адаптації дитини в умовах воєнного стану.

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

pptx
Додав(-ла)
Тимошина Олена
Додано
21 жовтня 2024
Переглядів
462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку