Самоврядування допомагає учням організувати шкільне життя. Учні вчаться самостійно приймати рішення, брати на себе відповідальність. Учні самі вчаться ставити цілі та шукати шляхи їх досягнння, вирішувати конфлікти, ззахищати свої права. Завдання вителя - допомогти учнм організувати роботу щодо самоврядування. Саме цьому питанню присвяченаий поданий матеріал.
Організація діяльності класного самоврядування
Класне самоврядування:
Визначає перспективи розвитку та основні напрямки життя країни.
Обговорює будь-які питання життєдіяльності країни, приймає по них необхідні рішення.
Спільно з класним керівником розглядає і затверджує план позаурочної роботи.
Обирає Раду країни, Мера, радників, заслуховує та оцінює роботу радників, обговорює поведінку і успішність учнів.
Збори проводяться не рідше 1 разу на місяць, що контролюється мером.
Рада країни:
Організовує виконання рішень зборів мешканців країни і рад.
Організовує допомогу в навчанні учнів, що має проблеми.
Готує і проводить збори мешканців країни.
Відображає всю важливу інформацію в класному куточку.
Мер:
Забезпечує дисципліну і порядок у країні, відповідає за дисципліну.
Ця система робить активними практично всіх учнів. Для них це хороша життєва школа. Але як зробити цю систему працюючої? Від розподілу учнів у різних напрямів життя в класі не зміниться, потрібно налагодити роботу так, щоб від кожного органу самоврядування була користь. Самим учням така робота не під силу їм потрібна підтримка класного керівника.
Науковий центр:
Мета: Формування позитивного ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності. Інтелектуальний розвиток особистості дитини. Створення умов для навчальної діяльності учнів.
Напрямок роботи:
Проводить рейди з перевірки щоденників, навчального приладдя, бере участь в проведенні предметних тижнів, інтернет-олімпіад, інтелектуальних конкурсів, вікторин.
Організовує збір інформації про навчальний процес, перевіряє щоденники і підручники, шкільну форму,
Заходи, що проводяться протягом навчальних двох навчальних років:
Конкурс "Маю право".
Предметні тижні
Інтелектуальна гра "Чи знаєш ти? .."
Проведення інтелектуальних конкурсів.
Складання графіка чергувань, контроль за виконанням черговими своїх обов'язків.
Рейди з перевірки шкільного приладдя.
Центр культури
Мета: Організація дозвілля учнів, розвиток творчих здібностей.
Напрямок роботи:
Організовує дозвілля учнів, бере участь в підготовці і проведенні шкільних, міських та районних заходів.
Заходи, що проводяться протягом двох навчальних років:
Осінні і Новорічні бали.
Дискотеки.
"День закоханих".
Святкування дня 8 Березня та дня Захисника Вітчизни.
Організація і проведення свят і вечорів відпочинку, агітбригад.
Концерти художньої самодіяльності тощо.
Проведення класних батьківських зборів "Моя сім'я".
Центр спорту та здоров'я
Мета: Створення умов для збереження та зміцнення здоров'я учнів. Фізичне вдосконалення та спортивна підготовка.
Напрямок роботи:
Організовує пропаганду здорового способу життя, фізкультури і спорту, бере участь у міських та районних акціях і змаганнях, організовує шкільні змагання, конкурси, дні здоров'я.
Заходи, що проводяться протягом двох навчальних років:
Бесіди з пропаганди здорового способу життя.
Конкурс малюнків «Здоровий спосіб життя».
Туристичні походи, змагання.
Проведення шкільних спартакіад, кросів.
Дні здоров'я.
Центр інформації та комунікації
Мета: Розширення кругозору учнів.
Напрямок роботи:
Організовує випуски шкільної та класної газети, плакати, вітальні телеграми, фотографії. Художнє оформлення малюнків і стінних газет. Організація зустрічей.
Заходи, що проводяться протягом двох навчальних років:
Регулярний випуск шкільних газет до святкових дат.
Випуск класних стіннівок до різних акцій і місячників.
Інформаційна робота для шкільної газети.
Випуск вітальних телеграм до святкових дат.
Товариські зустрічі з учнями паралельних класів.
Центр економіки та праці
Мета: Розвиток трудових навичок і вмінь учнів. Виховання самостійності, дбайливого і господарського ставлення до шкільного майна, інвентарю, матеріалами.
Напрямок роботи:
Стежить і несе відповідальність за збереження шкільного майна, ремонт шкільних меблів, шкільних стендів. Допомагає проводить ремонт шкільного кабінету.
Заходи, що проводяться протягом двох навчальних років:
Ремонт шкільного і класного майна.
Організація систематичної участі мешканців країни в акціях і трудових десантах із підтримання чистоти школи, класу, навколо школи та міста.
Ремонт кабінету.
Школа - наш другий дім. Школа для всіх мешканців маленької країни одна, і всім повинно бути в ній затишно, комфортно, кожен житель цього великого будинку повинен відчувати свою значимість, свою хоч найменшу роль у встановленні порядку, в організації вільного часу - загалом, відчувати свою затребуваність. Взагалі, бути успішним, займати активну життєву позицію, вміти жити, співіснувати, спілкуватися, володіти толерантною свідомістю - це та мета, яку ставлять перед собою виховні системи всіх шкіл. Дитячі роки - це певний життєвий етап, коли закладаються і формуються найважливіші якості характеру. Тому саме на школу покладається особливий обов'язок - виховувати істинного громадянина своєї країни, порядну людину, всебічно розвинену особистість.