Організаційні питання початку 2021-2022 навчального року

Про матеріал
Презентація містить рекомендації початку 2021-2022 навчального року з врахуванням вимог нормативно-правових документів. Рекомендовано для заступників директорів з навчально-виховної роботи, класних керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Перегляд файлу

image

imageДай Боже нам любити Україну понад усе сьогодні – маючи, щоб не довелося гірко любити її, втративши.

Настав час великого вибору: або єдність і перемога та шлях до світла, або поразка, ганьба і знову довга дорога до волі.

В’ячеслав Чорновіл

Підготувала Світлана Юрченко, методист НМЦ ПТО у Волинській області

нормативні документи міністерства освіти і науки 2021

     Концепція реалізації державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти “Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта” на період до 2027 року.

     Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, наказ № 509 від 06.05.2021 року.

     Деякі питання організації виховного процесу у 2021-2022 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, національно-патріотичного виховання, профілактики булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, вживання наркотичних і психотропних речовин, запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми тощо, лист № 1/9-362 від 16.07.2021 року.

     Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021-2022 н.р., лист №1/9-363 від 16.07.2021 року.

забезпечення якості професійно-технічної освіти

Концепція реалізації державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти “Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта” на період до 2027 року:

     формування випускника як всебічно розвиненої

     формування змісту освіти на      особистості: компетентнісній основі;       -здатної до навчання упродовж усього життя,

     впровадження внутрішньої системи розвитку професійної кар’єри, підприємництва, забезпечення якості освіти; самозайнятості;

     модернізації освітнього середовища;     -конкурентоспроможного та мобільного на ринку

     популяризація професійно-технічної освіти; праці;

-яка здобула освітні та професійні компетентності

відповідно до її інтересів, здібностей, можливостей;

-з активною громадянською позицією, моральноетичними якостями, відповідальної за результати власної діяльності.

профорієнтаційна робота

     Концепція державної системи професійної орієнтації населення, постанова Кабміну №842 від 17.09.2008 року.

     imageОбласний проєкт “Від мрії до дії”.

     Обласний конкурс на кращу організацію профорієнтаційної роботи.

     Колегія управління освіти.

     Матеріали для роботи, тренінги, корисні посилання на сторінці “Профорієнтація”, сайт НМЦ ПТО:

http://nmc-

pto.volyn.ua/index.php?option=com_content&view=category&la yout=blog&id=103&Itemid=560

національно-патріотичне виховання


1.    Стратегія національно-патріотичного виховання, Указ Президента від

18.05.2019р. №286/2019

План дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки, постанова Кабміну України від 09.10.2020 № 932.

2.    Концепція Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року, розпорядження від 09.10.2020 р. № 1233-р. Державна цільова соціальна програма національно-патріотичного виховання на період до 2025 року, постанова Кабміну України від 30.06.2021 р. № 673.

3.    Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України, наказ МОНУ від 16.06.2015 № 641 (у редакції наказу від 29.07.2019р. № 1038)

1.Пріоритетні напрямки:

формування української громадянської ідентичності; військово-патріотичне виховання, готовність до захисту України.

2.Виховання на прикладах:

героїзму учасників революційних подій у 2004, 2013 – 2014 рр., учасників АТО/ООС; героїзму українців, які боролися в арміях держав – учасників Антигітлерівської коаліції, в рухах опору під час Другої світової війни, учасників міжнародних операцій з підтримання миру і безпеки;

жертв комуністичного режиму - Голодомору, політичних

репресій, депортацій;

внеску українців у скарбницю світової цивілізації у

різних сферах;

внеску представників корінних народів, національних

меншин, громадян інших держав у боротьбу за державну незалежність і територіальну цілісність України, процес її державотворення.


корисні матеріали з національно-патріотичного виховання

Сторінка «Виховуємо патріотів» на сайті НМЦ ПТО у Волинській області: Інформаційно-методичні матеріали Нормативні документи.

Закони про декомунізацію.

Державна символіка.

Державні, національні свята з посиланням на нормативні документи.

Методичні матеріали та рекомендації Українського інституту національної пам’яті.

Матеріали про досвід вивчений НМЦ ПТО у Волинській області:

ДПТНЗ «Луцьке ВПУ будівництва та архітектури» - формування громадянських компетентностей.

Торчинський професійний ліцей – використання елементів козацької педагогіки. Володимир-Волинський центр професійної освіти – виховання національної, загальнолюдської моралі, духовності і культури.

Колківський центр професійної освіти – створення виховного середовища для формування патріота.

створення безпечного освітнього середовища, вільного від насильства


та булінгу

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійнотехнічної) освіти, наказ № 509 від 06.05.2021 року.

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII, набув чинності 19 січня 2019 року.

Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) та Порядок застосування заходів виховного впливу, наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 за № 11/34394.

Роз’яснення щодо застосування наказу

Міністерства освіти і науки України від

28.12.2019 № 1646, лист МОН України від

13.04.2020 року № 1/9-207

На замітку!:

     План заходів на запобігання.

     Опрацювати - дії педагога на випадок прояву булінгу / порядок подання та розгляду заяв.

     Здобувачам освіти – їхні дії в разі зазнання булінгу.

     Профілактична робота.

     Інформаційно-просвітницькі заходи у формі тренінгів, ситуативно-рольових ситуацій.

     Інформація на сайт закладу, доступно.

правила поведінки здобувача освіти в

закладі, план заходів на запобігання та протидію, порядок подання та розгляду заяв про

випадки булінгу, порядок реагування на доведені випадки

булінгу та відповідальність осіб, причетних до булінгу.


запобігання та протидія домашньому насильству

Методичні рекомендації щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами, наказ МОН від 02.10.2018 року № 1047.

На замітку!:

Знати умови проживання, виховання у сім’ї.

Вчасне виявлення та реагування.

Опрацювати – перелік ознак за якими можна виявити чи зазнає особа насильства; дії педагога, закладу освіти в разі виявлення; перелік установ куди слід звертатися.

Розмістити – контактну інформацію до кого можна звернутися для оперативного вирішення питань щодо захисту прав; телефони національної “гарячої лінії”, ГО “Ла Страда”.

профілактика кримінальних правопорушень запобігання вживання наркотичних та психотропних речовин профілактика протидії торгівлі людьми


Профілактичний облік.

Спільний план дій, взаємодія з відповідними службами.

Аналіз стану справ, наказ за календарний рік.

Загальна профілактика.

Індивідуальна корекційна робота.

Організація позаурочної зайнятості.

Співпраця з практичним психологом.

Рада профілактики, розгляд справ з ухилом на повагу.

     Уміння протистояти ризикам і загрозам.

     Знати, хто може потрапити до «групи ризику».

     Виявлення осіб, які можуть належати до «груп ризику».

     Сприяння захисту прав осіб з «групи ризику», недопущення соціального відторгнення. Профілактична співпраця з медичними установами.

     Ризики потрапляння в ситуації торгівлі людьми.

     Моделі безпечної поведінки.

     Де і як можна отримати правову допомогу, куди звернутися.


безпечна поведінка в цифровому середовищі

Щодо необхідності проведення додаткових профілактичних заходів в середовищі дітей та підвищення обізнаності батьків, лист МОН України № 1/9-128 від 10.03.21 року:

безпечна поведінка в цифровому просторі – удосконалення професійних компетентностей педагогів, формувати компетентності у здобувачів освіти;

вразливі категорії - виявляти, індивідуальна робота; зміст профілактичних заходів – наслідки для здоров’я та життя, критичне сприйняття інформації, правила інформаційної гігієни, як і де отримати анонімну допомогу у критичних ситуаціях;

розміщення інформації про отримання психологічної допомоги – номери телефонів національної гарячої лінії, як отримати допомогу дистанційно, до кого можна звернутися у закладі.

національна молодіжна стратегія

     Про Національну молодіжну стратегію до     Безпека – безпечність середовища,

2030 року, Указ Президента України                             посилення життєстійкості;

№94/2021 від 12.03.2021 року.              Здоров’я – формування

     Про затвердження Державної цільової  навичок здорового способу життя,   соціальної програми “Молодь України” на


2021—2025 роки та внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України, постанова Кабінету Міністрів України №579 від 2 червня 2021 року.

     Резолюція управління освіти і науки Волинської ОДА №2099/01-08/1-21 від 04.06.2021.

     Про затвердження Обласної цільової соціальної програми “Молодь Волині” на 2021-2025 роки, рішення Волинської обласної ради №32/16 від 13.10.2020 року.

культури здорового  харчування,

психогігієни;

Спроможність – залучення до участі у суспільному  житті,

підвищення самостійності,       конкурентоспроможності,

формування громадянських компетентностей

Інтегрованість – підвищення мобільності, соціальної і культурної інтеграції у суспільне життя України та світу.



насамкінець

     Соціальна гігієна. Збереження контингенту, відвідування: цифровий аналіз щоденно, щомісячно, семестрово, пропусків без п/п.

     Зайнятість у гуртках, соціальний паспорт.

     Анкетування: координація учнівського самоврядування; до обласних заходів діяльності євроклубів; заходи до Дня Європи в Україні; з яких питань хотіли б отримати допомогу, консультацію

     Методична комісія - засідання:

Оновити в пам’яті положення нормативно-правових документі, які регламентують діяльність класного керівника, ст.54 ч.2 Закону “Про освіту”, п.2.4 Положення про класного керівника, лист МОН 16.07.21 про характер виховання.

Банк даних, в т.ч. стаж класного керівника.

Вивчення досвіду роботи.

Впровадження елементів досвіду педагогів області.

Матеріали для друку.

     Планування виховної роботи в групі:

діагностика сформованих знань, умінь, навичок: знаю, частково, не знаю; конкретизовані цілі, завдання; заходи на виконання завдань.


корисні посилання – до першого уроку

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/metodichni-rekomendaciyi

image

https://www.schoollife.org.ua/download/classman/list_3101.pdf

image

корисні посилання – освітній омбудсмен

     https://eo.gov.ua/

image

корисні посилання – старт нового курсу

     https://courses.prometheus.org.ua/courses/coursev1:Prometheus+PPK101+2020_T1/about

image

корисні посилання – запуск платформи професійного розвитку педагогічних працівників

image

“EdWay”

     https://www.youtube.com/watch?v=ipQD64zMLBs

корисні посилання – «мовна підключка» від EdCamp

image

корисні посилання – практики СЕЕН

https://nus.org.ua/tags/443/

image

Відеозвернення для серпневих конференцій у форматі EdCamp 2021 від EdCamp

https://www.youtube.com/watch?v=G84If4UtFhs

image

image

корисні посилання – як створити внутрішню систему забезпечення якості освіти

https://sqe.gov.ua/abetka-dlya-dyrektora-2021/

pdf
Додано
26 серпня 2021
Переглядів
740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку