формування в учнівської молоді розуміння єдності та цілісності України, виховання любові до рідного краю, почуття причетності до всіх подій, що відбуваються в Україні, пробудження національної самосвідомості, поглибити знання учнів про Україну: про багатовікову історію, важливі події та персоналії українського державотворення, українські традиції, сучасних українців, які сприяють утвердженню позитивного іміджу України у світі; розвивати пізнавальні інтереси учнів; формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу
Гімназія №1 Гостомельської селищної ради
Бучанського району Київської області
Перший урок (до 30-ї річниці незалежності України)»
«Україна ПРЕКРАСНА І НЕЗАЛЕЖНА»
Латюк Альона Петрівна
2021
Мета уроку:
виховна: формування в учнівської молоді розуміння єдності та цілісності України, виховання любові до рідного краю, почуття причетності до всіх подій, що відбуваються в Україні, пробудження національної самосвідомості, поглибити знання учнів про Україну: про багатовікову історію, важливі події та персоналії українського державотворення, українські традиції, сучасних українців, які сприяють утвердженню позитивного іміджу України у світі; розвивати пізнавальні інтереси учнів; формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу.
пізнавальна: розширення понять про єдність, незалежність і суверенність нашої держави
навчальна: розвиток у вихованців бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави; почуття гордості за свій народ/, країну, готовності здобувати якісну освіту і розумними справами збагачувати рідну землю
очікувані результати: зміцнювати патріотичні почуття, спрямовувати духовний розвиток учнів.
Обладнання: комп’ютер або смартфон з доступом до мережі Інтернет, мультимедійний проектор, мультимедійні матеріали, географічна карта
Хід заходу
І. Вступ.
ІІ. Організація класу
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів, повідомлення теми і мети уроку
1. Слово вчителя
Ми стали свідками творення новітньої української історії, новітнього українського суспільства, виникнення нової держави на карті світу. Довгий і тернистий шлях подолала Україна, чекаючи на цей день. 24 серпня 2021 року ненці виповнилось 30 років! Наша країна молода, але написала багатовіковий літопис, переданий від діда-прадіда. Українська жага до волі та незалежності пройшла скрізь віки і створила той фундамент, на якому ми міцно стоїмо. А здобувши таку омріяну свободу й державність, уже покоління наших сучасників було змушене відстоювати свободу та європейський вибір на революціях, а згодом – зі зброєю в руках захищати суверенітет і територіальну цілісність нашої держави
За 30 років незалежності Україна подолала надзвичайно банато викликів. Але ми вистояли, стоїмо і неодмінно переможемо!
https://www.youtube.com/watch?v=AtIvvcBEGFo
IV. Робота над темою уроку
Усупереч усьому український народ здобув вистраждану, омріяну свободу. Закріплена вона Актом про незалежність України 24 серпня 1991 року, а згодом – 1 грудня 1991 року було проведено всенародний референдум, на якому українці сказали своє «так» незалежності. Ця подія мала велике значення, адже вона виявила споконвічне прагнення нашого народу бути господарем на своїй землі. Парламент України – Верховна Рада урочисто проголосила Акт незалежності України. Цей історичний документ виявляє право українського народу на самовизначення, передбачене статутом ООН та іншими міжнародно-правовими документами.
«Виходячи із смертельної небезпеки, яка нависла над Україною в зв’язку з державним переворотом в СРСР 19 серпня 1991 року, - продовжуючи тисячолітню традицію державотворення на Україні, - виходячи з права на самовизначення, передбаченого статутом ООН та іншими міжнародно-правовими документами, - здійснюючи декларацію про державний суверенітет України, Верховна Рада Радянської Соціалістичної Республіки урочисто проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах: незалежність України та сворення самостійної української держави – УКРАЇНИ. Територія України є неподільною і недоторканою. Віднині на території України мають чинність Конституція і закони України. Цей Акт набирає чинності з моменту його схвалення».
https://www.youtube.com/watch?v=Pu8tL3ptXRM&t=219s
V. Веб-квест «УКРАЇНА ТА УКРАЇНЦІ»
Вітаю Вас, учасники веб-квесту "УКРАЇНА ТА УКРАЇНЦІ"!
Шлях до незалежності був довгим і тернистим. Багато людей доклали чимало зусиль, але так і не побачили Україну незалежною. І ось, нарешті, в 1991 році мрія мільйонів українців збулась. За 30-ть років незалежності нам є що згадати і є чим пишатись. А ця гра дасть вам змогу відчути себе частинкою величезної нації і згадати українців, які прославляли і прославляють Україну в світі. Хто знає, можливо і ти колись опинишся серед них. Вперед до пригод!
Учасникам веб-квесту потрібно пройти вісім етапів завдань різного змісту. Перед кожним етапом є пояснення, що необхідно зробити. Перехід до наступного етапу, лише за умови правильного виконання попереднього. Час роботи на кожному етапі не обмежений, але переможе той, хто найшвидше впорається з усіма завданнями. Обов’язкова умова, зробити скріншот на початку першого етапу та після виконання останнього завдання останнього етапу.
Завдання веб-квесту «Україна ТА УКРАЇНЦІ» знаходяться в за посиланням:
https://engkol13.blogspot.com/p/blog-page_20.html
Карта етапів веб-квесту
Етап 1
Народна мудрість.
Розташуй слова прислів'я у логічному поряку. ( 4 прислів’я)
Етап 2
Карта України
Вкажіть на карті названі об'єкти. Зробіть скріншот з кількістю отриманих балів та надішліть організатору квесту. (Максимальна кількість - 17 балів.)
Етап 3
Міста України
Розгадайте ребуси та напишіть назви українських міст.
Етап 4
Президенти
Розташуйте фото президентів за хронологією їх перебування на посаді.
Етап 5
Славетні українці
Розгадайте загадки про відомих українців та напишіть відповідь.
Етап 6
Видатні українці
Розподіліть фото відомих українців, за сферою їх діяльності.
Етап 7
Україна на Євробачення
Перегляньте відео про те, як Україна брала участь у пісенному конкурсі Євробачення. Оберіть тих учасників, які зайняли в свій час 1-ше, 2-ге та 3-тє місця.
Етап 8
Україна на Євробаченні – 2
Продовжуємо тему Євробачення. З'єднайте виконавця та пісню. (Двоє виконавців - зайві).
Після проходження останнього етапу переходимо за посиланням та переглядаємо відео https://www.youtube.com/watch?v=8-R_AgL4wYg
Це варто завжди пам'ятати!!!
Критерії оцінювання
Час роботи на кожному етапі не обмежений. Обов’язкова умова, зробити скріншот на початку першого етапу і надіслати організатору та після виконання останнього завдання останнього етапу, також надіслати організатору.
Окремо оцінюється Етап 2 (Зробіть скріншот з кількістю отриманих балів та надішліть організатору квесту. (Максимальна кількість - 17 балів.)
Бали за Етап 2 переводяться у час, який додається до часу проходження. Чим більше правильних відповідей, тим менше хвилин додається.
Таблиця переведення балів у час
Бали |
Час |
17 |
1 хв |
16 |
1 хв 30 сек |
15 |
2 хв |
14 |
2 хв 30 сек |
13 |
3 хв |
12 |
3 хв 30 сек |
11 |
4 хв |
10 |
4 хв 30 сек |
9 |
5 хв |
8 |
5 хв 30 сек |
7 |
6 хв |
6 |
6 хв 30 сек |
5 |
7 хв |
4 |
7 хв 30 сек |
3 |
8 хв |
2 |
8 хв 30 сек |
1 |
9 хв |
0 |
9 хв 30 сек |
Переможе той, хто в підсумку витратить найменше часу на виконання всіх завдань.
3. Підведення підсумків веб-квесту.
Оголошення результатів учасників квесту, аналіз допущених помилок.
VІ. Творча перерва
Перше вересня, це не тільки лінійка та виховні години. Запропонуйте дітям пригадати 2 яскравих моменти з літа, можливо озвучити, або навіть намалювати. Вони скучили за спілкуванням. Запропонуйте поставити цілі на навчальний рік. Можливо не лише шкільного напрямку, а й досягнення на творчий ниві чи побороти певні особисті кордони. Збережіть і проаналізуйте разом на останній дзвоник. Можливо обговорити: що вийшло, що не дотягнули і з якої причини.
(Учні створюють на шаблонах особисту сторінку вражень про літо та ставлять цілі на новий навчальний рік)
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
1. Продовжіть речення: «Для мене Україна – це…»
(Учні пишуть закінчення речення на сердечках, які розміщують навколо карти України)
Список використаних джерел та літератури
Зворушливо. Дівчинка на параді в День Незалежності 2021. Перформанс "ДНК". https://www.youtube.com/watch?v=AtIvvcBEGFo
Ukraine My Home https://www.youtube.com/watch?v=Pu8tL3ptXRM&t=219s
Ми – українці! https://www.youtube.com/watch?v=8-R_AgL4wYg
ВСІ УЧАСНИКИ УКРАЇНИ НА ЄВРОБАЧЕННІ З 2003 ДО 2018 https://youtu.be/V4KrKmtQv3s