Орієнтовне календарне планування книжкового клубу для дітей середнього дошкільного віку

Про матеріал
Даний матеріал розрахований на організацію книжкового клубу в закладі дошкільної освіти з дітьми середнього дошкільного віку та містить перелік художніх творів, які відповідають віку дітей, а також включає методи, прийоми та очікувані результати.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Орієнтовне календарне планування

книжкового клубу

 для дітей

середнього дошкільного віку

 

 

 

 

Місяць

Назва книги

Видавництво, рік видання

Короткий опис книги

Мета

Методи

Прийоми

Очікувані результати

ВЕРЕСЕНЬ

 

1

 

«Лис і його нові друзі»

Тібо Прюнь

 

Віват

2024

 

Лис хотів з’їсти мишку-полівку. А натомість знайшов друга, якому можна розповісти про все на світі і який вміє тримати слово. Потім Лис придумав заманити до своєї нірки курочок, щоб було чим поживитися взимку. Але зібрав навколо себе цілу ко-ко-ко-банду, яка і розважить, і в біді виручить. Хоч хитрі лисячі плани не справдились, однак рудий здобув дещо більше, ніж просту поживу, — класних нових друзів.

 

Формувати вміння відповідати на запитання дорослого за змістом прочитаного;

Спонукати дітей аналізувати характери героїв;

Розвивати логічне мислення, увагу, уміння узагальнювати та робити висновки;

Виховувати доброту, товариськість, бажання робити добрі вчинки

 

 

Розповідь

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда за змістом твору

 

Обговорення

 

Вибіркове повторне читання

 

Словесні ігри

 

Повторення розповіді

 

Дидактичні ігри

 

 

Збагачення словника

 

Підвищення

 рівня допитливості

 

 Збільшення  читацького інтересу

 

Покращення комунікації

ЖОВТЕНЬ

 

2

 

«Слідча Неллі та книжковий злодій»

Джулія Дональдсон

 

Читаріум

2018

 

У Пітерового собаки чудовий нюх. Але Неллі має й інші таланти — щопонеділка вона разом із Пітером приходить до школи і слухає, як діти читають. Хто ж, як не Неллі, прийде на допомогу, коли одного ранку виявиться, що всі книжки зникли зі школи! Хто міг їх забрати? І навіщо? Слідча Неллі готова все рознюхати…

 

Ознайомити дітей із детективним жанром;

Удосконалювати навички аналізу;

Удосконалювати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору.

Формувати вміння відповідати на запитання за

змістом;

Прищеплювати пізнавальний інтерес до художньої літератури;

 

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на відтворення прочитаного

 

Обговорення конкретних ситуацій

розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

 

Розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Елементи гри-драматизації

 

Поліпшення пам’яті

 

Підвищення

рівеня уваги

 

Покращення рівня сконцентрованості на завданнях

 

Розширення кругозору

ЛИСТОПАД

 

3

 

«Дім»

Катерина Тихозора

 

Ранок

2017

 

Ця книга розповідає історію хлопчика, який був вимушений полишити свій дім.

 Оповідь ведеться від імені хлопчика й описує його почуття дорогою до безпечного місця — іншої країни. Що таке дім і де його шукати, якщо зненацька втратив? В кінці книги ми дізнаємося, що дім завжди у твоєму серці.

 

Вчити дітей емоційно відгукуватися на зміст прочитаного твору;

Спонукати дітей висловлювати своє ставлення до героїв твору та ситуацій, що з ними траплялись;

Спонукати дітей аналізувати характери героїв;

Прищеплювати поняття  добра та етично- моральні норми

Збагачувати активний словник різними частинами мови

 

 

Бесіда на морально-етичну тему

 

Перегляд ілюстрацій

 

Читання окремих уривків

 

Розповідь

 

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Перегляд ілюстрацій

Придумування назв до ілюстрації

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

 

 

 

 

 

 

Місяць

Назва книги

Видавництво, рік видання

Короткий опис книги

Мета

Методи

Прийоми

Очікувані результати

ГРУДЕНЬ

 

1

 

«Різдвяний настрій єнотів-бешкетників, або Як Морсик диво шукав»

Юлія Олефір

 

Чорні Вівці

2024

 

Братики-єнотики з книжки «Казковий ліс. Пригоди єнотів-бешкетників», які так полюбилися дітлахам, повертаються. Цього разу маленькі читачі разом з Морсиком і Лютиком спечуть справжні імбирні пряники за бабусиним рецептом, діти поринуть у захопливі пошуки справжнього різдвяного дива! Яке воно, це диво, і чи вдасться Морсику відшукати його в засніженому Казковому Лісі

 

Ознайомлювати дітей з традиціями святкування свят зимового циклу, зокрема Різдва;

Формувати соціально-гуманні почуття та морально-етичні норми;

Закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом;

Виховувати товариськість, дружні почуття

 

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Показ серій ілюстрацій

 

Складання розповідей за ілюстраціями

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Елементи гри-драматизації

 

Покращення засвоєння інформації

 

Збільшення часу для спільного дозвілля батьків та дітей

 

Збагачення словника

 

Підвищення рівня читацького інтересу

СІЧЕНЬ

 

2

 

«Книга Історії парку Персі. Однії сніжної ночі»

Нік Баттерворт

 

Читаріум

2017

 

До глядача парку Персі завжди дбає про своїх друзів звірів і ділиться з ними їжею. Та цей раз їм необхідна більш суттєва допомога. Настала холодна зима та першої сніжної ночі звірята почали проситися на ніч до маленької хатинки Персі. Добрий відвідувач парку не міг нікому відмовити, але де ж усі розповсюдять?

 

Формувати вміння оцінювати вчинки персонажів твору та їх вплив на інших;

Прищеплювати пізнавальний інтерес до художньої літератури;

Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність;

Закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом твору;

Формувати атмосферу взаєморозуміння;

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Складання розповідей за ілюстраціями

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Придумування назв до ілюстрацій

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

 

 

 

Підвищення рівня уваги

 

Розвиток вміння аналізувати та порівнювати

 

Покращення вміння обгрунтовувати свою думку

 

Підвищення рівня емпатичності

ЛЮТИЙ

 

3

 

«Шусть і Шуня. Випав сніг»

Шеффлер Аксель

 

Artbooks

 

Шусть і Шуня двійко друзів, зайчик та мишка. Вони дуже люблять гратися, та час від часу у них трапляються суперечки. Чудово ілюстровані з простими та зрозумілими текстами, ці історії не лише розважать малюків, а й сформують у них корисні соціальні навички.

 

Формувати вміння відповідати на запитання за змістом;

Закріпити вміння уважно давати характеристику героям художнього твору;

Удосконалювати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору.

Виховувати дружні взаємовідносини;

Збагачувати лексику різними частинами мови

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Обговорення

 

Читання

окремих уривків

 

 

 

 

 

Показ серій ілюстрацій

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Елементи гри-драматизації

 

Збільшення читацького інтересу

 

Покращення вміння обгрунтовувати свою думку

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Розширення словника

 

 

 

 

 

 

 

Місяць

 

 

Назва книги

Видавництво, рік видання

 

Короткий опис книги

 

Мета

 

Методи

 

Прийоми

 

Очікувані результати

БЕРЕЗЕНЬ

 

1

 

«Білчик і Ведмідь. Купа справжніх лісових пригод»

Андреас Х. Шмахтл

 

Читаріум

2023

 

Головні герої два друга Білчик і Ведмідь, які проводять дні разом без нудьги. Вони ходять на риболовлю, разом з кроликами навчаються хоровим співам, купаються в річці, кидають виклик бурі та багато іншого.

 

 

 

 

 

Вчити дітей з розумінням ставитися до емоційноо світу людини;

Формувати вміння оцінювати вчинки персонажів твору та їх вплив на інших;

Прищеплювати пізнавальний інтерес до художньої літератури;

Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність;

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на відтворення прочитаного

 

Обговорення конкретних ситуацій

розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Показ серій ілюстрацій

 

Складання розповідей за ілюстраціями

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Підвищення

 рівня допитливості

 

 Збільшення  читацького інтересу

 

Покращення комунікації

 

Підвищення рівня емпатичності

 

 

КВІТЕНЬ

 

2

 

«Неймовірна історія про велет-грушку»

Якоб Мартін Стрід

 

Читаріум

2017

 

Одного разу сонячним днем друзі Мітчо і Себастіан отримують лист від зниклого бургомістра свого маленького, але дуже симпатичного Міста Сонця. А разом з листом — загадкове зернятко, з якого за ніч виростає... велетенська грушка!

 

Формувати вміння давати відповіді на питання за змістом твору;

Збагачувати активний словник;

Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

Спонукати дітей висловлювати своє ставлення до героїв твору та ситуацій, що з ними траплялись;

 

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

ТРАВЕНЬ

 

3

 

«В Країні Сонячних Зайчиків» Нестайко В.З.

 

Ранок 2024

 

Чи знаєте ви, що окрім звичайних зайчиків існують ще сонячні та місячні? А мешкають вони у казкових країнах. Цікаво, як туди потрапити?.. Мерщій відкривайте книжку та знайомтеся з добрим хлопчиком Веснянкою. Він проведе вас Країною Сонячних Зайчиків, подружить з її жителями, розкаже, як він разом із казковими героями переміг жахливого Морока та його посіпак.

 

Формувати вміння відповідати на запитання дорослого за змістом прочитаного;

Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

Розвивати вміння запам’ятовувати послідовність подій;

Спонукати дітей аналізувати характери героїв;

Виховувати доброту, товариськість, бажання робити добрі вчинки

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Обговорення

 

Читання

окремих уривків

 

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Придумування назв до ілюстрації

 

Покращення засвоєння інформації

 

Збільшення часу для спільного дозвілля батьків та дітей

 

Збагачення словника

 

Підвищення рівня читацького інтересу

 

 

 

Місяць

Назва книги

Видавництво, рік видання

Короткий опис книги

Мета

Методи

Прийоми

Очікувані результати

ЧЕРВЕНЬ

 

1

 

«Як коалу гуляти викликали»

Рейчел Брайт, Джим Філд

 

Пан Макміллан

2022

 

Знайомтеся, це Кевін — маленький коала, який любить, щоб усе було так, як він звик. Але коли його життя несподівано змінюється, Кевін виявляє, що це — на краще!

Весела віршована історія для тих, кого будь-які зміни в житті дещо насторожують.

 

Удосконалювати навички аналізу;

Вчити дітей впізнавати героїв твору та обігрувати їх;

Удосконалювати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору

Сприяти підтримці позитивного емоційного фону

 

 

 

Розповідь

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда за змістом твору

 

Обговорення

 

Вибіркове повторне читання

 

Словесні ігри

 

Повторення розповіді

 

Дидактичні ігри

 

Елементи гри-драматизації

 

 

Підвищення рівня уваги

 

Розвиток вміння аналізувати та порівнювати

 

Покращення вміння обгрунтовувати свою думку

 

Підвищення рівня емпатичності

ЛИПЕНЬ

 

2

 

«Як полюбити паученя?»

Діана Амфт

 

Час Майстрів

2022

 

Історія про маленьку допитливу павучинку.

 Ви дізнаєтесь, чому люди бояться павуків, побуваєте на павучиному дні народження та почуєте цікаві історії про звірів далекої Африки, відвідаєте ферму та познайомитеся з тамтешніми тваринами, а також разом із героями та іншими мешканцями лісу відчуєте радість від того, що в родині з'являється ще одна дитина.

 

Формувати вміння відповідати на запитання дорослого за змістом прочитаного;

Розвивати вміння запам’ятовувати послідовність подій;

Спонукати дітей аналізувати характери героїв;

Прищеплювати поняття  добра та етично- моральні норми

Виховувати повагу та любов до рідних людей

 

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на відтворення прочитаного

 

Обговорення конкретних ситуацій

розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Придумування назв до ілюстрації

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

СЕРПЕНЬ

 

3

 

«Маленька одноріжка Зіронька. Ти вмієш чаклувати!»

Міла Берґ

 

Ранок

2024

 

Чарівна історія про невпевнену одноріжку, яка рятуватиме рідний ліс У одноріжки Фіні Зіроньки зводить живіт... Адже на неї чекають щорічні іспити з магії.

Та щойно починаються іспити, із ротів великих однорогів зненацька вилітають мильні бульбашки .Ліс Мрій охоплює суцільний безлад. Що ж сталося? Фіня та її друзі — ельфиня Уля та кажанчик Федь — сміливо беруться за справу.

 

Прищеплювати поняття  добра та етично- моральні норми

Формувати вміння давати відповіді на питання за змістом твору;

Збагачувати активний словник;

Розвивати логічне мислення, увагу, уміння узагальнювати та робити висновки;

 

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

Список використаних електронних джерел

  1. https://www.yakaboo.ua/
  2. https://book-ye.com.ua/
  3. https://vseosvita.ua/
docx
Додано
27 грудня 2024
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку