Орієнтовне календарне планування книжкового клубу для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Даний матеріал розрахований на організацію книжкового клубу в закладі дошкільної освіти з дітьми старшого дошкільного віку та містить перелік художніх творів, які відповідають віку дітей, а також включає методи, прийоми та очікувані результати.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Орієнтовне календарне планування

книжкового клубу

 для дітей

старшого дошкільного віку

 

 

 

 

Місяць

Назва книги

Видавництво, рік видання

Короткий опис книги

Мета

Методи

Прийоми

Очікувані результати

ВЕРЕСЕНЬ

 

1

 

"Чистьоха", Емілі Граветт

 

Читаріум

2024

 

Справжня тепла осіння пригода, з якою вдасться поринути у веселий сюжет і познайомитися зі щирими та харизматичними персонажами. Крім того, книга наповнена чудовими та барвистими ілюстраціями, з якими історія оживає.

 

 

Формувати вміння відповідати на запитання дорослого за змістом прочитаного;

Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

Закріпити уміння узагальнювати та робити висновки;

Виховувати бережливе ставлення до природи та свого здоров’я

 

 

 

Розповідь

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда за змістом твору

 

Обговорення

 

Вибіркове повторне читання

 

Словесні ігри

 

Повторення розповіді

 

Дидактичні ігри

 

 

Збагачення словника

 

Підвищення

 рівня допитливості

 

 Збільшення  читацького інтересу

 

Покращення комунікації

ЖОВТЕНЬ

 

2

 

«Поцілунок у долоньці»

Одрі Пенн

 

Риби на даху

2024

 

Маленький єнотик Честер має йти в школу для лісових звірят і боїться розлуки з мамою, домом та улюбленими іграшками. Але мама допомагає малюку побороти свій страх, навчає сина таємному способу, як узяти із собою її любов і почуватися в школі так само добре, як і вдома.

 

Формувати вміння давати морально-етичну оцінку діям героїв та їх вчинкам;

Ознайомлення дітей з спектром емоційних станів та відчуттів;

Вчити дітей з розумінням ставитися до емоційного світу людини;

Сформувати усвідомлене розуміння значущості матері в житті дитини

 

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на відтворення прочитаного

 

Обговорення конкретних ситуацій

розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

 

Розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Елементи гри-драматизації

 

Поліпшення пам’яті

 

Підвищення

рівеня уваги

 

Покращення рівня сконцентрованості на завданнях

 

Розширення кругозору

ЛИСТОПАД

 

3

 

«Вітруля, дубовичка невеличка»

Флемінг Люсі

 

Абрикос

 

 

Зміни завжди лякають, але вони можуть стати дверима до нового і прекрасного. У цій зворушливій історії ми знайомимося з Вітрулею, маленькою дубовичкою, яка виросла на улюбленому дереві разом із мамою і татом. Тут вона пережила найкращі моменти свого життя, але тепер настав час залишити затишний дім і шукати нове місце для зимівлі.

 

Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність;

Закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом твору;

Стимулювати дітей робити певні висновки про героїв твору та їхні вчинки;

Формувати вміння оцінювати вчинки персонажів твору та їх вплив на інших

 

 

Бесіда на морально-етичну тему

 

Перегляд ілюстрацій

 

Читання окремих уривків

 

Розповідь

 

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Перегляд ілюстрацій

Придумування назв до ілюстрації

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

 

 

 

 

 

 

Місяць

Назва книги

Видавництво, рік видання

Короткий опис книги

Мета

Методи

Прийоми

Очікувані результати

ГРУДЕНЬ

 

1

 

«Як олень на Різдво чекав»

Маша Матисяк

 

Час Майстрів 2023

 

Історія для всіх, хто з нетерпінням чекає Різдва! Північний олень Ріко та інші тварини й чарівні створення з лісової школи хочуть дізнатися більше про Різдво. І побувати там, де народжується різдвяна магія! Але для цього їм потрібно добре попрацювати над своїми магічними вміннями — багато тренуватися й практикуватися. І справді, що може піти не так?

 

Удосконалювати вміння малят давати відповіді на запитання;

Спонукати до порівняння, аналізу, усвідомлення того, що добро завжди перемагає;

Виховувати інтерес до різдвяно-новорічних свят

Формувати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Показ серій ілюстрацій

 

Складання розповідей за ілюстраціями

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Елементи гри-драматизації

 

Покращення засвоєння інформації

 

Збільшення часу для спільного дозвілля батьків та дітей

 

Збагачення словника

 

Підвищення рівня читацького інтересу

СІЧЕНЬ

 

2

 

«Єнотик Бо і дивний-дивний сніг»

 

Видавництво Старого Лева 2023

 

Єнотик Бо та його друзі - учитель Ас, кріт Ом і котик Котя вирішили встановити рекорд, перелетівши море на повітряній кулі. Та вони навіть не сподівалися, що доведеться зустріти новий рік у повітряній кулі, а врешті-решт приземлитися у містечку Сніжині, де сипле дуже дивний сніг. Чи вдасться друзям виготовити для сніжинців хмаринковий зефір, знайти господиню Коті і розгадати таємницю дивного-дивного снігу

 

Формувати вміння відповідати на запитання за змістом;

Сприяти підтримці позитивного емоційного фону;

Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність;

Закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом;

Виховувати товариськість, дружні почуття

 

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Складання розповідей за ілюстраціями

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Придумування назв до ілюстрацій

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

 

 

 

Підвищення рівня уваги

 

Розвиток вміння аналізувати та порівнювати

 

Покращення вміння обгрунтовувати свою думку

 

Підвищення рівня емпатичності

ЛЮТИЙ

 

3

 

«Нічний експрес»

Матильда Вудс

 

Ранок

2024

 

Нічний експрес зі свистом мчить крізь темряву до пункту призначення — Сонної країни. Потяг понад усе має доставити пасажирів до опівночі, аби вони встигли потрапити в дитячі сни.

Та раптом потяг зупиняється — на колію впало величезне дерево й перегородило шлях. Тож чи стане ця неочікувана перешкода на заваді нічному експресу, чи кмітливі пасажири все ж знайдуть вихід зі складної ситуації?

 

Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

Вчити дітей впізнавати героїв твору та обігрувати їх;

Удосконалювати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору;

Прищеплювати пізнавальний інтерес до художньої літератури

 

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Обговорення

 

Читання

окремих уривків

 

 

 

 

 

Показ серій ілюстрацій

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Елементи гри-драматизації

 

Збільшення читацького інтересу

 

Покращення вміння обгрунтовувати свою думку

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Розширення словника

 

 

 

 

 

 

 

Місяць

 

 

Назва книги

Видавництво, рік видання

 

Короткий опис книги

 

Мета

 

Методи

 

Прийоми

 

Очікувані результати

БЕРЕЗЕНЬ

 

1

 

«Країна неслухняних дітей»

Валентина Кохан

 

Ранок

2023

 

Після сварки з батьками Данилка засмоктало в портал, що відкрився прямісінько в його кімнаті. І вже за мить хлопчик приземлився на якесь зарозуміле дівчисько, яке назвало себе Катрусею. його перенесло в дивовижний світ де немає дорослих та їхніх дурнуватих правил…

 

 

 

 

Формувати вміння оцінювати вчинки персонажів твору та їх вплив на інших;

Виховувати дружні взаємовідносини;

Збагачувати лексику різними частинами мови;

Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на відтворення прочитаного

 

Обговорення конкретних ситуацій

розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Показ серій ілюстрацій

 

Складання розповідей за ілюстраціями

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Підвищення

 рівня допитливості

 

 Збільшення  читацького інтересу

 

Покращення комунікації

 

Підвищення рівня емпатичності

 

 

КВІТЕНЬ

 

2

 

«Фантастичне летюче бюро знахідок»

Ангеліка Ністрат, Андреас Гюгінг

 

Ранок

2024

 

Антон натрапляє на бюро знахідок у пошуках свого зниклого песика Кудлика. Разом з Алекс йому вдається врятувати чотирилапого друга, а також показати, що він має неабиякий талант спецагента з розшуку втрачених речей. Тож одного вечора за Антоновим вікном знову з’являється ліжко-ракета, бо Алекс потребує допомоги із великим завданням: кудись загубилися всі привиди з парку атракціонів!

 

Спонукати дітей аналізувати характери героїв;

Формувати вміння давати відповіді на питання за змістом твору;

Збагачувати активний словник;

Спонукати дітей висловлювати своє ставлення до героїв твору та ситуацій, що з ними траплялись;

Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків

 

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

ТРАВЕНЬ

 

3

 

«36 і 6 котів»

Галина Вдовиченко

 

Видавництво Старого Лева

2019

 

36 і 6 котів – саме стільки, не більше й не менше, хвостатих героїв Галини Вдовиченко – оселилося одного дощового вечора в помешканні пані Крепової попри її бажання. Але серце непоступливої господині до котів-безхатьків прихилила киця-сфінкс Баронеса. Ані пані Крепова, ані її племінник Стас навіть уявити собі не могли, чим обернеться вторгнення у їхнє маленьке помешкання 36 дорослих і 6 маленьких котів.

 

Прищеплювати поняття  добра та етично- моральні норми

Формувати вміння давати відповіді на питання за змістом твору;

Збагачувати активний словник;

Виховувати доброту, товариськість, бажання робити добрі вчинки;

Спонукати до порівняння, аналізу, усвідомлення того, що добро завжди перемагає

 

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Обговорення

 

Читання

окремих уривків

 

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Придумування назв до ілюстрації

 

Покращення засвоєння інформації

 

Збільшення часу для спільного дозвілля батьків та дітей

 

Збагачення словника

 

Підвищення рівня читацького інтересу

 

 

 

Місяць

Назва книги

Видавництво, рік видання

Короткий опис книги

Мета

Методи

Прийоми

Очікувані результати

ЧЕРВЕНЬ

 

1

 

«Дикий робот»

Пітер Браун

 

Ранок

2024

 

Розі, яка не може відчувати, запрограмована самовдосконалюватися. І це дозволяє їй подолати неприйняття світу живих істот, завоювати їхню любов і співчуття. Роман Пітера Брауна «Дикий робот» просякнутий драматичними переживаннями машини, яка не просто стала матір'ю для маленького гусеніння, але й узяла під захист усіх тварин острова, нехтуючи їх безпекою.

 

 

Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

Удосконалювати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору.

Формувати вміння відповідати на запитання за змістом;

Виховувати товариськість, дружні почуття

 

 

Розповідь

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда за змістом твору

 

Обговорення

 

Вибіркове повторне читання

 

Словесні ігри

 

Повторення розповіді

 

Дидактичні ігри

 

Елементи гри-драматизації

 

 

Підвищення рівня уваги

 

Розвиток вміння аналізувати та порівнювати

 

Покращення вміння обгрунтовувати свою думку

 

Підвищення рівня емпатичності

ЛИПЕНЬ

 

2

 

«Едісон. Таємниця зниклого мишачого скарбу»

Торбен Кульманн

 

Видавництво Старого Лева

2023

 

У пошуках скарбу, що згублений на дні Атлантичного океану, допитливе мишеня Піт і старий професор вирушать у підводну подорож, сповнену захопливих і небезпечних пригод. Що побачать вони на дні океану? Чи відшукають втрачений скарб Пітового родича? Схоже, на них чекають справжні відкриття!

 

 

Продовжувати вчити дітей розуміти зміст твору, емоційно сприймати;

Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність;

Закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом;

Сприяти підтримці позитивного емоційного фону

 

Перегляд ілюстрацій

 

Бесіда на відтворення прочитаного

 

Обговорення конкретних ситуацій

розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

 

Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Придумування назв до ілюстрації

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

СЕРПЕНЬ

 

3

 

«Вересова Міль»

Оксана Була

 

Видавництво Старого Лева

2023

 

Звідки беруться кольори вдень і куди вони зникають вночі? Про це знає Сіра Міль. Вона живе на Вересовій галявині і понад усе боїться денного світла. Сіра Міль звикла ховатися у заростях вересу і показуватися зі сховку лише з настанням темряви. Вона мріє побачити дерева, але ніколи не покидає свою галявину. Сіра Міль впевнена у тому, що вона — єдина міль на світі.

 

Удосконалювати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору;

Формувати вміння відповідати на запитання за змістом;

Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність

 

 

 

Бесіда на тему прочитаного

 

Читання окремих уривків

 

Перегляд ілюстрацій

 

Обговорення

 

Розповідання епізодів твору за ілюстраціями

 

Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору

 

Дидактичні ігри з ілюстраціями

 

Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою

 

Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями

 

Розвиток більш упорядкованого мислення

 

 

Список використаних електронних джерел

  1. https://www.yakaboo.ua/
  2. https://book-ye.com.ua/
  3. https://vseosvita.ua/
docx
Додано
27 грудня 2024
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку