Орієнтовне календарне планування
книжкового клубу
для дітей
старшого дошкільного віку
Місяць |
№ |
Назва книги |
Видавництво, рік видання |
Короткий опис книги |
Мета |
Методи |
Прийоми |
Очікувані результати |
1 |
"Чистьоха", Емілі Граветт |
Читаріум 2024 |
Справжня тепла осіння пригода, з якою вдасться поринути у веселий сюжет і познайомитися зі щирими та харизматичними персонажами. Крім того, книга наповнена чудовими та барвистими ілюстраціями, з якими історія оживає.
|
Формувати вміння відповідати на запитання дорослого за змістом прочитаного; Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Закріпити уміння узагальнювати та робити висновки; Виховувати бережливе ставлення до природи та свого здоров’я
|
Розповідь
Перегляд ілюстрацій
Бесіда за змістом твору
Обговорення |
Вибіркове повторне читання
Словесні ігри
Повторення розповіді
Дидактичні ігри
|
Збагачення словника
Підвищення рівня допитливості
Збільшення читацького інтересу
Покращення комунікації |
|
2 |
«Поцілунок у долоньці» Одрі Пенн |
Риби на даху 2024 |
Маленький єнотик Честер має йти в школу для лісових звірят і боїться розлуки з мамою, домом та улюбленими іграшками. Але мама допомагає малюку побороти свій страх, навчає сина таємному способу, як узяти із собою її любов і почуватися в школі так само добре, як і вдома. |
Формувати вміння давати морально-етичну оцінку діям героїв та їх вчинкам; Ознайомлення дітей з спектром емоційних станів та відчуттів; Вчити дітей з розумінням ставитися до емоційного світу людини; Сформувати усвідомлене розуміння значущості матері в житті дитини
|
Перегляд ілюстрацій
Бесіда на відтворення прочитаного
Обговорення конкретних ситуацій розповідання епізодів твору за ілюстраціями
|
Розповідання епізодів твору за ілюстраціями
Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору
Дидактичні ігри з ілюстраціями
Елементи гри-драматизації |
Поліпшення пам’яті
Підвищення рівеня уваги
Покращення рівня сконцентрованості на завданнях
Розширення кругозору |
|
3 |
«Вітруля, дубовичка невеличка» Флемінг Люсі |
Абрикос
|
Зміни завжди лякають, але вони можуть стати дверима до нового і прекрасного. У цій зворушливій історії ми знайомимося з Вітрулею, маленькою дубовичкою, яка виросла на улюбленому дереві разом із мамою і татом. Тут вона пережила найкращі моменти свого життя, але тепер настав час залишити затишний дім і шукати нове місце для зимівлі. |
Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність; Закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом твору; Стимулювати дітей робити певні висновки про героїв твору та їхні вчинки; Формувати вміння оцінювати вчинки персонажів твору та їх вплив на інших
|
Бесіда на морально-етичну тему
Перегляд ілюстрацій
Читання окремих уривків
Розповідь
|
Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями
Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору
Перегляд ілюстрацій Придумування назв до ілюстрації |
Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою
Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями
Розвиток більш упорядкованого мислення
|
Місяць |
№ |
Назва книги |
Видавництво, рік видання |
Короткий опис книги |
Мета |
Методи |
Прийоми |
Очікувані результати |
1 |
«Як олень на Різдво чекав» Маша Матисяк |
Час Майстрів 2023 |
Історія для всіх, хто з нетерпінням чекає Різдва! Північний олень Ріко та інші тварини й чарівні створення з лісової школи хочуть дізнатися більше про Різдво. І побувати там, де народжується різдвяна магія! Але для цього їм потрібно добре попрацювати над своїми магічними вміннями — багато тренуватися й практикуватися. І справді, що може піти не так? |
Удосконалювати вміння малят давати відповіді на запитання; Спонукати до порівняння, аналізу, усвідомлення того, що добро завжди перемагає; Виховувати інтерес до різдвяно-новорічних свят Формувати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору |
Читання окремих уривків
Перегляд ілюстрацій
Обговорення
Бесіда на тему прочитаного |
Показ серій ілюстрацій
Складання розповідей за ілюстраціями
Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями
Елементи гри-драматизації |
Покращення засвоєння інформації
Збільшення часу для спільного дозвілля батьків та дітей
Збагачення словника
Підвищення рівня читацького інтересу |
|
2 |
«Єнотик Бо і дивний-дивний сніг» |
Видавництво Старого Лева 2023 |
Єнотик Бо та його друзі - учитель Ас, кріт Ом і котик Котя вирішили встановити рекорд, перелетівши море на повітряній кулі. Та вони навіть не сподівалися, що доведеться зустріти новий рік у повітряній кулі, а врешті-решт приземлитися у містечку Сніжині, де сипле дуже дивний сніг. Чи вдасться друзям виготовити для сніжинців хмаринковий зефір, знайти господиню Коті і розгадати таємницю дивного-дивного снігу |
Формувати вміння відповідати на запитання за змістом; Сприяти підтримці позитивного емоційного фону; Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність; Закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом; Виховувати товариськість, дружні почуття
|
Бесіда на тему прочитаного
Читання окремих уривків
Перегляд ілюстрацій
Обговорення |
Складання розповідей за ілюстраціями
Дидактичні ігри з ілюстраціями
Придумування назв до ілюстрацій
Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору
|
Підвищення рівня уваги
Розвиток вміння аналізувати та порівнювати
Покращення вміння обгрунтовувати свою думку
Підвищення рівня емпатичності |
|
3 |
«Нічний експрес» Матильда Вудс |
Ранок 2024 |
Нічний експрес зі свистом мчить крізь темряву до пункту призначення — Сонної країни. Потяг понад усе має доставити пасажирів до опівночі, аби вони встигли потрапити в дитячі сни. Та раптом потяг зупиняється — на колію впало величезне дерево й перегородило шлях. Тож чи стане ця неочікувана перешкода на заваді нічному експресу, чи кмітливі пасажири все ж знайдуть вихід зі складної ситуації? |
Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Вчити дітей впізнавати героїв твору та обігрувати їх; Удосконалювати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору; Прищеплювати пізнавальний інтерес до художньої літератури
|
Перегляд ілюстрацій
Бесіда на тему прочитаного
Обговорення
Читання окремих уривків
|
Показ серій ілюстрацій
Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями
Дидактичні ігри з ілюстраціями
Елементи гри-драматизації |
Збільшення читацького інтересу
Покращення вміння обгрунтовувати свою думку
Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою
Розширення словника
|
Місяць |
№ |
Назва книги |
Видавництво, рік видання |
Короткий опис книги |
Мета |
Методи |
Прийоми |
Очікувані результати |
1 |
«Країна неслухняних дітей» Валентина Кохан |
Ранок 2023 |
Після сварки з батьками Данилка засмоктало в портал, що відкрився прямісінько в його кімнаті. І вже за мить хлопчик приземлився на якесь зарозуміле дівчисько, яке назвало себе Катрусею. його перенесло в дивовижний світ де немає дорослих та їхніх дурнуватих правил…
|
Формувати вміння оцінювати вчинки персонажів твору та їх вплив на інших; Виховувати дружні взаємовідносини; Збагачувати лексику різними частинами мови; Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків;
|
Перегляд ілюстрацій
Бесіда на відтворення прочитаного
Обговорення конкретних ситуацій розповідання епізодів твору за ілюстраціями
|
Показ серій ілюстрацій
Складання розповідей за ілюстраціями
Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями
|
Підвищення рівня допитливості
Збільшення читацького інтересу
Покращення комунікації
Підвищення рівня емпатичності
|
|
2 |
«Фантастичне летюче бюро знахідок» Ангеліка Ністрат, Андреас Гюгінг |
Ранок 2024 |
Антон натрапляє на бюро знахідок у пошуках свого зниклого песика Кудлика. Разом з Алекс йому вдається врятувати чотирилапого друга, а також показати, що він має неабиякий талант спецагента з розшуку втрачених речей. Тож одного вечора за Антоновим вікном знову з’являється ліжко-ракета, бо Алекс потребує допомоги із великим завданням: кудись загубилися всі привиди з парку атракціонів! |
Спонукати дітей аналізувати характери героїв; Формувати вміння давати відповіді на питання за змістом твору; Збагачувати активний словник; Спонукати дітей висловлювати своє ставлення до героїв твору та ситуацій, що з ними траплялись; Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків
|
Бесіда на тему прочитаного
Читання окремих уривків
Перегляд ілюстрацій
Обговорення |
Розповідання епізодів твору за ілюстраціями
Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору
Дидактичні ігри з ілюстраціями |
Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою
Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями
Розвиток більш упорядкованого мислення
|
|
3 |
«36 і 6 котів» Галина Вдовиченко |
Видавництво Старого Лева 2019 |
36 і 6 котів – саме стільки, не більше й не менше, хвостатих героїв Галини Вдовиченко – оселилося одного дощового вечора в помешканні пані Крепової попри її бажання. Але серце непоступливої господині до котів-безхатьків прихилила киця-сфінкс Баронеса. Ані пані Крепова, ані її племінник Стас навіть уявити собі не могли, чим обернеться вторгнення у їхнє маленьке помешкання 36 дорослих і 6 маленьких котів. |
Прищеплювати поняття добра та етично- моральні норми Формувати вміння давати відповіді на питання за змістом твору; Збагачувати активний словник; Виховувати доброту, товариськість, бажання робити добрі вчинки; Спонукати до порівняння, аналізу, усвідомлення того, що добро завжди перемагає
|
Перегляд ілюстрацій
Бесіда на тему прочитаного
Обговорення
Читання окремих уривків
|
Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями
Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору
Придумування назв до ілюстрації |
Покращення засвоєння інформації
Збільшення часу для спільного дозвілля батьків та дітей
Збагачення словника
Підвищення рівня читацького інтересу |
Місяць |
№ |
Назва книги |
Видавництво, рік видання |
Короткий опис книги |
Мета |
Методи |
Прийоми |
Очікувані результати |
1 |
«Дикий робот» Пітер Браун |
Ранок 2024 |
Розі, яка не може відчувати, запрограмована самовдосконалюватися. І це дозволяє їй подолати неприйняття світу живих істот, завоювати їхню любов і співчуття. Роман Пітера Брауна «Дикий робот» просякнутий драматичними переживаннями машини, яка не просто стала матір'ю для маленького гусеніння, але й узяла під захист усіх тварин острова, нехтуючи їх безпекою.
|
Розвивати критичне мислення, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків; Удосконалювати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору. Формувати вміння відповідати на запитання за змістом; Виховувати товариськість, дружні почуття
|
Розповідь
Перегляд ілюстрацій
Бесіда за змістом твору
Обговорення |
Вибіркове повторне читання
Словесні ігри
Повторення розповіді
Дидактичні ігри
Елементи гри-драматизації
|
Підвищення рівня уваги
Розвиток вміння аналізувати та порівнювати
Покращення вміння обгрунтовувати свою думку
Підвищення рівня емпатичності |
|
2 |
«Едісон. Таємниця зниклого мишачого скарбу» Торбен Кульманн |
Видавництво Старого Лева 2023 |
У пошуках скарбу, що згублений на дні Атлантичного океану, допитливе мишеня Піт і старий професор вирушать у підводну подорож, сповнену захопливих і небезпечних пригод. Що побачать вони на дні океану? Чи відшукають втрачений скарб Пітового родича? Схоже, на них чекають справжні відкриття!
|
Продовжувати вчити дітей розуміти зміст твору, емоційно сприймати; Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність; Закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом; Сприяти підтримці позитивного емоційного фону |
Перегляд ілюстрацій
Бесіда на відтворення прочитаного
Обговорення конкретних ситуацій розповідання епізодів твору за ілюстраціями
|
Пригадування і розповідання епізодів твору за ілюстраціями
Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору
Придумування назв до ілюстрації |
Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою
Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями
Розвиток більш упорядкованого мислення
|
|
3 |
«Вересова Міль» Оксана Була |
Видавництво Старого Лева 2023 |
Звідки беруться кольори вдень і куди вони зникають вночі? Про це знає Сіра Міль. Вона живе на Вересовій галявині і понад усе боїться денного світла. Сіра Міль звикла ховатися у заростях вересу і показуватися зі сховку лише з настанням темряви. Вона мріє побачити дерева, але ніколи не покидає свою галявину. Сіра Міль впевнена у тому, що вона — єдина міль на світі. |
Удосконалювати вміння взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору; Формувати вміння відповідати на запитання за змістом; Розвивати спостережливість та уважність, пізнавальну та мовленнєву активність
|
Бесіда на тему прочитаного
Читання окремих уривків
Перегляд ілюстрацій
Обговорення |
Розповідання епізодів твору за ілюстраціями
Знаходження ілюстрації до відповідного уривку тексту твору
Дидактичні ігри з ілюстраціями |
Покращена здатність поділитися спогадами, пов’язаними з книгою
Поліпшення уміння співвідносити власні мотиви та наміри із навичками та вміннями
Розвиток більш упорядкованого мислення
|
Список використаних електронних джерел