Орієнтовне календарно-тематичне планування з фізики. 10 кл. I I семестр 2022/2023 н.р.

Про матеріал
Окрім змісту навчального матеріалу, очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності, наскрізні змістові лінії, ключові компетентності
Перегляд файлу

ФІЗИКА.      10 клас     II СЕМЕСТР

(105 год, 3 год на тиждень)

Планування складено на основі: Навчальна програма з фізики для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту, профільний рівень), підготовлена авторським колективом під керівництвом Локтєва В.М., (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України № 1539  від  24.11. 2017 р.)

 

Підручник:  В.Г. Бар’яхтр, Ф.Я. Божинова, С.О.Довгий, О.О. Кірюхіна Фізика 10 клас,  Х.: Ранок, - 2018.

 

№ (ж)

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Наскрізні змістові лінії

Ключові компетентності

Дата

Примітки

1

2

3

4

5

6

7

8

9

0

Ключові компетентності:                                                                                                                                                                                                                    1.  Спілкування державною мовою                                                                                                                                                                                              Уміння: описувати етапи проведення фізичного експерименту, використовуючи арсенал мовних засобів терміни,поняття тощо); обговорювати проблеми природничого 1змісту, брати участь у дискусії.  Ставлення: усвідомлення  потреби вільного володіння державною мовою для грамотного висловлювання власної думки, особистісного розвитку, здійснення навчальної та професійної діяльності;розуміння значущості внеску учених-фізиків, зокрема українських, у розвиток світової науки; прагнення до самовдосконалення, збагачення, поповнення та систематичного вживання української природничо-наукової термінологічної лексики.                                                                                                                                                                                                               2.  Математична компетентність                                                                                                                                                                                                      Уміння: застосовувати математичні методи для опису, дослідження фізичних явищ і процесів, розв’язування фізичних задач, опрацювання та оцінювання результатів експерименту; розуміти й використовувати математичні методи для аналізу та опису фізичних моделей реальних явищ і процесів. Ставлення: усвідомлення важливості математичного апарату для опису та розв’язання фізичних проблем і задач.                                                                                                                                                                                   3. Основні компетентності у природничих науках і технологіях                                                                                                                                     Уміння:  усвідомлює як нові знання співвідносяться із наявними; висловлює судження про роль спостереження і досліду в пізнанні довкілля .Ставлення: розуміння власної відповідальності та відповідальності держави за стан довкілля і здоров’я людини і нації                                                                                                                                                                           4.  Інформаційно-цифрова компетентність                                                                                                                                                                                                Уміння:  визначати можливі джерела інформації, відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати, інформацію; використовувати сучасні пристрої для отримання, опрацювання, збереження, передачі та представлення інформації; дотримуватися правил безпеки в мережах та мережевого етикету. Ставлення: ціннісні орієнтири у володінні навичками роботи з інформацією, сучасною цифровою технікою;  дотримання авторського права, етично-моральних принципів поводження з інформацією.                                        5. Уміння вчитися впродовж життя                                                                                                                                                                                                       Уміння: ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію розвитку;  планувати, організовувати, здійснювати, аналізувати та коригувати власну навчально-пізнавальну діяльність;  застосовувати набуті знання для оволодіння новими, для їх систематизації та узагальнення.Ставлення :ціннісні орієнтири у володінні навчально-пізнавальними навичками, допитливість і спостережливість, готовність до інновацій;  позитивне емоційне сприйняття власного розвитку, отримання задоволення від інтелектуальної діяльності.                                                                                                                                                                                                                                                                      6. Ініціативність і підприємливість                                                                                                                                                                                                           Уміння: застосовувати фізичні знання для генерування ідей та ініціатив щодо проектної  діяльності, для вирішення життєвих проблем;прогнозувати вплив фізики на розвиток технологій, нових напрямів підприємництва;оцінювати можливість застосування набутих знань з фізики в майбутній професійній діяльності, для ефективного вирішення повсякденних проблем;ефективно організовувати власну діяльність. Ставлення: ціннісне ставлення до фізичних знань, результатів власної праці та праці інших людей;ініціативність, працьовитість, відповідальність як запорука результативності власної діяльності;                                                                                                                                 7.Соціальна й громадянська компетентності                                                                                                                                                                                         Уміння: активно працювати в групах, розподіляти ролі, оцінювати вклад власний та інших, приймати виважені рішення, які сприятимуть розв’язанню досліджуваної проблеми чи завдання, важливих для даного освітнього середовища,  учнівського колективу; ефективно співпрацювати в команді над реалізацією навчального дослідницького проекту;визначати особистісні якості відомих учених-фізиків, що свідчать про їхню громадянську позицію, моральні якості.  Ставлення:  усвідомлення себе громадянином України; толерантне ставлення до точки зору іншої особи; оцінювання внеску українських та іноземних учених-фізиків і винахідників у суспільний розвиток; розуміння відповідальності за використання досягнень фізики для безпеки суспільства.                                                                                                                                                                                               8. Обізнаність і самовираження у сфері культури                                                                                                                                                                               Уміння :використовувати знання з фізики під час реалізації власних творчих ідей; виявляти фізичні явища та процеси у творах мистецтва.Ставлення: усвідомлення причетності до національної й світової культури через вивчення природничих наук і мистецтва; розуміння гармонійної взаємодії людини і природи.                                                                                              9.  Екологічна грамотність і здорове життя                                                                                                                                                                                       Уміння: застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших; дотримуватися правил безпеки життєдіяльності в кабінеті фізики, під час виконання навчальних експериментів; визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на  довкілля; аналізувати проблеми довкілля, визначати способи їх вирішення;оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини й безпеки довкілля.Ставлення: готовність брати участь у природоохоронних заходах;самооцінка та оцінка поведінки інших стосовно можливих ризиків для здоров’я;ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я  інших людей, до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки;усвідомлення важливості ощадного природокористування, потенціалу фізичної науки щодо збереження довкілля.                                                                                                                             10. Спілкування іноземними мовами Уміння: використовувати іншомовні навчальні та науково-популярні джерела для отримання інформації фізичного й технічного змісту, самоосвіти та саморозвитку; розуміти фізичні поняття та найуживаніші терміни іноземною мовою, використовувати їх в усних чи письмових текстах; описувати природничі проблеми іноземною мовою;спілкуватися на тематичних міжнародних форумах та у соціальних мережах із співрозмовниками з інших країн.Ставлення:зацікавленість інформацією фізичного й технічного змісту іноземною мовою; розуміння глобальності екологічних проблем і прагнення долучитися до їх вирішення, зокрема й за посередництвом іноземної мови

 

Розділ ІІІ. МОЛЕКУЛЯРНА ФІЗИКА І ТЕРМОДИНАМІКА

Частина 1. МОЛЕКУЛЯРНА ФІЗИКА  (22 год)

48

  1.  

Основні положення молекулярно-кінетичної теорії (МКТ) будови речовини.

Знаннєвий компонент

Оперує поняттями і термінами: основні положення МКТ; ідеальний газ, тиск газу, газові закони, основне рівняння МКТ, рівняння стану ідеального газу, ізопроцеси, насичена та ненасичена пара, абсолютна та відносна вологість повітря, поверхневий натяг рідини, змочування, капілярні явища, механічна напруга, закон Гука, модуль Юнга, рівновага фаз та фазові переходи, потрійна точка, внутрішня енергія, робота газу, перший закон термодинаміки, адіабатний процес, принцип дії теплових машин, ККД теплового двигуна.

Діяльнісний компонент

Розв’язує задачі на застосування основного рівняння МКТ газів, рівняння стану газу та газових законів, на властивості насиченої пари та визначення вологості повітря; на поверхневий натяг рідини, капілярні явища; на застосування закону Гука, першого закону термодинаміки та формул ККД теплових машин. Застосовує перший закон термодинаміки до ізопроцесів у ідеальному газі, до адіабатного процесу. Експериментально вимірює вологість повітря, поверхневий натяг, модуль Юнга, перевіряє газові закони.

Ціннісний компонент

Виявляє ставлення та оцінює на якісному рівні вплив теплових машин на природне середовище, вплив вологості повітря на життєдіяльність людей і технологічні процеси, важливість поверхневих явищ у природі та техніці.

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та  сталий розвиток

формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                           Здоров'я і безпека                                                          прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

49

  1.  

Маса та розміри атомів і молекул, стала Авогадро.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

50

  1.  

Броунівський рух, дифузія. Швидкості руху молекул газу та їхнє (швидкостей) вимірювання. Дослід Штерна.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

51

  1.  

Ідеальний газ як фізична модель. Тиск газів. Основне рівняння МКТ газів.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

52

  1.  

Практикум розв'язування задач з теми: «Основне рівняння МКТ газів»

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

53

  1.  

Температура.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

54

  1.  

Рівняння стану ідеального газу.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

55

  1.  

Ізопроцеси.

1

2

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

56

  1.  

Інструктаж з БЖ.

Експериментальна робота № 5. Дослідження одного з ізопроцесів

1

2

 

 

 

 

7

 

9

 

 

 

57

  1.  

Практикум розв'язування задач з теми: «Молекулярна фізика"

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

58

  1.  

Тематичне оцінювання. Молекулярна фізика

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

59

  1.  

Властивості насиченої та ненасиченої пари.

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

60

  1.  

Вологість повітря, її вимірювання. Точка роси. Рівновага фаз та фазові переходи. Інструктаж з БЖД. Експериментальна робота № 6  Вимірювання відносної вологості повітря

1

2

 

4

 

 

7

 

9

0

 

 

61

  1.  

Будова рідини. Поверхневий натяг рідини.

1

2

3

4

 

 

 

 

 

0

 

 

62

  1.  

Інструктаж з БЖ.

Експериментальна робота № 7. Визначення коефіцієнта поверхневого натягу рідини. (ЛФП)

1

2

33

 

 

 

7

 

9

 

 

 

63

  1.  

Змочування. Капілярні явища.

1

2

 

4

 

 

 

 

 

0

 

 

64

  1.  

Тверді тіла (кристалічні та аморфні).

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

65

  1.  

Монокристали, полікристали. Анізотропія кристалів.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

66

  1.  

Рідкі кристали та їх властивості.

1

 

3

 

 

 

7

 

 

 

 

 

67

  1.  

Види деформації твердих тіл. Механічна напруга твердих тіл.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

68

  1.  

Закон Гука, модуль Юнга. Механічні властивості твердих тіл, їх теплове розширення.

1

2

3

4

 

 

 

 

9

0

 

 

69

  1.  

Інструктаж з БЖ.         Експериментальна робота № 8 Дослідження пружних властивостей тіл.

1

2

 

 

 

 

7

 

9

 

 

 

70

  1.  

Розв’язування практичних задач

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

71

  1.  

Тематичне оцінювання. Молекулярна фізика

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІІ. МОЛЕКУЛЯРНА ФІЗИКА І ТЕРМОДИНАМІКА

 Частина 2. ОСНОВИ ТЕРМОДИНАМІКИ (11 год)

72

  1.  

Основні поняття термодинаміки. Внутрішня енергія. Кількість теплоти

Знаннєвий компонент

Оперує поняттями і термінами: основні положення МКТ; ідеальний газ, тиск газу, газові закони, основне рівняння МКТ, рівняння стану ідеального газу, ізопроцеси, насичена та ненасичена пара, абсолютна та відносна вологість повітря, поверхневий натяг рідини, змочування, капілярні явища, механічна напруга, закон Гука, модуль Юнга, рівновага фаз та фазові переходи, потрійна точка, внутрішня енергія, робота газу, перший закон термодинаміки, адіабатний процес, принцип дії теплових машин, ККД теплового двигуна.

Діяльнісний компонент

Розв’язує задачі на застосування основного рівняння МКТ газів, рівняння стану газу та газових законів, на властивості насиченої пари та визначення вологості повітря; на поверхневий натяг рідини, капілярні явища; на застосування закону Гука, першого закону термодинаміки та формул ККД теплових машин. Застосовує перший закон термодинаміки до ізопроцесів у ідеальному газі, до адіабатного процесу. Експериментально вимірює вологість повітря, поверхневий натяг, модуль Юнга, перевіряє газові закони.

Ціннісний компонент

Виявляє ставлення та оцінює на якісному рівні вплив теплових машин на природне середовище, вплив вологості повітря на життєдіяльність людей і технологічні процеси, важливість поверхневих явищ у природі та техніці.

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та

 сталий розвиток

формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                                   Здоров'я і      безпека                                           прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

73

  1.  

Робота  в термодинаміці.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

74

  1.  

Перший закон термодинаміки.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

75

  1.  

Застосування першого закону термодинаміки до ізопроцесів в ідеальному газі. Адіабатний процес.

1

2

3

 

 

 

 

 

9

 

 

 

76

  1.  

Практикум розв'язування задач з теми: «Застосування першого закону термодинаміки до ізопроцесів в ідеальному газі»

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

77

  1.  

Розв’язування практичних задач

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

78

  1.  

Розв’язування практичних задач

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

79

  1.  

Оборотні та необоротні процеси. Другий закон термодинаміки.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80

  1.  

Теплові двигуни. Цикли теплових машин. Коефіцієнт корисної дії (ККД) теплових машин. Цикл Карно.

1

2

3

4

 

 

 

 

9

0

 

 

81

  1.  

Принцип дії холодильної машини.

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

82

  1.  

Практикум розв'язування задач з теми: «Теплові двигуни та холодильні машини»

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

83

  1.  

Тематичне оцінювання. Контрольна робота №3 Основи термодинаміки

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

84

  1.  

Захист  проектів

1

 

 

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

Розділ ІV. ЕЛЕКТРИЧНЕ ПОЛЕ (16 год)

85

  1.  

Електричне поле.

Знаннєвий компонент

Визначає умови, за яких виконуються закони збереження в механіці. Розрізняє види коливань (вільні, згасаючи, вимушені, авто-) в різних коливальних системах.

Діяльнісний компонент

Вміє знаходити характеристики коливань найпростіших коливальних систем та встановлювати зв‘язок між ними. Розуміє фізичну природу виникнення та поширення хвиль.

Ціннісний компонент

Виявляє ставлення та оцінює на якісному рівні результати застосування знань з механіки для розв’язання основної задачі механіки в реальних життєвих ситуаціях; оцінює важливість законів збереження як найбільш загальних законів природи, що стосуються будь-яких явищ.

Наскрізні змістові лінії:

 Екологічна безпека та сталий розвиток формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.                                             Громадянська відповідальність                                           сприятиме формуванню діяльного члена громади і  суспільства, який розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, є вільною особистістю, яка  визнає загальнолюдські й національні цінності та керується морально-етичними критеріями і почуттям  громадянської відповідальності у власній поведінці.                           Здоров'я і безпека                                                       прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена  суспільства, який здатний дотримуватися  здорового способу життя і формувати безпечне  життєве середовище                                        Підприємливість та фінансова грамотність                      націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному  швидкозмінному  середовищі, забезпечення кращого розуміння практичних аспектів фінансових  питань                                         

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

86

  1.  

Вимірювання елементарного електричного заряду. Дослід Міллікена.

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

87

  1.  

Напруженість електричного поля. Силові лінії електричного поля. Точковий заряд як електричний аналог матеріальної точки.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

88

  1.  

Практикум розв'язування задач з теми: «Напруженість електричного поля»

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

89

  1.  

Електричне поле точкових зарядів. Принцип суперпозиції, електричне поле системи зарядів.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

90

  1.  

Практикум розв'язування задач з теми: «Принцип суперпозиції, електричне поле системи зарядів»

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

91

  1.  

Робота при переміщенні заряду в однорідному електростатичному полі. Потенціальний характер електростатичного поля.

1

2

3

 

 

 

 

 

 

0

 

 

92

  1.  

Потенціал. Різниця потенціалів. Еквіпотенціальні поверхні.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

93

  1.  

Зв’язок напруженості однорідного електричного поля з різницею потенціалів.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

94

  1.  

Провідники та діелектрики в електростатичному полі. Поняття про диполь. Діелектрична проникність речовини.

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

95

  1.  

Електроємність. Конденсатори та їх використання в техніці. Види конденсаторів.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

96

  1.  

Електроємність плоского конденсатора. З’єднання конденсаторів.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

97

  1.  

Енергія зарядженого конденсатора. Енергія електричного поля.

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

98

  1.  

Практикум розв'язування задач з теми: « Конденсатори»

1

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

99

  1.  

Практикум розв'язування задач з теми: «Електричне поле»

1

2

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

100

  1.  

Тематичне оцінювання. Електричне поле

 

1

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

101

  1.  

Захист  проектів

1

 

 

4

5

6

7

8

 

 

 

 

102

  1.  

Захист  проектів

1

 

 

4

5

6

7

8

 

 

 

 

103

  1.  

Сучасні уявлення про простір і час. Взаємозв’язок класичної та релятивістської механіки.

1

 

 

4

 

 

7

 

 

 

 

 

104

  1.  

Зв’язок механіки з іншими фізичними теоріями, науками, технікою. Роль механіки в соціально-економічному розвитку суспільства. Внесок українських учених у розвиток механіки.

1

 

 

4

5

 

7

 

 

 

 

 

105

 

Розвиток теплоенергетики.  

1

 

 

4

5

 

7

 

9

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Планування
До підручника
Фізика (академічний рівень) 10 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я.)
Додано
11 січня 2023
Переглядів
1947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку