Основи статистичного аналізу даних

Про матеріал
Базовий модуль, тема ІІ "Моделі та моделювання. Аналіз та візуалізація даних". Матеріали до уроку з основ статистичного аналізу даних з використанням системи Wolfram Alpha. Приклади для самостійної роботи взяті з підручника Є. Неліна та О. Долгової "Алгебра 11 клас"
Перегляд файлу

ОСНОВИ СТАТИСТИЧНОГО АНАЛІЗУ ДАНИХ

 

Мета: формувати вміння обчислювати основні статистичні показники у середовищі Wolfram|Alpha.

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

Час виконання тестового завдання з інформатики учнями 10-го класу склав (с):

59, 50, 54, 52, 54, 56, 58, 52, 51, 48, 59, 62, 53, 60, 43, 48, 45, 59.

Знайдіть амплітуду, моду, медіану й середне значення вибірки, побудуйте гістограмму.

Хід роботи

  1. Для виконання даної задачі відкрийте у вкладці вашого браузера https://www.wolframalpha.com. На головній сторінці виберіть Statistics Descriptive Statistics Calculate basic descriptive statistics for a dataset

  1. Введіть власні дані у діалогове вікно і натисніть клавішу Enter. Зверніть увагу, що дані вибірки вводяться через кому у фігурних дужках.

  1. Отримайте шукані значення середнього арифметичного (mean), медіани (median) і стандартного відхилення (sample standard derivation) вибірки, а також гістограму.

  1. Додатково ви отримаєте:
  • кругову діаграму:

  • полігон частот, ряд розподілу за частотами, кількість елементів вибірки

  • значення найбільшого та найменшого елементів вибірки

  • суму елементів вибірки

  1. Для обчислення моди потрібно в діалоговий рядок ввести команду

mode {59, 50, 54, 52, 54, 56, 58, 52, 51, 48, 59, 62, 53, 60, 43, 48, 45, 59}

  1. Про виконання завдання повідомте вчителя.

 

Задачі для самостійного розв’язання.

1) Виміряли зріст 50 старшокласників і результати подали у вигляді таблиці.

149

150

150

151

151

152

152

153

154

154

155

155

155

156

156

157

157

157

158

158

159

159

159

159

161

161

161

162

162

162

162

165

162

166

166

166

167

167

169

170

171

171

173

173

173

175

176

178

180

182

Подайте частотний розподіл зросту учнів за допомогою полігону частот, гістограми і кругової діаграми. Знайдіть моду, медіану і середне значення ряду даних.

 

2) Користуючись таблицею розбудови Київського метрополітену, побудуйте полігон частот кількості станцій за період 1960-2013 рр. Скільки станцій всього було побудовано за цей період? Коли побудували найбільшу і найменшу кількість станцій?

Рік

Кількість станцій

Рік

Кількість станцій

Рік

Кількість станцій

1960

5

1987

28

2010

49

1965

10

1992

35

2011

50

1971

14

2000

40

2012

51

1976

17

2004

43

2013

52

1981

23

2008

46

 

 

 

  1. Дівчата 10 класу на уроці фізкультури в стрибках у висоту показали такі результати (у см): 135, 90, 140, 125, 130, 130, 125, 140, 135, 135, 140. Яку висоту брали дівчата найчастіше? Як високо стрибнула половина дівчат? Наскільки високо стрибали дівчата в середньому? Яка величина найкраще характеризує спортивну підготовку дівчат?

 

docx
Додано
4 грудня 2019
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку