Основні завдання та проблемні питання в роботі з классом. Основними завданнями своєї роботи як класного керівника вважаю: Формування особистості-патріота України, який усвідомлює свою належність до сучасної цивілізації, який підготовлений дожиття, і чітко орієнтується в сучасних реаліях. Виховання особистості демократичного світогляду й культури, яка не порушує прав і свобод людини, з повагою ставиться до традицій, культури народів світу. Забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів. Створення та розвиток цінностей громадянського суспільства.
Основні завдання та проблемні питання в роботі з классом
Основними завданнями своєї роботи як класного керівника вважаю:
Формування особистості-патріота України, який усвідомлює свою належність до сучасної цивілізації, який підготовлений дожиття, і чітко орієнтується в сучасних реаліях.
Виховання особистості демократичного світогляду й культури, яка
не порушує прав і свобод людини, з повагою ставиться до традицій,
культури народів світу.
Забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів. Створення та розвиток цінностей громадянського суспільства.
Формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров'я як
найвищої цінності, формування навичок здорового способужиття,
збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров'я.
Розвиток творчого потенціалу учнів, підтримка обдарованих ді
тей.
Проблемна тема роботи з класом
Виховання всебічно розвиненої творчої високоморальної особистості:
Проблемна тема, над яким працює колектив школи: «Спільна робота школи, сім'ї та громадськості у вихованні духовно багатого і фізично здорового молодого покоління.засобами родинного виховання».
Діагностика виховання
Лсихолого-педагогічна діагностика—це оціночна практика, що спрямована на вивчення індивідуально-психологічних особливостей учня та соціально-психологічних характеристик з метою оптимізації навчально-виховного процесу.
Діагностику поділяють на три основні види, але цей розподіл умовний, бо всі види діагностики пов'язані між собою і сприяють поліпшенню навчально-виховного процесу. Діагностика буває:
Діагностика розглядається як практика виявлення якості навчально-виховної діяльності, причин недоліків та невдач. За допомогою діагностики здійснюється управління розвитком учнів (прогнозується результат, проводиться узагальнююча діагностика наприкінці навчального року, планується дія на наступний рік).
Діагностичні дані про рівні вихованості учнів та їх освіченості на певному етапі слугують головною інформацією для аналізу попереднього педагогічного досвіду та конструювання подальшого педагогічного процесу; збільшення уявлень учнів про людей і про себе; надає їм можливості зіставити свої здібності, розвиток комунікативних навичок; формування колективу через активізацію колективної виховної роботи; сприяти єдності зусиль сім'ї та
школи у вихованні молоді.
Проблемна тема, над яким працює колектив школи: «Спільна робота школи, сім'ї та громадськості у вихованні духовно багатого і фізично здорового молодого покоління.засобами родинного виховання».
Активність—бажання відповідати на уроках, доповнювати відповіді інших, добровільна участь у суспільному житті класу, ативність, нетерпляче ставлення до недоліків минулого.
Сміливість — здатність подолати жах, готовність прийти на допомогу, критика недоліків товаришів, готовність відстоювати свою особисту думку, рішучість, непримиренне ставлення до несправедливості.
Сила волі—здатність примусити себе робити те, що не хочеться, але необхідно, звичка доводити розпочату справу до кінця, успіхи у самовихованні.
Самокритичність — звичка прислухатися до думки друзів, здатність усвідомлювати свої помилки, критичне ставлення до результатів своєї праці, намагання позбавитися недоліків у поведінці.
Стриманість — відсутність прагнення відокремитися від оточуючих, відсутність звички хвалитися, простота у стосунках.
Цілеспрямованість — наявність конкретних життєвих цілей, відданість життєвому ідеалу.
Допитливість—систематичне читання літератури, звичка користуватися словниками, довідниками.
Естетичний розвиток — охайний зовнішній вигляд,, інтерес до уроків літератури, малювання, співів, відвідування театрів, концертів, знання та розуміння видатних творів літератури, мистецтва, участь у художній самодіяльності, намагання все робити красиво.
Відповідальність — сумлінне виконання своїх обов'язків, готовність відповідати за свої вчинки та вчинки товаришів.
Латентними називаються позитиції та негативні якості особистості, які не піддаються безпосередньому вимірюванню. У вимірюванні цих якостей значну роль відіграє напрям системи педагогічного моніторингу —діагностика ефективності виховної роботи, яка включає в себе вимірювання рівня сформованості моральних, громадянських, гуманістичних та Інших якостей.
Основна увага педагога приділена визначенню рівня вихованості учнів, оцінці соціальних якостей та визначенню виховної можливості класу.
Оцінювання рівня вихованості проводиться за чотирма критеріями:
Позитивні риси та якості
№ з/п |
Прізвище, ім'я |
Колективізм |
Доброта |
Чесність |
Працездатність |
Принциповість |
Відповідальність |
Бережливість |
Турбота про оточуючих |
Вимогливість до себе |
Громадянська активність |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Негативні прояви поведінки
№ з/п |
Якості/ Прізвище, ім'я |
Неповага до старших |
Небажання вчитися |
Недисциплінова-ність |
Безініці-ативність |
Розходження слів в діла |
Лінощі |
Небажання допомагати |
Хитрість |
Марнотратство |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Діагностика темпераменту
Темперамент — одна із основних якостей людини, індивідуальна властивість психіки, що визначає динаміку психічної діяльності людини, яка залишається постійно у-різному віці.
Властивості темпераменту
Сенситивність — швидкість психічної реакції людини на міцні зовнішні впливи.
Активність — ступінь наполегливості, енергійності людини у досягненні певної мети.
Співвідношення реактивності та активності — співвідношення впливів навколишнього середовища напсихіку й залежність від внутрішнього світогляду людини від мети та поглядів.
Емоційна збудженість — виникнення емоційної реакції від слабкого впливу будь-якого чинника на психіку людини.
Психічний темп — швидкість протікання різних психічних процесів (темп мовлення, руху, запам'ятовування, винахідливість, швидкість розуму).
Екстраверсія — залежність психічної реакції, дій, поведінки людини від зовнішніх впливів на людину.
Інтроверсія — залежність психічної реакції та поведінки від думок, пов'язаних з минулим або майбутнім.
Товариськість — ступінь інтенсивності спілкування, комунікабельностілюди-ни, широти контактів з оточенням.
Типи темпераменту
Властивості темпераменту |
Тип темпераменту |
|||
сангвінічний
|
холеричний |
флегматичний |
меланхолічний |
|
1. Сенситивність (бали 0-5) |
низька |
низька |
низька |
збільшена |
2. Активність (бали 0-5) |
висока |
висока |
висока |
невисока |
3. Реактивність (бали 0-5) |
висока |
висока |
висока |
невисока |
4. Співвідношення реактивності та активності |
урівноважені |
реактивність більше за активність |
урівноважені, але активність трохи більша |
невисокі |
5. Емоційна збудженість (бали 0—5) |
збільшена на позитивний вплив |
збільшена |
занизька |
збільшена на негативний вплив, здатність до депресії |
6. Психічний темп (бали 0-5) |
прискорений |
прискорений |
уповільнений |
уповільнений |
7. Тривожність (бали 0-5) |
низька |
низька |
низька |
висока |
8. Екстраверсія/інтроверсія (бали 0—5) |
екстравертність |
екстравертність |
інтровертність |
інтровертність |
9. Товариськість (бали 0-5) |
зависока |
зависока |
невисока |
невисока |
10. Ригідність/пластичність (бали 0-5) |
пластичність |
ригідність |
ригідність |
ригідність |
11. Резистентність (бали 0-5) |
висока |
висока |
висока |
низька |
Соціально-психологічна
характеристика учнів
№ з/п |
Прізвище, ім'я |
Вихованість |
Інтелектуальний розвиток |
Розвиток вольових якостей |
Здібності та провідні інтереси |
Навички навчальної праці |
Ставлення до навчання |
Причини низької успішності |
Поведінка, дисципліна |
Ставлення до колективу |
Есте- тичний розвиток, культурний кру- гозір |
Вплив сім'ї |
1 |
|
Спо- кійний, ввічли- вий, по- середня участь у спра- вах |
Старан- ний, середні рівень |
Задо- вільний - |
Трудове навчан- ня |
Під конт- ролем батьків |
Старан- ний, під конт- ролем батьків |
|
Задо- вільна t |
Раху- ється з дум- кою оточую- чих |
Духов- ний |
Пози- тивний |
2 І |
|
Замкну- та, тиха, малоак- тивна |
Серед- ній рі- вень |
Задо- вільний |
|
Виробле- ні, само- стійна |
Відпові- дально, але не допра- цьовує |
|
Задо- вільна |
Раху- ється з дум- кою оточую- чих |
|
Пози- тивний v |
3" |
|
Актив- на |
Висо- кий рівень, багато читає |
Серед- ній |
Музика |
Виробле- ні, само- стійна |
Сер- йозна, відпові- дальна |
- |
Відмін- на . |
Гарний органі- затор |
Танці, хор |
Пози- тивний у |
4 |
|
Замкну- тий, малоак- тивний |
Низь- кий, не стара- ється |
Низь- • кий |
Комп'ю- терні ігри |
Безвід- повідаль- ний, бай- дужий |
Не ви- роблено |
Слабкий інтелект, безвідпо- відальне ставлен- ня |
Незадо- вільна |
Байду- жий |
Багато шкідли- вих зви- чок |
Відсут- ній |
1