Особливості економіки країн Азії. Первинний сектор економіки. Добувна промисловість. Сільське та лісове господарство.

Про матеріал
Урок в 10 класі Особливості економіки країн Азії. Первинний сектор економіки. Добувна промисловість. Сільське та лісове господарство.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Девіз уроку. Зібратися разом – це початок,Триматися разом – це прогрес,Працювати разом – це успіх.

Номер слайду 2

«Асоціація» Які асоціації виникають, коли ви чуєте слово «Азія»?

Номер слайду 3

Тема: Особливості економіки країн Азії. Первинний сектор економіки. Добувна промисловість. Сільське та лісове господарство.

Номер слайду 4

Робота в групах І група «Економісти» ІІ група «Геологи» ІІІ група «Агровиробники» ІV група «Логісти»

Номер слайду 5

SWOT - АНАЛІЗ Сильні сторони Слабкі сторони Можливості Загрози

Номер слайду 6

Бажаю вам успіхів. Дякую за урок.

Перегляд файлу

Прізвище…………………………………………………………..

Чи дізнався я те, що хотів

Мені сподобалось

Труднощі

Оцінка за урок

 

 

 

 

Прізвище…………………………………………………………..

Чи дізнався я те, що хотів

Мені сподобалось

Труднощі

Оцінка за урок

 

 

 

 

Прізвище…………………………………………………………..

Чи дізнався я те, що хотів

Мені сподобалось

Труднощі

Оцінка за урок

 

 

 

 

Прізвище…………………………………………………………..

Чи дізнався я те, що хотів

Мені сподобалось

Труднощі

Оцінка за урок

 

 

 

 

Прізвище…………………………………………………………..

Чи дізнався я те, що хотів

Мені сподобалось

Труднощі

Оцінка за урок

 

 

 

 

Прізвище…………………………………………………………..

Чи дізнався я те, що хотів

Мені сподобалось

Труднощі

Оцінка за урок

 

 

 

 

Прізвище…………………………………………………………..

Чи дізнався я те, що хотів

Мені сподобалось

Труднощі

Оцінка за урок

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

І група «Економісти»

Завдання:

У вас є частина карти, на яку потрібно приклеїти чи прикріпити зображення.

Розкодуйте текст та визначте, які країни регіону мають найпотужніші економіки. Підпишіть їх на частині карти.

Користуючись підручником  ст. 109 мал.1 проаналізуйте ВВП країн Азії  та зробіть висновок, яка країна регіону є найрозвиненішою та чому?

C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\media-share-0-02-05-a5f0f46228d46eddf78bb8041bf8e233dd89e6a166391ff3467b570288081c2d-78f86ac7-7ff5-43f6-a2bc-41b132be40d2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання:

Опрацювати параграф 19, сторінка 107-112,

Поміркуйте, у чому проявляються відмінності економіки країн Азії від Європейського регіону.

За вибором: виконайте дослідження: «Країни Перської затоки – новий осередок індустріалізації».

 

ІІ група «Геологи»

Завдання:

У вас є частина карти, на яку потрібно приклеїти чи прикріпити зображення.

  1. Розкодуйте текст та визначте які корисні копалини видобуваються в Азії. C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\media-share-0-02-05-60e15c083ecb768c72616b39dd71c1670aa328a6c321d590e8f573d5b88f3f8d-9ca198eb-1580-457a-90ad-29636673fc7f.jpg
  2. Користуючись підручником ст. 110 визначте та позначте на частині карти країни лідери за видобутком: кам’яного вугілля, нафти, газу.

 Домашнє завдання:

Опрацювати параграф 19, сторінка 107-112,

Поміркуйте, у чому проявляються відмінності економіки країн Азії від Європейського регіону.

За вибором: виконайте дослідження: «Країни Перської затоки – новий осередок індустріалізації».

 

C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\media-share-0-02-04-08a9a30df381b210d30ee6399705181dc661d37a34fa21fabf5b603798546e60-fc26fa94-45f6-4aa1-bf73-cf097d2d4507.jpg

 

 

 

 

 

ІІІ група «Агровиробники»

Завдання:

У вас є частина карти, на яку потрібно приклеїти чи прикріпити зображення.

  1. Розкодуйте текст та визначте які сільськогосподарські культури вирощують в Азії.

C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\1.png

 

 

 

 

 

 

 

2. Користуючись текстом підручника ст. 110 визначте країни, які досягли найбільших успіхів у розвитку агросфери та підпишіть їх на своїй частині карти.

Домашнє завдання:

Опрацювати параграф 19, сторінка 107-112,

Поміркуйте, у чому проявляються відмінності економіки країн Азії від Європейського регіону.

За вибором: виконайте дослідження: «Країни Перської затоки – новий осередок індустріалізації».

 

C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\media-share-0-02-04-08a9a30df381b210d30ee6399705181dc661d37a34fa21fabf5b603798546e60-fc26fa94-45f6-4aa1-bf73-cf097d2d4507.jpg

 

 

IV група «Логісти»

Завдання:

У вас є частина карти, на яку потрібно приклеїти чи прикріпити зображення.

  1. Розкодуйте текст та визначте, які країни є найбільш забезпечені лісами, підпишіть їх на карті.
  2. Користуючись текстом підручника ст.111, вкажіть як змінилися лісові насадження Азії за останні 10 років.

C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\2.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання:

Опрацювати параграф 19, сторінка 107-112,

Поміркуйте, у чому проявляються відмінності економіки країн Азії від Європейського регіону.

За вибором: виконайте дослідження: «Країни Перської затоки – новий осередок індустріалізації».

 

C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\media-share-0-02-04-08a9a30df381b210d30ee6399705181dc661d37a34fa21fabf5b603798546e60-fc26fa94-45f6-4aa1-bf73-cf097d2d4507.jpg

 

 

Домашнє завдання:

  1. Опрацювати параграф 19, сторінка 107-112,
  2. Поміркуйте, у чому проявляються відмінності економіки країн Азії від Європейського регіону.
  3. *За вибором: виконайте дослідження: «Країни Перської затоки – новий осередок індустріалізації».

 

C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\media-share-0-02-04-08a9a30df381b210d30ee6399705181dc661d37a34fa21fabf5b603798546e60-fc26fa94-45f6-4aa1-bf73-cf097d2d4507.jpg

 

Перегляд файлу

10 клас

 

Дата: 20.11.2018

 

Тема:  Особливості економіки країн Азії. Первинний сектор економіки. Добувна промисловість. Сільське та лісове господарство.
МЕТА:

Сформувати в учнів:

  • уявлення про особливості економіки країн Азії, загальні особливості розміщення основних центрів добувної промисловості регіону, загальні закономірності спеціалізації сільського господарства регіону;
  •  вдосконалювати практичні навички і вміння самостійно здобувати знання;
  • формувати вміння самостійно працювати в групах;
  • продовжувати вміння працювати з контурною картою;
  • розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення,
  • формувати  комунікативні, соціальні, інформаційні,  рефлексивні  компетенції;
  • виховувати інтерес до предмета.

Очікувані результати:

 Зможете:

  • охарактеризувати особливості економіки регіону; назвати  особливості сучасного розвитку господарства;
  • визначити характерні риси  економічного розвитку країн Азії, особливості  структури промисловості, основні с/г культури регіону; 
  • оцінити проблеми та перспективи розвитку лісового господарства;
  • продовжувати працювати  з атласом та контурною картою;
  • показувати на настінній карті основні об’єкти видобування корисних копалин та райони поширення с/г культур.

 

Методико-дидактичне забезпечення уроку:

Настінна карта, атласи, контурні карти, підручники, мультимедійна система, презентація до уроку, ілюстрації, фліп-чарт , картки – пазли, маркери, стікери.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань 

Форма уроку: урок - дослідження.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

Доброго дня! Я рада бачити сьогодні вас та хочу побажати всім позитивних емоцій, гарного настрою, плідної співпраці, тому що:

Девіз уроку.    Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх.

Оскільки ми зібралися разом і це є початком, бажаю вам триматися разом, щоб був прогрес та працювати разом для досягнення успіху.

 

2. Актуалізація опорних знань,   умінь, уявлень та чуттєвого досвіду.

Прийом «Асоціація»

Які асоціації виникають у вас при слові Азія?

Прийом «Вірю – не вірю»

  • Чи вірите ви, що Азія є найбільшою частиною світу? (Так)
  • Чи вірите ви, що територію Азії омивають води двох океанів? (ні, води трьох океанів)
  • Чи вірите ви, що на території Азії є 48 держав? (так, 47 суверенних, і Тайвань не визнана)
  • Чи вірите ви, що територія Азії є рівнинною? (ні, ¾ території є високогірними)
  • Чи вірите ви, що саме в Азії знаходиться місце, де випадає найбільша кількість опадів? (так, Черапуджі)
  • Чи вірите ви, що природні багатства на території Азії розміщені рівномірно? (ні, вони розміщені досить нерівномірно)
  • Чи вірите ви, що саме в Азії розташовані сім із 13  найнаселеніших країн світу? (так, назвіть країни)
  • Чи вірите ви, що трьома провідними державами Азії є Китай, Японія та Індія (Так)
  • Чи вірите ви, що більшість населення Азії проживає в містах (Ні, 55% проживають в селах)
  • Чи вірите ви, що в Азії розташовані найбільш урбанізовані райони сучасного світу? (так, це мегаполіс Токайдо, який об’єднує міста Токіо, Йокогама, Осака, Кобе, Кіото та ще багато інших)

3. Мотивація навчальної  діяльності.

Молодці, ви гарно попрацювали. А зараз я пропоную вам виконати незвичайне завдання. Чи є серед нас учні, які вміють і обожнюють малювати? Я хочу зачитати текст і спробувати графічно його зобразити на фліп-чарті. А ви можете закрити очі та спробувати уявити те, що я зачитаю. 

Скрайб-презентація « Азія – країна контрастів» ( на фліп-чарті).

 Марк Твен: «Земля мрій і романтики, нечуваного багатства і небувалої злиденності, розкоші і бідності, палаців і халуп, голоду і чуми, духів  і велетнів, ламп Аладіна, тигрів і слонів, кобр і джунглів; країна сотень народів і мов, тисячі релігій, двох мільйонів богів...»

4. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

Отже, ми продовжуємо знайомство з країнами Азії, а саме сьогодні дізнаємося про особливості економіки, добувну промисловість, сільське та лісове господарство.

Запишіть тему уроку до робочого зошита.

Для того, щоб ефективно засвоїти матеріал уроку ми об’єдналися в групи: «Економісти», «Геологи», «Агровиробники» та «Логісти».  У вас є все необхідне обладнання: завдання із закодованим текстом, частини карти для роботи, підручник, атласи. Кожна група має виконати завдання та представити його класу. На роботу над завданнями у вас є 5 хвилин та 3 хвилини на представлення матеріалів.

Також у кожного є картки самооцінки, які ви заповните протягом уроку.


Прізвище…………………………………………………………..

Чи дізнався я те, що хотів

Мені сподобалось

Труднощі

Оцінка за урок

 

 

 

 

 

5. Вивчення нового матеріалу

 

Робота в групах

 

І група «Економісти»

Завдання:

У вас є частина карти, на яку потрібно приклеїти чи прикріпити зображення.

  1. Розкодуйте текст та визначте, які країни регіону мають найпотужніші економіки. Підпишіть їх на частині карти.
  2. Користуючись підручником  ст. 109 мал.1 проаналізуйте ВВП країн Азії  та зробіть висновок, яка країна регіону є найрозвиненішою та чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ група «Геологи»

Завдання:

У вас є частина карти, на яку потрібно приклеїти чи прикріпити зображення.

  1. Розкодуйте текст та визначте які корисні копалини видобуваються в Азії.
  2. Користуючись підручником ст. 110 визначте та позначте на частині карти країни лідери за видобутком: кам’яного вугілля, нафти, газу.

 

Релаксуюча хвилинка:

 

ІІІ група «Агровиробники»

 

Завдання:

У вас є частина карти, на яку потрібно приклеїти чи прикріпити зображення.

  1. Розкодуйте текст та визначте які сільськогосподарські культури вирощують в Азії.

  1.  

 

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  
  8.  
  9.  
  10.  
  11.  
  12.  
  13.  
  14.  
  15.  
  16.  

2. Користуючись текстом підручника ст. 110 визначте країни, які досягли успіхів у розвитку агросфери та підпишіть їх на своїй частині карти.

 

 

IV група «Логісти»

Завдання:

У вас є частина карти, на яку потрібно приклеїти чи прикріпити зображення.

  1. Розкодуйте текст та визначте, які країни є найбільш забезпечені лісами, підпишіть їх на карті.
  2. Користуючись текстом підручника ст.111, вкажіть як змінилися лісові насадження Азії за останні 10 років.

 

6. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності.

Прийом «СВОТ – аналіз»

Давайте разом спробуємо підсумувати нашу роботу методом СВОТ – аналізу:

  1. Ви бачите 4 поля:
  1. Сильні сторони
  2. Слабкі сторони
  3. Можливості
  4. Загрози 

Які ви можете виділити слабкі та сильні сторони, можливості та загрози регіону?

SWOT table

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Домашнє завдання

1) пояснення домашнього завдання та способу його виконання;

2) запис його до щоденника.

Домашнє завдання:

  1. Опрацювати параграф 19, сторінка 107-112,
  2. Поміркуйте, у чому проявляються відмінності економіки країн Азії від Європейського регіону.
  3. За вибором: виконайте дослідження: «Країни Перської затоки – новий осередок індустріалізації».

 

C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\media-share-0-02-04-08a9a30df381b210d30ee6399705181dc661d37a34fa21fabf5b603798546e60-fc26fa94-45f6-4aa1-bf73-cf097d2d4507.jpg

VІ. Підсумок уроку

 

Заповнення карток – самооцінок та обговорення.

Оцінки учнів.

 

Отже, я можу з впевненістю сказати, що ми сьогодні дуже гарно попрацювали. Пам’ятайте, для того, щоб мати успіх потрібно працювати разом. Бажаю вам успіхів. Дякую за урок.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Хаюк Тетяна Трохимівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чала Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
21 березня 2019
Переглядів
5054
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку