Особливості природи Тихого океану

Про матеріал
Урок-подорож на тему: "Тихий океан" з предмету НУШ я досліджую світ. Мета: ознайомити з особливостями Тихого океану, розглянути значення океану, його проблеми, формувати уміння читати карту і працювати з нею; розвивати мовлення й мислення, пізнавальний інтерес, вміння працювати в парі, в групі; виховувати спостережливість, взаєморозуміння, бережне ставлення до природи. Формування ключових компетентностей: • вміння вчитися: планувати свої дії, доводити роботу до кінця, орієнтуватися в своїй системі знань: відрізняти нове від уже відомого; • здоров’язбережувальна компетентність: уміння долати труднощі; • соціальну компетентність: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, уміння шукати і знаходити компроміси; • інформаційно-комунікативна: уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію.
Перегляд файлу

 

 

 

Відкритий урок з ЯДС

у 4 класі

 

                                                                   

 

                                                                    Підготувала

                                                                   Вчителька початкових класів

Сурова Лариса Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024

Тема: Особливості природи Тихого океану

Формування предметних компетентностей

Мета: ознайомити з особливостями Тихого  океану, розглянути  значення океану, його проблеми, формувати уміння читати карту і працювати з нею; розвивати мовлення й мислення, пізнавальний інтерес, вміння працювати в парі, в групі; виховувати спостережливість, взаєморозуміння, бережне ставлення до природи.

 

Формування ключових компетентностей:

  •  вміння вчитися: планувати свої дії, доводити роботу до кінця, орієнтуватися в своїй системі знань: відрізняти нове від уже відомого;
  • здоров’язбережувальна компетентність: уміння долати труднощі;
  •  соціальну компетентність: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, уміння шукати і знаходити компроміси;
  • інформаційно-комунікативна: уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію.

Тип уроку: комбінований, урок-подорож

Обладнання: фізична  карта півкуль, картки для групової роботи, картки для індивідуальної роботи, записи на дошці, корабель, підручник, ноутбук, мультимедійна дошка, тести, ілюстративний матеріал.

                                        

Хід уроку

І. Організація класу до уроку
Діти, у нас на уроці присутні гості. Поверніться і привітайтеся з ними.

Люблю я свій розум,
Увагу та пам'ять
Працює мій мозок
І вчусь я старанно,

Сприймаю все нове

І мислю логічно,

І вчителя слово
Здійсню я практично.

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Хвилинка з погодою.

Як завжди ми розпочинаємо наш урок зі спостережень за погодою.

- Хто бажає розповісти про погоду сьогодні? (сьогодні _______, температура повітря _____, стан неба ____, погодні явища _______________)

2.  Перевірка домашнього завдання

- А тепер час перевірити домашнє завдання.

У вас на партах є картки з індивідуальними завданнями (тести). Оберіть картку (картки різного рівня). Виконайте тести.

Перевірка тестів. На дошці правильні відповіді відповідно номеру вашої картки.

- Майже всі виконали тести без помилок. Це дає вам право перейти до вивчення нової теми. Але спочатку давайте пограємо.

3. Гра «Відповідність»

Робота в парах

У вас є завдання на аркушах. Ви швиденько виконуєте разом, а один учень на дошці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка фронтальна. Звіряємо з дошкою.

- Молодці, видно, що вдома уважно читали параграф. Тепер ми можемо перейти до вивчення нової теми.

Сьогодні у нас буде урок-подорож. Туристична компанія « Мрія» запропонувала

нам   відпочинковий тур. Відправимось у подорож на лайнері «Океанія»

( Вчитель  демонструє зображення корабля з фото учнями). А щоб дізнатися куди ми подорожуємо, треба скласти слово з розсипаних букв (ТИХИЙ ОКЕАН)

- Молодці!

ІІІ. Повідомлення  теми і завдань уроку

- Сьогодні ми познайомимося з особливостями природи Тихого океану. За те, що ви правильно розгадали зашифровані слова – отримуєте корабель, на якому ми вирушимо у плавання, щоб дослідити особливості природи Тихого океану.

Але є одна умова,що ми заплатимо за квитки здобутими на уроці знаннями.

Отже, нам всі потрібно добре попрацювати. Згодні? (так)

Команда корабля завжди бере на борт у плавання  бочки з прісною водою.

А ми  будемо наповнювати бочку  знаннями, які здобудемо під час уроку.

(Вчитель демонструє зображення бочки «Знання»)

Ось такими «відрами - завданнями» ми будемо наповнювати бочку знаннями.

Мотивація

- На нашому кораблі нема вітрил і зараз ми їх поступово підніматимемо.

- а що ви хочете дізнатися про Тихий океан? Що вас цікавить?

- місце знаходження

- походження назви

- клімат

- рослинний світ

- тваринний світ океану

Ми з вами склали кілька питань, на які треба дати відповідь протягом уроку. І таким чином підняли вітрила нашому кораблю.

ІV. Вивчення нового матеріалу

- Щось двигун нашого корабля не заводиться. Треба дати відповідь на кілька питань, щоб двигун завівся.

1. Розповідь учителя з елементами бесіди

- Давайте пригадаємо що таке водойми? (озера, річки, ставки, моря, океани)

- який колір переважає на глобусі? (блакитний)

- про що це свідчить?(2/3 планети займає вода)

- пригадайте, що таке Світовий океан? (Це водна оболонка Землі. Світовий океан розділений материками на частини, які називаються океанами)

- які океани є на Землі? (На Землі – чотири океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий)

- у яких півкулях вони розташовані?

- чим схожі всі океани? (солона вода, мають тварини і рослини)

- чим вони відрізняються? (місцем знаходження, розмірами, глибиною, температурою води, кліматом, назвою)

- Молодці, своїми відповідями на питання ви полагодили двигун, можна вирушати. Але ми не знаємо хто капітан корабля.

- Зараз хто першим першим дасть правильну відповідь на питання і буде капітаном нашого лайнера.

- хто перший перетнув Тихий океан? (перший перетнув цей океан португалець Фернан Магелан в 1521 році. Майже 500 років назад)

- молодець! Капітан корабля _____________

Словникова робота

- До речі, для того щоб краще вивчати океани, почала швидко розвиватися молода наука – океанологія. Ця наука вивчає різні явища і процеси, що відбуваються у Світовому океані. (слово на дошці)

Інтеграція з українською мовою:

-Діти, в якому значенні вжито словосполучення «молода наука», хіба вона може бути молодою? (це словосполучення вжито в переносному значенні)

- правильно!

-Ну що, сідаємо на корабель! Розверніть свої парти, щоб у нас утворилися групи.

- ми зараз заплющуємо очі і опиняємося на дослідницькому кораблі, в океані.

(звучить музика: звуки хвиль, шторм)

  1. Робота в групах

Кожна група отримала завдання, щоб дослідити Тихий океан.

Перша Зупинка «Географи»

1)Тихий океан – найбільша частина Світового океану. Більша частина Тихого океану розташована в Західній півкулі обабіч екватора. Його середня глибина становить 4300 м, а найбільша — 11022 м. Тихий океан займає 1/3 усієї земної поверхні, ½ площі світового океану. Майже посередині його розділяє екватор. Океан омиває береги п’яти материків: Північної та Південної Америки на сході, Євразії на півночі, Австралії на південному заході та Антарктиди на півночі. Тихий океан — це найглибша частина Світового океану.

2) Походження назви

Тихий океан – найбільший океан на планеті. Спочатку він носив назву Великий.

Першим перетнув цей океан Фернан Магеллан в 1521 році. За час їх подорожі (це 4 місяці) не було жодного шторму. Ось тому він і назвав його Тихим. А на справді Тихий океан самий неспокійний і грізний океан нашої планети, і  багато моряків випробували на собі його характер.

3)Клімат

Клімат Тихого океану через розташування його майже у всіх кліматичних поясах Землі надзвичайно різноманітний. Температура поверхневих вод Тихого океану, які нагріваються сонячними променями, змінюється від +27 °С поблизу екватора до 0 "С і нижче біля полюсів. На великій глибині, куди не потрапляють сонячні промені, температура води становить приблизно +2 °С. Узимку північні окраїни Тихого океану вкриваються льодом. Біля узбережжя Антарктиди температура опускається нижче 0 °С і тримається на такому рівні впродовж усього року, тому морський лід там не тане.

-         Молодці , дослідники першої групи.

-         Давайте перевіримо, що ви запам’ятали

-         Хто покаже розташування тихого океану на карті?

-         Хто поясне назву океану?

-         Нам час вирушати далі (шум хвиль)

ІІ зупинка «Біологи» Рослинний світ

Дослідники другої групи також знайшли відповідь на питання, , які ми ставили на початку уроку.

  1.     Рослинний світ Тихого океану налічує близько 4000 видів водоростей і 29 різновидів квіткових рослин, які ростуть у прибережних водах.
  2.     У помірних і холодних регіонах Тихого океану масово поширені бурі водорості, представником бурої водорості є ламінарія, яку ще називають «морською капустою», її вживають у їжу і використовують для виробництва ліків.
  3.     У тропіках надзвичайно поширені фукусові, великі зелені і особливо відомі червоні водорості.

ІІІ група нам розповість про тварин Тихого океану.

1)Тваринний світ Тихого океану дуже різноманітний. Тут зустрічаються практично всі мешканці Світового океану. Серед риб- оселедці, сардини, скумбрія, сайра, лососі, тріска. Є велетенські краби, морські черепахи і змії.

2)Живуть кити , тюлені, морські котики. Основною їжею ссавців  і багатьох риб, що заселяють ці води, є восьминоги, устриці, зоопланктон, раки, кальмари, мідії, медузи і багато інших.

3) серед мешканців також зустрічаються досить рідкісні види морських їжаків, а також древніх риб, які вже не збереглися в інших океанах.

4)Учень показує на слайдах тварин океану

- молодці. Учні другої та третьої групи. Давайте перевіримо як ви слухали дослідників.

- Які рослини є у Тихому океані?

- Які тварини мешкають в океані?

Настав час перепочити

Фізхвилинка

3. Робота з зошитом (с.    частково колективно)

-         Ми з вами дали відповідь на питання, які нас цікавили? (так) Але ж ми не можемо лишитися в океані. Нам треба повернутися додому. Тому, щоб корабель розвернувся, вам треба виконати завдання в зошиті.

ПЕРЕВІРКА

V. Узагальнення і систематизація знань

-         Ви виконали завдання правильно, тому наш корабель розвернувся і прямує додому. А щоб нам не було сумно повертатися, ми виконаємо природничу розминку «Так чи ні»

-         Чи вірите ви в те, що океани – величезні ділянки води, що оточують материки й острови? (так)

-         Чи вірите ви, що вода в океані не солона? (ні)

-         Світовий океан складається з шести океанів? (ні)

-         Більшу частину  Землі займають материки? (ні)

-         Найбільший  ─ Тихий океан? (так)

Наш корабель майже допливає до зупинки. Але він може потрапити у шторм, бо Тихий океан, зовсім не тихий, насправді, у ньому дуже часто буває сильний шторм. Тому аби не потрапити у шторм, нам треба вияснити значення Тихого океану

Асоціативний кущ (на дошці)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Діти, виходить, що Тихий океан має дуже важливе значення для людей.

Але саме це і призвело до того, що у нього зараз велика проблема.

-Хто здогадався яка? (забруднення)

Прийом «Фішбоун»

Забруднення Тихого океану

Проблема: «Забруднення тихого океану»

Причини:

1)надмірна господарська діяльність;

2) Видобуток нафти;

Факти:

1)скорочення чисельності цінних риб, особливо китів та морських котиків;

2) забруднення океанічних вод нафтою і нафтопродуктами;

Висновок: Треба бережно використовувати ресурси тихого океану

 

Інтерактивний прийом «Фішбоун»

 

-         Діти, ми з’ясували значення Тихого океану, обговорили, які проблеми у нього існують та як їх вирішити. Тому наш корабель не потрапив у шторм.  А щоб ми нарешті зійшли на берег, треба ще попрацювати у групах.

Робота у групах

Завдання кожної групи на партах.

На картках треба показати межі Тихого океану; вибрати із запропонованих рослин і тварин ті, які є у Тихому океані і приклеїти.

Капітани творчих груп презентують роботу груп коло дошки.

-Подорож наша закінчується, щоб корабель зупинився, треба опустити  вітрила. Давайте підведемо підсумки нашого плавання (знімаємо частину вітрила і відповідаємо на питання, які поставили на початку уроку)

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

-Де розташований Тихий океан?

-Що ви знаєте про назву океану?

-Чим багатий Тихий океан?

Оцінювання

Домашнє завдання

Прочитати с. _____; підготувати інформаційне повідомлення про одну
тварину, яка мешкає у Тихому океані.

 

Крісло автора ─ «дівчинка-вода»

Вода. А я ─ Вода! Я на планеті всюди!

Життя буяє , доки є вода.

Живуть рослини і тварини, й люди.

А зникну я ─ прийде до всіх біда.

Засохне ліс, загине море й річка.

Пустеля стане  всюди й суховій.

Без кольору і без смаку водичка,

А сила велетня в воді святій.

Як є вода, то й казка оживає,

Зелена вся планета і жива.

Росте травичка, квітка зацвітає.

docx
Додав(-ла)
Сурова Лариса
Додано
8 лютого
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку