У своїй статті я хочу дещо розповісти про дітей із певними труднощами.Якого досвіду спілкування повинна набути дитина? Що повинні робити дорослі у спілкуванні з особливими дітьми?
Особливості роботи з дітьми,які мають проблеми в комунікативній сфері
Підготувала:Кукушкіна К.Ю.
У взаєминах з однолітками дитина може посідати різні позиції:
-бути в центрі уваги;
-спілкуватися з великою кількістю однолітків;
-прагнути бути лідером;
-спілкуватися з обраним колом однолітків;
-триматися осторонь;
-дотримуватися лінії співробітництва;
-бути добризичливою до всіх;
-вишукувати в інших помилки і недоліки;
-прагнути надавати допомогу іншим.
Вибір варіантів поведінки дитини пов’язаний з різними установками родини,школи,однолітків,з їхніми очікуваннями,позицією,умовами в які потрапляє дитина.
Для дитини відкриваються нові можливості розвитку. Виникають і труднощі,проблеми,які їй доводиться розв’язувати. Дорослі повинні підтримувати дитину на цьому важкому для неї шляху входження в суспільство й життя в ньому.
Доведено,що осмислений досвід спілкування сприяє розвитку особистості дитини. Якого ж досвіду спілкування повинна набувати дитина?
Дорослі повинні навчати дитину:
а) з ким краще веселитися,грати;
б) обговорювати певні питання;
в) виконувати певну роботу;
г) дружити;
4)вибирати залежно від особливостей співрозмовника найкращі форми спілкування.
Дитині потрібно пережити все розмаїття досвіду спілкування,відчути його,зрозуміти,як її саму сприймають інші.
У взаєминах дитина пізнає інтелектуальну,емоційну й поведінкову сторони спілкування.