У цьому матеріалі я підібрала для опису різні форми проведення класних годин.Висвітлила основні функції класної години і форми проведення класних годин.
Різні форми проведення класних годин.
Класні години є найбільш поширеними та найбільш організаційно простими формами виховної діяльності.
Класна година –спеціально організована ціннісно-зорієнтована спільна діяльність вчителя та учнів,що сприяє формуванню в школярів системи ставлень до оточуючого середовища,до людини,суспільства,праці,науки,мистецтва,природи та до самого себе.
Класна година привчає бачити за своїми діями та вчинками,ставлення до суспільства,до людей,розвиває в учнів здатність осмислити життєві явища,усвідомлювати соціальну спрямованість своєї життєдіяльності. Класна година-генератор ідей школярів,зокрема пропозиції та задуми,що висловлюються та реалізуються в конкретних справах. На основі вказаних визначень можна сказати,що класна година-це гнучка за структурою форма виховної взаємодії,форма спілкування класного керівника та його вихованців,де пріоритетну роль в організації відіграє педагог. Виховна мета класної години_формування чітко визначеного ставлення учнів до об’єктів та явищ оточуючого світу,загальнолюдських цінностей,а також розвиток моральних,етичних,трудових,естетичних,науково-пізнавальних поглядів.
Основні функції класної години:
-освітня (ознайомлення зі світом);
-орієнтована (оцінювання світу);
-спрямовуюча (взаємодія зі світом).
Наслідком реалізації цих 3 функцій є формування громадської думки класу,звички учнів обдумувати оцінювати своє життя,самих себе,самостійно шукати істину.
Класні години вирішують такі завдання:
Зміст класних годин визначається,виходячи з соціального замовлення суспільства,пріоритетних напрямків виховної роботи в сучасних умовах,рівня розвитку учня,їх захоплень та інтересів,а також необхідності засвоєння духовних надбань рідного народу.
Форми проведення класних годин:
-розбір ситуації;
-рольові ігри;
-записи старовинних пісень,легенд,переказів рідного краю;
-відтворення народних свят та звичаїв;
-уроки –подорожі до джерел рідного слова;
-уроки на природі;
-години улюбленої праці;уроки етики;
-бесіди;
-диспути;
-дискусії;
-аукціонні ідеї;
-мозкові штурми;
-бібліотечно-бібліографічні уроки;
-уроки-зустрічі;
-екскурсії;
-читацькі конференції;
-тематичні конференції;
-години поезії,музики,живопису;
-заочні подорожі;
-відвідування кінотеатрів,музеїв,театрів;
-трудові десанти;
-туристичні походи;
-спортивні змагання;
-вікторини;
-аукціони виробів;
-виставки;
-прогулянки;
-дні іменинника.
Особливе місце в системі виховної години займають класні збори. Це форма розвитку учнівського самоврядування первинного колективу,вищий орган учнівського самоврядування в класі. Класні збори проводяться не рідше,ніж двічі на семестр. На таких зборах колектив планує та аналізує свою роботу,вибирає актив та здійснює розподіл громадських доручень,розв’язує конфліктні ситуації. На зборах учні вчаться відстоювати свою думку і поважати погляди інших,вносять пропозиції щодо проблем,які обговорюються,мають право вибирати та бути обраними. Рішення на зборах класу приймається загальним голосуванням.