Особливості впровадження інклюзивного навчання

Про матеріал
Особливості впровадження інклюзивного навчання Особливості впровадження інклюзивного навчання
Перегляд файлу

КЕЙС № 1

До теми: «Особливості впровадження інклюзивного навчання»

Виконав/ла:  Осипець  Ольга Володимирівна

Освітня галузь    Інформатична

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ: заповніть п.3 ІПР (індивідуальної програми розвитку) на основі поданої характеристики учня

 

ХАРАКТЕРИСТИКА УЧНЯ

Прізвище, ім'я, дитини:   Дмитро Д.

Дата складання:      20.09.2021 року, 5 рік навчання в школі (5 клас)

Дата народження:   22.09.2008

Особливості розвитку: інтелектуальні порушення, загальний недорозвиток мовлення І-ІІ ст.

 

Сфера

Характеристика

Фізичний розвиток та стан моторики

Фізичний розвиток (зріст/вага) відповідає віковій нормі.

Загальна моторика відповідає віку: ходить, бігає, стрибає, грає у м’яч, самостійно себе обслуговує.

Дрібна моторика розвинена не досконало, хлопчик потребує допомоги під час письма та малювання. Дмитро погано тримає ножиці, вирізає не охайно. Часто відмовляється працювати з різними матеріалами на уроках трудового навчання.

Когнітивний розвиток

Увага: мимовільна, нестійка: для засвоєння навіть невеликого обсягу матеріалу потрібує багато часу. Дмитрові не завжди вдається виконати запланований обсяг завдань, тому що дитина не завжди сприймає запропоновані завдання та розуміє, що треба зробити. При виконанні навчальних завдань не може тривалий час концентрувати увагу на роботі, дуже швидко і різко переключається з одного виду діяльності на інший, не може спланувати свою діяльність, дуже часто відволікається на будь-які зовнішні подразники.

Пам’ять: мимовільна, механічна, переважає зорова модальність. Переважає короткочасна пам’ять.

Мислення: темп уповільнений. Операції узагальнення, аналізу, порівняння сформовані не повністю (може виконати не всі завдання). Мислення переважно наочно-образне. Виконання завдань можливо тільки при постійній організуючій і супроводжуючій допомозі асистента. При виконанні будь - якого завдання доступні лише спільні, поетапні дії з учителем або асистентом при постійному схваленні і заохоченні.

 

Мовленнєвий розвиток

Відмічаються суттєві порушення всіх сторін мовлення: звуковимовної, лексичної, граматичної.

Словниковий запас обмежений побутовою лексикою, говорить простими фразами або окремими словами.

В ході тематичних бесід участі в діалозі не приймає, складається враження, ніби не чує вчителя або однокласників.

Може ініціювати спілкування, але не підтримує його довше 1-2 хвилин.

 

Емоційно-вольова сфера та особистісний розвиток

За характером хлопчик добрий, проявляє радість при зустрічі з вчителями та однокласниками.

У навчанні Дмитрові притаманні примхливість, упертість, плаксивість. Однак, коли мова заходить про комп'ютер, ігри, інтернет, ТВ програми, іграшки, улюблені солодощі, хлопчик проявляє зацікавленість та мотивацію до взаємодії.

Дмитро дуже доброзичливий хлопчик. Проявляє емпатію до однокласників, намагається допомогти.

Хлопчик прагне спілкування з однокласниками, але йому складно підтримувати темп та умови комунікації (гри, роботи в групах тощо) та утримувати в пам’яті правила. Через це, часто відмовляється від участі у спільній діяльності та спостерігає за однокласниками зі сторони. До активних (фізичних) ігор долучається із задоволенням.

Навчальна діяльність

Пізнавальні здібності недостатньо розвинені. Мотивація до навчання відсутня.

Засвоєння навичок через моделювання чи зразки відсутнє. Потребує постійної фізичної допомоги, жестових чи словесних вказівок.

Поки що Дмитро не проявляє особливого бажання вчитися, повільний, швидко виснажується і втомлюється. Прагнення до отримання знань відсутнє. Однак із задоволенням виконує завдання в ігровій формі (наочність, конструктори, дидактичні ігри).

Хлопчик дуже болісно переживає найменшу невдачу або помилку, в цих випадках  у нього різко змінюється настрій, стає примхливим, вередує (може відмовлятися від роботи, кидає ручку, лінійку, лягає на стіл). Дмитро часто ображається при бажанні вчителя виправити допущені ним помилки.

Самостійної цілеспрямованої діяльності немає, вимагає постійного педагогічного спонукання. Допомогу вчителя приймає неохоче.

Дмитро не організовує своє робоче місце: не готується до уроків, не прибирає після себе під час уроків малювання чи трудового навчання.

Академічні успішність. Дмитро навчається за модифікованими навчальними програмами.

Програмний матеріал засвоює повільно.

Мова: Практичні дії з мови, математики виконує при безпосередній допомозі асистента. На даний час хлопчик називає всі літери, може складати відкриті та закриті склади, слова, але відчуває труднощі з вимовою та написанням на слух. Читає повільно, розуміння прочитаного немає.

Математика: Володіє кількісним рахунком в межах 20, може відповідати на питання «Скільки?». Розв’язує приклади на додавання та віднімання в межах 20 з опорою на схеми або предметний матеріал (інколи використовує числовий ряд або рахує на пальцях).  Користується лінійкою, може вимірювати довжину відрізків у см. Прості задачі вирішує, розуміє поняття «збільшення» та «зменшення».

Навички письма сформовані недостатньо: Дмитро може переписувати запропонований текст, але не пише під диктовку.

Продуктивна діяльність: На уроках праці та образотворчого мистецтва займається неохоче. Задовільно володіє прийомами безпечної роботи з інструментами, однак не завжди може виконати завдання за зразком, не планує основні етапи роботи.

Дуже добре розвинене образне мислення і уява. Хлопчик охоче, дуже швидко працює з геометричним матеріалом і різного виду конструкторами: складає літери, цифри, різні предмети з «LEGO».

Навчальні завдання на комп’ютері виконує із задоволенням, має початкові навички роботи на комп'ютері, користується мишкою, клавіатурою, знає поєднання клавіш для різних команд.

 

 

 

*частина ІПР (індивідуальної програми розвитку)

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання:  2021 – 2022 навчальний  рік

 

2. Загальні відомості про дитину:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності):   Дмитро Д.

дата народження: 22.09.2008

повне найменування закладу дошкільної освіти, в якому здобуває освіту:

дата зарахування до закладу:

 група:

прізвище, власне ім’я, по батькові батьків (за наявності) (інших законних представників):

 Мати: Батько:

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників):

 

3. Індивідуальні особливості розвитку дитини:

 

Наявний рівень знань, вмінь і навичок дитини (компетенції)

Опис освітніх труднощів дитини

Потреби

Знає  поєднання клавіш для різних команд.

Вміє користується мишкою, клавіатурою, швидко працює з геометричним матеріалом і різного виду конструкторами: складає літери, цифри, різні предмети з «LEGO».

 

Володіє прийомами безпечної роботи з інструментами, однак не завжди може виконати завдання за зразком, не планує основні етапи роботи. Володіє кількісним рахунком в межах 20, може відповідати на питання «Скільки?».

 

Здатний Розв’язує приклади на додавання та віднімання в межах 20 з опорою на схеми або предметний матеріал (інколи використовує числовий ряд або рахує на пальцях).  Користується лінійкою, може вимірювати довжину відрізків у см. Прості задачі вирішує, розуміє поняття «збільшення» та «зменшення».

 

Засвоїв Програмний матеріал засвоює повільно.

 

Засвоює (самостійно, з підказками) із задоволенням виконує завдання в ігровій формі (наочність, конструктори, дидактичні ігри). може переписувати запропонований текст, але не пише під диктовку. Потребує постійної фізичної допомоги, жестових чи словесних вказівок.

 

 

інтелектуальні труднощі:

  • - словниковий запас нижче вікової норми;
  • повільний темп засвоєння навчального матеріалу;
  • малий обсяг памяті;
  • перевага наочно-образних та наочно-дійових форм мислення;
  • повільне сприйняття та переробка інформації;
  • відсутній систематичний аналіз властивостей і якостей предметів.

 

функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі:

  • - має труднощі у вербалізації своїх емоцій;
  • підвищена вразливість в контактах;
  • частково порушена звуковимова та складова структура слова.

 

фізичні труднощі:

- дрібна моторика недостатньо розвинена.

навчальні труднощі:

  • - потребує постійної допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень;
  • інтерес до навчання нестійкий (потребує заохочення та мотивації);
  • знижена працездатність;
  • без допомоги не завжди  розуміє суть вправи, завдання та гри;
  • низький рівень знань відповідно до програмових вимог.
  •  

 

соціоадаптаційні труднощі:

- складно підтримувати темп та умови комунікації (гри, роботи в групах тощо) та утримувати в пам’яті правила

Розвивати:

  •              граматичної будови мовлення;
  •              розподіляти увагу;
  •              переключати увагу з одного обєкта на інший;
  •              утримувати увагу в межах 20-25 хв.;
  •              емоційно-вольову  сферу;
  •              фонематичний слух;
  •              слухове сприймання;
  •              дрібну моторику;
  •              просторове орієнтування;
  •              пам'ять;
  •              артикуляційну моторику та мовне дихання;

Формувати:

  •             граматичну складову мовлення;
  •             зв'язне мовлення, розуміти послідовність подій;
  •             необхідні побутові навички самообслуговування та соціальну модель поведінки;

Вчити:

  •             порівнювати подібні обєкти;
  •             виділяти головне, істотне, узагальнювати;
  •             складати розповіді за опорними складами, які підкріплюються картинками;
  •             використовувати схеми роботи для виконання завдань;
  •             володіти інтонаційними засобами виразності мовлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 листопада 2022
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку