Освітні втрати. Шляхи їх подолання.

Про матеріал
"Освітні втрати. Шляхи їх подолання". Покрокова інструкція для вчителів, як допомогти дітям надолужити пропущене та успішно продовжити навчання.
Перегляд файлу

Освітні втрати. Шляхи їх подолання.

Продовження освітнього процесу в умовах війни стало для нас важливою місією. Попри складні умови, важливо підтримувати дітей, намагатися реалізовувати заходи з подолання навчальних втрат.

Розділяють два поняття навчальних втрат:

  • Навчальні втрати — втрата знань і навичок, академічний регрес через певні перерви в навчанні конкретного учня.
  • Навчальні прогалини/розриви у навчанні — відмінності між фактичними результатами, академічним прогресом учня та очікуваними результатами, які встановлюють стандарти чи передбачені середньостатистичними даними.

Під час освітнього процесу ми стикаємося з обома явищами.

(Наприклад, коли в окремих учнів чи класах спостерігаються втрати в оволодінні програмою, мова йде про навчальні втрати,  а коли спостерігається різниця між учнями, які навчаються екстерном чи у змішаному режимі навчання, то це вже навчальні розриви.)

Покрокова інструкція для вчителів, як допомогти дітям надолужити пропущене та успішно продовжити навчання

Крок 1: діагностика навчальних втрат

Ми визначаємо  найважливіші теми з навчальної програми за минулий період часу, без яких неможливе подальше вивчення предмета, та пропонуємо учням виконати діагностичну роботу. Задля цього можна скористатися тестами, що розміщені на платформах Всеукраїнська школа онлайн, на Урок, Всеосвіта або сформувати завдання самостійно.

Під час діагностування бажано максимально знизити ступінь стресу в учнів. Водночас  слід забезпечити умови, щоб унеможливити порушення академічної доброчесності серед учнів.

Щоб списування та інші прояви недоброчесності втратили сенс, необхідно правильно донести до учнів мету діагностування: пояснити, що результати будуть використовуватися лише для того, щоб організувати більш ефективно їх навчання.

Далі ми перевіряємо роботи та надаємо учням зворотний зв'язок щодо їхніх результатів. За результатами тесту  визначаємо прогалини у навчанні та плануємо заходи щодо компенсації навчальних втрат, які реалізуємо на практиці. Через деякий час бажано провести повторну діагностику з аналізом динаміки результатів.

Конец формыКрок 2: Компенсувати навчальні втрати

Компенсація навчальних втрат залежить як від обсягу так і від кількості учнів, які мають такі втрати. Ідеальної стратегії компенсації навчальних втрат не існує: кожен обраний шлях матиме свої переваги та недоліки.

Тому вибір стратегії має прийматися індивідуально.

Компенсація втрат у навчальному часі найчастіше відбувається через надання учням навчальних матеріалів (презентація, відео, аналогічні навчальні заняття онлайн) та завдань для самостійного опрацювання. Проводимо групові та індивідуальні консультації.

 

Стратегії компенсації навчальних втрат:

  •  надання учням навчальних матеріалів (презентація, відео, аналогічні навчальні заняття онлайн)  та  завдань для самостійного опрацювання (використовується при незначних навчальних втратах в окремих учнів та обов’язково з покроковим дистанційним супроводом вчителя та наданням зворотного зв’язку учням);
  • індивідуальні та групові консультації - може бути використано, коли навчальні втрати є з окремих тем в окремих учнів або у груп учнів;
  • адаптація календарно-тематичного планування  - може бути використано, коли навчальні прогалини з окремих тем (результатів навчання) виявлено у цілого класу або більшої частини класу;
  • застосування технології диференційованого навчання - може бути використано, якщо виявлено групи учнів з різним рівнем навчальних втрат.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма подолання освітніх втрат

Зміст роботи

Дата виконання

1.

Скласти календарно-тематичне планування

30.08.23

2.

Визначити важливість та пріоритетність тем

30.08.23

3.

Розробити діагностичні тести для  визначення рівня опорних знань у школярів та вимірювання освітніх втрат

Серпень 2023

4.

Провести  перші  діагностувальні роботи без оцінювання: з метою виявлення прогалин.

2-й урок за календарним планом

5.

Провести   аналіз  результатів  ДР №1  з метою виокремлення уроків для повторення, коригування, уроків консультаційного характеру; продумати різнорівневі завдання, підшукати додаткові інтернет-ресурси, що дають можливість самостійного повторення вивченого в цікавій та ігровій формах.

День проведення ДР №1

6.

З’ясувати  з яких тем виявлено найнижчі результати .

День проведення ДР №1

7.

Здійснити  адаптивне   гнучке планування, яке передбачає:

-перерозподіл навчального часу між темами;

- закріплення раніше вивчених тем (на уроках та індивідуальні консультації учнів за запитом);

 

До наступного уроку

8.

Відповідно плану повторення, закріплення раніше вивчених тем, повторювати навчальний матеріал на відведених для цього уроках та індивідуальних консультаціях.

2 тижні вересня

2023 р.

9.

Продовжити надолуження освітніх втрат через повторення базових знань кожної нової теми.

Вересень-жовтень

10.

Провести  ДР № 2 з метою перевірки  рівня подолання освітніх втрат.

Кінець жовтня

11.

Продовжити роботу над подолання ОВ протягом навчального року.

2023-2024 н.р.

 

docx
Додано
17 лютого
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку