Тема: Фізико-географічне положення Херсонської області.
Мета: Дати поняття про фізико-географічне положення нашої області порівняти його з Україною,визначити спільні та відмінні риси, довести його практичне значення в житті людини. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати об’єкти.
Сприяти вихованню любові до рідного краю.
Обладнання: політична карта світу,карта України, Херсонської області, контурні карти, фото краєвидів природи.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Поясніть як ви розумієте вислови?
Продовжи ланцюг
Лепетищина –це Каховське водосховище, степ…
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
Прийом «Пізнай тему»
Територію, на якій ми проживаємо, називають перлиною нашої країни, вона має цікаву історію, унікальні особливості природи: безкраї степи, неповторні ліси пониззя Дніпра, безплідні Олешківські піски, цінні заповідні території, багаті рекреації Чорного та Азовського морів.
Все це ХЕРСОНЩИНА, область. в якій ми проживаємо.
Фото галерея (додаток)
Сьогодні на уроці ми визначимо , де ж знаходиться вона на карті України, яке її фізико - географічне положення, порівняємо його з Україною, визначимо спільні та відмінні риси.
VI. Вивчення нового матеріалу
Бесіда
Прийом «Чи знаєте ви, що…»
*Площа херсонської області складає 28,5 тис. кВ. км.
*За розмірами території вона займає 8 місце смерд областей України.
*Вона дорівнює таким європейським державам як Албанія, Бельгія.
Що включає фізико-географічна положення ?
Прийом «Картографічна лабораторія»
Розгляньте карту України і дайте відповіді на запитання:
-в якій частині розташована Херсонська область?
-з якими областями межує?
- що знаходиться на півдні?
- що ви можете сказати про Дніпро?
- обчисліть протяжність її з заходу на схід та з півночі на південь.
- визначіть крайні точки, їх координати.
Розгляньте політичну карту і визначте положення області на карті:
- які найближчі країни розміщені до нашої області
- в якому напрямку від нас розташована Японія, Антарктида, Бразилія, Туреччина, США, Австралія.
Загальна довжина кордонів складає 8000 км. З них понад 200 км морські.
Робота в групах
Порівняйте фізико-географічне положення України і Херсонської області.
І група – визначити позитивні риси;
ІІ група – визначити негативні риси.
Як, на вашу думку, фізико-географічне положення впливає на практичну діяльність людей?
Розташування в помірних широтах (46 і 47пн.ш.) зумовлює наявність таких особливостей природи:
- досить теплого і сухого клімату,
- родючих чорноземних і каштанових грунтів,
- степового типу рослинності.
- вихід до двох морів,
- нижня течія Дніпра.
Це в свою чергу впливає на господарську спеціалізацію нашої області.
Наявність водних басейнів сприяють здійсненню зв’язків з регіонами України та зарубіжних країн.
Прийом «Вислови свою думку»
Чи згоден ти з таким висловом, якщо так, то доведи це.
Херсонщина займає особливе положення серед областей України
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Прийом «Географічна лабораторія»
Позначте на контурній карті:
Херсонську область, сусідні області, крайні точки, моря, Дніпро, оз.Сиваш, міста.
Тестові завдання
1.Херсонська область розташована на…України.
А)Півночі; Б) півдні, В)заході, Г) сході.
2. Область займає…місце.
А) 6, Б) 7, В) 8, Г) 9.
3. Херсонська область не межує з … областю.
А)Черкаською, Б) Миколаївською, В) Запорізькою, Г) А Р Крим.
4. Через область протікає…
А) Дніпро, Б) Дунай , В)Дністер.
5. Херсонська область з півночі на південь простягається на …км.
А)250, Б) 180, В) 200, Г).150.
6. Довжина кордонів області...км.
А) 800, Б) 600, В) 900,Г)860.
VI. Підсумок уроку.
Прийом «Прес»
Я вважаю, що на уроці я зрозумів…..
Мені сподобалось ……
Я нового дізнався, дізналась………..
Щоб ви розповіли другу, який проживає в іншій країні?
Д/З диференційоване.