Освітньо-виховний проект з громадянсько-патріотичного виховання «Поряд із сучасним – минуле»

Про матеріал

Освітньо-виховний проект з громадянсько-патріотичного виховання «Поряд із сучасним – минуле», присвячений Дню пам'ятників та пам'ятних місць, проводиться протягом навчального року. Підсумком роботи в проекті є виховний захід "Поряд із сучасним - минуле", який супроводжується однойменною презентацією. Цікавими будуть і дитячі презентації (відео-екскурсії), які будуть представлені в бібліотеці "На урок"

Перегляд файлу

 

Освітньо-виховний проект

з громадянсько-патріотичного виховання

«Поряд із сучасним – минуле»

 

1. Актуальність проекту

Державотворчі процеси, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність вирішення проблеми виховання національно свідомих громадян, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій. Адже патріотизм – одне з людських почуттів, закріплених віками і тисячоліттями, що поєднує в собі любов до своєї Вітчизни, рідної землі, свого народу, своєї матері, бажання зберегти історично-культурну спадщину і готовність до їх захисту.

У концептуальних засадах Державної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» зазначено, що мета сучасного освітнього процесу – не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти викликам глобалізації життя. У Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2015-2019 рр. головною домінантою є формування у особистості ціннісного ставлення до суспільства, держави та самої себе; усвідомлення єдності власної долі з долею своєї країни; активної  життєвої позиції.

Провідною ідеєю проекту «Поряд із сучасним – майбутнє», присвяченого Дню пам’ятників та пам’ятних місць, є формування у дітей та молоді патріотизму, сучасної національної ідентичності, національної гідності.

Проект дасть змогу забезпечити ефективне здійснення заходів патріотичного виховання учнів через співпрацю з органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, закладами культури із залученням до цієї роботи засобів масової інформації та використання мережі Інтернет.

 

2. Мета та завдання

 

Метою Проекту є формування патріотизму юних українців, самовідданості, активної громадянської позиції, особистої відповідальності і дієвості за долю та єдність країни.

 

3. Основні завдання Проекту:

 

Духовно-моральний напрямок проекту включає в себе:

  • формування морально стійкої цільної особистості, яка має такі моральні якості, як сумлінність, чесність, колективізм, прагнення дотримуватися правил поведінки, повагу до старшого покоління, мужність, любов до Батьківщини та свого народу;
  • виховання у дітей та учнівської молоді почуття громадянства, освіченості, формуванню національної свідомості, належності до рідної землі;
  • забезпечення духовної єдності поколінь, підтримка та пропагування сімейних цінностей;
  • формування позитивного ставлення до здорового способу життя, виховання активної життєвої позиції щодо власного здоров'я, неприйняття асоціальних явищ, котрі підривають фізичне і духовне здоров'я нації.

 

Культурно-історичний напрямок проекту передбачає: 

  • виховання в учнів любові до своєї «малої» батьківщини, рідного краю;
  • залучення учнів до роботи по збереженню культурних та історичних пам'яток бойової та трудової слави;

формування почуття національної гордості, національної самосвідомості, здатності жити поряд з людьми інших культур, мов і релігій.

Культурно-патріотичний напрямок. Направлений на розвиток творчих здібностей учнів через залучення їх до музичного фольклору, усної народної творчості, народних свят, знайомство зі звичаями і традиціями українського народу

 

4. Назва закладу: Вільнотерешківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім..І.М.Волочая.

 

5. Учасники Проекту: учні 9 класу, класний керівник, адміністрація школи.

 

6. Партнери та спонсори проекту: відділ освіти Новознамянської громади, громадські організації, заклади культури міста, батьківський комітет класу.

 

7. Цільова аудиторія: вихованці школи.

 

8. Термін реалізації Проекту: вересень 2017 – квітень 2018 навчальний роки

 

9. Характеристика Проекту:

  • за кінцевим результатом: освітньо-виховний;
  • за кількістю учасників: масовий;
    • за тривалістю: довгостроковий;
    • за характером контактів: зовнішній;
    • домінуючий вид діяльності: творчий.

 

10. Етапи Проекту

Етапи

Вид діяльності

Терміни

Діагностично-інформаційний:

 

  •             моніторинг ситуації на момент початку проекту, визначення основних напрямів роботи

Вересень 2017 року

Настановчий:

 

  •             створення ініціативних груп, розподіл обов’язків, визначення ресурсу та заходів для реалізації проекту

Жовтень 2017 року

Організаційний: 

 

  •             формування плану реалізації проекту та його матеріально-технічного забезпечення

Жовтень 2017 року

Практичний:  

  •             конкретні заходи практичної реалізації проекту та визначення відповідальних за їх проведення.
  •             Проведення екскурсій

Вересень 2016 року - травень 2018 року

Аналітичний:

  •             моніторинг ефективності реалізації проекту у формуванні компетентностей

Квітень 2018 року

Презентаційний:

  •            підведення підсумків роботи з реалізації Проекту;
  •            узагальнення та оформлення матеріалів із реалізації Проекту, презентація результатів проектної діяльності, висвітлення досвіду з патріотичного виховання на сайті школи

квітень 2018 року

 

11. Очікувані результати

 

  • організаційно-управлінський аспект: підвищення освітньо-виховних, розвивальних, можливостей навчального закладу в громаді в контексті забезпечення гармонійного розвитку особистості;
  • освітньо-виховний аспект: формування у школярів високих моральних цінностей, патріотизму, національної свідомості, любові до рідної землі, родини, народу, бажання сприяти історико-культурному розвитку України; виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності, поваги до Конституції України, законів України; формування здорового способу життя, саморозвитку, сприяння протидії негативним впливам і явищам, які існують у сучасному суспільстві;
  • соціально-просвітницький аспект: поширення серед дітей та молоді знань про рідний край, сприяння виявам поваги до його історії, турботи про сучасне і майбутнє; використання позашкільного освітньо-виховного простору громади для духовного, інтелектуального й фізичного розвитку дітей та учнівської молоді.

 

12. Практична реалізація проекту. Проведення заходів з пропаганди духовної, історичної та культурної спадщини

 

№ з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальні

  1.  

Експрес-опитування «Що ти знаєш про пам’ятники та пам’ятні місця Кременчуччини?»

Вересень

Класний керівник, учитель історії

  1.  

Прийняти участь у екскурсії в м. Батурин

Вересень-жовтень

Організатор екскурсії Гудзь І.М. та класний керівник

  1.  

Пошукова експедиція "Памятники моєї громади"

 

Жовтень-листопад

Ініціативна група класу

  1.  

Урок громадянського виховання до Дня прав людини «Я маю право … кожна людина має право»

Листопад

Вчитель історії

  1.  

Екскурсія до краєзнавчого музею "Люби і знай свій рідний край"

 

Листопад

Класний керівник

  1.  

Організувати зустрічі з сільським бібліотекарем

Протягом періоду проекту

Класний керівник, шкільний бібліотекар

  1.  

Інформаційна година «Тиждень моєї України»

Щопонеділка

Класний керівник, педагог-організатор

  1.  

Виховна година «Я живу на Полтавщині»

Грудень

Класний керівник

  1.  

Акція до Дня соборності України «Діти єднають Україну»

Січень

Учні класу, класний керівник

  1.  

Прийняти участь у екскурсії до м.Кременчука

Березень

Класний керівник

  1.  

Покладання квітів до могили невідомого солдата

 

Травень

Учні класу

  1.  

Створення порт фоліо проекту

  1. Відеоролики «Віртуальна екскурсія – Пам’ятники та пам’ятні місця, які ми відвідали», «Віртуальна екскурсія – літературні герої у скульптурі», 
  2. Виготовлення газети-фотоальбома «Цікаві пам’ятники України та світу»
  3. Проект «Нові пам’ятники для нової історії – Майбутній пам’ятник с.Вільна Терешківка»
  4. Театральні постановки «Збережемо на майбутнє»

Березень-Квітень

Групи, створені для роботи в проекті

  1.  

Проведення відкритого виховного заходу «Поряд із сучасним – минуле»

Квітень 2018 року

Класний керівник

  1.  

Обговорення проекту на засіданні методичного об’єднання класних керівників, нараді при заступнику директора з виховної роботи.

Квітень 2018 року

Адміністрація школи

 

 

docx
Додано
23 травня 2018
Переглядів
2426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку