озробка уроку з медіакультури. Тема:" Провідні види візуальних та аудіовізуальних засобів масової комунікації. Фотографія".

Про матеріал

Урок із варіативної частини учбового процесу, предмет: медіакультура (10кл.). Основна мета уроку: формування умінь адекватного сприймання, критичного мислення, оцінювання медіа-текстів за змістом і формою, активізації самостійності у виробленні власних суджень (конструктивне переосмислення медіа-текстів); виховувати компетентного медіаспоживача, який вміє критично сприймати медіаінформацію.

Перегляд файлу

 

 

 

Розробка уроку

10 клас

 

Модуль 2. Візуальна медіа-культура і медіа-мистецтво

Тема уроку:

2.2. Провідні види візуальних  та аудіовізуальних засобів масової комунікації.  Фотографія.

 

 

               Урок розробила

D:\медіа\медіапедагог\карт\post-73878-1219406682.jpgВчитель медіакультури

Вищетарасівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Апросяненко О.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Модуль 2. Візуальна медіа-культура і медіа-мистецтво

2.2. Провідні види візуальних  та аудіовізуальних засобів масової комунікації.  Фотографія.

 

Тема: Фотографія як медіапродукція.

Мета:  -навчальна:   схарактеризувати провідні види  візуальних засобів масової                   комунікації та їх історію; простежити історію розвитку фотографії і фототехніки.

  • розвивальна: формування умінь адекватного сприймання, критичного мислення, оцінювання медіа-текстів за змістом і формою, активізації самостійності у виробленні власних суджень (конструктивне переосмислення медіа-текстів);
  • виховна: виховувати компетентного медіаспоживача, який вміє критично сприймати медіаінформацію.
  • практичної: формування практичних навичок, спрямованих на пошук, засвоєння, зберігання потрібної медіа-інформації; дистанціювання від непотрібної;
  • творчої: стимулювання розвитку творчих умінь у створенні власних медіа-текстів та стимулювання розвитку творчого сприймання як уміння творчо інтерпретувати, переосмислювати зміст і форму медіа-текстів.

 

Очікувані результати: учень називає основні ознаки фотографії як виду мистецтва, розрізняє його жанри; розуміє значення основних понять; знаходить у фотографіях ознаки медіатворчості; поглиблює свої знання шляхом вдумливого споживання медіапродукції.

Тип уроку: комбінований.

Наочність: презентація вчителя.

Основне цільове психологічне новоутворення: усвідомлення себе співтворцем інформаційного простору, співвіднесення своїх можливостей із можливостями тих людей, які створювали медіа історію.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

 

( Слайд 2 . відео)

  В кладовке, позабытый, лежит фотоальбом,

 (на жестком тоже фотки, речь-то не о том)

 Достану его с полки свободным вечерком,

 Перелистну страничку и вспомню об одном:

 

 Как бабушка-старушка еще была жива,

 Здесь мама молодая от счастья расцвела.

 Здесь лето, земляника, 6-соток, огород.

 Его давно продали, а память всё живет.

 

Альбом хранит историю, забыть нам не дает,

 Когда на сердце горько он силы придает.

 Пусть это ностальгия… Возможно, вы правы.

 Но, иногда, так хочется сбежать от суеты.

 

Старий альбом із фотографіями… він наче магнітом притягує до себе, неначе хоче щось нагадати. Здається, що немає такої родини,  яка б не мала сімейного фотоальбому.

 

     (Слайд 3)

          Фотографії заполонили світ. Вони скрізь, вони не тільки в альбомах, вони у вас в телефонах, вони на ваших сторінках Інтернету, іх друкують в газетах, журналах, це зображення на білбордах, на постерах. В наш час зробити фотознімок так просто!

     (Слайд 4)

Але в далекому 1822 році було справжньою сенсацією те, що французькому винахіднику Нісефору  Н'єпсу, вдалося зробити закріплене фотографічне зображення, що по суті, є першою в історії фотографією: «Вид із вікна майстерні. 1826 рік». Процес фотографування тривав вісім годин при яскравому сонячному світлі. Створена ним установка стала прообразом сучасної фотокамери.

 

     (Слайд 5)

 

З того часу почалася цікава історія розвитку фотоапарата, як технічного засобу і самої фотографії. В цьому і полягає медіатворчість людини. Яка розвивалася в двох напрямках : технічному та функціонально-змістовому.

 

Технічний розвиток полягав, передусім, в удосконаленні фотографічного приладу та допоміжних засобів фотографування, тому що  технічне обладнання, відігравало первинну роль у створенні будь-якого фотографічного медіа-тексту.

Функціонально-змістовий шлях розвитку фотографії передбачав визначення функцій фотографії, її різновидів і жанрів.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

     (Слайд 6) 

На нашому уроці ми більш детально зупинимося на самій фотографії. Розглянемо жанри, функції фотографії. І тема уроку звучить так: «Провідні види візуальних  та аудіовізуальних засобів масової комунікації.  Фотографія»

Що ж таке фотографія?

(Слайд 7)

  В словничку термінів слово «фотографія» має таке визначення:                                                                                              Фотографія (грец. фотос — світло та графо — пишу; світлопис) — сукупність різноманітних науково-технічних засобів і технологій, за допомогою яких можна отримати й зберегти статичне зображення на світлочуттєвому матеріалі (фотоплівці або фотографічній матриці)

Фотограф за своєю суттю є художником, із певними художніми можливостями — фототехнікою та фотоматеріалами. Фотограф, як і художник, застосовує засоби виразності, споріднені із зображувальними прийомами живопису: точка знімання, ракурс, лінійна композиція, план, перспектива, освітлення.

Фотографія, документуючи реальність, перетворювала її на образ, запозичила у мистецтва відповідні жанри живопису та перетворилася на художню фотографію — фотомистецтво.

(Слайд 8)

Жанрами фотомистецтва є натюрморт, портрет, пейзаж, автопортрет, побутовий жанр.

 

 

(Слайд 9)

Також існують специфічні види фотографії: астрофотографія, весільна фотографія, документальна й наукова фотографія, мікрофотографія, нічна фотографія, панорамна, підводна зйомка, рекламна фотографія, репортаж, спортивна фотографія, тривимірна фотографія, фотоколаж.

(Слайд 10)    

 Я пропоную вам об'єднатися в групи за допомогою фото- пазлів. Роздивіться уважно свої фото і спробуйте визначити його  жанр.

                                   (учні складають пазли)

(Слайд11)

Дане фото за жанром –натюрморт. На знімку найбільший акцент зроблено на фотоаппараті і годиннику. Автор цим ніби хоче підкреслити нам, що ці два предмета є ніби зв'язуючим звеном в житті людини, натк на те, що зроблені знімки фотоаппарата можуть зберегти час. Ніщо не сховається від пильного ока об'єктива. Тому першу групу я пропоную так і назвати – «Об'єктив»

(Слайд 12)

Цей знімок за жанром – анімалістичний. Ми бачимо зрбраження маленького бурундучка. Легко фотографувати людей, які позують, алеяк можна сфотографувати вертляву, завжди в русі тваринку? Як зупинити образ? Тому, я пропоную так і  назвати нашу другу групу – «Стоп, образ!»

(Слайд13)

Ну, а цей знімок, звісно, за жанром – портрет. Ми бачимо людину. Він уважний, зосереджений. Він фотографує, він творить. Адже зробити знімок створити фотографію – це справжня творчість. Так ми і назвем нашу третю групу – «Творчість»

 

(Слайд 14)

У нас з вами утворилося три групи.

Зупиняти мить – дивовижно! Фотограф, співпрацюючи з життям, може сподіватися і мріяти, передати биття пульсу життя епохи або окрему, але не менш важливу миттєвість життя людини.

Практичне завдання 1:

(Слайд 15) Погляньте на це фото. Поміркуйте:

1.Кого ми бачимо на цій  фотографії?

2. Коли, за яких обставин фото було зроблено?

3. на чому автор хотів закцентувати нашу увагу?

4. Яким є настрій людей? Що вони роблять?

5. Кого, можливо, не вистачає на фото?

6. Який підпис ви б зробили під цим фото.

Скільки може розповісти цікавого одне фото! Можливість створення, збереження, багаточисельного репродукування робить фотографічний знімок медіаповідомленням, яке, у свою чергу, передбачає відправника та отримувача, тобто, комунікацію.

Медіаповідомлення розрізняються за трьома тональностями: нейтральна, позитивна та негативна. Тональність (емоційна забарвленість) інформації відображає, яке враження справляють на нас різноманітні медіаповідомлення

 Практичне завдання 2:

(Слайд 16)

До вашої уваги хочу запропонувати ще одне фото. Погляньте та спробуйте описати цей предмет декількома словами чи реченнями. Але:

група  «Об'єктив» опише нам цю квітку так, щоб викликати у нас  позитивні емоції

Група «Стоп, образ!» – негативні

Група «Творчість» – з нейтральним емоційним забарвленням .

На це завдання у вас 1 хвилинка.   (робота в групах)

(Слайд 17)

Фотографія - посередник між життям і людиною. Вона може сприяти розумінню, а може вводити в оману. Все залежить від внутрішньої чесності фотографа. Фотографія ж широка і безмежна, як і світ, який вона цілком чудово вміщає в себе, який вона бездумно відображає і не хоче нести за це ніякої відповідальності.

Практичне завдання 3:

Хочу запропонувати вам спробувати створити  фоторепортаж.

Я вам роздаю набір картинок. Роздивіться. І на основі цих фото складіть «сюжет» вашого репортажу. Дайте йому назву. Придумайте коротку розповідь по цьому сюжету в стилі газетної статті.

(Слайд 18)

 Група «Об'єктив» представить нам інформацію у нейтральному світлі

Група «Стоп, образ!» у негативному світлі

А у групи «Творчість»  нехай інформація несе позитивні емоції.

На виконання цього завдання у вас всього п'ять хвилин.

(Слайд 19, 20) (робота в групах. На фоні – відео)

 (Слайд 21)

А тепер, будь ласка, представте результати своєї роботи.

(Презентація роботи дітей)

Відомо, навіть примітивні повідомлення легше сприймаються візуально. Але не можна забувати про те, що і фотограф, і письменник, і журналіст прагнуть донести до глядача і читача своє розуміння життя, що народжується в процесі спостереження і роздумів над ним. 

 

V. Рефлексія.      Практичне завдання 4

(Слайд 22)                 

Давайте спробуємо розказати за допомогою сенкана, або ще кажуть сінквейна, що ж таке фотографія

 

Сенкан — це нерифмований вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.

  1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно це іменник)
  2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
  3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
  4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
  5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому виражається сутність теми, ніби робиться підсумок.

(слайд 23)

Фотографія - це мистецтво відбору, аналізу, творчості.

Станьте фотографами, які не будуть бездумно клацати на кожному кроці, які будуть в житті шукати щось унікальне і в той же час типове.

 

Хотілося б, щоб ви,   прийщовши сьогодні додому,  дістали з полички сімейний фотоальбом  і зібрали коло нього всю свою родину. І хтось із рідних вам обов'язково розповість історію одного фото. Поповнюйте сімейні  альбоми своїми фотографіями, які будуть зберігати пам'ять про  ваші історії життя.

Бережіть сімейні альбоми, щоб потім передати своїм дітям, адже вони  є справжньою  сімейною реліквією.

(Слайд 18. Відео)

І на закінчення нашого уроку я хочу запропонувати вам сфотографуватися всім разом. Адже цей урок частинка історії мого життя, пам'ять про який збереже фотографія.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальчук Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 липня 2018
Переглядів
1393
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку