Даний матеріал містить корисну інформацію для батьків дітей ,які відвідують дошкільний навчальний заклад
Перегляд файлу
Плекаємо мовлення дитини
(пам’ятка для батьків)
Ставимося до слова не лише як до інструмента відтворення почутого від дорослого мовлення, а як до дійства розкриття свого внутрішнього світу, свого ставлення до людей та самої себе.
Пам’ятаємо: слово — категорія індивідуальна, різні характеристики мовленнєвої діяльності притаманні дівчаткам та хлопчикам, «жвавчикам» та «млявчикам», розкутим та сором’язливим малюкам.
Диференціюємо поняття «мова» та «мовлення»; надаємо пріоритет мовленнєвому розвитку дошкільнят, навчаємо їх висловлюватися, передавати словом різноманітні життєві враження.
Намагаємося не вказувати щоразу дитині на мовленнєві недоліки та вади, повсякчас виправляти недоречності або помилки: мовлення — не самоціль, а важливий засіб спілкування.
Розвиваємо мовленнєву особистість у широкому життєвому контексті.
Не центруємося на проблемі «навчити читати», бо ж навчений не означає «розумніший» чи «щасливіший» за інших. Якщо дитина схильна до читання, навчаймо її цього та радіємо разом з нею; не хоче — терпляче чекаємо, заохочуємо, запрошуємо, не вдаємося до примусу. Головне — розуміти, що навчаються читати всі, а ось чи полюбить дитина читати, чи зможе винести для себе щось корисне з примусового читання?