Пантелеймон Куліш і формування національної свідомості українського суспільства

Про матеріал
Пантелеймон Куліш і формування національної свідомості українського суспільства
Перегляд файлу

Пантелеймон Куліш

 і формування національної свідомості українського суспільства

Процес становлення та розбудови сучасної української освіти та Нової української школи неможливий без переосмислення та запровадження у практичний обіг педагогічних ідей українських освітніх діячів, які жили і працювали в різні історичні періоди. Вітчизняна педагогічна думка представлена цілою плеядою видатних педагогів-просвітників, культурних, громадських діячів, серед яких чільне місце належить Пантелеймону Олександровичу Кулішу.

Спробуємо висвітлити просвітницьку діяльність П. Куліша, втілення його освітніх ідей та поглядів запроваджені практикою освітньо-виховного процесу Попаснянської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 21 Попаснянської районної ради Луганської області.

Нам добре відоме те, що головним завданням своєї невтомної педагогічної діяльності П. Куліш вважав збереження національних традицій, розвиток рідної мови і культури, утвердження почуття національної самосвідомості, збагачення духовно-патріотичного арсеналу підростаючого покоління. Спираючись на це, виховання учнів у нашій школі збудоване на міцному фундаменті загальнолюдських моральних цінностей, щоб довести школярам, що головними в житті є не матеріальні блага, а духовні вартості. Вставка про патріотизм у нашій школі (мурал, прапорові багаття)

Ідея відродження рідної школи та створення українських підручників глибоко хвилювала видатного педагога, справжнього патріота – П.Куліша. Навчання рідною мовою, засвоєння етики свого народу – ці важливі чинники він вважав головними у формуванні духовного світу учнів. Так вважаємо і ми. У нашому навчальному закладі особливе місце приділено ціннісному ставленню до української мови. З метою формування у підростаючого покоління здатності до мовної самоідентифікації, удосконалення мовленнєвих здібностей, виховання патріотизму та почуття  гордості за свою Батьківщину, системно проводяться мовно-літературні турніри, лінгвістичні квест-ігри, літературні читання, арт-акції тощо. Робимо усе,  щоб наші вихованці дбали про чистоту та красу рідної мови, цінували її вишуканість, гармонійність, милозвучність та значимість у цілому світі.

Продовжуючи спиратися на ідеї національної самобутності підростаючого покоління, Куліш наголошував на тому, що діти повинні прилучатися до українських звичаїв, виховуватися на українських народних традиціях, оскільки народна освіта в Україні – необхідна умова формування національної інтелігенції на засадах української культури з орієнтацією на культурні здобутки інших народів. На таких педагогічних засадах спрямована народознавча лінія навчально-виховного процесу Попаснянської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 21 Пісенний колектив «Оберіг»??

Повноцінна освіта, як вважав письменник, неможлива без знань підростаючого покоління про минуле народу. Пантелеймона Куліша вразила багатюща історія України, коли він досліджував літописи та думи. Вивчення вітчизняної історії, на його думку, підвищує  самосвідомість та гордість молоді у її власних очах, спонукає до розвитоку почуття власної гідності й незалежності, національної честі та відрази до будь-яких загарбників. Спираючись на це, у нашій школі історико-краєзнавчому вихованню школярів приділяється належна увага…. Про Джуру?

Найбільш значущою мрією П.Куліша було просвітництво для соціально незахищених верств українського населення. У своїх творах письменник пропагував ідею освіти для народу, вважаючи, що школа повинна бути доступною дітям із незаможних родин. Також Куліш вбачав ідею навчання та виховання дітей, які мають певні фізичні вади разом із іншими школярами.  Вставка про нашу школу, як базова з інклюзивного навчання.

Невтомно працюючи  на ниві просвітництва, Куліш засуджував таку освіту, яка веде до відчуження від народної моралі та одвічних родинних цінностей. Митець наголошував на тому, що сімейне виховання потрібно поєднувати разом зі шкільним навчанням, а батьки повинні залучатися до нагальних потреб шкільного середовища, усіляко сприяти його розвитку та процвітанню. Вставка про педагогіку партнерства з батьками. Батьки-волонтери.

 

Отже, освітній ідеал П.Куліша — духовно багаті, національно свідомі люди, здатні змінити світ. Школа, на його думку, не повинна бути ізольованою, у ній має втілюватися розумне й гармонійне. Це значно підніме рівень духовного життя української нації.

 

 

 

docx
Додано
9 березня 2020
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку