Папка фонд « Етичних бесід з дошкільниками »

Про матеріал
Зміст 1. Бесіда про дружбу 2. «Щоб щасливо жити – слід з усіма дружити» 3. Конспект бесіди на тему «Дружба і друзі» 4. Конспект заняття бесіди “ Секрети дружби ” 5. Будемо дружити та у мирі жити. 6. Вірний друг – то найбільший скарб. 7. Чужої біди не буває. 8. Не будь жадібним , а будь щирим ! 9. “ Що таке дружби та її секрет ” 10. « Добрі, чарівні слова. Добре слово солодке, як мед» 11. « Життя – це щастя » 12. « Друзі пізнаються у біді »
Перегляд файлу

17258681.jpg                           

 

 

                                                   Плекай добро, воно повернеться до тебе,

                                                 Чини добро, і будеш ти в раю...

                                               Роби добро. Господь сказав: так треба!

                                            А , я здалека добро розпізнаю...

 

 

 

 

 

Папка фонд

 

 « Етичних  бесід з дошкільниками »

 

13864.001.jpg 

 

 

                                                           Підготував муз.керівник

                                                    Летичівського ясла-садка №4

                                                      «Дзвіночок

                                                            Пачковський В.В

 

 

 

 

 

 

 

                                                    2018 н. р.

 

           Зміст

 

  1. Бесіда про дружбу

 

  1. «Щоб щасливо жити – слід з усіма дружити»

 

  1. Конспект бесіди на тему «Дружба і друзі»

 

  1. Конспект заняття бесіди “ Секрети дружби ”

 

  1. Будемо дружити та у мирі жити.

 

  1. Вірний друг – то найбільший скарб.

 

  1. Чужої  біди  не буває.

 

  1. Не будь жадібним  , а будь щирим !

 

  1. “ Що таке  дружби та її секрет ”

 

  1.   « Добрі, чарівні слова. Добре слово солодке, як мед»

 

  1.   « Життя – це щастя »

 

  1.   «  Друзі пізнаються у біді »

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда про дружбу в старшій групі

Мета: Уточнити уявлення дітей про те, що значить «вміти дружити», навчити осмислювати і оцінювати ситуацію, самостійно розуміти мотиви поведінки і співвідносити ці мотиви існуючим нормам поведінки, познайомити з прислів'ями та приказками про дружбу.

Матеріали: Іграшка Буратіно, записи пісень Ст. Шаїнського «Якщо з одним вийшов в шлях», «Справжній друг», клубок ниток, телевізор, мультфільм «Світ схожий на кольоровий луг» на DVD

Попередня робота: Оформлення книги про дружбу, заучування віршів, пісень про дружбу. Читання та обговорення оповідань про дружбу, розучування комунікативної гри «Клубочок».

Хід бесіди:

1. Рішення проблеми.

Діти стоять у колі з вихователем.

Вихователь: Хлопці, уявляєте. Приходжу я сьогодні на роботу, раптом чую, як під дверима хтось пищить. Вгадайте, кого я побачила?

У батька був хлопчик дивний,

Незвичайний, дерев'яний.

Всюди ніс встромляє він довгий.

Хто ж це? (Буратіно).

Відгадали! Молодці! Буратіно розповів мені таку історію. Він з Мальвіною сидів на галявині. Буратіно малював, а Мальвіна сматывала нитки в клубок. Буратіно так старався. Що весь перемазати в фарбі. Мальвіна - відома чистюля. Попросила Буратіно піти вмитися. А він уперся, розсердився на неї, відібрав у неї ось цей клубок ниток і втік шукати собі нових друзів. Ось так він потрапив у наш дитячий садок.

Вихователь: Буратіно, навіщо ти відібрав у Мальвіни клубок?

Буратіно: Не знаю, просто так.

Вихователь: А давай ми з хлопцями покажемо тобі, як можна пограти з цим клубочком.

Буратіно: Ой, як цікаво!

Проводиться гра «Клубочок» (по колу)

Подивіться. Хлопці, на клубочок. Зараз я візьму його в ліву руку, обмотаю навколо великого пальця, потім передам Юлі, яка стоїть праворуч від мене. (Діти по черзі дублюють дії вихователя, а вихователь спрямовує дітей).

Вихователь: І знову клубочок повернувся до мене. Ниточка не порвалася, вона складається з безлічі тонких ниток, які переплелися разом і стали міцними і міцними. Так і у нас: ниточка зв'язала нас, і наша дружба стала міцнішою.

Зібралися всі діти в коло

Ти мій друг і я твій друг.

Разом за руки візьмемося

І посміхнемося один одному.

(Вихователь змотує нитки, діти сідають на килимок).

2. Бесіда.

Вихователь: Хлопці, а як ви думаєте, чи правильно вчинив Буратіно, відібравши у Мальвіни клубок?

Діти: Ні, не правильно. Він образив Мальвіну.

Вихователь: Так, так справжні друзі не роблять ніколи. Я сподіваюся, що Буратіно вибачиться і помириться з Мальвіною. А зараз, нехай Буратіно залишиться у нас і послухає що ж таке «дружба» і хто такий «справжній друг».

Буратіно: Звичайно, я залишуся, мені дуже-дуже все це хочеться дізнатися.

Вихователь: Женя, а у тебе є друг?

Женя: Так. У мене є друг, його звуть...

(запитати кілька дітей)

Вихователь: Чому ви вважаєте їх хорошими друзями?

Діти: (відповіді дітей) Мій друг хороший. Він ділиться іграшками. Мій друг ніколи мене не ображає, допомагає мені. Він веселий і добрий...

Вихователь: А як ти лагідно називаєш одного?

(Відповіді дітей).

Вихователь: А чи може бути твоїм другом доросла людина? (бабуся, тато, мама, дідусь)

Діти: Так, адже вони нас люблять, піклуються про нас, читають нам книги. Вчать нас, купують нам іграшки, цукерки...

Вихователь: Як ви думаєте. Може собака бути вашим другом?

Діти: Так, може. Вона захищає нас від злих людей, грає з нами. Другом може бути будь-яке домашнє тварина, яка живе в будинку.

Вихователь: Що потрібно робити, щоб була міцна дружба?

Діти: Треба не сваритися, ділитися іграшками. Допомагати один одному, піклуватися про друзів...

Вихователь: Молодці, ви добре розповіли, як треба дружити. Той, хто

добре дружить - не свариться, ділитися іграшками, піклується про товаришів, а якщо друг не знає, як вчинити правильно, допоможе йому, навчить. Якщо друг раптом засумував - придумає, як його розвеселити.

Один

Друг - це той, хто тебе розуміє.

Друг - це той, хто з тобою страждає.

Друг не покине тебе ніколи

Один залишається з тобою назавжди.

 

Друг ніколи тебе не скривдить,

Друг - це той, хто тебе наскрізь бачить.

І якщо з тобою трапиться біда,

Тільки від одного чекай допомогу тоді...

 

Друг і радою мудрим допоможе,

Якщо тебе зсередини щось гложит.

І якщо раптом тобі стало "гаряче",

Ти обіприся на одного плече.

 

Лише одному ти можеш довірити секрет,

Адже між друзями зради немає.

І той, у кого мільйони друзів,

Набагато багатше всіх королів.

 

І навіть коли нікого немає навколо

Незримо з тобою твій найкращий друг...

Не думайте, що якщо ви зміните одного, новий буде краще. У прислів'ї говориться: «Старий друг краще нових двох».

Буратіно, ти зрозумів, про що говорили хлопці?

Буратіно: Зрозумів. Треба берегти друзів, не ображати їх.

3. Фізкультхвилинка.

Підійдіть до свого друга, візьміть його за руку і ми разом зі своїми друзями вирушимо в дорогу (інсценізація пісні «Якщо з одним вийшов в шлях»).

4. Моделювання ситуацій.

(Діти сідають на стільчики).

Вихователь: А зараз ми з вами разом обговоримо деякі ситуації.

1. Читання вірша:

Подарунок

Олена Благинина

Прийшла до мене подружка,

І ми грали з нею.

І ось одна іграшка

Раптом сподобалася їй:

Жаба заводна,

Весела, смішна.

Мені нудно без іграшки -

Кохана була, -

А все-таки подружці

Жабу віддала.

Чи Правильно вчинила дівчинки? Як ти будеш себе вести в цьому випадку?

2.Твой один захворів. Що ти будеш робити?

3. Як поведе себе ваш друг, якщо ви потрапите в біду?

5. Традиція групи.

Давайте станемо в коло, покладемо один одному руки на плечі і скажемо наше щоденне привітання:

Тільки сміливий і завзятий

Добереться до мети бадьоро.

А ще в дорозі потрібно:

Знати секрети міцної дружби.

Один за всіх, всі за одного.

6.  Висновок.

Вихователь: Хлопці, було б дуже добре, якби ви з татами і мамами вивчили нові прислів'я та приказки про дружбу. Домовилися? Це ваше домашнє завдання. Буратіно, ти дізнався щось нове і цікаве для себе? А тепер я пропоную вам подивитися фрагмент мультфільму 

«Світ схожий на кольоровий луг».

DVD мультфільм «Світ схожий на кольоровий луг».

Буратіно: Мені так у вас сподобалося. Я зрозумів, що даремно образив Мальвіну. Мені так хочеться швидше все виправити, вибачитися.

Вихователь: Хлопці, давайте віддамо Буратіно клубочок. Він віддасть його Мальвіні, помиритися з нею, навчить своїх друзів нашим чудовим ігор. До побачення, Буратіно! Приходь до нас, ми будемо раді бачити тебе і твоїх друзів.

Буратіно: До побачення. Прийду обов'язково.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Щоб щасливо жити – слід з усіма дружити»

(конспект заняття з морального виховання з дітьми старшої групи)

 

 

Програмовий зміст:  уточнювати і розширювати уявлення  дітей про дружбу,  товаришування, дружні взаємини між людьми;

                                формувати комунікативну компетентність – вміння легко і невимушено спілкуватись, домовлятись з дорослими та однолітками, знаходити вихід в різних ситуаціях;

                                розвивати зв’язне мовлення дітей, вміння будувати складнопідрядні речення, вживаючи сполучники (бо, тому, що);

                                викликати позитивні емоції, використовуючи елементи ігрових вправ;

                                розвивати увагу, уяву, пам’ять, мислення;

                                виховувати доброту, чуйність, бажання бути справжнім другом.

Матеріал:               аудіо запис пісні К. Рум’янової «Справжній друг», квіти, ваза, м’яч, стрічка,  серця; дид. гра «Розкажи про вчинок», «Хто з ким товаришує».

                                            

Хід заняття

Привітання: 

Добрий ранок

В добрий час.

Ми  Вас раді тут вітать.

Наберем в долоні сміху

І розсипем всім на втіху.

Нашорошим швидше вуха –

Щоб могли усе - все слухать.

Ми потремо оченята –

Щоб могли спостерігати.

(Діти виконують рухи згідно тексту)

Вихователь:

Я пропоную вам послухати запис пісні із одного мультиплікаційного фільму.

Звучить запис пісні К. Рум’янової «Справжній друг» («Канікули кота Леопольда»).

Здогадались, з якого мультфільму ця пісня? Хто її виконує?  А про що ж говориться в пісні?

Вихователь:

От і я сьогодні пропоную поговорити про дружбу.

         Дружба – яке дивовижне і чарівне це слово. Давайте всі разом промовимо це слово  - «Дружба».

-         А що ж таке дружба?

Відповіді дітей.

Вихователь:

Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли разом їм цікаво, весело і комфортно; коли люди не сваряться, не ображають один одного; коли завжди допомагають, особливо в біді,  вміють пробачати.

-         У вас є друзі?

Давайте пограємо з вами в гру «Квітка для друга».

(На підносі лежать квіти (серед них декілька зів’ялих, зламаних ), кожен повинен вибрати квітку, яку б подарував другові).

Діти обирають квітку. Говорять: «Ця квітка для мого друга …» і ставлять квітку у вазу.

Вихователь:

Всі ви вибрали яскраві, гарні квіти. Чому ніхто з вас не взяв ось таку квітку (Показує вихователь зів’ялу квітку)?

Відповіді дітей.

Вихователь:

Справді, друзям хочеться подарувати все найкраще. Погляньте, який у нас вийшов красивий букет!

Вихователь:

Вже ми знаємо, як звати ваших друзів. А ще хочеться дізнатись, які ж риси характеру у них. Тому давайте пограємо в гру «Розкажи про товариша».

Дидактична гра «Розкажи про товариша»:

(діти стоять в колі, вихователь посередині з м’ячем в руках)

-         твій друг жадібний,-

-         твій друг неслухняний,-

-         твій друг лінивий,-

-         твій друг щедрий,-

-         твій друг сумний,-

-         твій друг надійний,-

-         твій друг злий,-

-         твій друг талановитий,-

-         твій друг спокійний,-

 Діти дають стверджувальну або заперечну відповідь («Так, мій друг веселий», або «Ні, мій друг щедрий») .

Вихователь:

Дійсно, хороші у вас друзі. Але є люди, які не  вміють дружити.

Ось розгляньте картинки і скажіть, чи хотіли б ви мати собі таких друзів.

(Дид. гра «Розкажи про вчинок»: діти розглядають картинки і оцінюють вчинки дітей. Потім говорять, як треба поводитись правильно).

Вихователь:

 А як ви гадаєте, легко знайти собі справжнього друга? Як стати справжнім другом?

Відповіді дітей.

Вихователь:

Щоб стати справжнім другом, потрібно дотримуватись певних правил:

  • -         бути добрим;
  • -         бути щедрим;
  • -         бути привітним і веселим;
  • -         нікого не ображати;
  • -         завжди допомагати.

 

Якщо ви будете дотримуватися цих правил, у вас буде багато друзів; вас будуть любити і поважати.

Всі хочуть мати справжніх  друзів і,  навіть, мультиплікаційні герої . Пригадайте свій улюблений  мультфільм. Виберіть головного героя.  А пам’ятаєте з ким він товаришував? Знайдіть тепер товариша для свого улюбленого героя.  (Дидактична гра «Хто з ким товаришує?»)

Вихователь:

Наразі, ви тільки вчитесь дружить. Що ж таке справжня дружба ви дізнаєтесь, як станете дорослими. Трапляється так, що друзі часто сваряться і перестають товаришувати, або не допомагають один одному і  дружба між цими людьми зникає.  Ви хочете перевірити чи міцна у вас дружба?

 

Фізкультхвилинка «Дружба»:

Діти стають парами, обличчям один до одного і промовляють:

Я- твій друг, і ти - мій друг (показують один на одного)

І навколо друзі (розводять руками)  !

В мене - ніс і в тебе -  ніс(торкаються спочатку свого носика,а потім товариша)

Плеснемо в долоні(плескають в долоні)!

В мене -  щічки, в тебе - щічки (погладжують щічки свої, а потім товариша)

Гарні та гладенькі!

Я – твій друг, і ти - мій друг!

Друзі ми рідненькі! (обіймаються)

Вихователь:

Тепер ми можемо розпочинати випробовування дружби.

Візьміть один одного за руку. Уявіть, що навкруг глибока річка…  Вам потрібно перевести свого товариша на інший берег цієї річки. Але є лише вузенький місточок. Добре подумайте, як ви виконаєте це завдання, адже  ви повинні йти разом із своїм товаришем і ваші руки не повинні роз’єднатися.

І от хто справиться із цим завданням, отримає символ дружби, адже в них справді міцна дружба.

Діти долають перешкоди і отримують серце.

     Ви добре справились із завданням. Ви справжні друзі!

Тому і надалі робіть все, щоб зберегти свої дружні, теплі стосунки. І навіть, якщо так станеться, що ви коли-небудь образите товариша, - знайдіть в собі сміливість вибачитись перед ним.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект бесіди для дітей молодшої групи

на тему «Дружба і друзі»

 

Інтеграція освітніх галузей: «Пізнання», «Комунікація», «Соціалізація», «Музика», Читання Художньої Літератури.

Демонстраційний матеріал: паровоз, скринька, рукавички, заєць, лисиця.

Методичні прийоми: ігрова ситуація, физминутка, читання художньої літератури, рефлексія.

Словникова робота: друзі, сумний, веселий.

Індивідуальна робота: залучити до розмови, розвивати мова у Аміра, Єремії, Соні.

Мета: розвивати елементарні уявлення про дружніх взаєминах.

Завдання:

1. Формувати дружні стосунки в колективі, сприяти накопиченню досвіду доброзичливих відносин, негативне ставлення до грубості.

2. Розвивати усне мовлення дітей, збагачувати словниковий запас.

3. Виховувати комунікативні навички, почуття співпереживання, позитивні емоції.

Хід 

Діти зайшли в групу, привіталися з гостями.

Вихователь:

- Діти, який у вас сьогодні настрій?

- Покажіть (посміхаються).

- А чи можемо ми свій настрій кому-небудь подарувати? (так).

Давайте ми свій гарний настрій подаруємо гостям (діти дарують посмішки).

- Діти, сьогодні я хочу запропонувати вам подорож на паровозі.

- Ви поїдете зі мною? Сідайте всі в вагончик.

Пісня «Паровозик».

Паровоз, паровоз

Новенький, блискучий,

Він вагони повіз,

Ніби справжній.

Хто їде в поїзді?

Наші дітлахи,

В гості поїхали.

 

Вихователь:

- Ой. Що сталося? Чому наш паровоз встав, і музика більше не грає? Давайте вийдемо з вагончика і подивимося.

- Ой, хто це? (зайчик).

- Давайте поздороваемся (вітаються).

- Як ви думаєте, який зайчик? (сумний, сумний).

- Чому ви так вирішили? (не посміхається).

- Як ви думаєте, хто міг образити? (лисиця, вовк).

- Давайте у нього запитаємо?

- Яка лисиця?

- Зайка, що ж вона зробила? (забрала рукавички).

- Діти, можна їх назвати друзями? (ні).

- Чому? (образила, забрала рукавички).

- Хто такі друзі?

Друзі - це ті, кого любиш, кому радий, без кого сумуєш.

- А можна нас назвати друзями? (так).

- Чому? (ми не ображаємо, ділимося іграшками).

Гра «Добре - погано».

Ображати один одного - погано

Ділитися іграшками - добре

Грати разом - добре

Сваритися - погано.

Вихователь:

- Хлопці, а ми зможемо допомогти зайчику? (можемо).

- Давайте знайдемо лисицю і повернемо зайчику рукавички.

- Подивіться, тут доріжка, давайте з нею підемо, подивимося, куди ж вона нас приведе?

Фізхвилинка.

Йшли зайчики, по доріжці піднімаючи ніжки (крокують, високо піднімаючи ноги). Хвостики притиснули (йдуть навприсядки). Лапки вгору підняли (руки вгору). Ось перед нами струмочок, зайчика стриб, зайчика скок (стрибають). Далі зайчика в ліс пішли в гості до лисоньки прийшли.

Сидить лисиця, а в лапах у неї скриньку.

- Вибачте мене, друзі, я більше нікого не буду ображати (подає скринька).

 

Вихователь:

- Ось чудовий сундучок,

Всім хлопцям він дружок.

Дуже хочеться всім нам

Подивитися, ну що ж там?

- Загляньте в скриньку і подивіться, що ж там? (дістають рукавички).

- Ой, все рукавички переплуталися, давайте допоможемо їх розібрати.

Гра «знайди пару» (діти знаходять пари різні за розміром, кольором, одні для зайця зроблені з білого хутра).

«Знайди дружка».

Вихователь:

- Хлопці, ми грали, а про зайчика зовсім забули.

- Треба зайчика з лисичкою помирити.

- Підемо лисонька з зайчиком миритися.

- Хлопці, а як ми їх будемо мирити?

- А може, ми їм танець станцюємо?

Танець «Помиримося»

Вихователь:

- Зайка з лисонькой помирилися, як їх можна назвати? (друзями).

- А ми з вами теж друзі? (так).

- Давайте всім покажемо, як ми вміємо дружити (беруть один одного за руки).

- А тепер нам пора, їдемо дітвора (діти сідають у вагончик).

Грає музика: загудів паровоз і вагончики повіз

Чу-чу-чу, чу-чу-чу, далеко я подамся.

Діти прощаються і йдуть.

 

 

 

 

Конспект заняття бесіди

“ Секрети дружби ”

 

Конспект заняття за Сухомлинським з метою розширити уявлення  про моральні цінності, розвинути здібності до співчуття,  адекватному прояву цих почуттів.

Програмовий зміст:

  • продовжувати розширювати уявлення  про моральні цінності (сім’я, любов,  добро, милосердя, допомога).
  • розвивати здібності до співчуття,  адекватному прояву цих почуттів.
  • вчити справедливо оцінювати вчинки людей.
  • виховувати позитивне ставлення до цих цінностей, та в бажанні діяти в відповідності з ними.
  • виховувати в них повагу, милосердя, увагу до дорослих, доброзичливість та взаємодопомогу.

Обладнання: зерна, квітка в горщику, зламана іграшка, пописана книга, цибуля, сонечко та промінці,.

Хід заняття:

Діти, а чи знаєте ви, що кожен новий день треба починати з гарного настрою. А для того, щоб настрій був гарний і веселий давайте візьмемось за руки і побажаємо один одному гарного настрою. (сідають на стільці).

Подивіться на екран. У нас з’явилося дерево. Але це дерево не просте. І взимку і влітку, в будь яку пору року , воно зацвітає, якщо навкруги люди здійснюють добрі вчинки. І кожен раз, коли ви будете відгадувати секрети дружби,дерево буде дарувати вам квітку.

Давайте  відгадаємо перший секрет дружби?

Звучить пісня “От улыбки”.

Скажіть мені будь ласка,  з чого ж починається дружба? Правильно з посмішки. Подивіться як швидко і легко ви відгадали перший секрет. А ось і перша квітка на дереві, подивіться, яка вона гарна.

Для того, щоб відгадати другий секрет дружби, я пропоную вам послухати оповідання  В. Сухомлинського.

У Ніни велика сім’я: мати, батько, два брати, дві сестри й бабуся.

Ніна найменша: їй восьмий рік. Бабуся – найстарша: їй вісімдесят два роки. У бабусі тремтять руки. Несе ложку бабуся – ложка дрижить, крапельки падають на стіл.

Скоро у Ніни день народження. Мама сказала, що на її іменини у них буде святковий обід. На обід Ніна нехай запросить подруг.

Ось і настав цей день. Мама накриває стіл білою скатертиною. Ніна подумала: це і бабуся за стіл сяде. А в неї ж руки тремтять.

Ніна тихенько сказала мамі:

-Мамо, хай бабуся сьогодні за стіл не сідає.

– Чому? – здивувалась мама.

– В неї руки тремтять. Крапає на стіл.

Мама зблідла.

Не сказавши жодного слова, вона зняла зі столу білу скатертину і сховала її в шафу.

Довго сиділа мовчки, потім сказала:

-У нас сьогодні бабуся хвора. Тому іменинного обіду не буде. Поздоровляю тебе, Ніно, з днем народження. Моє тобі побажання: будь справжньою людиною.

Бесіда з дітьми

  • Діти, вам сподобалась розповідь?
  • Чому навчила вас ця розповідь?

Ось ще один секрет дружби розгадали. Як назвемо цей секрет? Правильно – вірність. (на дереві з’являється друга квітка).

А тепер давайте трошки відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Що за чудо чудеса,

Раз рука і два рука.

Ось долонька права, ось долонька ліва.

Сильні руки не кинуться в драку,

Добрі руки погладять собаку.

Розумні руки вміють ліпить,

Чуйні руки вміють дружить.

Тож скажіть мені третій секрет дружби. Правильно-це чуйність. (Руки потрібні не для того, щоб битися, а щоб робити добрі вчинки).

А тепер я хочу взнати,

як ви можете працювати.

На команди вас я розподілю,

та пазли вам запропоную.

Подивіться, у вас є розрізні картинки. Зараз треба скласти картинку до купи і сказати, що зображено на картинці.

Діти, а чи чули ви вислів ”живуть , як кішка з собакою”. Як ви розумієте цей вираз? Так, постійно сваряться. Скажіть, а постійні сварки підходять до слова дружба? Дійсно, друзі повинні жити дружньо, а по іншому можна сказати-мирно (з’являється ще одна квітка).

Робота в парі

Діти, подивіться, скільки тут різних предметів: зерна, квітка, зламана іграшка, пописана книга, цибуля. Скажіть, які добрі вчинки можна зробити з їх допомогою?

Діти: зернятками нагодувати птахів, зламану іграшку відремонтувати, квітку полити, в книжці стерти записи,цибулю посадити.

Вихователь: Молодці  діти. А тепер давайте з вами пограємо в гру “сонячний промінь”.  Подумайте і скажіть, добра людина, вона яка ще? І після кожної відповіді будемо класти промінець до нашого сонечка, щоб воно засяяло.

Відповіді дітей: уважна, турботлива, не жадібна, готова прийти на допомогу і т. д.

Ви виконали завдання і ще одна квітка з’являється на нашому дереві.

Як би палочку чарівну подарувала фея мені,

Щоб я діти зробила, на яву, а не ві сні.

Я б раз змахнула паличкою,

І сказала тихо їй,

Хай побільше буде радощів,

На  землі моїй.

Два торкнулась тихо паличка,

Всім близьким здоровим бути.

Старшим, стареньким і маленьким,

Добре і дружньо жити.

Подивіться діти на наше дерево. Дивіться як воно  розквітло. Ви розгадали всі секрети дружби і готові бути справжніми друзями.

Якщо раптом ви з другом посварилися, присядьте тут під деревом в тіні і згадайте секрети дружби. І ніколи не забувайте їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Будемо дружити та у мирі жити.

           Дитина і навколишній світ Старша група

 

Програмовий зміст: закріплювати знання дітей про права дитини; уточнювати, що всі діти різні і не схожі між собою, але між ними багато спільного; вчити знаходити вихід з різноманітних проблемних ситуацій; виховувати ввічливість, почуття товариша, бажання прийти на допомогу другові.

Попередня   робота
Вивчення прислів’їв, приказок, віршів про дружбу, слухання оповідань та пісень.

Хід заняття

Звучить грамзапис «Пісенька друзів».

Вихователь. Діти як ви думаєте хто може співати цю пісеньку? Про кого співається в цій пісеньці? Сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Чи потрібна вона людині? А дитині? Кожна дитина має право товаришувати з тим, з ким вона хоче. Які прислів’я ви знаєте про дружбу?

Діти

• Дружба — це найкраще багатство.

• З ким поведешся, того й наберешся.

• Гуртом можна і море загатити.

• Один за всіх — всі за одного.

Вихователь. З якою людиною приємно дружити? Чи можна дружити з людиною, яка має погані звички?

Гра «Оціни вчинок»

1. Хлопчик відбирає іграшки.

2. Друзі допомагають бабусі.

3. Дівчинка хвалиться новим платтям.

4. Хлопчик допоміг цуценяті.

Обговорення вчинків і вибір друзів.

Запитання для бесіди

— Що означає самотня людина?

— Чому їй сумно?

— Яким повинен бути справжній товариш?

— Чому тварин називають нашими меншими друзями?

Вихователь. Давайте пограємо у гру «Телефон», щоб дізнатися як ви звертаєтеся до свого друга, дотримуючись правил ввічливості.

Гра « телефон »
Діти беруться за руки й утворюють коло. По черзі беруть телефонну трубку і звертаються до друга, називаючи його ім’я.

Вихователь. Послухайте, будь ласка, вірш про дружбу.

Мир-миром,пироги з сиром,
Варенички в маслі, ми дружечки красні.

Підсумок

Вихователь.
Візьмемось за руки і скажемо одне одному добрі слова, щоб дружба в нашій групі була завжди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.                Вірний друг – то найбільший скарб.

 

Мета. Уточнити та узагальнити уявлення дітей про дружбу  та товаришування. Викликати у дітей бажання  бути справжніми друзями, виробляти в собі якості, що сприяють  дружбі. Розвивати почуття відповідальності перед друзями. Виховувати чесність, щирість.

Матеріал. Оповідання М.Майн  «Нова лялька» ; прислів”я  про дружбу , ігри «Струмочок», «Хвилі» , «Добре –погано», вправа «Закінчи речення» , аркуші паперу , фломастери; пісня «Когда мои друзья со мной».

 

ХІД  ЗАНЯТТЯ

 

Звучить пісня «Когда мои друзья со мной» муз. Шаїнського, слова М.Танича. Діти підспівують, утворивши загальний круг.

Вихователь.

     Земля в барвистому суцвітті,

У часі й просторі летить,

  Ти не один живеш на світі,

    Один би ти не зміг прожить.

 

  • Діти, привітайтесь один до одного очима, посмішкою, руками.
  • Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина – про дружбу.
  • Назвіть своїх друзів у групі.
  • Як ви вважаєте, що саме головне в дружбі ?
  • Якою   може   бути дружба ?
  • Для чого людині потрібен  надійний друг ?

 

Вихователь. Давайте пригадаємо прислівя про дружбу .

 

Діти.

«Людина без друга, що дерево без коріння».

«Без вірного друга велика туга».

«Друга шукай, а знайдеш – тримай».

«Друзі пізнаються в біді».

«Друг – боягуз  гірше від ворога».

 

Вихователь. Ви добре знаєте своїх друзів, з ким разом граєтесь, ділитеся солодощами, допомагаєте, то ж уважно подивіться на них і пограємося в гру «Струмочок»

 

Вихователь. Так,

         Ми всі у групі друзів,

Ви та ми, ти і я,

                Усміхнись тому, хто зліва,

                    Усміхнись тому, хто справа,

 Ми – одна сімя.

 

 А зараз послухайте, будь-ласка, оповідання про двох  дівчаток Віру  та Марійку. ( Читання оповідання М.Майн «Нова лялька».

 

  • Як дружили Марійка і Віра ?
  • Що сталося з Марійкою ?
  • Як Віра допомогла Марійці одужати ?
  • Чи можна Віру назвати справжньою  подругою ? Чому ?

 

 

Вправа  «Закінчи речення»

 

Якщо мій товариш захворів, я…

Мені подарували фломастери, і я …

Коли мені потрібна допомога, я…

Мама дала мені дві цукерки, і я…

 

Гра «Хвилі»

 

Лічилкою вибираємо плавця.

 

Сів метелик на травичку,

На духмяну полуничку,

1-2-3, 1-2-3, тут повіяли вітри,

1-2-3, 1-2-3, з ним летиш угору ти.

 

Плавець всередині кола «купається»  в морі, «плаває» в лагідних хвилях. Діти –хвильки підбігають до плавця і лагідно погладжують його по черзі. Коли всі хвильки погладили плавця, він перетворюється у хвильку, а його місце займає слідуючий  плавець.

 

Гра «Добре – погано».

 

Вихователь називає слово, а діти відповідають, добре це чи погано :

 

Розірвав

Захистив

Допоміг

Поділився

Штовхнув

Зруйнував

Заспокоїв

Образив

Відвідав

 

Вихователь. Діти, а що ви скажете і зробите, якщо :

  • Товариш упав і забився, йому боляче ?
  • Подружка загубила іграшку і плаче ?
  • У тебе є велосипед, а у друга немає ?

 

Вихователь. То ж давайте вивчимо  правила дружби, повторюйте їх за мною :

  • Не забувай вітатися зі своїми друзями ;
  • Поводься з речами друга акуратно, повертай їх своєчасно ;
  • Намагайтеся швидше забути образу на друга ;
  • Ніколи не  грубіть своєму другові ;
  • Не штовхай свого друга, щоб зайняти зручне для себе місце.

 

Етюд «Місточок дружби»

 

За допомогою рук, тіла, предметів кожний, запросивши друга, робить «Місточок дружби» .

 

Малювання  «Подарунок другові»

 

( Діти дарують свої роботи друзям).

 

ГРА  «СТРУМОЧОК »

 

 

 Діти беруться за руки, піднімають їх догори. Одна дитина йде по колу, обходячи кожного з дітей, і промовляє :

По струмочку я іду,

Друга і свого знайду,

І , звичайно ж, усім

Я про нього розповім.

 

Дитина зупиняється біля свого товариша і починає розповідь за планом :

  1. Це хлопчик ( або дівчинка).
  2. Його  (її) звати … ім»я.
  3. Він (вона)… (який, яка).
  4. Він (ім»я) любить або вміє що робить ?

Потім по струмочку іде інша дитина.

 

 

 

 

Тема  бесіди  :    Чужої  біди  не буває.

 

Мета. Формувати  уявлення дітей про чуйність, навчати малят уникати байдужого та неприязного ставлення до людей, дати поняття про те,як важливо бути чуйним стосовно інших. Розвивати  вміння емоційно реагувати на музичні та літературно-поетичні твори, співчувати їхнім героям. Виховувати бажання у дітей втішити, вислухати, допомогти, поділитися.

 

Матеріал : магнітофон ; картина «Добре діло роби сміло» ; оповідання В.Осєєвої «Просто бабуся»; В.О.Сухомлинського «Покинуте кошеня» ; маска кошеняти ; пальчикова гра «Чуйна білочка» ; прислів”я ; вірш «Синички» В.Близнюк.

 

ХІД  ЗАНЯТТЯ

Вихователь  пропонує  дітям  послухати  пєсу «Кицькино горе»

 ( муз. Ж.Металліді).

Вихователь. Скажіть мені, діти,  це  музика  весела  чи сумна ?

- Як ви думаєте, яке горе могло статися у кицьки ?

- Чи шкода вам кицьку ?  Чи співчуваєте ви їй ?

- А як би ви допомогли киці ?

 

Вихователь. Давайте розглянемо картину «Добре діло роби сміло».

Запитання до змісту картини :

  • Що сталося з старенькою жінкою ?
  • Як вона почувається ?
  • Як можна допомогти бабусі ?
  • Чи можуть старенькі люди стати молодшими ?
  • Які добрі справи ви можете зробити для цієї бабусі ?

 

Вихователь. Молодці, діти. Той, хто робить для людей добрі справи, той чуйний, лагідний. А хто нічим людям не хоче допомагати, проходить мимо чужої біди , той байдужий. Давайте запамятаємо : чуйний – байдужий. Байдужість – це погана риса характеру людини, вона холодна, а чуйність – тепла, добра, приємна.

 

Вихователь.  А тепер послухайте вірш :

Захворіла мама Вані,

    Пустувати він не стане,

    Тихо з книжкою сидить,

    Поки хвора мама спить.

    А тепер скажіть мені,

   Добрий вчинок це чи ні ?

 

 

Вихователь. Так, діти, Ваня-  добрий, хороший, чуйний хлопчик. Він жаліє свою маму, співчуває їй, хоче їй допомогти, бажає, щоб швидше вона видужала. У чуйного Вані хоч і маленьке, але тепле і лагідне серце, недарма в народі кажуть : «Чуйне серце з будь-якої біди виручить».

 

Вихователь. А зараз я прочитаю оповідання про хлопчика і дівчинку, а ви скажіть мені, хто з них чуйний, а хто байдужий.

Читання оповідання В.Осєєвої «Просто  бабуся».

Запитання :

  • Що трапилося з бабусею ?
  • Як повівся хлопчик ?
  • Про що запитала його дівчинка ?
  • Яким був хлопчик ?
  • А якою була дівчинка ?

 

Вихователь. Діти, то хто вам більше сподобався, хлопчик чи дівчинка ?

  • Хлопчик яким був ?
  • А якою була дівчинка ?
  • А якими ви будете зростати ? На кого хочете бути схожими , на дівчинку чи хлопчика з оповідання ?

 

Вихователь. Чуйні живуть  люди на землі, чуйними бувають і звірі в лісі.

- Давайте зробимо  пальчикову гімнастику «Чуйна   білочка».

 

 

Пальчикова гімнастика «Чуйна  білочка»

 

Ось білочка взимку по дереву скаче

( долоні поряд, вказівні пальці підняті, решта – з”єднані пучками докупи

 ( «білочка»).

Тремтливу ворону на гілочці бачить

( долоні зчеплені великими пальцями, решта  пальців – розставлені

( «ворона»)

«Ти змерзла , вороно ? Прошу, не журися !»

(похитування кистями праворуч – ліворуч)

Йди в гості, в дупельці моєму погрійся !»

(заокруглені пальці однієї долоні обхоплюють іншу).

 

Вихователь. Чи добре вчинила білочка ?

  • Кому та з якої причини вона поспівчувала ?
  • Чи можна сказати, що білочка – добра, чуйна ?
  • А які ще звірі в лісі можуть бути чуйними, добрими ? Як ви гадаєте ?
  • А які байдужими ?

 

Вихователь. А зараз ми виконаємо фізкультхвилинку і нагодуємо усіх пташок. Ми теж будемо чуйними дітьми.

 

Фізкультхвилинка «Синички»

 

Вихователь читає малятам вірш, а діти виконують рухові дії згідно з текстом.

  • Завітали дві синички

     До маленької Аннички

( діти розводять руки в сторони, схрещують їх на грудях )

  • Ой, як холодно надворі !

(обнімають себе за плечі)

  • Сніг лежить у лісі, в полі

(діти погойдують руками, наче вітами дерев)

  • Мерзнуть лапки, мерзнуть крильця

( нахиляються вперед-вниз, торкаються долонями колін)

  • І нема чим поживиться

(діти розводять руки в сторони)

  • Як почула це Анничка,

Змайструвала годівничку

      ( діти присідають, удають, що збивають годівничку молотком)

  • Гей, злітайтесь з лісу, з поля,

Буде зерен вам доволі !

      ( змахи руками до себе, до грудей)

  • Привязала кусник сала,

Всіх пташок нагодувала

       ( піднімаються на носочки, руки вгору).

 

Вихователь. Сподобалась вам «дівчинка» ?

                      Якою була Анничка ?

 

Вихователь. Діти, а кого це я тримаю у руках ?

  • Так, це маленьке сіре кошенятко , і послухайте, яка сталася з ним пригода.

 

Читання оповідання «Покинуте  кошеня» В.О.Сухомлинського.

Запитання.

  • Чому кошеня  сиділо на дорозі ?
  • Чому кошеня навчало ?
  • Як воно нявчало ?
  • Як ви думаєте, що хотіло кошеня своїм нявчанням сказати  людям ?
  • А що робили люди ?
  • Що сталося з кошеням , коли зайшло сонечко ?
  • Хто почув, як жалібно нявчить кошеня ?
  • Що зробила Наталочка ?
  • Від чого кошеняткові стало радісно ?

 

Вихователь. А хто з вас хоче бути схожим на Наталочку ?

                      Яка  дівчинка  Наталочка ?

 

 

Вихователь. Давайте  обіграємо  оповідання про покинуте кошеня.

  • Хто з вас хоче бути Наталочкою ?
  • А хто кошеням ?

 

Обігрування оповідання «Покинуте кошеня»

 

Вихователь. Діти, щоб вас завжди поважали і любили, не проходьте мимо чужої біди. Зупиніться, допоможіть, і самі не робіть нічого поганого.

У народі кажуть :

  «Треба так у світі жити, щоб лиха не чинити» ;

  «Хто людям добра бажає, той і сам має» ;

  «Світ не без добрих людей».

 

Діти разом з вихователем повторюють прислівя.

Разом виводять правило :    «Чужої біди не буває».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА :

НЕ БУДЬ  ЖАДІБНИМ, А БУДЬ ЩИРИМ !

 

Мета. Формувати у дітей уявлення про щедрість та жадібність. Вправляти малят у розвязанні моральних завдань та ситуацій, вчити порівнювати поведінку героїв творів. Виховувати повагу та доброзичливе ставлення до однолітків, бажати бути подільчивими, вчиняти розсудливо.

 

Матеріал. Магнітофон ; апельсин ; мед ; ложечки ; чай ; булка ; твори «Гіркий  апельсин» М.Стеценка ; «Ромашка та Бджола»

В.О. Сухомлинського ; ілюстрація « Про щедрість та жадібність »; наголівнички ромашок та бджіл.

 

ХІД  ЗАНЯТТЯ

 

Вихователь.   Дорогі друзі ! Послухайте, якими чарівними словами я сьогодні вас назву.

  • Ти, Артемко- веселий зайчик .
  • А ти, Танюшо – біленька квіточка.
  • Ти, Артурчик – сріблястий дощик.
  • А ти, Настуне – маленька зіронька.
  • Ти, Тарасику – ласкавий вітерець.
  • А ти, Іринко – тепле  сонечко.
  • А ти, Катруся – пухнаста хмаринка.

 

Вихователь. Я бачу, ви посміхаєтесь. Вам приємно ? Вам подобаються такі слова ?

  • Це слова добрі, ласкаві, немовби тепле  сердечко. Ласкавими можуть бути і посмішка,руки, погляд, дотик.

 

Вихователь. Доторкніться один до одного рукою, подивіться з ласкою, добром, посміхніться один одному.

  • Розгляньте своїх друзів. Розкажіть про них.

 

ДИДАКТИЧНА  ГРА  «ЯКИЙ  МІЙ  ДРУГ ?»

 

  • Як звати друга ?
  • З чим любить гратися ?
  • Що в нього красиве ?
  • За що я його люблю ?

 

Вихователь. Діти, а якби ви були чарівниками, що б ви подарували  своєму другові ?

  • А не було б вам шкода віддавати подарунок ?

Вихователь. Людей, яким не шкода щось віддати, подарувати іншому, називають щедрими людьми. А людей, які не хочуть ділитися, жаліють щось віддати, називають жадібними.

  • Давайте запамятаємо : щедрий – жадібний.

 

Вихователь. У мене в руках цікавий малюнок, розгляньте його.

  • Чому хлопчик заховав морозиво ?
  • Як ви думаєте, чи стало хлопчику соромно після того, як друг пригостив його цукеркою ?
  • А як би ви поступили ?
  • Чим би ви поділилися з другом ?

 

Вихователь. Діти, а що це запахло у нас у групі ? Як ви гадаєте, що так

 пахне ?

  • А ви любите їсти апельсини ?
  • А які вони на смак ?
  • Чи бувають гіркі апельсини ?
  •  

Вихователь. Я сьогодні прочитаю вам історію якраз про гіркого апельсина. То ж послухайте.

 

Читання твору М.Стеценка «Гіркий  апельсин »

Запитання:

  • Що робила дівчинка ?
  • Що попросив у неї хлопчик ?
  • Чому вона  сказала неправду хлопчикові ?
  • Що сталося з очищеним апельсином ?
  • Чому заплакала  дівчинка ?
  • Чи поспівчував їй Сергійко ?

 

Вихователь. Діти, то чи гарно їсти в присутності іншої людини і не поділитися з нею ?

  • Чи знаєте ви, що потрібно робити, щоб удвічі все здавалось би смачнішим ?

Ось послухайте вірш «Секрет» А. Костецького.

Що робити, щоб удвічі

Торт здавався нам смачнішим ?

Що робити, щоб удвічі

Кожний день для нас побільшав ?

Щоб і радості, і щастя нам було –

Аж ніде діти ?

Тут – ніякого секрету !

Треба з другом поділити.

 

Вихователь. Оленка, мабуть, не знала цього секрету, тому і не поділилася із Сергійком апельсином. А в народі про такий вчинок кажуть :

« І сам не гам, і другому не дам » ;

«Жадібний платить двічі ».

 

Вихователь. Запамятайте, діти, ділитися потрібно з друзями залюбки.

 

Етюд «Поділися з другом »

 

( Діти жестами, мімікою, за допомогою рук діляться зі своїми друзями фломастерами, солодощами, повітряними кульками…)

 

Вихователь. Давайте, діти, вивчимо  такі правила :

  • не можна приносити до дитячого садочка те, чим ти не хочеш чи не можеш поділитися ;
  • приніс – ділись, дай погратися, подивитися ;
  • памятай : твоєї щедрості чекають дорослі і діти .

 

Вихователь. То якими ми будемо зростати : щедрими чи жадібними ?

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

Червоніють у травичці                                                                     ходьба

Стиглі ягоди – сунички

 

По одній їх будем брати,                                                       нахили тулуба

Та у кошика складати.

 

Швидше збирай, не барись,                                               повороти тулуба

Щедро з другом поділись.

 

Буду друга пригощати,                                                         стрибки  вдвох

Та радіти і стрибати.                                                         взявшись за руки

 

 

Вихователь. А зараз я хочу прочитати вам, діти, оповідання про щедру-прещедру Ромашку. Ось послухайте, які щедрі бувають квіти.

 

Читання твору «Ромашка  і Бджола» В.О.Сухомлинського .

 

Запитання.

  • Що поставила на свої пелюстки Ромашка ?
  • Кого запросила Ромашка в гості ?
  • Чим пригощала Ромашка Бджілку ?
  • Як ви думаєте, діти, чи стали дружити Ромашка і Бджілка ?
  • То якою була Ромашка ?

 

Вихователь. Діти, а як , на вашу думку, чи бувають люди такими ж щедрими, як Ромашка ?

  • Кого ви знаєте найщедрішого, хто не жаліє вам нічого ?

Отже, ми будемо зростати схожими на маму і тата, щедрими і приємними іншим. Так ?

  • А давайте  самі перетворимось у Ромашок і Бджілок.
  • Хто із вас у кого хоче перетворитися ?

 

Промовляємо з дівчатками :

Плесь- плесь, туп –туп,

Кгугом себе обернуся,

      В Ромашку перетворюся.

 

Промовляємо з хлопчиками :

Плесь-плесь, туп-туп,

  Кругом себе обернуся,

        В Бджілку я перетворюся.

 

           Під музичний  супровід Ромашки сідають на лужок. Похитують листочками на вітрі, піднімають свої голівки до сонечка. Аж тут і Бджілки прилетіли до Ромашок. Дж-дж-дж. Кружляють над Ромашками, крильця свої розставивши, дивуються їхній  красі . А Ромашки листочками своїми запрошують Бджілок нектар  покуштувати. Спустилися бджоли, покуштували смачного нектару, зум-зум-зум, цілі кухлики повипивали. Покивали голівками, подякували та й полетіли до вулика розповісти, який добрий нектар у  Ромашки , і яка вона щедра.

            Потім діти граються ще раз, помінявшись ролями. Хто був Ромашкою, стає Бджілкою, і навпаки.

 

Вихователь. Промовляємо чарівні слова,  перетворюємось знову на дітей.

 

 Плесь-плесь, туп-туп,

   Кругом себе обернуся,

                            В дівчинку ( хлопчика) перетворюся.

 

Вихователь. Дякуючи Ромашкам, Бджілки напилися нектару та й подарували нам мед. Запашний, солодкий, так і проситься до рота.

 

 - Бджілки працьовиті, добрі, щедрі, і їм буде приємно, якщо ми   їх мед покуштуємо і гарно подякуємо.

- Памятаєте, якими ласкавими   чарівними  словами  називала вас я на початку заняття.

- Давайте і ми назвемо Ромашку і Бджілку найкращими лаcкавими словами та подякуємо їм.

 

Діти. Золотокрила Бджілко – дякуємо тобі !

      Красунечко- Ромашечко – спасибі !

Всі пригощаються медом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття бесіди

“ Що таке  дружби та її секрет ”

 

Конспект заняття за Сухомлинським з метою розширити уявлення  про моральні цінності, розвинути здібності до співчуття,  адекватному прояву цих почуттів.

 

Спрямування: середня група

 

Програмовий зміст: продовжувати розширювати уявлення  про моральні цінності (сім’я, любов,  добро, милосердя, допомога).

розвивати здібності до співчуття,  адекватному прояву цих почуттів.

вчити справедливо оцінювати вчинки людей.

виховувати позитивне ставлення до цих цінностей, та в бажанні діяти в відповідності з ними.

виховувати в них повагу, милосердя, увагу до дорослих, доброзичливість та взаємодопомогу.

 

Обладнання: зерна, квітка в горщику, зламана іграшка, пописана книга, цибуля, сонечко та промінці,.

 

Хід заняття:

 

Діти, а чи знаєте ви, що кожен новий день треба починати з гарного настрою. А для того, щоб настрій був гарний і веселий давайте візьмемось за руки і побажаємо один одному гарного настрою. (сідають на стільці).

 

Подивіться на екран. У нас з’явилося дерево. Але це дерево не просте. І взимку і влітку, в будь яку пору року , воно зацвітає, якщо навкруги люди здійснюють добрі вчинки. І кожен раз, коли ви будете відгадувати секрети дружби,дерево буде дарувати вам квітку.

 

Давайте  відгадаємо перший секрет дружби?

 

Звучить пісня “От улыбки”.

 

Скажіть мені будь ласка,  з чого ж починається дружба? Правильно з посмішки. Подивіться як швидко і легко ви відгадали перший секрет. А ось і перша квітка на дереві, подивіться, яка вона гарна.

 

Для того, щоб відгадати другий секрет дружби, я пропоную вам послухати оповідання  В. Сухомлинського.

 

У Ніни велика сім’я: мати, батько, два брати, дві сестри й бабуся.

 

Ніна найменша: їй восьмий рік. Бабуся – найстарша: їй вісімдесят два роки. У бабусі тремтять руки. Несе ложку бабуся – ложка дрижить, крапельки падають на стіл.

 

Скоро у Ніни день народження. Мама сказала, що на її іменини у них буде святковий обід. На обід Ніна нехай запросить подруг.

 

Ось і настав цей день. Мама накриває стіл білою скатертиною. Ніна подумала: це і бабуся за стіл сяде. А в неї ж руки тремтять.

 

Ніна тихенько сказала мамі:

 

-Мамо, хай бабуся сьогодні за стіл не сідає.

 

– Чому? – здивувалась мама.

 

– В неї руки тремтять. Крапає на стіл.

 

Мама зблідла.

 

Не сказавши жодного слова, вона зняла зі столу білу скатертину і сховала її в шафу.

 

Довго сиділа мовчки, потім сказала:

 

-У нас сьогодні бабуся хвора. Тому іменинного обіду не буде. Поздоровляю тебе, Ніно, з днем народження. Моє тобі побажання: будь справжньою людиною.

 

Бесіда з дітьми

 

Діти, вам сподобалась розповідь?

Чому навчила вас ця розповідь?

Ось ще один секрет дружби розгадали. Як назвемо цей секрет? Правильно – вірність. (на дереві з’являється друга квітка).

 

А тепер давайте трошки відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка

 

Що за чудо чудеса,

 

Раз рука і два рука.

 

Ось долонька права, ось долонька ліва.

 

Сильні руки не кинуться в драку,

 

Добрі руки погладять собаку.

 

Розумні руки вміють ліпить,

 

Чуйні руки вміють дружить.

 

Тож скажіть мені третій секрет дружби. Правильно-це чуйність. (Руки потрібні не для того, щоб битися, а щоб робити добрі вчинки).

 

А тепер я хочу взнати,

 

як ви можете працювати.

 

На команди вас я розподілю,

 

та пазли вам запропоную.

 

Подивіться, у вас є розрізні картинки. Зараз треба скласти картинку до купи і сказати, що зображено на картинці.Конспект заняття “Секрети дружби”

 

Діти, а чи чули ви вислів ”живуть , як кішка з собакою”. Як ви розумієте цей вираз? Так, постійно сваряться. Скажіть, а постійні сварки підходять до слова дружба? Дійсно, друзі повинні жити дружньо, а по іншому можна сказати-мирно (з’являється ще одна квітка).

 

Робота в парі

 

Діти, подивіться, скільки тут різних предметів: зерна, квітка, зламана іграшка, пописана книга, цибуля. Скажіть, які добрі вчинки можна зробити з їх допомогою?

 

Діти: зернятками нагодувати птахів, зламану іграшку відремонтувати, квітку полити, в книжці стерти записи,цибулю посадити.

 

Вихователь: Молодці  діти. А тепер давайте з вами пограємо в гру “сонячний промінь”.  Подумайте і скажіть, добра людина, вона яка ще? І після кожної відповіді будемо класти промінець до нашого сонечка, щоб воно засяяло.

 

Відповіді дітей: уважна, турботлива, не жадібна, готова прийти на допомогу і т. д.

 

Ви виконали завдання і ще одна квітка з’являється на нашому дереві.

 

Як би палочку чарівну подарувала фея мені,

 

Щоб я діти зробила, на яву, а не ві сні.

 

Я б раз змахнула паличкою,

 

І сказала тихо їй,

 

Хай побільше буде радощів,

 

На  землі моїй.

 

Два торкнулась тихо паличка,

 

Всім близьким здоровим бути.

 

Старшим, стареньким і маленьким,

 

Добре і дружньо жити.

 

Подивіться діти на наше дерево. Дивіться як воно  розквітло. Ви розгадали всі секрети дружби і готові бути справжніми друзями.

 

Якщо раптом ви з другом посварилися, присядьте тут під деревом в тіні і згадайте секрети дружби. І ніколи не забувайте їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття бесіда

« Добрі, чарівні слова. Добре слово солодке, як мед»

(середня група)

 

Програмові завдання: вчити дітей усвідомлювати ( за допомогою творів В.О. Сухомлинського), що до людей слід ставитися привітно, доброзичливо; вчити культури спілкування ( вітатися, прощатися,просити,відмовляти); створювати такі умови й відповідні ситуації, щоб кожна дитина змогла проявити своє вміння спілкуватися, повчитися норм поведінки в інших; виховувати тактовність, уміння прислухатися до порад старших, робити висновки.

 

Попередня робота: читання оповідань В.О Сухомлинського « Чому дідусь такий добрий сьогодні», « Навіщо говорять «спасибі»

Методичні прийоми: бесіди з дітьми, читання оповідань, дидактичні вправи морально – етичного характеру.

 

Підготовка вихователя: робота з книгами В.О. Сухомлинського « Сердце віддаю дітям», « Сто порад вихователю»; робота з періодичними виданнями: « Дошкільне виховання», « Палітра педагога», «Джміль», «Дитячий садок»; виготовлення дидактичного матеріалу до вправ.

 

Хід заняття

Психогімнастика

Вихователь пропонує подарувати посмішку та лагідно доторкнутися одне до одного.

 ̶  Коли ми такі добрі, ніжні, лагідні, то всім добре, а в нас виникає відчуття, що нас усі люблять. Такі добрі відчуття називаються « добрики».

̶  А хто вас любить?

̶  Як ви думаєте, за що вас люблять?

 

Вихователь пропонує дітям присісти на килим та уявити ранок.

̶  прокинулося сонечко. Зазирнуло у вашу кімнату, а ви ще спите. До кімнати заходить мама. Що вона скаже вам зранку?

̶  Що ви їй відповісте?

̶  У дитячому садку, коли ви заходите до групи, що кажете?

̶  Чому люди вітаються одне з одним під час зустрічі?

 

Гра « Привітаймося!»

Діти стають у коло парами. Вітаються за прикладом вихователя, називаючи і`мя  дитини, яка стоїть у парі. За сигналом вихователя, діти міняються парами.

̶  Діти, ви віталися не простими словами, а чарівним. Хочете дізнатися, чому ці слова називають чарівними?

Слухання оповідання В.О. Сухомлинського « Скажи людині «здраствуйте!»

̶  Існує багато чарівних слів, які ми кажемо одне одному, і навіть не помічаємо, які добрі справи вони роблять.

 

Вправа «Закінчи речення»

· Якщо мій товариш захворів, я…

· Мені подарували фломастери, і я…

· Коли мені потрібна допомога, я …

· Мама дала мені дві цукерки, і я…

Гра – емпатія «Сонечко та хмаринка»

̶  Діти, я буду хмаринкою, а ми – веселими промінцями сонечка. Коли хмаринка надходить, промінці засмучені, ховаються. А коли хмаринка ховається – промінці посміхаються та радіють.

Вправа « Скринька з чарівними словами»

У скриньці багато маленьких сердечок. Вихователь пропонує наповнити скриньку чарівними словами в обмін на серця. Таким чином кожна дитина може сказати по 2-3 чарівних слова.

Усміхнемось всім навколо –

Небу, сонцю, квітам, людям, ̶

І тоді обов’язково

День для вас привітним буде!

Все – із доброго чи злого –

Починається з малого.

Листя виросте з листочка,

З нитки витчеться сорочка,

Хліб – з маленької зернини,

Дощ – із чистої краплини,

 

А людське добро – з дитини!

 

 

 

 

Бесіда на морально-етичну тему:  « що таке співчуття»

Бесіда на морально-етичну тему:

«Життя – це щастя»

 

Мета: розвивати уявлення дитини про красу і щастя людського життя, допомогти відчути радість від того, що ми живемо, виховувати вдячність тим, хто подарував життя.

 

Керівництво: Пропонуємо дітям звернути свою увагу на оточуючі їх предмети, об’єкти довкілля, діяльності людей.

 

Запитую:

Навіщо вони це роблять? Їм подобається ходити на роботу? Чи їм хтось наказує це робити?

Так діти, вірно, їм це подобається, адже вони хочуть допомогти іншим людям, і роблячи добро в них на душі стає світло і затишно. Вони радіють тому, що живуть і можуть допомогти іншим, виростити дітей, і бути щасливим.

Давайте з вами розглянемо ляльку. Які в ній схожості і відмінності з людиною. Яка перевага людини? Так, правильно, перевага в тому, що вона може жити і радіти життю. Тож давайте радіти й нести радість іншим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема бесіди: «  Друзі пізнаються у біді »

 

Мета: Виховувати бажання допомагати тим , хто у скрутному становищі, формувати поняття про дружбу, турботливе ставлення до пташок і тварин.

 

БЕСІДА

           Непомітно мандрує земля. З далекої півночі іде до нас у гості. Іде-іде, зупиниться, відпочине і... далі мандрує.

         - А ви , діти, любите мандрувати ?

        Сьгодні я розкажу вам цікаву історію, як мандрувала дівчинка Люба, і одночасно ми дізнаємось, чи справжні друзі пізнаються у біді.

        Жила собі на світі маленька дівчинка Люба. Вона була доброю дівчинкою, і всі її любили. Коли Люба пішла до школи, у неї захворіла мама. Лікарі допомогти не змогли.

        Саме прийшла зима.Заплакали дерева, заголосували пташки.

        Одного разудо Любиного вікна прилетіли північні граки. Люба завжди мала багато клопоту, підгодовуючи пташок взимку.

   - А ви, діти, знаєте, як допомогти пташкам взимку? Вони чекають вашої допомоги. Поспішайте!

        Так ось, грак по імені Носач заговорив до дівчинки людським голосом.

        -Спасибі тобі, добра дівчино, за любов , за ласку!

Чому ти сумна?

        Дівчина розповіла йому про маму. І полетіла вона з граком на північ, в сибір до лікаря по цілющу травичку.

        - Як ви думаєте, чому?

Діти а давайте ми з вами продовжимо цю казку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
27242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку