Патріотичний квест до Дня Соборності України
«Сторінками становлення української державності»
Мета: співвіднести особистість конкретного учня з їхньою належністю до України; поглибити знання учнів про історію, культуру, видатних особистостей України; виховувати почуття патріотизму, повагу до символів України та духовних скарбів українського народу; розвивати громадянську самосвідомість учнів; сприяти розвитку пізнавального інтересу школярів, розвивати вміння працювати в команді.
ХІД ГРИ
Учасники: вісім команд учнів 8-9 класів по 5 учнів.
Учень 1
Україна – це краплина сонця на карті світу. Вона осяяна багатовіковими традиціями, піснями, історією. Наша земля наділена неоціненними скарбами та багатствами родючих земель та повноводних рік.
Учень 2
Україна – наш спільний дім. Тож ми маємо дбати, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне – це не тільки хата й подвір’я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Гірким і тернистим був шлях України у боротьбі за волю та незалежність.
Учень 1
22 січня Україна святкувала День Соборності – сто років тому, у 1919 році, було проголошено Акт Злуки Української Народної Республіки (УНР) та Західно-Української Народної Республіки (ЗУНР).
Учень 2
Соборність землі України – духовне єднання всіх територій, які історично належали нашому народові, єдність і цілісність загальної території України, недоторканність її кордонів. Соборність української державності означає, що Україна має свою єдину національну державу, яку створює сам народ, як вільну, суверенну, демократичну, правову і соціальну.
Вчитель
У тяжкій і тривалій боротьбі за національне визволення, утвердження власної державності наш народ не раз переживав як гіркі, так і радісні події.
Одна з таких сторінок нашого минулого - боротьба українського народу за соборність своїх земель. Тому патріотичний квест, участь в якому беруть участь 8 команд, так і називається «Сторінками становлення української державності».
Сьогодні ви перевірите, що знаєте про нашу Батьківщину, її видатних особистостей. Ви матимете змогу показати свої знання державних та народних символів, віршів, прислів’їв.
Кожна команда буде рухатися маршрутом, який складається з 8 станцій. На кожній станції команду будуть чекати завдання, успішно виконавши які, ви отримаєте певну кількість балів, які будуть зафіксовані у маршрутній картці команди. Рухатися локаціями потрібно поступово за маршрутом.
Пройшовши всі 8 локацій, кожна команда здає маршрутну картку. Та, яка зробить це швидше й отримає найбільшу кількість балів, і буде переможцем нашого патріотичного квесту. А фіксувати і оцінювати результати ваших змагань будуть…
Вчитель
Команди готові? Тож починаємо!
Локація «Великі українці»
Видатні особистості зазвичай народжуються в ті часи, коли суспільство їх найбільше потребує. Видатні персоналії залишають слід в історії, культурі та науці, який не зникає і через століття. Їхні імена знає весь світ. Ці люди змогли піднести нашу державу на п’єдестал слави, довести, що українці — сильна, талановита нація. Назвіть видатних особистостей України за поданими характеристиками.
Відповіді: Микола Амосов, Володимир Івасюк, Леонід Каденюк, Микола Леонтович, Олександр Довженко
Назвіть, чий портрет зображено на купюрі номіналом:
20 грн – ____________________________________________________________
50 грн – ___________________________________________________________
100 грн – __________________________________________________________
200 грн – __________________________________________________________
500 грн – __________________________________________________________
Відповіді: 20 Іван Франко, 50 Михайло Грушевський, 100 Тарас Шевченко,
200Леся Українка, 500 Григорій Сковорода
Локація «Наша мова калинова»
(наприклад: у Києві – киянин)
У Дніпрі _____________________; у Харкові ________________________;
у Чернігові __________________; у Чернівцях _______________________;
у Кропивницькому ________________; в Одесі ________________________;
у Полтаві _____________________; у Донецьку _______________________;
у Запоріжжі___________________ ; у Фастові________________________.
нести чепуху ____________________________________________________
мутить воду _____________________________________________________
лȅд тронулся ____________________________________________________
иметь в виду ____________________________________________________
честь и хвала ____________________________________________________
Відповіді: верзти дурниці, каламутити воду, крига скресла, мати на увазі, шана і хвала
Локація «Історична»
Українці добре знають ціну незалежності, оскільки й зараз борються за свою свободу.
24 серпня 1991 року _______________________________________________
22 січня 1919 року ________________________________________________
28 червня 1996 року _______________________________________________
30 червня 1990 року _______________________________________________
26 травня 1648 року ______________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________
Відповіді: Під проводом Богдана Хмельницького; Іван Мазепа; Дмитро Вишневецький; Кирило Розумовський; Пилип Орлик, Михайло Грушевський
Локація «Народні символи»
Народні символи – це те, що найбільше любить і цінує народ. Їх вишивають на полотні, про них складають вірші, пісні, легенди, використовують у звичаях і обрядах.
Локація «Ми – єдині та унікальні»
Об’єднаємо всі області разом!
Бо ми одна родина!
Ми єдина сила !
2. Вибираючи місця для подорожі багато хто з нас мріє про далекі, багаті та живописні країни. А надзвичайне, прекрасне, унікальне, знаходиться поруч з нами. В Україні є тисячі мальовничих, дивних краєвидів вишуканої вроди, про які багато хто з корінних жителів, не говорячи вже про закордонних туристів, навіть не знають. А чи знаєте ви, що
Відповіді: печера Оптимістична, Олешківські піски, Кривий Ріг, Хортиця, Асканія-Нова
Локація «Літературна»
У________________________________________________________
К________________________________________________________
Р_________________________________________________________
А_________________________________________________________
Ї________________________________________________________
Н_________________________________________________________
А_________________________________________________________
Локація «Фольклорна»
Наведіть лад у прислів’ях, поєднавши їх початки і кінцівки.
Згода будує, |
товариш не всяк |
Свій розум май, |
а знай, що говориш |
У своїй хаті |
а свого не бачить під носом |
Чуже бачить під лісом, |
а незгода руйнує |
На любов і смак |
а людей питай |
Не говори, що знаєш, |
й кутки помагають |
Відповіді: Згода будує, а незгода руйнує. Свій розум май, а людей питай
У своїй хаті й кутки помагають. Чуже бачить під лісом, а свого не бачить під носом
На любов і смак товариш не всяк. Не говори, що знаєш, а знай, що говориш
Поєднайте назви видів пісень із визначеннями.
колядка |
пісня, яку співали немовлятам |
купальська |
пісня, яка знаменувала початок або кінець роботи на полі |
жниварська |
пісня, яка виконувалася на Великдень |
колискова |
пісня, яка супроводжувала пускання вінків на воду |
гаївка |
пісня, яку співали на Різдво |
Локація «Мистецька»
Яке диво дивне — народна пісня ! Яку владну силу таїть вона в собі! Минають віки, змінюються суспільні устрої, потрясають світ нищівні війни і голодомори, на зміну одним поколінням приходять інші — у кожного свої смаки, свої уподобання. А народна пісня залишається, через усі злигоди й поневіряння проносить вона свій первісний чар, свою нев'янучу молодість. Народна пісня — це душа народу, його історія.
Допишіть і проспівайте пропущені слова у запропонованих українських народних піснях.
Кого_____________________________________________________
Мав років двадцять три,
Любив ______________________________________________________
Хорошії гості у мене.
Зеленеє ______________________________________________________
Ти водила мене у поля край села,
І в дорогу ___________________________________________________
Чогось наша славна Україна зажурилася.
А ми тую червону калину підіймемо,
А ми ________________________________________________________
Народні пісні виконувалися у супроводі народних музичних інструментів.
Встановіть відповідності між назвами та зображеннями українських народних музичних інструментів:
трембіта
сопілка
бубон
цимбали
кобза
«Є щасливо обдаровані натури … і щасливо обдаровані народи. Я бачив такий народ, народ-музикант, - це українці». (П.І.Чайковський)
«Українська народна поезія найбагатша і найкрасивіша в Європі» (Л.Люкшиш, Югославія)
«Я люблю чарівні мелодії української пісні, хвилюючу красу української музики, прекрасну українську мову, чудову народну говірку». (Максим Горький)
«Здається, кожна гілка дерева на Україні має свого поета і кожна стеблина трави на цих безмежних квітучих рівнинах відлунюється піснею». (Тальві, США)
«Народна пісня України – все: і поезія, й історія, жива, яскрава, сповнена барв, істини, історія, яка розкриває все життя народу». (М.В.Гоголь)