Патріотичний урок на тему "Моя рідна Україна"

Про матеріал

Саме через уроки патріотичного спрямування діти формують уявлення про Батьківщину, розуміють, що таке Батьківщина, чому її потрібно любити і берегти.

Відбувається виховання почуття гордості за свою країну. Через цікаві факти, історії та легенди, діти навчаться пишатися своєю країною та її досягненнями, розвивають любов до рідного краю, знайомляться з красою української природи, культури та традицій,формують почуття приналежності до свого народу.

Виховують повагу до державних символів. Діти повинні знати і шанувати державний прапор, герб та гімн України.

Перегляд файлу

Патріотичний урок « Моя рідна Україна»


Мета:формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; поглибити знання дітей про Батьківщину; розвивати в учнів їхній світогляд, творче мислення, комунікабельність; виробляти  громадянські якості, патріотизм, виховувати любов і повагу  до Батьківщини - України, її символів.

 

Обладнання: карта України, державні символи України, Конституція України, презентація «Моя країна –Україна!», картки для роботи в групах, квіточки голубого та жовтого кольорів, мікрофон.


                                                                 Хід уроку

 

І. Організація класу. Емоційне налаштування.

1. Вступне слово вчителя.

- Ми розпочинаємо наш перший урок. Ви  засумували за літо за своїми однокласниками, сьогодні ви прийшли до класу переповнені гарних спогадів, з нетерпінням хочете поділитися враженнями один з одним, а ще, думаю, хочете  поділитися гарними емоціями. Тож давайте привітаємо один одного з початком нового  навчального року і пограєм у гру «Комплімент».

 

2.Гра«Комплімент»                                                                                                     

- Станьте всі в  коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого однокласника. Скажіть комплімент товаришу справа та подаруйте йому квіточку, яка є на ваших партах та гарний настрій, при цьому не забувайте дякувати один одному.

-Правда приємно, коли нас оточують  гарні слова та посмішки.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- На уроці ми поговоримо про найцінніше, що є у кожної   людини. А про що саме, вам підкажуть квіточки,  які ви тримаєте у руках. Якого вони кольору ? (блакитного та жовтого). Чи випадкові ці кольори ?  Чи бачили ви ще десь поєднання таких кольорів?   (прапор України).  Поєднання блакитного та жовтого кольорів є на прапорі України. Що символізують ці кольори ? ( блакить неба та пшеничні лани).

-Україна…В одному цьому слові для нас звучить чарівна, ніжна, мелодійна музика.

Ми українці – велика родина,                                        

Мова і пісня у нас солов’їна,

Квітне в садочках червона калина,

Рідна земля для всіх нас Україна

 

2.Метод «Гронування»                                                                                                

- Україна… Яка вона? Пропоную вам дібрати  до цього слова  такі слова якими ви б хотіли показати свою любов до України..

              (Діти  добирають слова, що асоціюються в їхній уяві із цим словом)

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про чарівну, багату і щедру, співочу і
сповнену краси землю, прекраснішої від якої немає у світі. Ми помандруємо
просторами нашої неньки – України і відчуємо, що ми справжні українці. А ще перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину. Прочитайте тему нашого уроку

« Моя рідна Україна »                                                          

- Протягом багатьох  років наша країна потерпала від набігів, воєн і в наш час вона зранена. Але все ж незалежна, самостійна держава з найдавнішими  традиціями, найкращим у світі народом, славним символами. 

IV. Сприймання та усвідомлення учнями матеріалу уроку.

  1. Робота в групах . Гра «Шифрувальник».

-Об’єднайтесь у групи за кольором квіток. На ваших партах –  картка із зашифрованими словами, які вам потрібно відшукати.  Підказка : зашифровані  слова – символи України. (Учні, об’єднавшись в групи, заштриховують слова).

о

р

у

ш

н

и

к

и

н

ь

к

к

н

т

о

ш

з

а

е

р

о

м

р

е

т

п

л

е

л

е

к

а

т

с

т

е

д

н

к

и

л

і

р

а

в

е

р

б

а

д

н

р

д

у

ж

і

в

и

ш

и

в

а

н

к

а

б

 

- Зачитайте слова, які ви розшифрували.                                                                   

Яким словом можна об’єднати всі ці слова (Народні символи України). Які ще є символи ? (державні символи). Що належить до державних символів України? (Герб, Гімн та Прапор). Що ви знаєте про державні символи України? Прапор України – жовто-синій. Жовтий колір на прапорі символізує колір сонця і хлібного поля, тобто колір життя. Синій – ясне, чисте та мирне небо. Кольори на прапорі «читають» згори донизу. Державний Гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Називається він “Ще не вмерла України і слава, і воля…”.  Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику композитор Михайло Вербицький.

- Як треба поводитися, коли звучить гімн? (Коли звучить Державний гімн, треба обов’язково встати, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь).  Герб України – Тризуб. Він золотий на голубому тлі. Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. На ньому можна прочитати слово Воля.

- Ми українці, як і кожен народ пишаємося своїми символами, а ще народними звичаями та традиціями, легендами які сягають сивої давнини. Одну із таких легенд про виникнення України пропоную вам прослухати.   (Читання легенди вчителем. )                                                                  

  1. Читання вчителем легенди про Україну.                                       

Легенда
                  Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, створив Бог. Та всі вони    були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти й кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт... Кинув свій мішок у напрямку живої планети, яку щойно назвав Землею. Раптом мішок зі скарбом розв’язався, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій цій Землі. І вигукнув Господь: — Це справжній рай! Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною.  Адже у цій назві було слово «рай».   Так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай.
 

-Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів.
прадавніх таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари – слово і пісню.

3.Музична фізкультхвилинка

« Ми- українці»  (діти танцюють) . 

https://youtu.be/jTWryZ8fDww?si=1CwBoh0ETec2mLKK

4.Творча робота 

Ластівки тут побували.

Дзьобиками літери поскидали.

Потрібні букви в ряд склади-

Вірш про Україну ти знайди.

 

Х*Ч     М*Л*Й   Я,  Н*В*Л*К*Й

З*Т*    Д*Б*Е     *Н*Ю,

Щ*    К*АЙ    Р*Д*ИЙ    УК*А*Н*,

Я    Ї*   К*Х*Ю.

 

(Хоч малий я, невеликий, зате добре знаю,

Що край рідний - Україна,

Я її кохаю.)   П. Тичина

 

V. Узагальнення та систематизація набутих знань.

 

 1. Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»

- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.

  1. Назва нашої держави? (Україна)
  2. Державна мова України (Українська)
  3. Столиця України? (Київ)
  4. Швидкий український танок. (Гопак)
  5. Яка найбільша річка України? (Дніпро)
  6. З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
  7. Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)
  8. Коли ми святкуємо День Незалежності?(24 серпня)
  1. Робота в групах. «Віднови прислів’я»

-У прислів’ях, приказках, крилатих виразах втілені моральні цінності українського народу, які живуть сотні років та висвітлюють найвищу мудрість – як бути Людиною.

Без верби і калини … (нема України).

Кожному мила … (своя сторона).

Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).

Та земля мила, … (де мати народила).

За рідний край… (життя віддай).

В нашій рідній стороні…(воля нам світліша сонця).

- Перевіряємо та пояснюємо зміст прислів’я.                                                   

- А хто з вас може  пригадати інші прислів’я про Україну? 

 

- Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї  держави, для її слави, свободи, незалежності.  Українська земля багата талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі. Пропоную переглянути слайд – шоу  «Видатні українці».

 

3.Перегляд відеоролику «Видатні українці».

https://youtu.be/J-_gAROmP7M?si=A6LvSJM1AC9Gtnf1

 

-Уважно перегляньте відеоролик. Чи відомі вам ці люди? Чим вони  прославили Україну ?                                                                            

- Я переконалася, що  ви вже багато чого знаєте про свою Батьківщину. Вам також усім відомо, що  наша країна зараз переживає важкі часи.  Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану , заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня», заради чого наші українські воїни обороняють зараз нашу територію нашої рідної землі.

 Вшануємо  пам’ять хвилиною мовчання, усіх тих,  хто пожертвував самим найціннішим, що є у людини – життям, заради нашого спокою, заради того, щоб ми розмовляли рідною мовою, були вільні та незалежні.

      ( Хвилина мовчання)

- Подумайте, якою ви хочете  бачити нашу країну ? (відповіді дітей)

https://i.pinimg.com/564x/35/04/df/3504df3d4402b0c65bc10a5ae169c150.jpg - Ми всі хочемо бачити Україну сильною, багатою, мирною,  квітучою. У середині квіточки напишіть своє побажання нашій країні. Нехай вона зараз на ваших очах розквітне від нашої  любові до неї!

 Світлана Весна « Діти України». https://youtu.be/S6GIk4iYTKQ?si=fktcj0YycMCoDGdI (Під супровід пісні  учні прикріплюють на дошці квітки навколо карти України)   

3.Листівка «Читанка-розсипанка»

- Створіть для України листівку-побажання

Ж..в.., ..кр..їн..,

ж..в.. для кр..с..,

Для с..л.., для пр..вд.., для в..л..!

Ш..м.., ..кр..їн..,

як р..дн.. л..с..,

Як в..т..р

в ш..р..к..м.. п..л..!

                                                                              

V. Підсумок уроку. Рефлексія                                                                

 Метод «Мікрофон»

-Чи сподобався вам урок ? Чим саме? Як вам працювалося? 

 -Про яку Україну ви мрієте? Що вже зараз можете зробити для цього?

-Діти, пам’ятайте!  Ви - наша надія. Майбутнє України - у ваших руках. І кожен з вас може зробити свій внесок у становлення нашої держави. А цю карту ми повісимо у класі  й будемо завжди пам’ятати, що ми - громадяни  України, її патріоти. Гарно навчайтесь, будьте справжніми синами й доньками своєї Батьківщини.

(Діти стають у коло, взявшись за руки.)

Ми всі одна сім’я,

Єдина ми родина,

У кожнім нашім "я" –

Частинка України

                                                     

 

 

docx
Додано
7 листопада
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку