Малинський ліцей №2
Малинської міської ради
Дидактичний посібник
«Педагогічна технологія «Щоденні 3»:
нестандартні завдання для формування
математичної компетентності другокласників»
Малин -2023
Підстава для видання матеріалів:
Укладач: Данюк І.М., учитель початкових класів Малинського ліцею №2 Малинської міської ради
Рецензент: Єнько Н.М., учитель-методист Малинського ліцею №2 Малинської міської ради
Анотація:
Дана робота містить інформаційний, методичний та дидактичний матеріал до уроків математики у 2-му класі.
У посібнику подано зразки ігор та вправ, які допоможуть учителю реалізувати педагогічну технологію «Щоденні 3» у цікавішому і нестандартному форматі, урізноманітнити уроки математики. Використання представлених матеріалів сприятиме формуванню ключових компетентностей школярів, розвитку критичного мислення, креативності та вмінь учнів орієнтуватися в інформаційному просторі, аналізувати, порівнювати, синтезувати, робити свідомий вибір, ухвалювати рішення та обґрунтовувати його.
Зміст
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ПЕДАГОГІЧНО\ ТЕХНОЛОГІЇ «ЩОДЕННІ 3»………………………………………………….5
«Щоденні 3»………………………………………………………………….5
«Щоденні 3»………………………………………………………………….9
РОЗДІЛ 2. ПРИКЛАДИ ЗАВДАНЬ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ «ЩОДЕННІ 3» НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ У 2 КЛАСІ НУШ………………………………………………………………………….12
Вступ
У Державному стандарті початкової освіти (2018р.) та Типових освітніх програмах для закладів загальної середньої освіти, розроблених під керівництвом Р.Б. Шияна та О.Я.Савченко, визначені компетентнісні результати навчання учнів початкової школи.
Математична компетентність передбачає формування та розвиток творчого мислення, уміння міркувати та презентувати свої ідеї, уміти працювати в команді.
Досягнення позитивного та якісного результату стимулює вчителів до використання на уроках математики та в позаурочний час діяльнісної технології «Щоденні 3» (Daily 3). Організаційна система Daily 3 передбачає різні види діяльності (математика самостійно, математика з другом, математика письмово) та сприяє активізації навчальної діяльності школярів, підвищенню їхньої мотивації до самостійної роботи.
Завдання «Математика самостійно» спрямовані на закріплення вивчених математичних понять і засновані на діяльності з маніпулятивними предметами. Ця діяльність залучає дітей до математичних ігор, а також спонукає використовувати інструменти для лічби чи ігрові матеріали.
Завдання «Математика з другом» допоможуть не лише відпрацювати математичні навички, але й навчать учнів співпрацювати один з одним.
Завдання «Математика письмово» зорієнтовані на вдосконаленні умінь і навичок самостійно розв’язувати задачі різних типів, обчислювати вирази, виконувати перетворення, конструювати, моделювати й креслити математичні фігури.
Представлений посібник - добірка математичних ігор, цікавих завдань та головоломок.
І. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ
ПЕДАГОГІЧНО\ ТЕХНОЛОГІЇ «ЩОДЕННІ 3»
педагогічної технології «Щоденні 3»
«Щоденні 3»- педагогічна технологія навчання математики, яку розробили Гейл Боші та Джоан Мозер. Ця діяльність залучає дітей до математичних ігор, як самостійних, так із партнерами, а також спонукає брати участь у діяльності та розв’язуванні проблем, використовуючи інструменти для лічби чи ігрові матеріали. На початку нового математичного блоку ця діяльність здебільшого охоплює перегляд попередньої практики навчання. Це дає змогу учням продовжувати вивчення викладеного матеріалу та допомагає їм бачити, що ми не забуваємо попередній матеріал тільки тому, що почали вивчати нову тему.
Мета цієї технології: зацікавити учнів, зробити навчання математики цікавішим, доступнішим для них. Одна з головних умов- це надання можливості учневі самостійно обирати певний вид завдань. Свобода вибору завжди подобається дітям, адже кому захочеться виконувати завдання, нав’язані кимось? А ще дітям імпонує те, що вони можуть контролювати своє навчання. Це навчає самостійності в діях, наполегливості та відповідальності за отриманий результат. Кожен вид діяльності виконують протягом 20 хвилин: математика самостійно, математика з другом, математика письмово.
Під час роботи має бути умовний сигнал, за яким учні починають та закінчують свою роботу. Це може бути дзвіночок, мелодія, рядочок віршика, тощо. Якщо ви придумаєте умовний сигнал разом із дітьми – це буде ще цікавіше. Ця робота дуже захоплює школярів. Вона розвиває швидкість та логічність мислення, маніпулятивні навички. Учитель має звертати увагу на те, які саме ігри найбільше подобаються учням, і вже під їхні вподобання обирати та готувати наступні завдання.
Для введення «Математика самостійно» вчитель мусить змоделювати та провести підготовчу роботу за певними кроками:
Існує важливе правило для всіх щоденних видів діяльності: завдання, які виконують діти самостійно, мають бути для них знайомими. Тільки так діти зможуть утримувати увагу тривалий час. Мають бути правила, яких діти дотримуватимуться під час математики для себе. Вони розміщені у полі зору школярів. Важливо, щоб ці правила були складені самими дітьми спільно з учителем. У нашому класі такі:
Математика самостійно:
1. Я обираю завдання для роботи.
2. Починаю працювати.
3. Під час роботи залишаюсь на одному місці.
4. Працюю увесь відведений час.
5. Дотримуюсь правил поведінки.
6. Працюю у тиші.
7. Складаю матеріали або ігри у відведене місце.
Під час діяльності учнів учитель не залишається осторонь, а працює з дітьми, які потребують допомоги. Він може працювати з окремими учнями або групою дітей.
Це час, коли діти можуть поліпшити свої знання з математики. Зазвичай – це математичні ігри. Під час ігор діти можуть використовувати будь-які матеріали у класі для розв’язування обраних завдань.
Палички Кюізенера
Настільні ігри Танграм
Шнурівка
Математичні розмальовки
Математика письмово
Це час, коли учні виконують математичні завдання письмово. Учитель готує необхідні завдання. Математика письмово дає змогу відпрацьовувати вміння самостійно, зосереджено та наполегливо працювати. Цей вид діяльності потребує певних правил:
Математика з другом.
Цю діяльність уводять лише після того, які діти опанували дві попередні. Важливим є уміння обирати партнера. До правил можна додати «Камінь, ножиці, папір» для визначення правил роботи в парі з другом.
Для «Щоденні 3» у класі можна облаштувати спеціальний куточок, де будуть розміщені назви діяльностей та назви математичних ігор та вправ, аби учням було легше здійснювати вибір.
У Вашингтоні на Конференції з питань організації розвитку навичок читання Реджі Рутман говорила про концепцію «80\20». Раніше 80% часу вчителя припадає на пояснення матеріалу, близько 20%- на тренувальні прави. Рутман заперечила цю концепцію і довела, що для ефективнішого навчання потрібно зробити навпаки, тобто 20% - на пояснення, 80% учнівського часу має припадати на закріплення умінь та навичок.
Правильно налаштована робота за ротаційними моделями сприяє вихованню відповідальної класної спільноти, коли кожний відповідає за себе і за інших, на відміну від тотального контролю вчителя.
Час |
Етап уроку |
Зміст етапів |
1 хв. |
Організаційний момент. |
Налаштування учнів на позитивну та уважну роботу під час уроку. |
2-3 хв. |
Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності |
Учитель ознайомлює з темою та метою уроку. Пояснює, |
5-6 хв. |
Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу |
Учитель пояснює нову тему. |
До 15 хв. |
Узагальнення і систематизація знань. Практична робота учнів. |
Учитель називає імена учнів, з якими буде працювати в малій групі. Решта обирають одну з діяльностей - математика письмово або математика самостійно. |
7-8 хв |
Підбиття підсумків уроку. |
Усі збираються й обговорюють, що вдалося, а що-ні. Діти можуть оцінити свою роботу. |
Учителю важливо побудувати роботу над «Щоденними 3» таким чином, щоб учні самостійно склали правила роботи. Для цього можна використати різні картки: «Продовж правило», «Розмісти правила у правильній послідовності», «Знайди похибку», «Розшифруй піктограму». Ось зразки карток, якими користуюсь я:
Математика письмово:
Розшифруй піктограми:
1.Розпочинаю працювати
2. Залишаюсь на
3.Працюю увесь
4. Дотримуюсь
Математика самостійно:
ІІ. Приклади завдань для реалізації педагогічної технології
«Щоденні 3» на уроках математики у 2 клас
Тема 1.Нумерація чисел першої сотні. Математичні вирази. Рівності.
Математика самостійно
Учень самостійно обирає види математичної активності, з якими він має бажання працювати: настільні ігри, робота з геометричним матеріалом, танграми, логічні завдання та інші. Ця діяльність здебільшого охоплює перегляд попередньої практики навчання та дозволяє учням, продовжувати вивчення викладеного матеріалу, а також допомагає їм бачити, що ми не забуваємо попередній матеріал тільки тому, що розпочали вивчати нову тему.
Вправа 1. «Шифрування»
Капітан корабля отримав шифрування. Допоможи йому розшифрувати його:
А |
Б |
В |
Г |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
И |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
І |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
Н |
О |
П |
Р |
С |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
Т |
У |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
Ь |
Ю |
Я |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
1.Як називається корабель?
10-7 |
37-30 |
20+2 |
27-20 |
17-1 |
14+1 |
10-9 |
3 |
|
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
13-10 |
10+2 |
20+3 |
17-10 |
22-1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Як називається пристрій для кермування кораблем?
20+9 |
20+3 |
25-1 |
11+10 |
63-60 |
11-10 |
10+6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Вправа 2. «Перетвори рівності».
Знайди неправильні рівності. Перетвори їх на правильні.
16+10=36 10=20-10 17+12=29
50-20=70 45=30+5 65-33=32
80+10=100 29-9=21 72+2=70
5 дес.3 од.=53 3 дес.= 7 дес. 1 од.=
7 дес. 4 од.= 5 од.= 6 дес.8 од.=
6 дес.9 од.= 3 дес.1 од.= 5 дес.=
5 дес.4 од.= 9 дес.7 од.= 5 дес.5 од.=
10 , , , 13, , , 16, , , , , 22.
Математика письмово
Це час, коли учні виконують математичні завдання письмово. Учитель готує необхідні завдання. Вони можуть стосуватися вивченої на уроці теми, і тем, що вивчалися раніше. Математика письмово дає змогу відпрацьовувати вміння самостійно, зосереджено та наполегливо працювати. Математика письмова, як інші види діяльності, потребує певних правил, за якими працюватимуть діти. Такі правила варто виробити спільно з дітьми як «Я-схема»:
1. Розпочинаю працювати одразу.
2. Під час роботи залишаюсь на одному місці.
3. Працюю увесь відведений час.
4. Дотримуюсь правил поведінки.
5. Працюю у тиші.
Завдання 1:
Порівняй:
15-1 16 20-1 18+1 15 кг- 1 кг 13 кг
17+1 18 14+1 15-1 19 кг+1 кг 20 кг
Завдання 2.
Заповни пропуски та розв’яжи задачу:
До магазину привезли ____кавунів і _____динь. На скільки динь_____ ніж каунів?
Завдання 3: Постав два запитання до умови задачі та розв’яжи її.
Василь у пятницю прочитав 10 сторінок книжки, а в суботу -12. Скільки? На скільки?
Завдання 4:
Обчисли зручним для тебе способом:
3+5+7= 8+6+2=
1+8+9= 4+8+6=
Вправа 5. «Обчисли». Обчисли вирази з від’ємником 6
23+6 |
6-6 |
9-6 |
36-6 |
28-6 |
50+6 |
20+6 |
86-80 |
45-5 |
58-6 |
6+10 |
16-6 |
78-6 |
44+6 |
26-6 |
76-6 |
36-6 |
6-0 |
6+12 |
12+6 |
6. Картки:
Математика з другом
Цю діяльність вводять лише тоді, коли діти опанували математику самостійно та математику письмово. Важливим є вміння обрати партнера для діяльності. До правил можна додати «Камінь, ножиці, папір» для визначення правил роботи в парі з другом (або будь-яку іншу гру). У процесі цієї роботи учні працюють у парі, виконуючи різні завдання, які готує для них учитель, відпрацьовуючи математичні навички.
Один з учнів розкладає картки з числами і пропонує другові визначити, яке з чисел найбільше або найменше. Інший учень повинен поряд покласти картку, що означає , на скільки число більше чи менше. Потім гравці міняються ролями.
У кожного гравця є кубик з числами. Гравці по черзі кидають кубик, називають число, яке випало, додають до суми попередніх і повідомляють результат. Виграє учень, який перший отримає визначену для виграшу кількість балів.
Охарактеризуйте числа 25, 37, 41, 84, 98 за планом:
Позмагатися з другом, хто швидше утворить усі можливі двоцифрові числа за допомогою поданих:
79-70= |
8+12= |
59-25= |
69-25= |
44+12= |
28+40= |
97-17= |
96-16= |
17-2= |
33+33= |
42+3= |
43+2= |
90+3= |
46-6= |
2+18= |
17+3= |
23-1-= |
2+14= |
3+17= |
4+16= |
87-6= |
12+63= |
90-20= |
5+15= |
58-32= |
27-24= |
58-50= |
78-8= |
60+4 |
17+12= |
4+16= |
50+7= |
Прикладів за 1 хвилину: |
2.2. Тема 2. Додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд.
Математика самостійно.
Обчисли відсутні числа та запиши їх у порожніх клітинках. (Числа в квадратах утворюють однакові суми у всіх рядках, стовпчиках та діагоналях).
1 |
|
5 |
|
4 |
|
|
|
7 |
|
|
6 |
|
5 |
|
4 |
|
2 |
8 |
|
6 |
|
5 |
|
4 |
|
2 |
Починаючи від стрілочки «вхід» обчисли вирази, що містяться у клітинках, та зафарбуй з них ті, у яких сума або різниця дорівнює 20
15+9 |
14+0 |
12+4 |
43-3 |
17+12 |
80-20 |
15+5 |
21-1 |
12+8 |
57-7 |
22+22 |
94-11 |
50+9 |
44-4 |
4+16 |
34-14 |
38+1 |
9+11 |
14-4 |
16+32 |
56+12 |
47-3 |
29-13 |
1+19 |
20+20 |
29-4 |
26-6 |
27-2 |
32-2 |
11+11 |
15+12 |
73-12 |
10+10 |
44+44 |
11+9 |
20-0 |
12+16 |
15-5 |
70-40 |
30+30 |
84-4 |
24-4 |
15+0 |
10+10 |
90-10 |
22-2 |
60-40 |
19+1 |
25-5 |
45-25 |
22-2 |
32+17 |
24-4 |
84-21 |
44+45 |
20-1 |
11+5 |
17-12 |
62+15 |
54-12 |
77-70 |
22-2 |
13+7 |
20+0 |
19+1 |
18+2 |
17+3 |
16+4 |
15+5 |
83+11 |
29-15 |
8+12 |
90-60 |
39-16 |
33-23 |
18+1 |
95-5 |
14+6 |
66-22 |
72+13 |
28-8 |
54+12 |
96-33 |
57+0 |
67-15 |
16-1 |
7+13 |
56-41 |
48-34 |
33-13 |
77-11 |
54-12 |
88-44 |
23+10 |
47-33 |
30-10 |
6+14 |
32-12 |
25-5 |
Знайде зменшуване. Знайди від’ємник.
- 6= 12 |
-17=3 |
12- =6 |
-8=10 |
-7=12 |
13- =7 |
-11=3 |
-2=9 |
13- =9 |
-6=3 |
-3=12 |
14- =7 |
-4=13 |
-5=12 |
14- = 9 |
-5=12 |
-2=11 |
15- =6 |
-9=4 |
-5=13 |
16- =12 |
-8=5 |
-6=5 |
18- =9 |
Математика з другом
Кожен учень утворює свою картку. Одночасно починають виконувати завдання: із чисел, що на картці, укладають усі можливі приклади на додавання і віднімання. Наприклад, із чисел 80, 86 і 6 утворюють приклади: 80+6=86 6+80=86, 86-6=80, 86-80=6. Премежцем стає учень, який виконав завдання швидше і правильно.
Математика письмово
Наталочка намалювала 10 , 7 та 3 .
10+3 |
|
10-7 |
|
10-3 |
|
|
10+7 |
|
7+3 |
|
10+7+3 |
34+ =54 |
74- = 50 |
+14=28 |
+25=45 |
+33=45 |
68- =54 |
12+ =86 |
50+ =67 |
-30=42 |
3.Склади задачі за коротким записом та розв’яжи їх.
Прибери 2 сірники, щоб рівність стала правильною.
Надія |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Олег |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жанна |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сергій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Діана |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Катерина |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)На скільки менше книжок прочитала Катерина, ніж Діана?________________
2)На скільки більше книжок прочитала Діана, ніж Сергій?____________________
3)На скільки менше прочитала Жанна, ніж Сергій?
Математика самостійно.
17-3+7=21 |
18-6+2=10 |
12+7-3=16 |
12-6+8=14 |
9+5-3=11 |
11-3+5=3 |
19-7-3=9 |
14-7+5=12 |
8+9-4=13 |
13-5+8=16 |
14+3-9=8 |
6+2+9=17 |
- |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. «Склади бджолу»
Математика для себе передбачає використання геометричних фігур, танграмів, геобордів, гральних кубиків та інших інструментів.
Діти з геометричного матеріалу складають бджолу, квітку, будиночок або щось інше. За 5-10 хвилин об’єкти будуть готові, проте в більшості вони будуть різними.
Математика письмово
9+5 |
7=4 |
6+6 |
10+8 |
8+7 |
7+9 |
4+9 |
8+11 |
9+8 |
Ім’я |
Прочитали книжок |
Сергій |
5 |
Дарина |
8 |
Марія |
7 |
Микола |
6 |
1.Скільки книжок прочитали дівчатка?
2.Скільки книжок прочитали хлопці?
3. На скільки більше книжок прочитали дівчата, ніж хлопці?
9+3=13 |
3+8=12 |
12-7=9 |
8+5=13 |
7+8=15 |
2+9=11 |
7+4=12 |
15-9=7 |
5+7=14 |
6+6=14 |
17-10=27 |
14-6=8 |
Зміни питання задачі так, щоб вона розв’язувалась дією віднімання.
Математика з другом
Матеріал до гри: дві скриньки зі скарбами-мушлями, різнокольоровими камінцями, штучними коралами та перлами, монетами, набори завдань
Щоб відкрити скриньку, гравцям доведеться виконати низку завдань і знайти цифру коду до кожної скриньки.Завдання можна написати на окремому аркуші.
Перша цифра коду- сума двох чисел, перше з яких менше від 13, але більше за 10, а друге – це число , що менше 6, але більше за 4.
_____+_____=
Друга цифра коду- результат віднімання двох чисел, перше з яких менше, ніж 19, але більше за 17. Друге число менше, ніж 6, але більше за 4.
________-________=
Третя цифра коду- другий доданок у сумі,
що дорівнює 7, де перший доданок дорівнює 3.
Відповідь: шуканий код 15134
Рухайтесь у напрямках, що їх вказують стрілки, і пересувайтесь від квадратика до квадратика, додаючи числа.
5 |
|
2 |
|
0 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
4 |
|
6 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
2 |
|
2 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
3 |
|
4 |
|
4 |
|
2 |
|
11 |
|
|
|
50
67-а 45, а= ____ а=_____
70-(40+27)+29=
1)
2)
3)
з переходом через розряд.
Математика самостійно.
45-30+24 |
99-43+21 |
34+(28-19) |
12+56-36 |
17+(56+5) |
52-9+13 |
12-7+49 |
22+(84-25) |
47-(29+18) |
78+19-27 |
97-(16+36) |
25+8+12 |
89-46+24 |
63-27+34 |
80-36+9 |
Математика письмово
Вправа 4.
14+28=_+19 |
_-46=12+39 |
27+19=_-34 |
34+17=15+_ |
50-12=62-_ |
86-38=48-_ |
25+_=13+33 |
38+45= 54+_ |
14+17=50-_ |
74-25=84-_ |
32- _=44-35 |
55+25=100-_ |
78+19=56+_ |
46-39=17+_ |
18+_=60-22 |
Вправа 2. «Комп’ютер у голові»
Обчисли перший приклад. А потім швидко обчисли результати решти прикладів.
19+31 |
(19+31)-25 |
(19+48)+31 |
100- (19+31) |
(19+(31+27) |
19+10+31+22 |
Вправа 3. Склади задачу за виразом:
17+(17-30) (40-5)+6
25+(25+4) (70+4)-8
62+18-20 20-(15-5)
Математика з другом
Вправа 1.
Запиши вираз і обчисли його значення :
До суми чисел 28і 15 додати різницю чисел 50 і 6.
До суми чисел 26 і 37 додати різницю чисел 60 і 33.
Вправа 2. Задачі.
У шкільному гардеробі 25 курток і 9 пальто. 14 дітей одягнулися і пішли додому. Яка кількість верхнього одягу залишилася в гардеробі?
Вправа 3. Розстав дужки так, щоб рівності стали правильними:
30-12+8=10 70-15-5= 40+50-2=88
46-8+10=48 57-29-19= 63-8-5=60
Вправа 4. До кожної рівності на додавання склади по 2 рівності на віднімання:
55+15= 38+16=
44+16= 32+18=
3.5. Тема 5. Арифметичні дії множення і ділення. Табличне множення і ділення.
Математика самостійно.
1.Вправа «Заплутана таблиця множення
Заповни всі клітинки, помножуючи відповідні числа.
|
5 |
8 |
6 |
10 |
3 |
9 |
2 |
7 |
4 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
7 |
5 |
9 |
3 |
13 |
11 |
99 |
67 |
75 |
23 |
15 |
77 |
45 |
37 |
11 |
9 |
7 |
3 |
1 |
23 |
9 |
11 |
91 |
17 |
15 |
23 |
21 |
33 |
35 |
65 |
67 |
23 |
81 |
13 |
9 |
11 |
3 |
5 |
9 |
19 |
33 |
59 |
95 |
11 |
1 |
3 |
13 |
12 |
14 |
10 |
6 |
27 |
29 |
31 |
59 |
45 |
9 |
5 |
1 |
25 |
23 |
21 |
37 |
39 |
91 |
83 |
12 |
10 |
8 |
12 |
14 |
12 |
77 |
11 |
9 |
3 |
1 |
5 |
1 |
11 |
67 |
79 |
99 |
17 |
19 |
18 |
12 |
21 |
23 |
51 |
8 |
18 |
53 |
67 |
1 |
5 |
9 |
1 |
1 |
13 |
77 |
79 |
81 |
9 |
1 |
14 |
5 |
3 |
39 |
9 |
37 |
10 |
33 |
13 |
3 |
7 |
9 |
9 |
3 |
17 |
1 |
5 |
11 |
77 |
16 |
20 |
83 |
97 |
55 |
53 |
23 |
14 |
8 |
21 |
19 |
3 |
9 |
5 |
1 |
23 |
33 |
45 |
57 |
4 |
10 |
18 |
51 |
35 |
47 |
49 |
81 |
10 |
16 |
8 |
1 |
5 |
3 |
9 |
7 |
57 |
23 |
41 |
16 |
18 |
8 |
20 |
65 |
77 |
89 |
93 |
11 |
4 |
8 |
10 |
18 |
19 |
3 |
9 |
3 |
89 |
23 |
10 |
8 |
12 |
14 |
4 |
18 |
11 |
23 |
45 |
79 |
10 |
12 |
18 |
14 |
6 |
8 |
9 |
1 |
1 |
6 |
4 |
20 |
18 |
16 |
14 |
20 |
1 |
7 |
9 |
5 |
20 |
18 |
12 |
8 |
4 |
2 |
6 |
3 |
3 |
8 |
4 |
16 |
10 |
5 |
20 |
6 |
9 |
11 |
13 |
23 |
8 |
6 |
71 |
12 |
8 |
2 |
4 |
1 |
29 |
20 |
12 |
7 |
11 |
9 |
16 |
14 |
15 |
13 |
17 |
19 |
16 |
12 |
21 |
45 |
91 |
1 |
7 |
9 |
5 |
16 |
9 |
1 |
33 |
75 |
14 |
18 |
89 |
93 |
13 |
15 |
20 |
14 |
9 |
5 |
1 |
3 |
5 |
7 |
7 |
9 |
57 |
87 |
29 |
11 |
20 |
16 |
20 |
9 |
1 |
12 |
18 |
8 |
3 |
9 |
5 |
1 |
7 |
9 |
9 |
1 |
7 |
15 |
27 |
31 |
15 |
12 |
16 |
18 |
8 |
10 |
14 |
15 |
19 |
11 |
1 |
3 |
5 |
9 |
55 |
19 |
11 |
9 |
15 |
5 |
27 |
21 |
18 |
5 |
13 |
16 |
17 |
19 |
21 |
19 |
9 |
7 |
3 |
1 |
31 |
45 |
13 |
7 |
13 |
17 |
19 |
5 |
16 |
17 |
19 |
14 |
9 |
11 |
31 |
99 |
13 |
3 |
5 |
2 |
25 |
61 |
77 |
83 |
41 |
7 |
11 |
20 |
12 |
8 |
4 |
18 |
16 |
13 |
25 |
77 |
19 |
9 |
1 |
5 |
89 |
53 |
77 |
55 |
47 |
15 |
13 |
17 |
37 |
19 |
43 |
51 |
79 |
87 |
27 |
11 |
51 |
3 |
5 |
7 |
Математика письмово.
Математичне письмо передбачає закріплення та відпрацювання вивченої теми. Проте навіщо просто безцільно розв’язувати приклади в зошиті, якщо відповідь, отримана в результаті, може стати секретним числом, яке потрібно знайти та розфарбувати певним кольором на іншому роздатковому аркуші. А хто правильно розв’яже всі приклади чи рівняння, у того вийде певне зображення — сердечко, наприклад. Яка інтрига до кінця заняття! А яке зображення вийшло в сусіда?
Математика з другом
Один учень викладає на набірному полотні будь-які числа, а інший вибирає ті, які діляться на 2,3..
20,25,5,16,18,10, 21,24,13,3,15,27, 20,30.
Гравці обчислюють числа в суміжних клітинках, з яких можна скласти приклад на множення та ділення. Гравці по черзі замальовують лінію з 3 чисел.
2 |
3 |
6 |
9 |
3 |
3 |
4 |
2 |
2 |
5 |
10 |
30 |
8 |
4 |
32 |
3 |
15 |
2 |
18 |
9 |
2 |
7 |
14 |
6 |
2 |
36 |
6 |
3 |
7 |
12 |
5 |
3 |
12 |
21 |
4 |
4 |
10 |
6 |
5 |
4 |
28 |
3 |
4 |
18 |
27 |
3 |
9 |
5 |
15 |
5 |
3 |
12 |
2 |
4 |
2 |
3 |
16 |
4 |
4 |
20 |
3. ВИСНОВКИ
Отже, мета технології «Щоденні 3» – зацікавити учнів математикою, розвивати у
самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність, вміння працювати у
спільноті.
Кожен вид діяльності розвиває у дитини самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність і розрахований на певний час.
Щоденні 3 – це щоденна діяльність, виконуючи яку, діти навчаються бути самостійними під час математики, а вчитель має можливість працювати з учнями індивідуально та у малих групах.
Завдання:
1. Зацікавити школярів математикою.
2. Навчати дітей довірі та повазі.
3. Виробляти вміння працювати у спільноті.
4. Вчити робити вибір.
5. Розвивати у дітей відповідальність, наполегливість, витримку.
6. Навчати учнів самостійності.
Правильно налаштована робота призводить до виховання відповідальної класної спільноти, коли кожний відповідає за себе і за інших. Діти мають свободу вибору (місце в класі, спосіб розв’язання задачі тощо) і навчаються робити правильний вибір.
Додатки:
Конспект уроку математики у 2 класі
Тема: Додаємо і віднімаємо числа частинами. Закріплення.
Мета:
Очікувані результати:
Тип уроку: комбінований
Методи і прийоми: словесні (бесіда, пояснення), практичні (метод вправ, самостійна робота), наочні (демонстрація, ілюстрація)
Інтерактивні методи і прийоми: «Дерево бажань», Настрій, рефлексія, «Кубуванння»
Форми роботи: Щоденні 3 (Математика письмово, Математика самостійно, Математика с другом)
Міжпредметна інтеграція: малювання, українська мова, іноземна мова, я досліджую світ
Здоров’язбережувальні технології: фізкультхвилинка
Обладнання: конспект, смарт дошка, комп’ютер, платформа Learning Apps, різнокольорові картки
Перебіг уроку
І Організація класу
ІІ Актуалізація опорних знань
А ось і перша перешкода
1.Усний рахунок ( Learning Apps «З’єднай пару» https://learningapps.org/display?v=pnt0sqk7t21 )
Вам потрібно з’єднати вираз і відповідь. Якщо приклад розв’язаний правильно, то він зникне!
31 - 4 = 27 20 + 7 = 27
33 + 4 = 37 7 + 3 = 10
20 – 3 = 17 4 + 3 = 7
За правильно виконане завдання у винагороду ви отримуєте цікавий факт:
Число 7 вважається самим щасливим числом. У Древньому Вавилоні були відомі сім планет, до яких відносили і Сонце з Місяцем. По них стали рахувати і час. Так народився семиденний тиждень.
2. Математика самостійно.
Танграм.
-повторити назви геометричних фігур (трикутник, квадрат, чотирикутник
або паралелограм)
- пригадати, які свійські тварини були и є в українців?
- виберіть схему і складіть таку фігуру самостійно.
Гуска
|
Півень
|
Курка
|
Кішка
|
Качка
|
Корова
|
Кінь
|
Собака
|
Друга наша перешкода – це каліграфічна хвилинка.
Каліграфічна хвилинка
Вам потрібно записати один рядочок каліграфічно число 7. Пишемо охайно і не забуваємо про те, що кожна цифра має свій будиночок - свою клітинку.
Давайте охарактеризуємо число 7 ( одноцифрове, сусіди: 6,8, не парне, першого десятка…)
За старанне написання ви знову отримуєте цікавий факт:
Сім стало священним числом. Його вважали магічним. Це чарівне число «сім» використовують у казках та міфах давнього світу. Одисей сім років був у полоні. «Вовк і 7 козенят», «Білосніжка і 7 гномів», «Казка про сплячу красуню і 7 богатирів».
Третя перешкода
Математичний диктант
Давайте перевіримо: 11, 3, 4, 7, 6, 14, 15, 2, 1, 10, 16, 18
Подолавши цю перешкоду ми дізналися, що існує 7 чудес античного світу, таких як:
ІІІ Оголошення теми та мети уроку
На цьому уроці ви продовжите додавати та віднімати числа частинами.
ІУ. Вивчення нового матеріалу
Четверта перешкода «З’єднай пари виразів з однаковими значеннями»
9+2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9+3 |
8+3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
9+4 |
8+4 |
7+4 |
|
|
|
|
|
|
|
9+5 |
8+5 |
7+5 |
6+5 |
|
|
|
|
|
|
9+6 |
8+6 |
7+6 |
6+6 |
5+6 |
|
|
|
|
|
9+7 |
8+7 |
7+7 |
6+7 |
5+7 |
4+7 |
|
|
|
|
9+8 |
8+8 |
7+8 |
6+8 |
5+8 |
4+8 |
3+8 |
|
|
|
9+9 |
8+9 |
7+9 |
6+9 |
5+9 |
4+9 |
3+9 |
2+9 |
|
|
-Яким виразам немає пари?
2. З’єднай:
7+8 7+9 8+6 9+6 8+8 9+8 9+7 9+8 8+8 8+7 9+7 9+9
15 16 17 18
На землі ми бачимо веселку як півколо, але якщо летіти на літаку або піднятися високо в гори, то можна побачити веселку цілком і виглядає вона як правильне коло.
Наступна наша перешкода називається «Попрацюй самостійно»
Заповни таблицю:
- |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
У. Закріплення та узагальнення знань учнів
Шоста перешкода – Розв’яжи задачу
1. Математика з другом.
Робота в парі Розв’яжіть задачі.
|
|
— Подивіться на дошку, чи так ви розв’язали задачі?
|
|
2. Математика письмово.
Виберіть з трьох завдань по одному.
1. Запиши вирази у порядку зростання їхніх значень
9+5 7+4 6+6
10+8 8+7 7+9
4+9 8+11 9+8
2.Розглянь таблицю. Дай відповіді на питання:
Ім’я |
Прочитали книжок |
Сергій |
5 |
Дарина |
8 |
Марія |
7 |
Микола |
6 |
1.Скільки книжок прочитали дівчатка?
2.Скільки книжок прочитали хлопці?
3. На кільки більше книжок прочитали дівчата, ніж хлопці?
3.Знайди і виправ помилки:
9+3=13 |
3+8=12 |
12-7=9 |
8+5=13 |
7+8=15 |
2+9=11 |
7+4=12 |
15-9=7 |
5+7=14 |
6+6=14 |
17-10=27 |
14-6=8 |
Слайд 19
Вам потрібно замалювати сузір’я собі у зошит.
УІ Підсумок
Давайте перевіримо, чи змінився ваш настрій протягом уроку, якщо настрій змінився, то у ліву руку візьміть цеглинку того кольору, який настрій у вас був на початку, а в праву цеглину такого кольору, який настрій у вас зараз, якщо настрій не змінився, то просто підніміть цеглинку, яка зараз характеризує його
Рефлексія
Кубик: Мені було цікаво…
Мені було складно…
Мені сподобалось…
Я дізнався нового…
Я навчився…
4.СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:
1. Большакова І., Пристінська М. Інтегроване навчання: тематичний та діяльнісний підходи.
2. Сухарева Л.С. Логічні ігри.1-4 класи.- Х..: Видавництво «Ранок», 2012- 192 с.
3. Типова освітня програма початкової школи за Р.Шияном. Нова українська школа: порадник для вчителя/ Під заг.ред. Бібік Н.М.-К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017.- 206 с.
4. Яшина Н.В. Нестандартні задачі з математики 2 клас : Методичний посібник.- 2018.
5. Сайт «Розвиток дитини» https://childdevelop.com.ua/
6. Навчальний сайт з математики https://formula.co.ua/uk
7. Математичні розмальовки https://razmolyovki.raskraski.link/1625/%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96-%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B8.html
1