Педагогіка партнерства: психолого- педагогічний супровід розвитку особистості молодшого школяра.

Про матеріал
У статті розглянуто питання педагогіки партнерства сучасної освіти : спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.
Перегляд файлу

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\цифрі\Новая папка\118813875_SRRRR_RRyoSRyoRRR.jpg

            

                               Педагогіка партнерства: психолого-

               педагогічний      супровід розвитку особистості 

               молодшого школяра.

                              Виконавці:Стиранець А.В., Прихідна С.М.

               вчителі початкових класів Верхньокам'янської

               ЗОШ І-ІІ ступенів Бахмутської райради Донецької 

               області

 

 

                             У статті розглянуто питання педагогіки 

             партнерства сучасної освіти : спілкування, взаємодія

             та співпраця між учителем, учнем і батьками.

                            

 

 

Розглянуто та обговорено на засіданні  

               районної     методичної ради

 протокол  № 04 від 03.05.2017р.

                                                     

 

 

 

                                                         Наука повинна бути весела, 

                                             захоплююча і проста.

П. Капіца

              Сучасна освіта переживає часи реформування. Зміни в змісті освіти викликані потребою розбудови принципово нової педагогічної системи, заснованої на ідеї психології і педагогіки життєтворчості особистості.

               Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками. «Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло», – писав Василь Сухомлинський. Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства».

                 Педагогіка партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.

             

           Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.

               Основні принципи цього підходу:

• повага до особистості;

 • доброзичливість і позитивне ставлення;

 • довіра у відносинах, стосунках;

• діалог – взаємодія – взаємоповага;

 • розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);

 • принципи соціального партнерства (рівність сторін,      добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

            Педагогіка партнерства має намір вивести учнів з ролі пасивних спостерігачів на уроці,

 

поширювати і пропагувати методи викладання, засновані на            співпраці: ігри, проекти, експерименти, групові    завдання.

            Крім того у педагогіці партнерства виникає новий стиль спілкування, коли педагог використовує неформальні слівця, що піднімають настрій “ну, що –поїхали?”, “прикольно!”,  “це класно!”, “круто!”; слова похвали, що дарують радість “це перемога!”, “ це заслужений успіх, ти чудово попрацював!”, “оригінальна ідея!”, “вітаю, ти можеш пишатися собою!”; слова, які заохочують дітей до роботи на уроці “швидше б побачити, що в тебе вийде!”, “було б цікаво це робити разом!”, “ти чітко мислиш – і це справді цікаво!”До учительського словника чарівних висловів ми відносимо і слова підтримки, довіри, згоди. Ці слова  роблять партнерами учня і вчителя.

       Шлях до дитини іде через розум, душу і серце вчителя. Вчитель – найголовніший провідник реформи. Тому найголовніше – це вмотивований викладач, що має свободу творчості, розвивається

 

професійно. Нове бачення моделі початкової освіти можна виразити у формі фокус-груп.

            1. Фокус – група       учителі

  • комфорт для дитини: школа має дати якнайбільше можливостей спробувати себе в різних видах діяльності, щоб потім обрати те, що їй більше до вподоби;
  • дати дитині самостійно розвиватися;
  • право вибору – як дитини, так і вчителя.  Бо цього права вибору сьогодні немає ні у кого. Ми затиснуті у суворій програмі, в урочній системі, кількості годин. «Не виконати програму – злочин!»

             Окреме питання, як зробити батьків своїми соратниками, щоб вони могли отримати педагогічну консультацію у школі. Як зробити учня, батьків і вчителя друзями – це найскладніше, бо потребує змін, більшого спілкування. Відповідно, природно, що це видовжує тривалість навчання.

         

 

 

2. Фокус – група            батьки

- більше практики: менше теорії, а більше практичного   

   застосування в житті;

  • користь активної роботи: учитель повинен не просто провести урок – 45 хвилин, а реалізувати його разом з учнями;
  • учитель – лідер: до дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає.

              За останні десятиліття діти дуже змінилися. Дослідження показують, що сучасні діти у своїй більшості не здатні вписатися в рамки традиційної системи освіти, не завдаючи шкоди для свого розвитку. У ході вимушеного підкорення стандартизованим канонам відбувається непоправна “ломка” їх індивідуальності та втрата творчої

самобутності. Виникає гостра потреба у зміні фокусу спілкування між вчителем і учнями.

            3. Фокус – група     діти

  • учитель як друг: якщо ти людину сприймаєш як друга

 

 тоді інформація засвоюється краще і цікавіше;

            Всьому, що необхідно знати, навчити не можна, вчитель може зробити тільки одне — вказати дорогу.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

1. Лілія Гриневич. Концепція Нової школи України.

2. С.В.Савченко. Педагогіка партнерства у проекті Нової української школи.

        3. М. Коляда.7 причин пишатись «Новою українською              школою», 2016р.

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку