-
Виступ «Педагогіка партнерства як важливий фактор ефективної взаємодії учасників освітнього процесу»
-
Розпочати свій виступ я хочу висловом видатного педагога Василя Олександровича Сухомлинського, який сказав: Час і батькам, і вчителям глибоко усвідомити, що ні школа без сім’ї, ні сім’я без школи не можуть справитись з найтоншим, найскладнішим завданням –
-
становленням людини. (В.О.Сухомлинський)
-
І це закономірно, адже побудувати повноцінну школу без активної участі й підтримки батьків не можливо. Цим словам не один десяток років, але суть їх і зараз дуже актуальна і на мій, погляд навіть болюча. Змінюються часи, люди, діти, з’являються нові реформи, погляди, але тема взаєморозуміння співпраці батьків і школи ключова!
-
Дедалі більше педагогів і батьків розуміють, що ні школа, ні сім’я не зможуть самостійно. окремо один від одного, підготувати конкурентноспроможних, успішних молодих людей для життя і професійної діяльності в сучасному світі. Необхідне не просто об’єднання зусиль, а партнерська злагоджена робота.
Сьогодні Нова українська школа працює на засадах партнерства у центрі якого – дитина.
Давайте визначимося, що ж для нас означає термін «партнерство»?
-
Вправа «Асоціативний кущ»
(До речі, під час уроків я часто застосовую цей далеко не новий метод, але він дозволяє почути кожного, проаналізувати ставлення до питання, відчути настрій. Тому рекомендую застосовувати його педагогам і в роботі з батьками)
-
В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.
-
Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненням, є добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.
-
Зміни у системі взаємостосунків між учнем і вчителем можливі лише коли існує діалог, взаємодовіра, підтримки і активна співпраця з батьками дітей - лише тоді відбудеться позитивна зміна шкільного середовища. Яка ж користь від педагогіки партнерства чекає на всіх учасників освітнього процесу ми зараз разом і визначимо. за слайдом
-
Головна задача педагогічного колективу та сім’ї стати однією міцною командою для виховання освічених, всебічно розвинених, відповідальних громадян і патріотів, здатних у подальшому до інновацій. Пропоную переглянути відео.
-
Відео «Бути в команді важливо»
-
Ефективні форми, методи і прийоми роботи з батьками.
-
Людина повинна навчатися впродовж усього життя, а сучасний швидкий темп життя диктує нові підходи «споживання» інформації. Про навчання та спілкування з батьками у режимі онлайн розповість Морозова Н.В.
-
Морозова Н.В. – Навчання батьків через онлайн-спілкування (Viber)
-
Мірошниченко Т.П. – Ефективне спілкування з батьками.
Вправа «Лист»
-
Так повелося, що на педагогічних радах я завжди рекламую предмет, який викладаю. У початкових класах я веду спецкурс «Риторика», і вчу дітей не тільки вільно висловлювати свої думки, а головне – слухати і чути один одного. Тож зараз я пропоную обмінятися думками і почути один одного. Зараз ми об’єднаємося у дві групи «вчителі» і «батьки». Кожній групі я дам початок листа, а вам потрібно продовжити його.
Лист від батьків до вчителів.
«Шановні вчителі! Ви багато хорошого робите для наших дітей. Але ми вважаємо, що можна ще зробити…»
Лист від вчителів до батьків
«Шановні батьки! Ми впевнені, що ви прикладаєте багато зусиль для того, щоб ваша дитина була найкращою. Але на нашу думку можна ще зробити…»
-
Давайте представимо свої роботи.
-
Ми прислухаємося до порад один одного для виховання найціннішого – наших дітей.
-
Напередодні канікул вихователі провели анкетування серед батьків. На питання «Яку інформацію ви хотіли б отримати на батьківських зборах» більшість батьків вказали пріоритетні питання такі як: успішність дитини, її поведінка на уроках і в позаурочний час, відносини з вчителями та однокласниками, спілкування дітей на перервах. А з опитування у вже знайомому нам Вайбері, яке провела класовод 1 класу Остапишена-Ковач О.С. можна чітко побачити, що 63% батьків проголосували за індивідуальні зустрічі. Якою ж має бути ефективна індивідуальна робота з батьками поділиться Черчик Н.В.
-
Черчик Н.В. – Індивідуальна робота з батьками
-
Бовкун Ю.С. - Техніки та вправи
-
Увага! У п’ятницю відбудуться батьківські збори! І в цей момент у багатьох батьків (та й вчителів) у підсвідомості заграла музика «тададам». На жаль, дуже часто не на користь нам спрацьовують певні стереотипи, що батьківські збори – це згаяний час, когось похвалять, когось полають, щось запропонують зробити.. Знайома картина? Ми хочемо її перемалювати і показати всім, що батьківські збори – це корисно, пізнавально, це - зміцнення колективу, як дитячого, так і батьківського. Це можливість відволіктися від буденних справ і пізнати нову корисну інформацію, яка допоможе краще пізнати і себе, і свою дитину, знайти відповіді на питання у вихованні дітей. Нестандартними формами роботи з батьками поділиться класний керівник, який не боїться проводити батьківські збори!
Вправа «Релакс»
Вправа «Яблунька від яблуньки»
-
У 2018-2019 н.р. психологічною службою закладу створено психологічний клуб «Вулиця щасливих батьків» з метою підвищення психологічної компетентності батьків, забезпечення ефективності зв’язку сім’ї та школи. Краще про своє творіння розкажуть тільки засновники – соціальний педагог Коптяєва К.С. та практичний психолог Желябова Т.С.
-
Про діяльність клубу «Вулиця щасливого батьківства»
-
Спільна робота сім’ї та навчального закладу
-
В анкеті, яку ми проводили з батьками було ще одне цінне питання. «Чим ви можете допомогти класному керівнику та вихователю в роботі з дітьми». Не всі батьки відкрили свої ресурси та можливості, але готові виконувати всі прохання класних керівників та вихователів. Також батьки вказали, що можуть допомогти з виготовленням декорацій, організацією поїздок на підприємства та виробництва, де працюють, в музеї, але найбільшою популярністю користуються спільні екскурсії та участь батьків у загальношкільних заходах та святах. І в нас є такі активісти, які сьогодні розкажуть про свої партнерські відносини за школою.
-
Виступ батьків 3 класу
-
Слайдшоу
-
Підбиття підсумків,
-
Прийняття рішень