ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА
З досвіду роботи ЧЕРНЕЦЬ АЛЛИ ЕДУАРДІВНИ
«Сім'я і школа - це берег і море.
На березі дитина робить свої
перші кроки, отримує перші
уроки життя, а потім перед ним
відкривається неозоре море
знань, і курс в цьому морі
прокладає школа. Це не означає,
що він повинен зовсім
відірватися від берега ... »
Л.Кассиля
Стрімко змінюється світ. В освіті відбувається реформування, впроваджуються сучасні інновації технології. Сьогодні на вершину освітньої реформи виводиться початкова освіта, бо саме з неї починається народження Нової української школи.
Проблема співпраці з батьками здавна була дуже актуальною і болісною для вчителя. Успіх роботи з дітьми молодшого шкільного віку багато в чому залежить від взаємодії вчителя, батьків і дітей. Батьки ніколи не переймалися проблемами школи. Вони знали, що їм потрібно одягнуть, нагодувать своїх дітей, а навчання лежало на вчителях.
Наше завдання – залучити батьків до школи, зробити співпрацю з батьками на проблемою, а очевидністю і необхідністю.
Щоб батьки стали однодумцями, помічниками вчителя, необхідно правильно організувати їхнє навчання. Якщо педагог зможе належним чином упоратися із цим завданням, навчить батьків осмислювати дитинство з різних позицій, то якість виховання дітей значно підвищиться, зростуть реальні шанси активної участі батьків у життєдіяльності класу і школи.
Я встановлюю дружні відносини, але без «панібратства», даю відчуття зацікавленості в успіхах дітей, звертаюся за допомогою до батьків, коли це потрібно. Виховання дитини і в школі, і в родині - процес нерозривний. Одним з напрямків діяльності вчителя є робота з сім'єю, де дитина росте, розвивається і виховується.
З першого класу я залучаю батьків і дітей до вивчення родоводу своєї сім’ї. Адже той, хто не знає свого минулого, не знає майбутнього.
Кожна людина має своє коріння, яке відображене в її пращурах, які жили задовго до неї та внесли певний генетичний, культурний та психогенеалогічний вклад в її становлення та розвиток. Саме тому, я вважаю, що розуміння свого місця в світі та свого призначення повинно починатися зі знання свого родоводу. Цей вид роботи зближує співробітництво вчителя та
батьків.
Є скарби, заховані в землю. А є такі, що розташовані на поверхні і передаються з покоління в покоління, чаруючи людську душу. До таких скарбів належить пам’ять роду, його звичаї, традиції, прадідівська молитва любові й доброти, прощення і прагнення до кращого життя, що віками лине у зоряне небо предків і кожен раз повертається через небесні ворота до новонароджених душ – дітей. Тому не дарма в народі кажуть «Від доброго дерева – добрий пагінець одійде, од добрих батька й матері – піде й добра дитина».
Батьки, дбаючи про своє майбутнє, прагнуть передати дітям всі свої знання і досвід. Тому, вивчаючи родини, я довідалася, як батьки передають свою майстерність дітям: одні вишивають, інші – колекціонують марки, чашки, іграшки, інші займаються бісероплетінням.
Педагогіка партнерства – це допомога в організації освітнього середовища, допомога в організації і проведенні екскурсій та розважальних заходів, родинних свят, залучення в проведенні інтегрованих уроків та ранкових зустрічей.
Вечорниці на АНДРІЯ
Свято «МАСЛЯНА»
Родинні консультації та тренінги «Ми за чаєм не скучаєм!»
Батьки допомогли організувати екскурсію на кондитерську
фабрику «Рошен».
Екскурсія в ЗЕРНОЛЕНД, де діти взяли участь у виготовленні паперу, ляльок-мотанок
Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.
Виховання сучасної людини вимагає мобілізації всіх соціальних інститутів, на особливу увагу і впливу виховного середовища школи, соціуму і сімейного виховання. Сучасний освітній заклад не може успішно реалізовувати свою діяльність і розвиватися в умовах введення НУШ без широкого співробітництва з сім'єю на рівні соціального партнерства. І якщо школа зможе створити сім'ю своїм партнером, вона не тільки просунеться сама, але і внесе серйозний внесок в модернізацію країни. І це повинно відбуватися не колись завтра, а вже зараз. Тому батьки приходять до класу і проводять майстер-класи для своїх дітей з виготовлення писанок, ліплення вареників, виготовлення подарункових квітів, бантиків, ляльок – мотанок. Яскраві емоції ідуть на користь відносинам з дітьми та розвивають талант і здібності дитини.
Здоров’язберігаючі технології створюють безпечні умови для навчання і виховання в школі.
Важливими завданнями здоров’язберігаючих технологій є:
• рухова активність дітей і молоді;
• максимальне використання природи, мистецтва для духовного, емоційного розвитку учнів;
• створення позитивного мікроклімату в колективі навчального закладу;
• використання можливостей класної, позакласної та позашкільної роботи у початковій ланці школи;
• підвищення педагогічної культури батьків засобами педагогічної пропаганди.
Саме тому пропоную систему впровадження здоров’язберігаючих технологій у процес навчання молодших школярів, яка вже апробована і здатна покращити сьогоденні результати стану здоров’я дітей. Разом з батьками проводимо День здоров’я на природі – це завжди веселий і активний відпочинок. Він подобається маленьким школярам. Вони беруть участь у конкурсах, естафетах, іграх. Батьки їм варять смачну кашу.
Співдружність родини й школи повинно працювати в інтересах дитини, розділяючи відповідальність за його навчання, виховання і розвиток.
Для молодшого школяра взаємодія вчителя, батьків і дітей є одним з найважливіших умов цілісного розвитку. Дитина повинна відчути, що його успіхи радують, а невдачі - засмучують і вчителів, і батьків. Професійна етика і накопичений досвід допомагають мені налагоджувати відносини повного взаєморозуміння.
Соціально-педагогічне партнерство педагогів і батьків, які об'єднали свої зусилля для досягнення спільної мети - формування морально-духовної, життєвокомпетентної особистості, яка успішно самореалізується у соціумі як ГРОМАДЯНИН, СІМ'ЯНИН, ПРОФЕСІОНАЛ.
Правильна організація роботи з батьками — це перша цеглина у фундаменті взаємодії педагогів, учнів і батьків. Якщо вона організована належним чином, то сприятиме поліпшенню умов навчання, виховання і розвитку учнів.