Передбачати. Уникати. Діяти.

Про матеріал

Інтегрований урок-казка (Захист Вітчизни+географія)

Рекомендації до проведення уроку: урок за участю вчителів географії, Захисту Вітчизни, запрошуються учні які продемонструють вміння користуватися засобами індивідуального захисту та надання першої медичної допомоги; розподілити ролі між учнями. Підготувати костюми казкових героїв. Перед уроком учитель готує учнів, які будуть виконувати ролі, пояснює їхні дії та завдання. Учні заздалегідь об'єднані в чотири групи (королівства «Карпати», «Кримське королівство», «Атомне», «Рятівник»). Кожна з них отримала завдання зібрати відповідний матеріал для виступів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Інтегрований урок   ( Захист Вітчизни,  географія)

«Передбачати.Уникати.Діяти.»

Розробила і провела викладач географії :  Реченко К.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: доповнити й розширити знання учнів про правила безпечної поведінки в надзвичайних ситуаціях, навчати учнів знаходити вихід з різноманітних небезпечних ситуацій; формувати вміння правильно діяти під час виникнення екстремальної ситуації; практично перевірити  вміння користуватися засобами індивідуального захисту, надавати першу медичну допомогу; розвивати пізнавальні інтереси ( використовувати аргументи, цікаві факти); виховувати в дітей впевненість у своїх силах, взаємодопомогу, уважність, самостійність, почуття відповідальності за свої вчинки.

 Форма проведення: інтегрований урок – казка ( географія, Захист Вітчизни).

    Обладнання:  комп’ютерна презентація,фізична карта України,музичний супровід,  протигази, медична аптечка.

    Рекомендації до проведення уроку: урок за участю вчителів  географії, Захисту Вітчизни, запрошуються учні які продемонструють вміння користуватися засобами індивідуального захисту та надання першої медичної допомоги;  розподілити ролі між учнями. Підготувати костюми казкових героїв. Перед уроком учитель готує учнів, які будуть виконувати ролі, пояснює їхні дії та завдання. Учні  заздалегідь об’єднані в чотири групи (королівства «Карпати», «Кримське королівство», «Атомне», «Рятівник»). Кожна з них отримала завдання зібрати відповідний матеріал для виступів. 

C:\Users\2017\Documents\открытый урок Реченко и Низяев\2015224125958.jpg

Хід уроку

На  екрані  монітора  висвічується  назва  уроку  « В  королівстві  Безпеки» (Сл.1),  з'являється  зображення  планети  Земля (Сл.2).

Виходить  ведуча.


Нехай почують

Дорослі  й  школярі

Бо  знають  люди,  що  життя

Усім  потрібне  на  Землі.

                          Ну  що  ж  історію  звичайну

                           Дозвольте  всім  вам  показати

                            Мабуть  такий  важливий  час

                            Не  будемо  більше  ми  втрачати.

Колись  у  давнії  часи

Велася  дивна  ця  розмова.


Лунає  музика  з  мультиплікаційного фільму  « Бременські  музиканти». Виходять  король,  принцеса, міністр(Сл.3).

C:\Users\2017\Documents\P2240179.JPG

Король: ( до  принцеси) Скільки  разів  тобі  можна  повторювати,  що  поряд  з  тобою повинна бути  людина,  яка  тебе  захистить  від  різних  небезпечних  ситуацій.  Подивись,  що  робиться  на  білому  світі:  землетруси,  повені,  селі,  лавини,  підвищений  рівень  радіації.  Тобі  потрібно  вийти  заміж  за  мужнього,  сміливого  чоловіка.

Принцеса:  Тату!  Мені  вже  все  набридло!  Скільки  можна  одне  і  теж!

Міністр:  Можу  наречених  запропонувати.

Король:  А  хто  у  вас  там  є?

Міністр:  Є  декілька  розумних  і  красивих.  Приберіг  спеціально  для  принцеси.

Принцеса:  Не  хочу  розумного!  Не  хочу  красивого!  Сміливого,  мужнього,  ерудованого  хочу!

Король:  С-мі-ли-во-го! Е-ру-до-ва-но-го!  Та  де ж тобі його  взяти!?

Міністр: Зараз  це  модно. Погоджуйтесь.  Що  не-будь  придумаємо. ( до принцеси).  Це  дефіцит, принцеса.

Принцеса ( тупотить  ногами) Хочу!  Дістаньте! В  інших  королівствах  усі  женихи  сміливі,  ерудовані, а у нас  тільки  розумні  та  гарні.

Король:  А  як  розпізнаємо,  що  він  ерудований?

Принцеса: Протестуємо  його,  тату.  В  сусідніх  країнах  усі  женихи  тестовані.

Король: Про-тес- ту-є-мо?

Міністр:  Зараз  це  модно.  Погоджуйтесь.

Король:  Ну добре.  Пиши  наказ.

(Сл.4).Виходить  глашатай  і  читає  королівський  наказ:

Всім! Всім! Всім!

Слухайте  наказ  короля!

Король  віддасть  доньку  заміж  і  пів-королівства  в  додачу  тому,  хто  пройде  всі  відбіркові  тури  і  виявиться  самим  ерудованим, 

сміливим  і  мужнім. 

 Підпис:  Король.

C:\Users\2017\Documents\открытый урок Реченко и Низяев\2015224124631.jpg

Лунає  музика  з  мультфільму  « Бременські  музиканти»  «Мы  к  вам  приехали  на  час» .

( представлення  учасників)

Глашатай:  Розпочинаємо  фінал  нашого  відбіркового  конкурсу.  Всі  претенденти  будуть  змагатись  за  руку  принцеси,  і  лише  один  із  них  стане  переможцем. Представляємо  наших  конкурсантів:

  • принц  із  королівства  «Карпати»; (Сл.5).
  • принц  із «Кримського  королівства»; (Сл.6).
  • принц  із  « Атомне»; (Сл.7).
  • принц   із  королівства  МНС  «Рятівник» (Сл.8).

Міністр:  Ми  запрошуємо  нашого  королівського  аналітика,  який  буде  проводити  конкурсний  відбір.

Аналітик ( вчитель географії) (Сл.9).

Ми з вами живемо в той час, коли людина, відчувши в собі силу, приручила атом,   підкорила космічний простір, відкрила нові сполучення металів, нові матеріали для того     щоб  полегшити собі життя  розширити кругозір. Та поруч із добрими намірами трапляться  випадки, коли винаходи людства переходять на службу війни, людська безпечність призводить  до аварій і катастроф, природа не вибачає втручання людини у її сфері і, як наслідок: стихійні   лиха. Тоді з’являються  жертви не тільки серед військових , а й серед цивільного населення. . Ці лиха виникають раптово, руйнують будівлі, виводять з ладу обладнання, спричиняють численні травми та людські жертви. Громадяни України мають  право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварії, катастроф, пожеж, стихійного лиха. Держава, як гарант цього права, створила систему Цивільного захисту, яка має своєю метою захист населення від небезпечних наслідків техногенного, природного, воєнного характеру(Сл.10).

Але дуже важливо, щоб кожна людина володіла знаннями, уміннями та навичками, які допоможуть їй врятуватися під час надзвичайних ситуацій , допомогти іншим.

Вчитель проводить конкурси.

(Сл.11)Конкурс  №1

Якомога  швидше  і  правильніше  скласти  із  запропонованих  слів  визначення  терміна  « надзвичайна  ситуація» (Сл.12).

C:\Users\2017\Documents\открытый урок Реченко и Низяев\2015224125053.jpg

(Сл.13) Конкурс № 2 « Ерудит»

Кожній  команді  задається  по  три  запитання.

Запитання  королівству    «Карпати»

1.Без  нього  немає  диму.

2.Речовина,  яку  вивергає  вулкан.

3.Затоплення  водою  великої  частини  суші  навесні,  коли  річка  виходить  з  берегів  при  розтаванні  снігу,  льоду  або  від  тривалих  дощів  чи  великих  злив.

(Сл.14) Запитання  «Кримському королівству»

  1. Небезпечний  чинник  грози.
  2. Стрімкий  рух  води,  каміння  та  ґрунту.
  3. Випадання  шматочків  льоду  під  час  грози.

(Сл.15).Запитання  королівству  «Атомне»

  1. Метод  масового  захисту  населення  від  НС  природного  походження.
  1. Раптові  струси  земної  кори.
  2. Наслідок  небезпечної  гри  дітей  з  вогнем  та  сірниками.

C:\Users\2017\Documents\открытый урок Реченко и Низяев\2015224125049.jpg

(Сл.16) Конкурс  № 3.

Яке  це  стихійне  лихо?

МЕРСЧ    АДРГ    ФАЙТУН   АВИНАЛ   ОПЕАЖЖ   ГАРАУН

(Сл.17).Король: Які  ви  молодці!  Всі  добре  впорались  із  завданнями.  Ну,  донечко,  тобі  вибирати.

Міністр ( пошепки  до  короля) . А  ви  запитайте,  що  вони  можуть  цікавого  розповісти  про  свої  королівства.

Король:  А ну, ж  бо  представте  нам  свої  королівства.

Кожна  група  розповідає  про  свою  територію, показує місцезнаходження на карті; виступи  супроводжуються  показом  слайдів.

(Сл.18-27) Виступ представників королівства «Карпати»

Карпати - велика і своєрідна за своїми природними властивостями гірська країна, частина поясу молодих складчастих альпійських споруд. Загальна площа Карпат становить 188 тис.кв.км. Це середньовисокі гори, найвищі масиви яких рідко перевищують 2500 м. Загальна довжина  Карпатської дуги понад 1300 км. Від Дунаю біля м. Братіслави починаються Західні, широтно орієнтовані Карпати.

 Центральним масивом їх є Високі Татри з максимальними (2663 м, г.Герлаховскі-Штіт) для всіх Карпат висотами. У верхів`ях річок Дунаєць і Попрад дуга гір повертає на південний схід. Тут починається найбільш знижена і звужена частина Карпат - Східні, або Лісисті, Карпати. Їх вершини рідко перевищують 2000 м. Східні Карпати складаються із Східних Бескидів, Українських Карпат і Молдово-Семиградських Карпат. Найвищий масив їх - Роднянські Альпи - піднімається до висоти 2305 м (г. П`єтрос ). Біля р.Прахови дуга Карпат різко вигинається на південь, а потім на захід. Це Південні Карпати, або Трансільванські Альпи, вершини яких сягають понад 2500 м. Закінчуються Карпати Банатськими горами, які підходять до самого Дунаю, який відділяє Карпати від Балканських гір.

   «Далекі гори одкривали один за одним свої верхи, вигинали хребти, вставали, як хвилі в синьому морі. Здавалось, морські буруни застигли саме в ту мить, коли буря підняла їх з дна, щоб кинути на землю та залляти світ. Вже синіми хмарами підпирали крайнебо буковинські верхи, оповились блакиттю близькі Синиці, Дземброня і Біла Кобила, курився Ігрець, колола небо гострим шпилем Говерла, і Чорногора важким своїм тілом давила землю». Саме такими словами у своїй повісті "Тіні забутих предків" змалював Карпати класик української літератури Михайло Коцюбинський.

     Карпати – гірська система оригінальна тим, що на її території збереглися унікальні для Центральної Європи праліси. Самі ж гори являють собою "м''які", без скельних виступів гірські вершини - полонини. Це є частина гори вище 1400м., на якій не росте ліс. На плоскогір''ї ростуть чорниця і брусниця. Трохи нижче, на схилах гір, завжди можна зустріти зарості ожини. Влітку гірський пейзаж доповнюють численні отари овець. Попутно відбувається збір овечого молока з якого вівчарі відразу роблять овечий сир (який використовується для виготовлення найсмачнішої карпатської бринзи).

 Основна частина Карпат вкрита хвойними і буковими лісами. Крім ялини і бука в Карпат також ростуть дуб, граб, сосна, модрина, вільха, черешня, горіх а також тис - дерево, період життя котрого біля тисячі років. У складі букових пралісів зростають клен гостролистий, ясен звичайний та ільм гірський, які майже зникли у багатьох районах Карпат і трапляються лише у важкодоступних місцевостях. На верхніх схилах гір — альпійські луки, багаті рідкісними видами флори. Зокрема, ендемічною рослиною — рододендроном східно-карпатським. Завдяки рожевим барвистим квітам у народі його називають альпійською трояндою. Тут беруть початок багато рік Західного регіону України: Прут та Черемош, Лімниця, яку вважають однією з найчистіших рік Європи.

(Сл.28-37) Виступ  представників королівства «Крим»  Кримські гори розміщені на півдні Кримського півострова і безпосередньо прилягають до глибоководного Чорного моря (мал. 94). Це — єдина гірська система на великому приморському прикордонні нашої країни. Вона відіграє важливу кліматотвірну роль, захищаючи від холодних північних впливів вузьку приморську смугу Південного берега Криму.Кримські гори простягаються на 180 км з південного заходу на північний схід, від мису Фіолент поблизу Севастополя до мису Іллі біля Феодосії. Найбільша ширина гір — 60 км. В північно-східній частині вони звужуються до 4-10 км. Це унікальна гірська країна. За особливістю тектонічних процесів, форм рельєфу, площею вони істотно відрізняються від інших гір альпійської епохи горотворення. Площа Кримських гір у кілька разів менша від площі Карпат чи Кавказу, між якими вони розміщені. З горами Криму і прилеглими до них територіями пов'язана багата історія 37знаходилися столиці кримськотатарського ханства Старий Крим (Солхат) і Бахчисарай («Палац у садочку»). На північному сході передгір'я розміщена Феодосія (колишня Кафа) — добре знаний з історії морський порт і в минулому великий центр работоргівлі.

(Сл.38-44) Виступ  представників королівства «Атомне» Південноукраїнська АЕС — атомна електростанція, розташована в степовій зоні на лівому березі ріки Південний Буг, при Ташлицькому водосховищі, неподалік (на схід) від міста Южноукраїнська, що в Миколаївській області. Збудована у 1975–1982 роках.Енергетичне підприємство офіційно називається ВП «Южно-Українська АЕС», входить до складу державного підприємства — Національної атомної енергогенеруючої компанії «Енергоатом» України. Є частиною Південноукраїнського енергетичного комплексу.

Щорічне вироблення електроенергії на АЕС перевищує 17 млрд кіловат-годин, що перевищує 10% загальнодержавного виробництва електроенергії і близько 25% її виробництва атомними електростанціями України. Південноукраїнська АЕС обсягом генеруючої енергії забезпечує умови для життя і роботи регіону з населенням понад 5 мільйонів людей. Потужності АЕС достатньо, щоб задовольнити потреби в електроенергії населення, промисловості та сільського господарства Миколаївської, Одеської, Херсонської областей та Автономної Республіки Крим на 96%. C:\Users\2017\Documents\открытый урок Реченко и Низяев\2015224125734.jpg

Між  виступами  міністр  задає  питання  королівствам:

А  що  робити,  коли  повінь  чи  паводок?

  • Але  ж  там  можуть  бути  землетруси?
  • А  якщо  раптом  станеться  викид  радіації?

Після  виступу  трьох  груп – виступ  принца  із  королівства  МНС  ( це  вчитель  Захисту  Вітчизни): (Сл.45-58).

C:\Users\2017\Documents\открытый урок Реченко и Низяев\2015224125841.jpg

  • Я  прибув  сюди  не  просто  так.  Зі  мною – спеціалісти,  які  добре  розуміються  на  наданні  першої  медичної  допомоги  та  вміють  користуватись  первинними  засобами  захисту  населення.

(Учні  демонструють  вміння  надавати  першу  допомогу  та  користування  протигазом).

C:\Users\2017\Documents\открытый урок Реченко и Низяев\2015224130003.jpg

Надягати респіратор треба так, щоб підборіддя і ніс добре розмістилися усередині маски, потім пригорнути кінці затиску до носа. При користуванні респіратором варто періодично перевіряти щільність прилягания напівмаски до обличчя. Для видалення вологи з-під масочного простору через видихальний клапан потрібно нагнути голову, а при рясному виділенні вологи (у залежності від обстановки) на 1-2 хв. зняти респіратор, видалити вологу з внутрішньої порожнини напівмаски і протерти її. Респіратор зберігається в поліетиленовому пакеті, але перед тим, як зібрати, його очищають від пилу, внутрішню поверхню протирають сухою ганчіркою, просушують і тільки після цього укладають у пакет і закривають кільцем. Він переноситься в сумці для протигаза.  

C:\Users\2017\Documents\открытый урок Реченко и Низяев\2015224131238.jpg

(Сл.59)Король:  Ви  всі  сміливі,  ерудовані.  Кожний  із  вас  заслуговує  на  руку  моєї  доньки.  Нам  потрібно  ще  подумати.

Аналітик: Ви  всі  добре  впорались  із  завданнями. Давайте  уквітчаємо  нашу  землю.  Запишіть  на  квіточках  свої поради і рекомендації стосовно поведінки людей в різних надзвичайних ситуаціях. Нехай цей плакат нагадує нам “Тільки якщо ти знатимеш, як поводитися в складній ситуації, ти впораєшся з нею” (Сл.60-66).

Лунає  пісня  про  Україну,  учні  прикріплюють  квіти  на  карту  України.

Учениця  читає  вірш  про  Україну (Сл.67).


Там, де море є глибоке,

Де заквітчані Карпати,

Де степи такі широкі,

Що очима не обняти, -

Там є наша Батьківщина -

Україна!

 

Там, де сонечко іскриться,

Де весняний вітер віє,

Де на горах є столиця -

Наш великий, славний Київ,

Там є наша Батьківщина - Україна!


 

C:\Users\2017\Documents\открытый урок Реченко и Низяев\2015224133021.jpg

 

 

        

docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку