Перекладна література.Біблія як Святе Письмо й художній текст. Легенди про Вавилонську вежу, про Мойсея

Про матеріал
Презентацію уроку Перекладна література.Біблія як Святе Письмо й художній текст. Легенди «Про Вавилонську вежу», «Про Мойсея» рекомендовано використовувати вчителям словесникам на уроках української літератури у 9 класі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перекладна література. Біблія як Святе Письмо й художній текст. Легенди про Вавилонську вежу, про Мойсея

Номер слайду 2

Що ви знаєте про Біблію?

Номер слайду 3

Біблія — це священна книга іудеїв та християн, релігійна та історико-літературна пам’ятка світової культури. У місті Біблос фінікійці створили склад папірусу і, зшивши окремі листки, винайшли прообраз сучасної книги. Так з’явилося грецьке слово «біблос», що означає «книги».

Номер слайду 4

АВТОРИ БІБЛІЇ ТА МІСЦЯ НАПИСАННЯВіряни вважають, що автор Біблії — Бог, а люди, які записали текст, натхненні Богом, лише виконували його волю. Авторів було більше сорока, і серед них не було жодної жінки. Біблія створювалася на трьох континентах: у Європі, Азії, Африці. Книга книг написана трьома мовами: давньоєврейською, арамейською, давньогрецькою.

Номер слайду 5

ЧАС НАПИСАННЯ БІБЛІЇСтворювалася Книга книг протягом тривалого часу: з ХІІ ст. до н. е. до ІІ ст. н. е.(приблизно 1600 років).

Номер слайду 6

Умови договору зводяться до двох основних положень:«Я — Бог Ягве: нехай не буде для тебе інших богів, окрім мене»«Не рідніться з іншими (язичницькими) народами»СТРУКТУРА БІБЛІЇ77 книг (66 — канонічних та 11 неканонічних)Старий Заповіт (50 книг)Новий Заповіт (27 книг)Головна ідея Старого Завіту — договір Бога Ягве з обраним єврейським народом.1. Доісторичні книги2. Історичні книги3. Навчальні (поетичні) книги4. Пророчі книги. Головна ідея – Прихід на землю Месії (Христа) від Бога, Сина Божого, щоби він помер за людей і так відкупив їх.4 Євангелія (Матвія, Марка, Луки, Івана)Історичний твір (Діяння святих апостолів)21 послання. Апокаліпсис

Номер слайду 7

ЦІКАВИЙ ФАКТ! У 1 300 році вартість рукописної книги дорівнювала вартості замку. Друковані примірники в 1 500 році видання коштували, як упряжка породистих коней. У 1 700 друкований варіант коштував вже, як пара гарного взуття. До 1900 року вартість Біблії досягла ціни декількох десятків яєць і Святе Письмо стало доступним кожному.

Номер слайду 8

ДЕЯКІ ПОРАДИ З БІБЛІЇ НА ЩОДЕНЬЯк мати хороші стосунки з іншими. Як долати стрес. Як мати щасливу сім’ю. «Усе, що хочете, аби робили вам люди, те робіть їм і ви» (Матвія 7:12).«Ніколи не тривожтесь про завтра, бо завтрашній день принесе свої тривоги» (Матвія 6:34).«Кожен з вас має любити свою дружину так, як самого себе, а дружина має глибоко поважати свого чоловіка» (Ефесян 5:33). Рекомендації тим, хто прагне прочитати Бібліюhttps://docs.google.com/document/d/1 LJVFy2 Wi. L-xl9h. YJ5 FSgux. SLf3w. Ie86 PPhgye6g. YRy. Y/edit?usp=sharing

Номер слайду 9

Вавилонська вежа

Номер слайду 10

ЦІКАВИЙ ФАКТ!За свідченням Біблії, веселка з'явилася не просто так. Це красиве атмосферне явище стало символом завіту між Богом і сімейством праотця Ноя про те, що людство більше ніколи не буде винищуватися потопом.

Номер слайду 11

ПИСЬМОВИЙ АНАЛІЗ ТВОРУ «ВАВИЛОНСЬКА ВЕЖА»

Номер слайду 12

Самостійна робота. Виконайте тестові завдання Легенда про Вавилонську вежу1. Події у творі відбувалися:а) перед Всесвітнім потопом;б) наприкінці минулого століття;в) коли всі люди говорили однією мовою;г) незабаром після створення світу.2. Матеріал, з якого люди будували вежу:а) вапняк;б) мармур;в) каміння;г) глина і цеглини. 3. Поруч із вежею поселенці звели:а) храми;б) власні хати;в) бібліотеки;г) школи.4. Вавилон знаходився на території сучасного:а) Ірану;б) Іраку;в) Ізраїлю;г) Афганістану.5. У який колір було пофарбовано верх вежі:а) синім;б) червоним;в) жовтим;г) жовтогарячим.6. Золота покрівля споруди нагадувала:а) сяяння сонця;б) купол храму;в) сховище скарбів;г) царську корону.

Номер слайду 13

7. Як зреагував Ягве на будівництво людьми вежі?а) Виявив байдужість;б) зацікавився цією спорудою;в) намагався їм допомогти у цій нелегкій справі;г) не сподобався йому їх намір.8. Фразеологізм, який використано у творі:а) «як риба об лід»;б) «накрити мокрим рядном»;в) «кури не клюють»;г) «мов у воду опущений».9. Що сталося з вежею після припинення її будівництва?а) У ній оселився Ягве;б) почала мало-помалу руйнуватися;в) люди охороняли її від занепаду;г) вона стала пам’яткою культури давніх часів.10. В результаті бурі, яку послав Ягве на землю:а) вчинився потоп;б) вежу було знищено;в) вітер порозносив людські слова;г) загинуло багато майстрів будівництва веж.11. Споруду в легенді названо:а) красунею;б) могутнім велетнем; в) історичною пам’яткою;г) витвором давнього мистецтва.12. За сприяння Ягве:а) вежа набула великої цінності;б) з’явилися різні народності;в) виникло нове місто;

Номер слайду 14

Перевірка1 В2 Г3 Б4 Б5 А6 А7 Г8 Г9 Б10 В11 А12 Б

Номер слайду 15

ЛЕГЕНДА ПРО МОЙСЕЯ

Номер слайду 16

ФРАЗЕОЛОГІЗМИ З «ЛЕГЕНДИ ПРО МОЙСЕЯ»1.2.2.1. Неопалима купина – стійкість незнищенність.2. Кара Божа – велике горе, нещастя.3. Манна небесна – те, що дається легко, без зусиль.

Номер слайду 17

4. Земля обітована – благодатний край, де панує достаток. .

Номер слайду 18

ПИСЬМОВИЙ АНАЛІЗ ТВОРУ «ЛЕГЕНДА ПРО МОЙСЕЯ»

Номер слайду 19

Виконайте тестові завдання. Легенда про Мойсея1. Події в легенді відбуваються в:а) Єгипті;б) Греції;в) Азії;г) Ізраїлі.2. Мойсей (по-єврейськи — моше), одержав ім’я від:а) Бога;б) Царя;в) знаменитого вченого;г) царівни.3. Намагаючись зберегти життя немовляти-Мойсея, мати вирішила сховати його:а) в укріпленні гір;б) під корінням старого дуба;в) в кошику біля річки;г) у гущавинах лісу.4. З яким проханням звернулася царівна до матері немовляти, коли побачила його? Щоб жінка виростила дитину і її:а) привела до царського двору;б) навчила плести кошики;в) віддала навчатися до духовної семінарії;г) відвезла до Греції.5. Через що Мойсей вимушений був залишити царський дворець? Бо:а) вирішив вирушити у далеку мандрівку;б) прагнув вільного життя;в) вбив єгиптянина, захищаючи приниженого єврея;г) царівна наказала його довічно ув’язнити.6. Чим займався Мойсей, оселившись у священика Медиамського Йосифа?а) Шив одяг;б) випасав худобу;в) обробляв городину;г) доглядав сад.7. Яку дивну подію побачив герой, перебуваючи неподалік від гори Хориви?а) Сяючий пісок;б) палаючий кущ;в) падіння зірки;г) невідомі птахи гніздилися високо на скелі над морем.8. Що наказав зробити Бог Мойсею?а) Допомогти йому вибудувати вежу для свого народу;б) засіяти поле добірним зерном;в) вивести євреїв з країни, де вони були рабами;г) сприяти розвитку освіти і культури єврейського народу.

Номер слайду 20

Перевіримо!1. Події в легенді відбуваються в:а) Єгипті;б) Греції;в) Азії; г) Ізраїлі.2. Мойсей (по-єврейськи — моше), одержав ім’я від:а) Бога;б) Царя;в) знаменитого вченого;г) царівни.3. Намагаючись зберегти життя немовляти-Мойсея, мати вирішила сховати його:а) в укріпленні гір;б) під корінням старого дуба;в) в кошику біля річки;г) у гущавинах лісу.4. З яким проханням звернулася царівна до матері немовляти, коли побачила його? Щоб жінка виростила дитину і її:а) привела до царського двору;б) навчила плести кошики;в) віддала навчатися до духовної семінарії;г) відвезла до Греції.5. Через що Мойсей вимушений був залишити царський дворець? Бо:а) вирішив вирушити у далеку мандрівку;б) прагнув вільного життя;в) вбив єгиптянина, захищаючи приниженого єврея;г) царівна наказала його довічно ув’язнити.6. Чим займався Мойсей, оселившись у священика Медиамського Йосифа?а) Шив одяг;б) випасав худобу;в) обробляв городину;г) доглядав сад.7. Яку дивну подію побачив герой, перебуваючи неподалік від гори Хориви?а) Сяючий пісок;б) палаючий кущ;в) падіння зірки;г) невідомі птахи гніздилися високо на скелі над морем.8. Що наказав зробити Бог Мойсею?а) Допомогти йому вибудувати вежу для свого народу;б) засіяти поле добірним зерном;в) вивести євреїв з країни, де вони були рабами;г) сприяти розвитку освіти і культури єврейського народу.

Номер слайду 21

МОЗКОВА АТАКА

Номер слайду 22

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА https://learningapps.org/watch?v=pgnq9ebpt22 Установіть правильну послідовність подій легенди про Мойсея, розташувавши зображення у відповідному порядку.

Номер слайду 23

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ1. Написати цитатну характеристику Мойсея. 2. Підготувати презентації (5-10 слайдів) на одну з тем тему Біблійні мотиви у світовій літературіБіблійні мотиви в українській літературі

pptx
Додано
16 жовтня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку