Цей документ містить перевірні роботи для учнів 4 – х класів з української мови, літературного читання, природознавства, математики, основ здоров'я, я у світі.
Контрольна робота з курсу «Основи здоров’я»
_________________________________
_________________________________
1. Вибери правильну відповідь.
Здоров’я – це:
а) гарна фізична форма;
б) відсутність хвороб;
в) стан повного фізичного, психологічного і соціального благополуччя.
2. Познач, від якого чинника найбільше залежить здоров’я людини.
а) Стан навколишнього середовища;
б) рівень медичного обслуговування;
в) спосіб життя.
3. Від чого залежить фізичне благополуччя людини?
а) Від взаєморозуміння з оточуючими;
б) гарного стану організму, при якому всі органи функціонують злагоджено;
в) позитивного сприйняття навколишнього світу.
4. Щоб запобігти захворюванням органів травлення, потрібно:
а) різноманітно харчуватися;
б) багато й часто їсти;
в) захоплюватися солодощами.
5. Догляд за зубами дає можливість:
а) красиво говорити;
б) посміхатися;
в) отримувати більше користі та задоволення від їжі.
6. Доповни:
Забезпечують організм енергією ____________________.
Слугують будівельним матеріалом
для клітин ____________________.
Утворюють в організмі запаси,
дають тепло ____________________.
7. Познач процедури загартовування.
а) Ходіння босоніж;
б) прогулянки під дощем;
в) умивання прохолодною водою;
г) сонячні й повітряні ванни;
д) дві-три порції морозива на сніданок.
8. Склади правила загартовування.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Поясни, як ти розумієш вислів: «Здоровим будеш – усе здобудеш».
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота з читання за темою «Сторінки з книги Природи»
____________________________________
____________________________________
1. (А. Малишко «Яблука») Яблука дозрівали попід:
а) небом; б) сонцем; в) планетами.
2. (Ю. Ярмиш «Дрібний дощик») В хмарі треба зробити віконце для:
а) дощика; б) мами; в) сонечка.
3. В. Сухомлинський «Камінь») Що подумав дідусь?
а) Де все поділося? б) Хто винен? в) Чому все змінилося?
4. (М. Рильський «Розмова з другом») Дерева треба садити, щоб
а) люди милувалися ними; б) птахам було де жити; в) земля була весела.
5. (О. Копиленко «Кріт-неборака») Вчені досліджували поведінку крота за допомогою:
а) ехолота; б) ультразвуку; в) рентгенівського проміння.
6. (О. Олесь «Степ») Письменник порівнює степ із:
весною – наче ______________
влітку – наче _______________
восени – мов________________
зимою – мов________________
7. Який твір тобі найбільше сподобався (вкажи назву і автора)? Чому?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Напиши анотацію до оповідання Г. Тютюнника «Ласочка».
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Я і Україна. Громадянська освіта
Контрольна робота за темою «Людина. Людина серед людей»
_________________________________________
_________________________________________
1. Яке право є першим у загальній декларації прав людини?
а) Право на освіту;
б) право на життя;
в) право на охорону здоров’я.
2. Ім’я жінки, настоятельки Ордену милосердя, яка своїми вчинками навчала, що кожна людина може і повинна робити добро на своєму місці:
а) мати Марія;
б) мати Анна;
в) мати Тереза.
3. Підкресли дії, які, на твою думку, можуть допомогти в досягненні успіху.
Наполегливо працювати; завжди виконувати домашні завдання; пропускати уроки; виконувати режим дня; цікавитися новинами спорту; не звертати уваги на помилки; аналізувати свої вчинки.
4. Познач риси характеру, за якими можна впізнати ввічливу людину.
а) Люб’язність; г) привітність;
б) тактовність; д) скромність;
в) байдужість; е) пихатість.
5. Запиши основні правила гостинного господаря.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Склади правила чесності, з’єднавши стрілочками частину речення ліворуч із відповідними словами праворуч.
1) Сказав - чужу таємницю.
2) Не впевнений - визнай.
3) Помилився - поясни чому.
4) Говори те, зроби.
5) Не можеш сказати правду – не обіцяй.
6) Не видавай що думаєш.
7. Познач правильне твердження.
Як правильно, за всіма нормами етикету, отримувати подарунок?
а) Якщо подарунок сподобався, слід сказати «дякую»; якщо ні, то розповісти тому, хто дарує, все, що ти про нього думаєш.
б) Треба сказати «дякую» і покласти подарунок до інших подарунків.
в) Треба від усього серця подякувати за увагу і подарунок, із цікавістю і радістю оглянути його.
8. Доповни речення.
_________________ - це сукупність правил поведінки, що містяться в законах.
9. Познач назви дій, що стосуються правопорушення.
а) Спізнення на урок; д) байдужість до оточуючих;
б) вартування під час крадіжки; е) хуліганство;
в) вимагання грошей; є) порушення правил переходу вулиць;
г) невиконання домашніх завдань; ж) образа людини.
10. Людину, яка має почуття моральної відповідальності за свою поведінку, називають:
а) совісною людиною;
б) сором’язливою людиною;
в) скромною людиною.
11. Познач, чого, на твою думку, слід соромитися в житті.
а) Фізичних вад; г) бездушного ставлення до оточуючих;
б) соціального стану батьків; д) поганих вчинків;
в) своєї зовнішності; е) неввічливості.
12. Запиши, до яких наслідків може призвести поведінка дітей у зазначених ситуаціях.
Катрусині батьки купили дорогі красиві речі. Дівчинка вихваляється ними перед своїми подружками на вулиці.
Наслідки:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тарас і Дмитрик не хочуть іти до школи: у них сьогодні контрольна робота з математики. Вони викликали рятувальну службу, сказавши, що в школі закладено бомбу.
Наслідки:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Маленький Петрик залишився сам удома. Йому на очі трапилися сірники. Хлопчик простягнув до них рученята.
Наслідки:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Природознавство
Контрольна робота за темами: «Сонячна система. Зображення земної поверхні на карті, плані, глобусі. Орієнтування на місцевості»
_________________________________________
_________________________________________
1. Познач правильне твердження.
а) Сонце – це комета;
б) Сонце – це зірка;
в) Сонце – це планета.
2. Продовж речення.
Сонце і космічні тіла, які рухаються навколо Сонця, утворюють_________________________________________________________
3. Обертання Землі навколо Сонця спричинює:
а) зміну дня і ночі;
б) зміну пір року.
4. Про який тепловий пояс Землі йдеться?
У цьому поясі рослинний і тваринний світ бідніший, ніж у жаркому. У ньому ростуть хвойні і листяні дерева та кущі, трав’янисті рослини, водяться тварини різних видів.
а) Жаркий;
б) помірний;
в) холодний.
5. Шлях, яким Земля рухається навколо Сонця, називається:
а) віссю Землі; б)земною орбітою; в) екватором.
6. Підкресли назву найближчої до Сонця планети.
Уран, Нептун, Земля, Меркурій, Марс, Юпітер, Сатурн, Плутон, Венера.
7. Підкресли назви основних сторін горизонту.
Північ, північний захід, південь, південний схід, північний схід, захід, схід, південний захід.
8. Познач слово, яким слід закінчити речення.
Число, яке показує, у скільки разів зменшується зображення на карті, глобусі порівняно зі справжніми розмірами, називається:
а) дробом; б) масштабом; в) зменшуваним.
9. Вигляд предмета зверху – це:
а) креслення;
б) план;
в) малюнок.
10. Доповни речення.
____________________- це прилад для визначення сторін горизонту.
11. Познач правильне твердження.
а) Географічна карта – це зменшене в багато разів зображення на площині земної поверхні або її окремих частин за допомогою умовних знаків і масштабу.
б) Географічна карта – це креслення в певному масштабі великих предметів такими, якими ми їх бачимо зверху.
12. Познач правильне твердження.
а) Горизонтом називається вся земна поверхня.
б) Горизонтом називається частина земної поверхні, яку ми можемо охопити зором.
в) Горизонтом називається лінія, якою небо ніби з’єднується з поверхнею землі.
Тестова перевірка за темою «Нумерація багатоцифрових чисел»
_______________________________________
_______________________________________
1. Познач число, у якому 3 тис. 2 сот. 5 дес. 4 од.
а) 30 254; б) 3 524; в) 3 254.
2. Запиши цифрами такі числа:
сто вісімдесят тисяч сімдесят вісім____________________________;
сорок тисяч п’ять___________________________________________;
шістсот тисяч триста один____________________________________;
п’ять тисяч одинадцять______________________________________.
3. Вкажи число, у якому 305 одиниць другого класу і 45 одиниць першого класу.
а) 45 305; б) 305 045; в) 350 405.
4. У кожному числі підкресли клас тисяч.
483 050; 90 356; 759 800; 7 634.
5. Познач рядок, у якому між числами потрібно поставити знак «<».
а) 87 199 120 001, 43 000 430 000;
б) 302 175 320 157, 54 006 50 060;
в) 60 600 60 060, 83 840 8 384.
6. Познач число, яке можна розкласти на такі розрядні доданки :
80 000 + 300 + 20 + 3.
а) 800 323; б) 80 323; в) 83 020.
7. Розв’яжи задачу.
На клумбі росло 5 рядів айстр, по 13 квіток у кожному, і 6 рядів жоржин, по 11 квіток у кожному. Скільки всього квітів росло на клумбі?
а) 112 квітів; б) 111 квітів; в) 131 квітка.
8. Познач рядок, у якому всі вирази мають відповідь 6.
а) 68 : 4 10, 720 : 9 – 74;
б) 900 : 10 : 15, 60 5 : 10 – 24;
в) 540 : 9 : 10, 18 3 + 27.
9. Познач вираз, який має найбільше значення.
а) 4 + 0 0 + 4; б) 4 0 + 0 4; в) 4 0 0 + 6.
У гості до Плутона
«Людям, що звикли кожен день користуватися сонячним світлом і ніколи не спускалися під землю, важко уявити собі, що там робиться, в цьому темному підземному царстві, де лежать пласти кам’яного вугілля і де працюють вуглекопи. Вони проводять під землею багато годин, безперервно працюючи. Скільки небезпек підстерігає їх там! Адже над їхньою головою величезна товща землі. А якщо ця земля осяде? Якщо вибухне газ, що сочиться з пласта? Якщо хлине вода, все затоплюючи і змітаючи? І багато ще різних небезпек чекає вуглекопа, коли він спускається під землю на свою важку працю…»
Цей невеселий уривок з книги, що була написана на початку ХХ століття. Автор не уточнював, який час він має на прикметі – чи свій, чи середні віки, коли у Європі з’явилися перші шахти. Це не мало ніякого значення, тому що умови праці шахтарів не мінялися.
На поверхні час летів стрілою. Вугілля, яке спочатку було побутовим паливом, стало головною «їжею» парових машин на фабриках, пароплавах, паровозах. Згодом підприємці швидко будували нові шахти, бо «чорне золото» перетворювалось на золоту монету.
А там, під землею, час наче зупинився, скам’янів.
Дуже-дуже давно, більше 200 мільйонів років тому, на місці теперішніх кам’яновугільних басейнів росли густі болотяні ліси. Дерева в них були дивовижними для нас: вони нагадували величезні папороті.
Клімат тоді був дуже вологим, часто шуміли зливи, вони переповнювали річки й водоймища, і по лісу йшли розливи. Вода приносила з собою мул, пісок, глину, які осідали зверху повалених дерев. Іноді наступ води був таким великим, що «з головою» зносив навіть живі, стоячі ліси.
Якби дерева залишились на повітрі, то стліли б, перетворившись на тлін. Під землею ж, без доступу повітря, вони поступово перетворювались на горючий камінь. А зверху мільйони років накопичувались наноси і спресовували своєю вагою їхні закам’янілі залишки. Так народжувався вугільний пласт.
А шахтарі різних епох підіймають вугілля на поверхню землі і, опускаючись в шахту, не знають, чи повернуться назад.
Сучасні шахти обладнані найновішою технікою і мають мало спільного з шахтами минулого. Людина, завдячуючи техніці, стала незрівнянно сильнішою, але ж злий Плутон, володар підземного світу, все ще не підписав угоду, в якій він здається.
Контрольна робота (читання мовчки)
Тестові завдання до тексту «У гості до Плутона»
__________________________
__________________________
1.Яка небезпека чекає на людей, які працюють під землею? Як про це йдеться в тексті?
а) Можна задихнутися;
б) може статися вибух газу;
в) може завалити кам’яним вугіллям.
2. Чи уточнював автор книги про вуглекопів, який час він має на прикметі?
а) Уточнював;
б) не уточнював;
в) називав середні віки.
3. Чи мало значення те, що автор не уточнював час?
а) Мало значення;
б) не мало, бо умови праці шахтарів завжди були тяжкими;
в) нічого про це не згадується.
4. Чому «чорне золото» з часом перетворювалось на золоту монету?
а) Тому, що люди ставали багатішими;
б) тому, що зросла потреба фабрик, пароплавів, паровозів, які швидко з’являлися, в паливі;
в) тому, що підприємці швидко будували шахти.
5. Що було колись на місці кам’яновугільних басейнів?
а) Водоймища;
б) густі болотяні ліси;
в) пісок і глина.
6. Яким був клімат 200 мільйонів років тому?
а) Сухим;
б) вологим;
в) помірним.
7. Як народжувався вугільний пласт?
а) Із стлілих на повітрі дерев;
б) Зверху на деревах накопичувалися наноси і спресовували вагою їхні закам’янілі залишки;
в) Із принесених водою мулу, піску, глини.
8. Чому шахтарі в усі часи не знають, чи повернуться вони на поверхню землі?
а) Не впевнені у своїх діях;
б) під землею завжди чекає небезпека;
в) не вистачає повітря.
9. Чим відрізняються сучасні шахти від шахт минулого?
а) Більш безпечний спуск під землю;
б) обладнані найновішою технікою;
в) більше вугілля.
10. Що означає вираз: «Плутон, володар підземного світу, ще не підписав угоду, що він здається»?
а) Людина не може перемогти злого володаря підземного світу;
б) завдає людям страху;
в) під землею на людину ще чекають різні несподіванки.
11. Що відбиває заголовок: тему чи основну думку?
а) Тему;
б) основну думку;
в) заголовок не відповідає змістові тексту.
12. Який за жанром цей текст?
а) Оповідання;
б) казка;
в) наукова стаття.
Контрольна робота з курсу «Основи здоров’я» за темою «Безпека життя»
_______________________________________
_______________________________________
1. Вибери правильну кінцівку речення.
Ситуації або явища, які загрожують здоров’ю, життю та добробуту людини, - це:
а) безпека; б) небезпека.
2. Щоб захистити особисте майно, в оселі:
а) укріплюють двері;
б) залишають у дверях записку про своє місце перебування;
в) встановлюють вічка.
3. Перед тим, як увімкнути газову колонку, потрібно:
а) перевірити тягу; б) відкрити газовий вентиль.
4. Вибери пораду щодо надання першої допомоги при легкому опіку.
а) Охолодити обпалене місце під струменем прохолодної води;
б) змастити вражене місце кремом або маззю;
в) залити ушкоджене місце зеленкою.
5. Вибери й познач правильне твердження.
Евакуація – це:
а) переїзд людей з одного міста до іншого;
б) рух великої кількості людей в одному напрямку;
в) організований вихід людей із небезпечного місця.
6. Допиши речення.
Перебуваючи вдома і відчувши запах диму, я ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________
7. Напиши, як правильно загасити полум’я, якщо загорівся телевізор. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади правила «п’яти НЕ» для тих, хто залишається вдома сам.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Математика (4 клас)
Підсумковий тест за І семестр
______________________________
______________________________
1. Сорок тисяч двісті сорок один цифрами записується так…
а) 400241; б) 40241; в) 4241; г) 42410.
2. Тисяча двісті цифрами записується так…
а) 100200; б) 1002; в) 1200; г) 12000.
3. Яка з нерівностей є правильною?
а) 1275<1276; в) 5015>5105;
б) 1050>1500; г) 340<304.
4. 7 км 735 м=… а) 7735 м; б) 7000 м; в) 77 м; г) 773 м.
5. 5784 кг=… а) 57 т 84 кг; б) 5 т 784 кг; в) 578 т 4 кг; г) 5 т.
6. 218 + 385 =… а) 603; б) 503; в) 693; г) 602.
7. 3405 - 959 =… а) 2456; б) 2446; в) 2556; г) 2545.
8. 906 67 =… а) 60702; б) 50702; в) 60602; г) 50602.
9. 925 : 37 =… а) 35; б) 25; в) 26; г) 36.
10. Щоб розв’язати рівняння 540 : х = 60, треба…
а) 540 + 60; б) 540 : 60; в) 540 60; г) 540 – 60.
11. Асфальтованою дорогою автомобіль проїхав відстань 210 км зі швидкістю 70 км/год, а грунтовою – 90 км зі швидкістю 45 км/год. За який час проїхав автомобіль усю відстань?
а) 5 год; б) 3 год; в) 2 год; г) 1 год.
12. Якщо робітник за 6 год виготовляє 54 деталі, то за 9 год він виготовить…
деталей.
а) 81; б) 36; в) 72; г) 162.
13. В одному пакеті було 500 г цукру, а в другому – на 150 г більше. Скільки цукру було у двох пакетах?
Який із виразів відповідає розв’язанню задачі?
а) (500 + 150) + 150; в) 500 + (500 + 150);
б) 500 + 150; г) 150 + 150.
Я і Україна. Природознавство
Контрольна робота за темами: «Материки й океани Землі. Збережемо природу Землі. Наша Батьківщина – Україна».
______________________________
______________________________
1. З’єднай стрілочками визначення та відповідні географічні назви.
1) Великі ділянки суші, а) півострови.
оточені з усіх боків водою, -
2) Невеликі ділянки суші, б) материки.
з усіх боків оточені водою, -
3) Ділянки суші, оточені в) острови.
водою з трьох боків, -
2. Підкресли назви материків, які розташовані в східній півкулі Землі.
Африка, Північна Америка, Австралія, Євразія, Антарктида, Південна Америка.
3. Упізнай материк за описом.
На цьому материку завжди жарко і мало вологи. Водяться качкодзьоб і єхидна, тільки на ньому поширені кенгуру і сумчастий ведмідь – коала. Великими зграями літають хвилясті папуги.
Підкресли назву описаного материка.
Африка, Австралія, Антарктида, Північна Америка, Південна Америка, Євразія.
4. Напиши назву материка, який складається з двох частин.________________
5. Доповни речення.
Україна розташована на материку _________________________.
6. Підкресли назви країн, з якими межує Україна.
Польща, Грузія, Росія, Молдова, Латвія, Словаччина, Білорусь, Угорщина, Румунія.
7. З’єднай стрілочками поняття та його визначення.
1)Болото – а) місце, де на поверхню землі витікає
підземна вода.
2) Джерело – б) водойма, яка виникає в природних
заглибинах на поверхні Землі.
3) Озеро - в) ділянка надмірно зволоженої
земної поверхні.
8. Найвища вершина Кримських гір:
а) Говерла; б) Ай-Петрі; в) Роман-Кош.
9. Підкресли назви частин, з яких складається річка.
Схил, витік, гирло, підніжжя, русло, вершина, притока.
10. Підкресли назви великих річок України.
Дніпро, Синевір, Ялпуг, Дунай, Світязь, Дністер, Сиваш.
11. Які водойми називають штучними?
а) ставки; б) озера; в) водосховища.
12. Морська вода непридатна для пиття тому, що…
а) вона холодна;
б) у ній розчинено багато солей;
в) вона брудна;
г) вона тепла.
Тестова робота з курсу «Основи здоров’я» за темою «Безпека життя»
_______________________________________
_______________________________________
1. Вибери правильну кінцівку речення.
Дорожньо-транспортні пригоди найчастіше трапляються через:
а) поломки світлофорів;
б) неуважність водіїв і пішоходів;
в) погодні умови.
2. Що ти робитимеш, якщо загориться зелене світло світлофора?
а) побіжиш з усіх ніг;
б) залишишся стояти на місці;
в) подивишся, чи немає поблизу транспорту, який швидко рухається, і почнеш перехід.
3. Коли спеціальні машини мають право проїжджати на червоне світло світлофора?
а) коли на дорозі немає пішоходів;
б) завжди;
в) коли вони їдуть з увімкненим спеціальним сигналом.
4. Відстань, яку проїжджає автомобіль від початку гальмування до місця зупинки, називається:
а) прямим шляхом;
б) гальмовим шляхом;
в) легким шляхом.
5. Підкресли назви природних небезпек.
Землетрус, вибух газу, гроза, повінь, аварія на хімічному заводі.
6. Познач правильну відповідь.
Найнебезпечніше місце для переходу дороги – це:
а) перехрестя;
б) пішохідний перехід;
в) відкрита ділянка дороги, яка проглядається в обидва боки на відстань 150-200 метрів.
7. Вибери і познач правильне твердження.
Гальмовий шлях – це:
а) поступове уповільнення руху автомобіля;
б) відстань, яку проїжджає автомобіль від початку гальмування до місця зупинки.
8. У який бік поверне автомобіль, показують:
а) фари;
б) проблискові маячки;
в) світлові покажчики поворотів.
9. Пересуватися по проїжджій частині на велосипеді дозволяється:
а) з 12 років;
б) 14 років;
в) 18 років.
10. Підкресли небезпеки, викликані діяльністю людини.
Натовп, землетрус, вибух газового балона, ураган, радіаційне зараження.
11. Надзвичайні ситуації є небезпечними для життя людей, тому вони викликають страх і паніку. Запиши, як треба діяти, щоб уникнути паніки.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тестова перевірка з читання за темою «З любов’ю до рідної землі».
_________________________________________
_________________________________________
1. Витинає круті колінця (Д.Чередниченко «Рідні краєвиди»):
а) шпак; б) дрізд; в) зяблик.
2. Навесні журавлів називають:
а) вісниками весни; б) журавликами; в) веселиками.
3. Кажуть, перед тим, як заспівати, соловейко (Ю. Старостенко «Ходить така чутка»):
а) полоще горлечко; б) гарно наїдається; в) набирає у горлечко води.
4. Соловейко перестає співати, тому що:
а) треба діток годувати; б) починається осінь; в) втомився за літо.
5. Човен Валерчиного тата називався (В. Чухліб «Деснячки»):
а) «Альбатрос»; б) «Партизан»; в) «Океан».
6. Дядько Назар просив дітей бути на Десні:
а) гостями; б) господарями; в) захисниками.
7. Сполучіть назву твору і автора.
«Рідні краєвиди» Олександр Олесь
«В небі жайворонки в’ються» Микола Гоголь
«Деснячки» Дмитро Чередниченко
«Мелодії природи» Василь Чухліб
«Чудовий Дніпро» Степан Жупанин
8. Який твір вам найбільше сподобався і чому?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Як ви розумієте назву розділу «З любов’ю до рідної землі»?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Я і Україна. Природознавство.
Контрольна робота за темою «Твій рідний край»
________________________________
________________________________
1. Запиши, у якій частині України розташована область, у якій ти живеш.
_______________________________________________________________
2. Вкажи назву природної зони, де розташована область, у якій ти живеш.
_______________________________________________________________
3. Познач назви форм земної поверхні та водойм, що зустрічаються у твоїй місцевості.
а) гори; д) річки; з) море;
б) горби; е) озера; и) ставок.
в) низовини; є) яри;
г) височини; ж) балки;
4. Запиши назви корисних копалин, які добувають у твоєму краї.
______________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Які грунти переважають у твоїй місцевості?
а) глинисті; б) піщані; в) чорноземи.
6. Опиши погоду свого краю.
Весна_________________________________________________________________________________________________________________________________
Літо__________________________________________________________________________________________________________________________________
Осінь_________________________________________________________________________________________________________________________________
Зима_________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Допиши речення.
Погода – це ________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Запиши назви рослин і тварин, які є в твоєму краї.
Рослини_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тварини____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Що необхідно зробити, щоб зберегти і примножити природу рідного краю? Напиши свої міркування.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота з української мови за темою «Дієслово».
1. Познач правильну кінцівку висловлювання.
Частина мови, що означає дію предмета, називається:
а) прикметником; б) дієсловом; в) займенником.
2. Неозначена форма дієслова є:
а) його початковою формою;
б) формою теперішнього часу;
в) формою минулого часу.
3.Скільки дієвідмін має дієслово?
а) три; б) дві; в) жодної.
4.У реченні найчастіше дієслово виступає:
а) другорядним членом; б) підметом; в) присудком.
5. Знайди речення, у якому зроблено помилки, запиши без помилок.
а) Під лежачий камінь і вода не тече.
б) Робота не вовк, у ліс не втече.
в) Правда в полум’ ї негорить і у воді нетоне.
6. У якому рядку дієслова вжиті в неозначеній формі? Запиши цей рядок.
а) клекотав, замислишся, відступають;
б) боронити, сперечатися, розмовляти;
в) читають, засинають, зупиняє.
7. Допиши висловлювання.
Називають дії, які відбуваються під час повідомлення про них, дієслова…
а) майбутнього часу; б) минулого часу; в) теперішнього часу.
8. Визнач час дієслів у реченнях.
Заходить сонечко. Річечка тече між зеленими берегами. Кучеряві верби купають у воді віти.
9. Познач правильну кінцівку висловлювання.
До ІІ дієвідміни належать дієслова, які в 3-й особі множини:
а) мають закінчення –уть, -ють, а в інших особових формах – закінчення –е, -є;
б) не мають закінчень;
в) мають закінчення –ать, -ять, а в інших особових формах – закінчення –и; -ї.
10. Постав дієслова косити, збирати, лежати, носити у 2-гу особу однини. Виділи особові закінчення.
11. Вкажи час дієслів.
Запитала ( ), відзначив ( ), пробують ( ), умовляють ( ), запросимо ( ).
12. Випиши рядок, у якому всі дієслова належать до ІІ дієвідміни.
а) стояти, фарбувати, записати;
б) ловити, загубити, варити;
в) співати, накрити, звикати.
Контрольна робота з читання за темою «Твори зарубіжних письменників»
_________________________________
_________________________________
1. Автором казки «Сіль дорожча за золото» є…
а) Ганс Крістіан Андерсен;
б) Божена Немцова;
в) Олександр Пушкін.
2. Марк Твен є автором…
а) казки «Гидке каченя»;
б) твору «Майстер – ламайстер»;
в) роману «Пригоди Тома Сойєра».
3. Твір С.Маршака «Майстер – ламайстер» - це…
а) вірш;
б) казка;
в) пісня.
4. Слова «Я там був, мед-пиво пив, тільки вуса обмочив» належать до…
а) зачину «Казки про царя Салтана»;
б) основної частини казки;
в) кінцівки казки.
5. Визначте послідовність задумів героя вірша «Майстер – ламайстер».
а) буфет, табурет, рама;
б) рама, табурет, буфет;
в) табурет, буфет, рама.
6. Слова «дружба починається з усмішки» належать до твору…
а) «Сіль дорожча за золото»;
б) «Пригоди Тома Сойєра»;
в) «Пісня про усмішку».
7. Вкажіть автора твору.
а) Автор вірша «Майстер – ламайстер»_______________________________
б) Хто з письменників написав «Казку про царя Салтана»?_________________
в) Автор твору, який закликає «Нехай…ніби лампочки, вмикаються усмішки…»_________________________________________________________
8. Впізнайте і вкажіть героя.
«…Воно хоч і некрасиве, але в нього лагідна вдача, і плаває воно теж чудово… Воно покращає з часом або принаймні стане хоч менше ростом…»__________________________________________________________
«…Місяць у косі блищить,
на чолі зоря горить,
а сама, неначе пава,
виступає величаво…»________________________________________________
«…Вона звикла у всьому коритися батькові… Була вона працьовита й слухняна… І всі люди її любили й були безмежно вдячні за доброту та щедрість…» ________________________________________________________
9.Утворіть прислів’я.
Хвальби повні торби, а не буває горде.
Добре серце без солі не смачно.
Без хліба не ситно, вони порожні.
Контрольна робота (читання мовчки)
_________________________
_________________________
Тестові завдання до тексту «Вишенька»
1. Визнач жанр прочитаного твору.
а) міф;
б) казка;
в) легенда.
2. Що знайшов Янош?
а) гріш;
б) підкову;
в) вишеньку.
3. Що купив батько за гріш?
а) обід;
б) віз вишень;
в) хустку вишень.
4. Чому батько відразу не дав синові вишень?
а) тому, що вони вже пообідали;
б) тому, що пошкодував;
в) тому, що хотів його провчити.
5. Яке прислів ‘я виражає основну думку твору?
а) Хто ледащо, тому їсти нема що.
б) Вчи лінивого не молотом, а голодом.
в) Під лежачий камінь вода не потече.
6. Кому продав батько підкову?
а) селянинові;
б) зустрічному;
в) крамареві.
7. Що збирав Янош по дорозі?
а) гроші;
б) вишні;
в) камінці.
8. Скільки разів довелося нагнутися Яношу за вишнями?
а) дев’яносто дев’ять;
б) сто;
в) три рази.
9. З чого видно, що Янош був ледачим?
а) він цілими днями сидів на лавці;
б) цілісінький день лежав;
в) ходив вулицями села.
10. Кого можна назвати мудрим у цьому творі?
а) Яноша;
б) батька;
в) крамаря.
11. Що означає вислів: «Пальцем не поворухне»?
а) нічого не буде робити;
б) не може рухатися;
в) не може встати.
12. Що виражає заголовок?
а) тему;
б) основну думку твору;
в) заголовок не відповідає змісту твору.
«Вишенька»
Жив собі на світі бідняк. І був у нього син – Янош. Та такий ледачий був Янош, такий лежебока, що й розповісти не можна. Цілісінький день лежить, з боку на бік перекидається. Скажеш зробити що-небудь – пальцем не поворухне, бровою не поведе.
Якось сказав батько синові:
І рушили вони в путь-дорогу.
Йшли вони, йшли, і раптом бачить Янош: підкова лежить – корисна річ! Підняв би її Янош, так от біда – нагинатися ліньки. А батько його не полінувався – нагнувся, підкову підняв і заховав собі за пазуху.
Незабаром прийшли вони в село. Зайшов батько до крамниці і продав крамареві підкову. Дав крамар біднякові за підкову цілий гріш. Пішли вони далі.
А сонце високо в небі. Янош то на небо гляне, то озирнеться навкруги, чи нема поблизу села чи якоїсь корчми. Уже й полудень настав і обідати давно пора. Ох, як їсти хочеться Яношу, сил немає!
Увійшли вони ще в одне село. Ідуть вулицею. По боках – хати, а на них димарі стирчать. Зрадів Янош! Та, мабуть, рано ще було радіти: димарі стирчать, а диму над ними нема. Всі вже пообідали. Зрозумів бідолаха Янош, що піде він звідси, облизня піймавши.
Сумний ішов він селом, навіть на перехожих не дивився. Раптом на базарному майдані побачив Янош віз із вишнями.
Зрадів Янош, коли за гріш насипали їм цілу хустку ягід. Та рано ще було радіти. Батько зав’язав хустку вузликом і пішов далі.
Паплентався за батьком і Янош. Жде не діждеться, коли посідають вони під деревом, у затишку, та досхочу наїдяться вишеньок. А батько мовчить і йде далі.
От зійшли вони зі шляху. Пішли чистим полем: навкруги трава і квіти.
Ішов-ішов Янош за батьком, раптом бачить: упала вишенька на траву. Знову нагнувся Янош, підняв її і з’їв.
А старий іде-йде мовчки та ненароком і кине з хустки крізь дірочку вишеньку на траву. Одну загубить, другу, третю…
Янош усі ягоди з’їв. Трохи перебив голод. Тоді батько оглянувся та й каже:
Отак воно завжди буває з ледарями.