І ми прагнемо перейти до школи, яка розвиває індивідуальність, забезпечує свободу вибору. Але щоб користуватися свободою вибору, ти повинен розуміти, як робити цей вибір. Суспільство повинно зрозуміти, що через вчителя ми будуємо нову школу і нове ставлення до дітей. Л.Гриневич, міністр освіти і науки України
Коуч – той, хто допомагає досягти життєвої або професійної мети. Він сприймає людину такою, яка вона є насправді, а не оцінює її. Ментор – досвідчений і надійний товариш, порадник, наставник. Тьютор – той, що індивідуально працює з інтересом дитини – виявляє освітні запити, проектує освітню діяльність, організує рефлексію, проектує наступні кроки в освіті.
Новатор – педагог, який приносить в інтелектуальну освітню діяльність нові ідеї. Модератор – людина, яка проводить соціологічні дослідження, ведучий фокус- групи, адміністратор форуму, чату, соціальної мережі в Інтернеті, той хто налагоджує комунікативну взаємодію у класі, організує рефлексію, проектує наступні кроки в совіті. Фасилітатор – підтримує дитину в її навчальній діяльності через педагогічну взаємодію, допомагає, надихає.
Він актор, але його глядачі не аплодують йому. Він скульптор, але його роботи ніхто не бачить. Він лікар, але його пацієнти рідко дякують за лікування та далеко не завжди бажають лікуватися. Де ж йому взяти сили для щоденного натхнення? Тільки в самому собі тільки у свідомості величі своєї справи