20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Перші батьківські збори НУШ

Про матеріал
Один із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка партнерства – педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.
Перегляд файлу

Підготувала: Федющенко Ксенія Віталіївна

           Вчитель початкових класів КЗШ №15

 

 

Один із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка партнерства – педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.

Традиційною формою співпраці з батьками в закладі освіти вважаються батьківські збори. Проте з погляду Нової української школи, а також на вимогу сучасного життя, настав час змінити формат даної форми співпраці з батьками. Досвід прогресивних країн доводить ефективність таких форм співпраці з батьками як загальношкільне зібрання, індивідуальні зустрічі з учителем, спілкування через електронну пошту.

Провідною метою змін у спілкуванні батьків з представниками закладу освіти є пріоритет шкільного життя кожної конкретної дитини. Проведені фахові дослідження доводять, що батьків цікавлять відповіді на різні запитання з контексту шкільного життя дитини, які вони можуть отримати під час індивідуальних зустрічей. Значний інтерес у батьків викликають сучасні форми спілкування з педагогами у неформальній атмосфері формату сучасних батьківських уроків, родинних гостин, малих груп, тренінгів.

Особливо важливою є перша зустріч класного керівника з батьками першокласників. Її метою є знайомство з учителями, закладом освіти, класним колективом. Батьки мають переконатися, що в закладі освіти безпечно, тут працюють відкриті і компетентні педагоги, які здатні навчати та розвивати здібності їхніх дітей.

 

Пропоную орієнтовний сценарій таких зборів, проведених у формі тренінгу.

Перші батьківські збори

Форма проведення: тренінг

Очікувані результати тренінгу:

  • знайомство з класним колективом;
  • вироблення правил спільного життя;
  • створення атмосфери довіри між учасниками освітнього процесу для ефективної роботи учнівської, батьківської та педагогічної спільноти.

 

І. Вступ. Оголошення теми і очікуваних результатів

1. Вправа Сторітелінг

(Батьки-учасники сідають. Читання з передбаченням)

Притча

Батьки хотіли вибрати для сина кращого вчителя. Вранці дід повів онука до школи. Коли дід і онук увійшли на подвір'я, їх оточили діти.

- Який смішний старий, - засміявся один хлопчик.

- Гей, маленький товстун! - скорчив пику інший.

Діти кричали і скакали навколо діда й онука. Тут вчитель подзвонив у дзвіночок, оголошуючи початок уроку, і діти втекли.

Дідусь рішуче взяв онука за руку і вийшов на вулицю.

- Ура, я не піду в школу, - зрадів хлопчик.

- Підеш, але не в цю, - сердито відповів дід. - Я сам знайду тобі школу.

Дід відвів онука в свій будинок, доручив його турботам бабусі, а сам пішов шукати кращого вчителя.

Учитель перериває читання і задає запитання:

  • Чому його не влаштувала школа?
  • Як ви думаєте, чи вдасться дідові знайти школу для свого онука?
  • Якою вона буде?

Побачивши якусь школу, дід заходив у двір і чекав, коли вчитель відпустить дітей на перерву. У деяких школах діти не звертали на старого уваги, в інших - дражнили його. Дід мовчки повертався і йшов. Нарешті він увійшов в крихітний дворик маленької школи і втомлено притулився до огорожі. Пролунав дзвінок, і діти висипали на подвір'я.

- Дідусю, вам погано, принести води? - Почувся голосок.

- У нас у дворі є лавка, сідайте, будь ласка. - запропонував один хлопчик.

- Хочете, я покличу вчителя? - Запитала інша дитина.

Незабаром у двір вийшов молодий учитель.

Дід привітався і сказав:

- Нарешті я знайшов кращу школу для мого онука.

- Ви помиляєтеся, дідусю, наша школа - не найкраща. Вона маленька і тісна.

Старий не став сперечатися. Він про все домовився з учителем і пішов.

Увечері мама хлопчика запитали діда:

- Батьку, ви неграмотні. Чому ви думаєте, що знайшли кращого вчителя?

- По учнях дізнаються про вчителів... - відповів дід.

2. Рефлексія

-Як ви думаєте, чому ми розпочали нашу зустріч саме цією притчею?

(Відповіді батьків)

-Працівникам нашого закладу освіти дуже приємно, що Ви довірили свою дитину саме нам. Наступні 4 роки ми будемо тісно співпрацювати, вирішувати спільні задачі, створювати дружній колектив. Цьому сьогодні присвячена наша перша зустріч.

ІІ. Очікування учасників

Мета: визначити очікування учасників від зустрічі та пріоритети батьків на

період навчання учнів у початкових класах закладу освіти.

Обладнання: дерево, на якому заздалегідь прикріплені листочки з написом імен батьків з кишенькою для фотографії дитини; кольорові паперові стрічки

Хід проведення:

Для кожної родини важливий момент вступу дитини до школи. Готуючись до цього, ви, напевне, уявляли, що для вашої родини є особливо важливим під час навчання. Зараз у вас є можливість написати свої побажання та очікування на сьогоднішню зустріч та найближчі 4 роки.

Учасники пишуть на стрічках і прикріпляють їх до дерева.

ІІІ. Вправа «Представлення»

Мета: створювати позитивну емоційну атмосферу взаємин, які формують відчуття спільноти усіх учасників батьківського колективу.

Обладнання: дерево, на якому заздалегідь прикріплені листочки з написом імен батьків та квіточкою- кишенькою для фотографії дитини, фотографії дітей

Хід проведення:

  1. Батьки стають у коло. По черзі представляються. Першим представляється класний керівник, потім батьки.

« Я … , мама Оленки. Вона … (2-3 слова, які найкраще характеризують дитину). Фотографії дітей прикріпляються на дереві.

2. Хвилинка рефлексії

-Хто зможе сказати, кого у нас більше дівчат чи хлопців?

- Чи є у вашої дитини в класі тезки?

-Кого з батьків звати так, як і вас?

І. Створення правил роботи колективу

Мета: сприяти створенню атмосфери відвертості, співпраці, доброзичливості комфорту та довіри, формування уміння працювати в команді, поважати думку інших.

Обладнання: шляпа з фішками 6-7 кольорів, на столах для групової роботи фломастер і прапорець одного із кольорів, А-1.

Хід проведення:

  1. Міксування учасників.

Учитель проносить по колу учасників шляпу з кольоровим фішками, кожен вибирає одну. Згідно обраних кольорів формуються групи. (6 груп). Учасник займають місце за столами відповідно до обраного кольору.

  1. Вправа «Карусель»
  • Для того щоб наш колектив працював ефективно, злагоджено, без конфліктів нам необхідно виробити правила.

- Кожній групі потрібно записати на своєму аркуші правила маркером відповідного кольору. На роботу виділяється 2 хвилини. Потім групи переходять із маркером свого кольору до аркуша сусідньої групи зліва.

-Прочитайте правила, запропоновані цією групою, проголосуйте за них (+, -) і доповніть іншим правилом. Такий перехід здійснюється до того моменту, коли кожна група опиняється на своєму місці. (Правила не мають повторюватися)

Рефлексія. Перегляд складених правил, які вже фактично узгоджені з усіма учасниками. Обговорення.

Орієнтовні правила

  1. Не запізнюватися
  2. Поважати інших
  3. Говорити спокійно
  4. Бути активним
  5. Не соромитися запитати
  6. Бути чемними

V. Вправа на діагностику творчих можливостей батьків.

Мета: виявити творчий та організаційний потенціал батьків для участі у житті шкільного колективу

Обладнання: стікери, музичний супровід.

Хід проведення:

Батьки записують на стікерах справу, яка може бути корисною для життя колективу (Наприклад. Умію співати. Танцюю. Спортивні змагання. Дизайн. Екскурсії та інше).

Учасники збираються в центрі приміщення. Доки звучить музика вони хаотично переміщаються і шукають спільні захоплення.

Рефлексія. Чи легко було визначитися? Які почуття відчули, що ви не одинокі у своїх уподобаннях.

VІ. Вправа «Проектуємо»

Мета: систематизувати ідеї батьків, скласти проект колективних творчих справ для виховної роботи, максимально залучити батьків до участі у шкільному житті дітей.

Обладнання: аркуш паперу А-3, кольоровий папір, клей, ножиці, маркери.

На фліпчарті заготовка для інтелекткарти (формат А-1)

Хід проведення:

Утворені групи обговорюють і висвітлюють на папері ідеї щодо справ на 1-ий рік шкільного життя 5-7 хвилин і презентують кожен свою. Аркуші прикріпляються до інтелекткарти.

Рефлексія

- Чи буде такий проект виховної роботи цікавим для ваших дітей? А що потрібно для його реалізації? (Співпраця усієї батьківської спільноти класу з учнями та педколективом)

VІІ. Підведення підсумків тренінгу

Мета: визначити, чи справдилися очікування учасників, мотивувати батьків участі у шкільному житті, співпраці.

Обладнання: набір ЛЕГО.

Хід проведення: кожна група викладає з цеглинок Лего настрій-асоціацію від проведеного тренінгу.

Рефлексія -Який настрій у нас переміг?

VІІІ. Вправа «До нових зустрічей»

Мета: створити мотивацію до активної співпраці, бажання сприяти становленню та розвитку ефективного колективу.

Хід проведення:

-Що б ви хотіли сьогодні сказати один одному?

Учасники стають у коло і, подаючи один одному руку, говорять слова вдячності, прощання, сподівань.

Джерела

  1. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.

http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/NUSH-poradnyk-dlya-vchytelya.pdf

  1. Як проходять батьківські збори в різних країнах

https://osvitoria.media/experience/yak-prohodyat-batkivski-zbory-u-riznyh-krayinah/

  1. Традиційні батьківські збори – це немодно. Олена Фіданян про те, як київські школи шукають новий формат співпраці з батьками.

http://nus.org.ua/articles/tradytsijni-batkivski-zbory-tse-nemodno-yak-kyyivski-shkoly-shukayut-novyj-format-spivpratsi-z-batkamy/

 

docx
Додано
2 квітня
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку