Заняття № 2
Хід заняття
Організація початку заняття
Мотивація початку заняття
Основна частина
Слухання казки «Колобок»
Загадка
Хто кругленький і смачненький.
Із віконця скік та скік
Втік від баби і від діда
До лисички на язик? (колобок)
Бесіда за ілюстраціями до казки
- - Спочатку покажемо, як баба місила тісто?
- Тепер скатаємо колобок і поставимо в піч.
- Виймаємо колобка із пічки. Ой, який він гарячий! Поставимо колобка на
віконце. Як смачно він пахне! Понюхаємо.
- А колобку нудно на віконці лежати, він стрибнув на доріжку й покотився.
Покажіть, як котиться колобок?
- Котився колобок, котився, а на зустріч йому.., хто? (зайчик).
- Так, зайчик. Який зайчик у казочці? (сіренький, маленький, має довгі вушка,
лапанчик).
Чому лапанчик? (бо в нього швидкі довгі лапки).
- Покажіть, як стрибав зайчик?
- Котився колобок далі і зустрічає... кого? (вовка).
- Вовк який? (сірий, сердитий, зубастий, голодний).
- Покажіть вовка, який він сердитий,, які в нього гострі кігті, як він ішов?
- І від вовка колобок утік. Покотився далі, а на зустріч йому... (ведмідь).
- Який ведмідь? (великий, вайлуватий, волохатий, коричневий).
- Покажіть, як ішов ведмідь, перевалювався.
- Так й від ведмедя колобок утік. Котиться колобок, а тут він зустрічається з ким?
(з лисичкою).
Яка лисичка? (руда, хитра).
Як ішла лисичка, покажіть?
- Що сказала лисичка колобку? (колобок, колобок, я тебе з’їм).
- Яким голосом говорила лисичка? (хитрим).
- А що ж відповідав колобок? (не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю).
- Яким голосом говорив колобок? (лагідним, веселим).
- Лисичка й каже: «Ану, заспівай!». Допоможемо колобку заспівати пісеньку?
(так, діти разом із вихователем виконують пісеньку).
- Що далі сталося із колобком? (лисичка його з 'їла).
3.3. Дидактична гра «Чий, чий голосок?» (розвиток фонематичного слуху)
3.4. «Виконай за зразком»
Спочатку вам потрібно здогадатися, де чиї тіні, з’єднати тварин з їх тінями.
Перевіримо.
Обводимо по контуру яблуко та грушу.
Зараз продовжимо прописувати такі елементи письма.
Пряма похила лінія, починаємо писати з верхньої додаткової лінії до нижньої рядкової лінії, пишемо зверху вниз, під нахилом. Нахил співпадає з похилою лінією зошита.
3.5. Фізхвилинка
4. Заключна частина
4.1. Ліплення «Моя улюблена тварина»
1. Бесіда.
— Діти, ви бували у зоопарку, бачили звірів, які живуть у ньому. Де хто з вас бачив тварин у цирку, в кінофільмах, на кольорових фотографіях та ілюстраціях. Вдома ви граєтесь з іграшковими тваринами.
Гостроносенька, хвостата
Ця тваринка рудувата.
Хутро в неї гарне, пишне,
Особливо хвіст розкішний!
На зайців вона полює,
Бідолашних нюхом чує!
Мишу й птаха може з’їсти,
Може і в курник залізти!
Полюбляє і рослини:
Ягоди, плоди, насіння.
Взимку їй також не спиться,
А зовуть її... (лисиця).
(В. Бутрім)
• А яка лисичка за характером? Які риси її характеру лягли в основу багатьох народних та літературних казок? Назвіть відомі вам казки про лисичку-сестричку.
5.Підсумок заняття
Чи сподобалося вам заняття?
Чому?
Що саме ви запам’ятали?
Чому навчилися?
Дякую вам за зустріч, на все добре, до побачення!