Тема. Давайте познайомимось.
Мета : ознайомити учнів першого класу з початком навчального процесу; розвивати допитливість, цікавість, бажання вчитись, інтерес до знань, прагнення їх здобувати, пам'ять, мислення, бажання творчо працювати, бути здоровим, щоб добре вчитись і одержувати нові знання.
Музика. Вступне слово вчителя.
- Добрий день, мої маленькі школярики. Я вітаю вас із першим шкільним святом, із першим уроком. Цей день обов’язково буває в житті кожної людини. Але буває один єдиний раз. І, може, тому він такий хвилюючий не тільки для вас, а і для ваших рідних. Сьогодні ви стали учнями 1-го класу.
Бажаю вам, мої маленькі, вчитись гарно.
Батькам – відвідувати школу регулярно,
Бабусям, дідусям ще довго жити,
До онуків в школу з радістю ходити.
Я хвилююсь як ніколи,
я хвилююся весь час,
Адже я прийшла до школи
перший разу перший клас.
Ми сьогодні прокидались
До світанку десять раз,
Через те, що так боялись
Запізнитися у клас.
На відмінно вчитись хочу,
маю зошит з букварем,
вчора я був просто хлопчик,
став сьогодні школярем.
Радіє вся моя сім’я,
бо я школяр, і це без жарту!
Добридень, школо! Цього дня,
Сідаю вперше я за парту!
Знайомство з класом, один з одним.
- У цій чарівній кімнаті, яка називається (як?) класом, ви кожен день будете отримувати особливі подарунки.
- Як ви думаєте, що це буде? Не конфетки, не іграшки. Це – знання.
- А для чого людині потрібні знання?
- А чи знаєте ви, хто у школі дає знання?
- Правильно, і я ваша перша вчителька, а звати мене Лариса Євгенівна. Я буду вас не тільки вчити.
- А як ви думаєте, що я ще робитиму? Гратиму, відпочиватиму, а головне любитиму, адже з цієї хвилинки ви всі мої – діти.
Дошка. Сонечко.
Погляньте на дошку. Що це? Яке сонечко? (тепле, ласкаве, усміхнене, добре). Сонечко – це я. А подивіться скільки у сонечка промінчиків? Це ви – мої діти. І у кожного є своє ім’я. Але відразу важко запам’ятати, кого як звати.
- Давайте познайомимось. Коли я дам сигнал, кожен викрикне своє ім’я.
Знайомство з навчальними предметами.
Розповідь учителя.
- Наш клас - це всі ми (ви і я), а ще наш клас – це кімната, у якій ви знаходитесь. Вона гарна, чиста, запашна і красива.
Учень. Я вчитимусь добре,
бо маю мету,
я знаю ким стану,
коли підросту,
А мрії своєї не зраджу ніколи,
То ж знайте, я буду –
директором школи.
Математика, мармеладика , українська мова, англійська мова, машинкологія, читання, музика, пихтіння, фізкультура, клавіатура.
В школі вчать дітей читати,
І писати будуть вчить,
На екскурсії водить
Танцювати і співати,
Ще навчать як в світі жить,
Зі всіма дітьми дружить.
Вчать у школі працювати,
Труднощі перемагати,
Завжди правду говорити,
в світі лиш добро творити.
що не вмію, то навчуся,
В школі вчитель допоможе,
він усе на світі може.
Гарно так навколо,
Осінь, як я ждав тебе,
Щоб піти до школи.
Їла кашу, підростала.
Щоб портфель не був великим,
не спадали черевики.
Загадки.
Що за дім, хто скаже нині,
а живуть у домі тому
книги, ручки, альбоми. (Портфель).
що потрібно взяти? (Зошит) .
Ми кладемо у… (пенали).
А з під кульки – рідина,
Швидко літеру малює
На папері – ось вона.( Ручка).
і дорослим і малим,
всіх я розуму учу,
а сама завжди мовчу. (Книга).
Сині, жовті, червоненькі,
На папері походили,
кольори свої лишили. (Кольорові олівці).
А вона все те злизала,
Олівців моїх сусідка,
Це – вертлява буквоїдка. (Гумка).
Я іду у перший клас.
Але я іще ніколи
Не збирав портфель до школи.
Що ж покласти у цю сумку?
Покладу пенал і гумку,
Ведмежатко і лопату,
Білочку руду, хвостату,
М’яч, пухкесеньку подушку,
На обід смачну пампушку,
Тракторець, машину, мило,
Ой як швидко звечоріло.
Я іду у перший клас,
Завтра зранку перший раз.
Хто б тепер мені сказав,
Чи я все в портфель поклав?
2. В нас сьогодні вдома
Цілу ніч не спали,
Бо мене до школи
Вся рідня збирала.
Три рази букета
В целофан вкладали,
І штани по черзі
Тричі прасували.
Свар було чимало,
Поки речі склали,
А котові їсти зовсім не давали.
Гра «Збери портфель» (2 учні). Музика.
Фізкультхвилинка «Правила поведінки у школі»
Якщо ви згодні – піднімаєте руки вгору, стрибаєте і говорите «І я».
Якщо не згодні - присідаєте.
На уроки без запізнень
вранці прибігатиму.
зошит, книжку і пенал,
а забув – ревіти буду,
на всю школу, на весь зал.
Зовсім не галасувати,
Якщо відповідь я знаю,
Буду руку піднімати.
Буду і в футбол я грати,
Значить, буду раз у раз,
М’ячик в вікна забивати.
Робити добрі лиш діла,
Щоб усіх нас наша школа,
як рідненьких прийняла.
Створення зоряного неба класу.
- Як ви гадаєте, хто є найважливішим?
- Яка людина є найважливішою? (скринька, дзеркало, діти заглядають)
- Тільки секрет, нікому про це не говорити.
- Отже, хто найважливіший?
- Кажуть, коли людина, народжується, Бог запалює на небі свічечку – зірочку.
- А чи звернули ви увагу, що одні зірочки яскраві, великі, а інші ледве видно?
- Коли людина зла, заздрісна, ледача – то і зірочка ледь жевріє, а коли людина добра, то і зірочка ясна, світла, її далеко видно. Сьогодні на вечірньому небі засіяє наша з вами зірочка. Вона скаже всім людям, що у 1-А класі народилось спільне життя 16 першокласників. Від нас з вами залежить, якою буде наша зірочка.
- Хто хоче, щоб вона була великою, ясно горіла? А що для цього треба робити?
(ввечері прогуляйтесь з батьками і знайдіть на небі нашу зірочку)
Тані, Саші і Миколи,
Щоб, як кажуть у казках,
Зоряним у нас був шлях.
Вчитись будем на відмінно,
Нехай скажуть наші мами –
Всі ми станем зірочками.
В математиці, культурі,
Хоч у чому, а таки-
Ми засвітимо зірки.
Правильно. Людина у світ приходить ,щоб творити добро, жити яскраво, світло,чесно. І ми з вами будемо прагнути всі 4 роки працювати і жити так, щоб наша зірочка більшала і ставала яснішою.
- А тепер запаліть у класі свою зірочку і розмістіть її на зоряному небі класу(на парті 3 зірочки - від більшої до меншої, діти вибирають, малюють обличчя і кріплять на зоряне небо). Показую як.
Музика діти малюють свою зірочку.
Відкриваємо двері у країну знань.
- Тепер нам з вами залишилось відкрити зоряну країну знань.
(Ключем відкриваємо замок)
- Щоб пізнати все на світі,
Щоб любити край свій рідний,
ключ від знань вам необхідний.
- Для того щоб увійшли у цю прекрасну країну, треба дещо пообіцяти.
1. Обіцяю не лінитись, добросовісно учитись. Обіцяємо.
2. Рано з сонечком вставати, щоб у школу не проспати. Обіцяємо.
3. Книги й зошити любити, берегти, а не губити. Обіцяємо.
4. Акуратним завжди бути, щоб нічого не забути. Обіцяємо.
5. На уроках не дрімати, не жувати і не спати. Обіцяємо.
6. І домашні всі завдання на 12 готувати. Обіцяємо
7. Вчитись будемо сумлінно і поводитись відмінно, щоб батьки могли радіти, що такі в них гарні діти! Обіцяємо.
- Отже, ви витримали це завдання і можете сміливо заходити у країну знань.
- А допоможуть вам ось ці малюсінькі ключики. Ключі ці незвичайні, відкривають усі таємниці, ведуть у країну знань.
- А тепер у цю країну треба потрапити вашим батькам. Подивимось як вони впораються.
(на слідах дитячої ніжки записані обіцянки батьків ).
- Ну а тепер нарешті я пообіцяю.
1. Обіцяю не шкодувати сил, вести дітей по нелегкому, але цікавому шляху знань.
2. Обіцяю зробити все, що у моїх силах, щоб цей шлях був сповнений відкриттів і радісних перемог.
3. Обіцяю відразу приходити на допомогу кожному, хто її чекає.
4. Обіцяю, що любитиму своїх дітей.
- Ми з вами – одне ціле, одна родина. Сьогодні ми почнемо альбом класного літопису. Для кожного з вас відведена окрема сторіночка, на якій будемо записувати ваші перші досягнення, успіхи. Але на першій сторінці буде ваша долонька. Сьогоднішя, коли ви тільки увійшли у країну знань.
* Музика (діти обводять долоньки, чіпляють долоньки на стенд).
- Отже ми увішли до країни знань ,впорались з першим завданням і стали першокласниками. Я дуже щаслива, що ви в мене є. Я з радістю щоранку буду зустрічати вас на порозі нашого класу.
Підсумок заняття (заносять коровай).
- Сьогодні цей символ сонечка, добробуту і злагоди з’єднає нас у міцну, дружню родину. Хочеться, щоб 4 роки ми з вами розуміли один одного, допомагали один одному, дарували посмішку і любов. Здоров’я вам, натхнення і терпіння.
(Музика. Діти і батьки їдять коровай).