Перший раз у перший клас " Давайте познайомимось"

Про матеріал
Ознайомити учнів першого класу з початком навчального процесу; розвивати допитливість, цікавість, бажання вчитись, інтерес до знань, прагнення їх здобувати, пам'ять, мислення, бажання творчо працювати, бути здоровими, щоб добре вчитись і одержувати нові знання.
Перегляд файлу

Тема. Давайте познайомимось.
Мета : ознайомити учнів першого класу з початком навчального процесу; розвивати допитливість, цікавість, бажання вчитись, інтерес до знань,  прагнення їх здобувати, пам'ять, мислення, бажання творчо працювати, бути здоровим, щоб добре вчитись і одержувати нові знання.

Музика. Вступне слово вчителя.

- Добрий день, мої маленькі школярики. Я вітаю вас із першим шкільним святом, із першим уроком. Цей день обов’язково буває в житті кожної людини. Але буває один єдиний раз. І, може, тому він такий хвилюючий не тільки для вас, а і для ваших рідних. Сьогодні ви стали учнями 1-го класу.

 Бажаю вам, мої маленькі, вчитись гарно.
Батькам – відвідувати школу регулярно,
Бабусям, дідусям ще довго жити,
До онуків в школу з радістю ходити.

 Я хвилююсь як ніколи,
я хвилююся весь час,
Адже я прийшла до школи
перший разу перший клас.

Ми сьогодні прокидались
До світанку десять раз,
Через те, що так боялись
Запізнитися у клас.

На відмінно вчитись хочу,
маю зошит з букварем,
вчора я був просто хлопчик,
став сьогодні школярем.

Радіє вся моя сім’я,
бо я школяр, і це без жарту!
Добридень, школо! Цього дня,
Сідаю вперше я за парту!

Знайомство з класом, один з одним.
- У цій чарівній кімнаті, яка називається (як?) класом, ви кожен день будете отримувати особливі подарунки.
- Як ви думаєте, що це буде? Не конфетки, не іграшки. Це – знання.         
-  А для чого людині потрібні знання?
- А чи знаєте ви, хто у школі дає знання?
- Правильно, і я ваша перша вчителька, а звати мене Лариса Євгенівна. Я буду вас не тільки вчити.
- А як ви думаєте, що я ще робитиму?  Гратиму, відпочиватиму, а головне любитиму, адже з цієї хвилинки ви всі мої – діти.

Дошка.   Сонечко.

Погляньте на дошку. Що це? Яке сонечко? (тепле, ласкаве, усміхнене, добре). Сонечко – це я. А подивіться скільки у сонечка промінчиків? Це ви – мої діти. І у кожного є своє ім’я. Але відразу важко запам’ятати, кого як звати.
- Давайте познайомимось.  Коли я дам сигнал, кожен викрикне своє ім’я.

  • Пробуємо. І…
  • Ой, ой, ой. Наче голосно кричали, а я ні одне ім’я не почула.
  • Давайте, спробуємо ще раз, але тепер не кричіть, а скажіть пошепки.
  • Пробуємо. І…
  • Знову щось не те. Нічого не розумію.
  • Допоможіть, як з вами познайомитись? (кожен говорить окремо)
  • Отже, разом добре працювати, весело гратись, співати здорово, а ось відповідати  - нічого не зрозуміло.
  • Давайте спробуємо говорити по черзі, уважно слухати кожного.
  • На парті промінчик – ваше ім’я, по черзі виходите до дошки, голосно говорите своє ім’я і прикріплюєте його до промінця.
  • Як ви думаєте, чи тільки у нас є ім’я?
  • Назвіть ім’я нашої країни.
    Україна    Батьківщина    Київ
    - Хто може прочитати ці слова? Що вони означають?

Знайомство з навчальними предметами.

Розповідь учителя.
- Наш клас - це всі ми (ви і я), а ще наш клас – це кімната, у якій ви знаходитесь. Вона гарна, чиста, запашна і красива.

  • Але ви тут зовсім недовго і ще не дуже звикли до нього. І клас ще вас не знає, а тому він чекає, придивляється до вас – чи будете ви його любити, чи не будете ображати.
  • А як ви думаєте чим ми будемо займатись в школі? (Вчитись)

Учень. Я вчитимусь добре,

бо маю мету,

я знаю ким стану,

коли підросту,

А мрії своєї не зраджу ніколи,

То ж знайте, я буду –

директором школи.

  • А ви знаєте назви шкільних предметів.
  • Давайте пограємо у гру. Я називаю урок, якщо такий існує, плескайте в долоні, якщо ні – сидите тихенько-тихенько.

Математика, мармеладика , українська мова, англійська мова, машинкологія, читання, музика, пихтіння, фізкультура, клавіатура.

  • Молодці!
  • Треба добре всім нам знати:

В школі вчать дітей читати,

І писати будуть вчить,

На екскурсії водить

  •    Будуть вчити рахувати,

Танцювати і співати,

Ще навчать як в світі жить,

Зі всіма дітьми дружить.

Вчать у школі працювати,

Труднощі перемагати,

Завжди правду говорити,

в світі лиш добро творити.

  •    Йти до школи не боюся,

що не вмію, то навчуся,

В школі вчитель допоможе,

він усе на світі може.

  • А тепер потисніть сусіду по парті руку.
  • Поверніться до сусіда, що сидить позаду і теж потисніть руку. Молодці!
  • Тепер ми друзі. А з друзями можна ділити і радість, і сум, перемоги і невдачі, робити корисні і добрі справи.
  • А ви чекали цей день?
  • Кому хотілось до школи?
  1. Небо чисте, голубе,

Гарно так навколо,

Осінь, як я ждав тебе,

Щоб піти до школи.

  1. Ціле літо я чекала,

Їла кашу, підростала.

Щоб портфель не був великим,

не спадали черевики.

  • Раз ви так готувались до школи, давайте перевіримо, чи знаєте ви що потрібно брати до школи?

Загадки.

  1. Новий дім несу на спині,

Що за дім, хто скаже нині,

а живуть у домі тому

книги, ручки, альбоми. (Портфель).

  1. Для письма сказати прошу,

що потрібно взяти? (Зошит) .

  1. Ручки й олівці, щоб знали,

Ми кладемо у…  (пенали).

  1. Кулька крутиться, працює,

А з під кульки – рідина,

Швидко літеру малює

На папері – ось вона.( Ручка).

  1. Дуже я потрібна всім –

і дорослим і малим,

всіх я розуму учу,

а сама завжди мовчу. (Книга).

  1. Довгі  палички кругленькі,

Сині, жовті, червоненькі,

На папері походили,

кольори свої лишили. (Кольорові олівці).

  1. Я негарно  написала,

А вона все те злизала,

Олівців моїх сусідка,

Це – вертлява буквоїдка. (Гумка).

  • А тепер послухайте як учень збирався до школи.
  1. Завтра зранку в перший раз

Я іду у перший клас.

Але я іще ніколи

Не збирав портфель до школи.

Що ж покласти  у цю сумку?

Покладу пенал і гумку,

Ведмежатко і лопату,

Білочку руду, хвостату,

М’яч, пухкесеньку подушку,

На обід смачну пампушку,

Тракторець, машину, мило,

Ой як швидко звечоріло.

Я іду у перший клас,

Завтра зранку перший раз.

Хто б тепер мені сказав,

Чи я все в портфель поклав?

2. В нас сьогодні вдома

Цілу ніч не спали,

Бо мене до школи

Вся рідня збирала.

Три рази букета

В целофан вкладали,

І штани по черзі

Тричі прасували.

Свар було чимало,

Поки речі склали,

А котові їсти зовсім не давали.

  • Молодці! А тепер перевіримо ваші знання!

Гра «Збери портфель» (2 учні). Музика.
Фізкультхвилинка «Правила поведінки у школі»

Якщо ви згодні – піднімаєте руки вгору, стрибаєте і говорите «І я».

Якщо не згодні - присідаєте.

 

  1. Всі домашні завдання чітко я писатиму.

На уроки без запізнень

вранці прибігатиму.

  1. Дома ручку не забуду,

зошит,  книжку і пенал,

а забув – ревіти буду,

на всю школу, на весь зал.

  1. На уроках обіцяю

Зовсім не галасувати,

Якщо відповідь я знаю,

Буду руку піднімати.

  1. Буду спритним та сміливим,

Буду і в футбол я грати,

Значить, буду раз у раз,

М’ячик в вікна забивати.

  1. Буду щирим і веселим,

Робити добрі лиш діла,

Щоб усіх нас наша школа,

як рідненьких  прийняла.

  • Ну що, відпочили? Тоді продовжуємо, бо сьогодні ще треба знайти чарівний ключик і відкрити двері у країну знань.

Створення зоряного неба класу.
- Як ви гадаєте, хто є найважливішим?
-  Яка людина є найважливішою? (скринька, дзеркало, діти заглядають)
- Тільки секрет, нікому про це не говорити.
- Отже, хто найважливіший?
- Кажуть, коли людина, народжується, Бог запалює на небі свічечку – зірочку.
-  А чи звернули ви увагу, що одні зірочки яскраві, великі, а інші ледве видно?
- Коли людина зла, заздрісна, ледача – то і зірочка ледь жевріє, а коли людина добра, то і зірочка ясна, світла, її далеко видно. Сьогодні на вечірньому небі засіяє наша з вами зірочка. Вона скаже всім людям, що у 1-А класі народилось спільне життя 16 першокласників.  Від нас з вами залежить, якою буде наша зірочка.
- Хто хоче, щоб вона була великою, ясно горіла? А що для цього треба робити?
(ввечері прогуляйтесь з батьками і знайдіть на небі нашу зірочку)

  • Ми усі прийшли до школи:

Тані, Саші і Миколи,

Щоб, як кажуть у  казках,

Зоряним у нас був шлях.

  • То ж усі ми неодмінно,

Вчитись будем на відмінно,

Нехай скажуть наші мами –

Всі ми станем зірочками.

  • В музиці, в літературі,

В математиці, культурі,

Хоч у чому, а таки-

Ми засвітимо зірки.

Правильно. Людина у світ приходить ,щоб творити добро, жити яскраво, світло,чесно. І ми з вами будемо прагнути всі 4 роки працювати і жити так, щоб наша зірочка більшала і ставала яснішою.

- А тепер запаліть у класі свою зірочку і розмістіть її на зоряному небі класу(на парті 3 зірочки - від більшої до меншої, діти вибирають, малюють обличчя і кріплять на зоряне небо). Показую як.

Музика діти малюють свою зірочку.

Відкриваємо двері у країну знань.

- Тепер нам з вами залишилось відкрити зоряну країну знань.

(Ключем відкриваємо замок)

- Щоб пізнати все на світі,

Щоб любити край свій рідний,

ключ від знань вам необхідний.

- Для того щоб увійшли у цю прекрасну країну, треба дещо пообіцяти.

1. Обіцяю не лінитись, добросовісно учитись. Обіцяємо.

2. Рано з сонечком вставати, щоб у школу не проспати. Обіцяємо.

3. Книги й зошити любити, берегти, а не губити. Обіцяємо.

4. Акуратним завжди бути, щоб нічого не забути. Обіцяємо.

5. На уроках не дрімати, не жувати і не спати. Обіцяємо.

6. І домашні всі завдання на 12 готувати. Обіцяємо

7. Вчитись будемо сумлінно і поводитись відмінно, щоб батьки могли радіти, що такі в них гарні діти! Обіцяємо.

- Отже, ви витримали це завдання  і можете сміливо заходити у країну знань.

 - А допоможуть вам ось ці малюсінькі ключики. Ключі ці незвичайні, відкривають усі таємниці, ведуть у країну знань.

- А тепер у цю країну треба потрапити вашим батькам. Подивимось як вони впораються.

(на слідах дитячої ніжки записані обіцянки батьків ).

  1. Обіцяю. Заходити до вчителя в школу не менше 2 разів на тиждень.
  2. Не відктивати зошити і щоденники в поганому настрої.
  3. Ніколи не робти за дітей домашню роботу.
  4. Сварити своїх дітей тільки в крайньому випадку.
  5. Бути на батьківських зборах обов’язково.
  6. Допомагати діятм готувати свята в школі.
  7. Частіше говорити ласкаві, добрі слова  своїм дітям. ( Чіпляють слід на дошку-стенд).

- Ну а тепер нарешті я пообіцяю.

1. Обіцяю не шкодувати сил, вести дітей по нелегкому, але цікавому шляху знань.

2. Обіцяю зробити все, що у моїх силах, щоб цей шлях був сповнений відкриттів і радісних перемог.

3. Обіцяю відразу приходити на допомогу кожному, хто її чекає.

4. Обіцяю, що любитиму своїх дітей.

 - Ми з вами – одне ціле, одна родина. Сьогодні ми почнемо альбом класного літопису. Для кожного з вас відведена окрема сторіночка, на якій будемо записувати ваші перші досягнення, успіхи. Але на першій сторінці буде ваша долонька. Сьогоднішя, коли ви тільки увійшли у країну знань.

* Музика (діти обводять долоньки, чіпляють долоньки на стенд).

- Отже ми увішли до країни знань ,впорались з першим завданням і стали першокласниками. Я дуже щаслива, що ви в мене є. Я з радістю щоранку буду зустрічати вас на порозі нашого класу.

Підсумок заняття  (заносять коровай).

- Сьогодні цей символ сонечка, добробуту і злагоди з’єднає нас у міцну,  дружню родину. Хочеться, щоб 4 роки ми з вами розуміли один одного, допомагали один одному, дарували посмішку і любов. Здоров’я вам, натхнення і терпіння.

(Музика. Діти і батьки їдять коровай).

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку