Розробка першого уроку-квесту для учнів 2 класу
«Скарби неньки України»
Мета: згуртувати учнів та їх батьків для виконання спільної мети, сприяти формуванню дружніх взаємовідносин, бажання допомагати, розвивати спритність, винахідливість, уміння працювати в групах, ініціативність.
Місце проведення: шкільне подвір’я.
Обладнання: кросворди, картки-підказки, телевізор, ноутбук, скриня.
Учасники: учні, батьки.
Форма проведення: квест.
План
-
Вступне слово вчителя.
- Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися. Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.
-
За літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за своїми друзями з класу. А тепер посміхніться і привітайтеся з тим, хто сидить біля вас.
-
Ну от, коли вже всі привіталися, усміхнулися один одному, можемо розпочати наш перший урок в 2 класі, але проведемо ми його не в класі, як завжди, а на шкільному подвір’ї та ще й разом з вашими батьками, я думаю, що вони залюбки погодяться.
-
А як ви думаєте що ми робитимемо? (відповіді учнів)
-
Сьогодні ми з вами перетворимося на сміливих, кмітливих та винахідливих шукачів скарбів, а шукатимемо скарби українців. На виховних заходах та на уроках в 1 класі ми з вами багато говорили про нашу країну, чим вона славиться. А сьогодні ми перевіримо як ви все запам’ятали.
2.Інструкція
-
Для того, щоб вирушити за скарбами вам необхідно розділитися на 2 команди, кожна команда вибирає когось з батьків, щоб учасників була рівна кількість.
-
Тепер потрібно придумати назву командам та девіз.
-
Кожній команді я роздаю карту - кросворд. На території школи заховані підказки. Для 1 команди це папірці блакитного кольору, для 2 команди жовтого. А як ви гадаєте, чому я обрала саме ці кольори? (відповіді учнів). Ваше завдання знайти всі 10, а для 2 команди - 8 папірців відповідного кольору, виконати завдання, відповідь вписати в кросворд і з заповненою картою прийти до класної кімнати. Тут на вас чекатиме скарб, але скриня відкриється тільки тоді коли обидві команди скажуть ключову фразу, яка виділена в кросворді синім кольором.
-
Перш, ніж вирушити за скарбами давайте обговоримо правила квесту:
-
Працюємо дружно і наполегливо
-
Не беремо прапорці іншої команди
-
Допомагаємо один одному
-
Батьки тільки допомагають, а не роблять все за дітей
-
Ну, коли правила прийняті, можемо вирушати!
3. Пошук підказок і заповнення кросворду.
Вчитель слідкує за тим, щоб все було чесно
4. Підсумок.
Після того, як діти скажуть ключову фразу, вчитель відкриває скриню з солодощами та флешку з відеороликом про Україну.
-
Ви всі дуже гарно попрацювали, виявилися справжніми знавцями символів та скарбів України. За ваші старання, кожного буде нагороджено солодкими подарунками та традиційно тортом, адже в нас сьогодні наш другий День Народження, адже ми перейшли до 2 класу.( діти задувають свічку на торті і загадують бажання)
-
На дні нашої скрині я знайшла ще флешку. Цікаво, що ж там. Давайте переглянемо (діти пригощаються та переглядають відео)
-
Шановні діти, я вам бажаю і надалі бути патріотами своєї країни, любити її, дізнаватися про неї все більше і більше, прославляти Україну своїми досягненнями, вчинками. А сьогодні наша зустріч з вами завершена. З нетерпінням чекатиму зустрічі з вами в понеділок.
Додатки
Кросворд №1
-
Запалали в чистім полі,
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так
Польовий червоний…
(Мак)
-
Лист зелений і міцний,
Сніг для нього не страшний,
А коли весну стрічає,
Сині очі розкриває.
(Барвінок)
-
Може скрізь вона літати,
Бо нема своєї хати.
Яйця іншим підкидає,
Скільки кому жити – знає!
(Зозуля)
-
Найістотнішою ознакою справжнього козака був оселедець та пишні… (вуса)
-
Пташка – символ України, яка приносить дітей (лелека)
-
Перша весняна квіточка (пролісок)
-
Без неї нема України (верба)
-
Українські птахи, які краще всіх співають (солов’ї)
-
Кущ з червоними ягідками, який саджають біля хати (калина)
10.Синя квітка, яка росте у житі (волошка)
Кросворд №2
-
Стріли випустив у небо,
Сам захований в землі.
Знає: всім на зиму треба
Його зубчики малі…
(Часник)
-
Національний продукт українців, який їдять з часником (сало)
-
Корів - череда, коней – стадо, а бджолиний ? (рій)
-
Козацька каша (куліш)
-
Найбільший пасажирський літак у світі – це українська…(Мрія)
-
І пухкенькі, і смачні.
із пшениченьки вони.
Зі здобного тіста,
Просяться, щоб з’їсти. (Пампушки).
-
Бурячка і барабольку,
Капустину і квасольку
Наварили і їмо!
Ще сметани додамо! (борщ)
-
Ім’я найвідомішого поета та художника в Україні (Тарас)
Примітка. Загадки та запитання роздрукувати, вирізати у вигляді прапорців і за допомогою клейкої стрічки заховати напередодні на шкільному подвір’ї. Кросворди додаються у двох наступних документах.