Перший урок 2019-2020 н.р." За крок до майбутнього"

Про матеріал
Розробка виховного заходу стане в пригоді класному керівнику старшої ланки при підготовці першого уроку 2019-2020 н.р.
Перегляд файлу

Розробка першого уроку 2019-2020 навчального року  в 11 класі

«За крок до майбутнього»

 

Дата проведення: 02.09.19

Місце проведення: каб.№26

 

Мета: узагальнити поняття про складові успіху; дати можливість учням впевнитися, що успіх залежить і від власних зусиль, і від співпраці з іншими; сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів, вчити оцінювати свої здібності й можливості на шляху до мети.

 

 Епіграф

Ваш мозок може все. Абсолютно все. Головне, переконати себе в цьому.
Руки не знають, що вони не вміють віджиматися, ноги не знають, що вони слабкі.
Це знає ваш мозок.
Переконавши себе в тому, що ви можете все, ви зможете дійсно все.  

Роберт Кіосакі

 

 

 

Вступне слово вчителя. Доброго ранку, мої шановні дорослі учні! За вікном золоточубий вересень крок за кроком вступає в свої права. Для кожного з вас сьогодні  перший день перебування у школі після довготривалих канікул є таким  довгоочікуваним і таким незвичним. Я рада нашій зустрічі в шкільній оселі. За традицією пропоную розпочати наш святковий перший урок гімном України.

(лунає гімн).

Слово вчителя. Десять років поспіль ви мандрували Країною Знань. І всі ці роки мріяли скоріше вирости, стати зовсім дорослими.  Про це в усі часи мріяли всі діти. Але всьому свій час. І ось настав знаменний день-перший день останнього навчального року. Ви стали майже зовсім дорослими-без п`яти хвилин випускники школи. А що далі? Куди йти, чого прагнути, як не схибити  та знайти свій власний шлях у житті? Дехто з вас вже визначився з вибором, для когось цей рік стане вирішальним. Але ви маєте розуміти: чим би ви в житті не займалися, якій би справі себе не присвятили, все, що ви здобудете ,стане новими  досягненнями нашої рідної України, тому що всі ви-її діти, і як кожна мати  пишається своєю дитиною, вона теж  буде вами пишатися.

 ( відео Скай-Україно)

 

 Учень 1

Дороги іншої не треба,
Поки зорить Чумацький Шлях,
Я йду від тебе і до тебе
По золотих твоїх стежках.

Мені не можна не любити,
Тобі не можна не цвісти,
Лиш доти варто в світі жити,
Поки живеш і квітнеш ти!

Народна мудрість говорить: «Де народився, там і згодився». Батьківщину не обирають. Нікому ж з нас не спаде на думку кинути власну матір та піти на пошуки іншої, «кращої». Чому ж люди думають, що з власною матір`ю так чинити не можна, а  з рідною землею -можна? Ми тут народилися, про нас тут піклувалися , нас вчили, тож тепер наші знання та досягнення, наше майбутнє належить Україні.

Учениця

Наше майбутнє вже на порозі. Яким воно буде? Це цілком залежить від нас. І ми починаємо мріяти. По-перше, воно має бути щасливим. Але обережно! В гонитві за  Птахом Щастя не розгубіть зернинки людяності та доброти, не дайте зачерствіти вашій душі. Окресліть мету та цілеспрямовано працюйте над її досягненням. Щастя та успіх не приходять до тих, хто не прикладає жодних зусиль. Під лежачий камінь вода не тече До думок оточуючих прислухайтеся, але й майте свою гідність  та точку зору.

(відео «В погоне за счастьем»(2006) дублиров.трейл.)

 

Учень 2

У вирішенні будь-якого питання головна істина. Дійти до неї буває непросто. Істина народжується там, де люди міркують, подекуди, навіть, сперечаються. І врешті-решт знаходять те, що шукали.

Думаю багато хто з вас ставить собі запитання, як досягти успіху? Що таке успіх? Ми не завжди знаходимо конкретної відповіді. Чому? Напевно, тому, що успіх – для кожного щось своє. Від народження нас програмують на якийсь певний успіх: будь слухняним, добре вчися, закінчи школу з медаллю, вступи до інституту, одружуйся, народи дітей, отримай добре оплачувану роботу. Тільки чи буде це все успіхом? Можна пройтися по сходинках, які пропонують нам з дитинства батьки, і не відчути при цьому задоволеності. Чому? Та все просто – це критерії успіху батьків, але не ваші власні. Знайти себе в бурхливому життєвому потоці буває непросто. Але результат буде того вартий!

 

Учитель  Дійсно! Успіх буває різний! У кожної людини він свій! Будь-яка перемога є успіхом незалежно від того, чим ви займаєтесь. Але чи замислювалися ви що таке успіх саме для вас? Як ставити мету та досягати її? Просто зараз пропоную попрацювати разом, щоб з`ясувати значення слова «успіх»

1. Вправа «Квітка успіху»

Мета: з’ясувати рівень обізнаності учнів про асоціації до слова «успіх».

Хід вправи: учитель об’єднує учасників у 5 груп Завдання кожної – протягом 5 хвилин визначити, що таке успіх та відобразити асоціації у малюнках, образах або стисло записати визначення на аркуші у формі пелюстки. Далі всі пелюстки прикріплюють до середини квітки, на якій написане слово «успіх». Потім обрані кожною групою спікери презентують роботу групи. Відбувається обговорення отриманих результатів.

 

 Інформаційне повідомлення «Сім умов досягнення успіху»

УЧИТЕЛЬ: Хочу вас ознайомити із основними умовами досягнення успіху, а саме, це:

Бажання його досягти. Не просто бажання як вередливе хотіння або тимчасовий потяг до задоволення чогось. Це має бути всепоглинаюче бажання. Ваша мета починає наближатися до вас лише тоді, коли ви пристрасно бажаєте цього.

Віра у власні сили. У неймовірно успішних людей самооцінка завжди дещо завищена. Зазвичай не набагато, бо іншому випадку це заважає приймати правильні рішення, спираючись на факти.

Чіткість цілей. Свого часу у Вельському університеті провели цікаве дослідження. Студентів-випускників запитали, чи є в них чіткі плани та цілі в житті. Тільки 3% опитуваних чітко сформулювали свої цілі та плани їхнього досягнення. За 20 років опитування провели знову. Ці 3 % студентів досягли більшого успіху, ніж решта 97%, разом узяті (ідеться про фінансовий успіх).

Наполегливість. Саме ця риса характеру найчастіше є вирішальною між посереднім та видатним. Було б наївним сподіватися, що те, чого ви хочете, саме прийде до вас у руки без жодних зусиль.

Спеціальні знання. Куди ж без них? Дональд Трамп, американський магнат-мільярдер, серед основних своїх  рис характеру виділяв крайню допитливість, просто таки нав’язливу жадобу до знань і цікавість до навколишнього світу. Це фактично підтверджує загальний закон життя: «Дерево або росте й розвивається, або помирає».

Закоханість у справу. Є три ступені прояву інтересу до справи:

зацікавленість

 любов

пристрасть

 

Найбільшого успіху, як правило, досягають ті у кого очі горять пристрастю до справи.

Об’єктивне ставлення до результату. Якщо ви занадто пишаєтесь одним успішним результатом, ви ніколи не дочекаєтеся другого. Коли ви досягли якогось успіху, ваша віра в себе росте, на жаль, інколи занадто швидко. Можливо, зростає спокуса задовольнитися, чого ви вже досягли. Але люди такого типу швидко вичерпують свій потенціал.

2. Мозковий штурм «Портрет успішної людини» (5 хв.)

Мета: актуалізувати особисте розуміння учасників, які якості притаманні успішній людині.

Хід вправи: на аркушах члени групи  фіксують  всі варіанти відповідей учасників тренінгу на питання про те, які якості та риси характеру, на їхню думку, притаманні успішній людині.

Учитель: Назвіть кожен одну рису характеру, яку ви вважаєте найважливішою для досягнення успіху, в портреті успішної людини.

Висновок: Пам’ятайте, що кожен із вас наділений природними здібностями і талантами лише на 10%, а інші 90% успіху залежатимуть від наполегливості, працелюбності, сили волі, цілеспрямованості, ентузіазму, енергійності та оптимізму.

 

Вправа 3

На шляху до успіху постає питання: куди рухатися, що насамперед є важливішим?

Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки до успіху: визначити їх для себе, прописати , стати на цей шлях і пройти його.

(Учитель роздає аркуші у формі «слідів від ніжок» (по 2-3 шт.), на яких учасники пишуть власні кроки до мети). Час для виконання – 5 хвилин.

Запитання для обговорення:

Які кроки у досягненні мети важливо зробити вже сьогодні, щоб реалізувати мету?

До уваги учителя!

Після обговорення учасники прикріплюють свої «сліди» на дошку до «Квітки Успіху», утворюючи доріжку до неї.

Я думаю, ви добре розумієте, що на шляху до мети ви можете зустрітися із перешкодами та труднощами. Можливо, це певні риси характеру чи якісь  звички . Поміркуйте. У вас є можливість виявити їх та проаналізувати.

Вправа 4

(Учитель роздає аркуші у формі «камінців-перешкод» по 2-3 шт., на яких учасники їх прописують). Час виконання – 5 хвилин.

Запитання для обговорення:

Що може бути перешкодами для реалізації вашої мети на шляху до успіху?

 (робота в групах) Оголошення можливих перешкод.

До уваги учителя!

Після обговорення учасники прикріплюють свої «камінці-перешкоди» на стіну, утворюючи кам’яні перепони на своєму шляху до мети.

 

Учитель Не дивлячись на можливі труднощі на шляху до мети, які роблять нас тільки сильнішими, бажання досягти успіху переважає. Як говорить мудрість: «Дорогу подолає той, хто йде».

 

Але, користуючись ресурсами та людьми-помічниками, необхідно пам’ятати, що відчуття радості від успіху в повній мірі відчутний тоді, коли розумієш, що ти своєї мети досягнув за допомогою сформованих самостійно рис і якостей характеру.

 

Вправа 5 (Учитель роздає аркуші у формі паперових хвиль по 1 шт., на яких учасники прописують власні риси характеру, які допоможуть досягти мети). Час виконання – 5 хвилин.)

Запитання для обговорення:

Які риси та якості вашого характеру знадобляться на шляху до успіху?

Якими ви володієте вже зараз?

Які необхідно сформувати у майбутньому?

До уваги учителя!

Після обговорення учасники прикріплюють перелік необхідних рис характеру для реалізації мети на дошку, утворюючи «джерело», до якого вони можуть завжди приходити, щоб скористатися силою свого характеру на шляху до мети.

 

Учитель Ми з вами спробували пройти шлях лише до однієї мети, з якої складатиметься ваш життєвий успіх, але їх може бути багато. Успіх – це здійснення мрії, мети, заповітного бажання. Ось як тлумачиться це поняття у словнику української мови:

 успіх – позитивний наслідок роботи, справи, значні досягнення, удача, перемога; громадське визнання, схвалення чиїхось досягнень.

Але, для досягнення мети не слід забувати про «Закон досягнення успіху»: щоб бути успішним, треба вміти зберігати баланс між тим, чого ми прагнемо, і тим, яким чином ідемо до мети.

Запитання для обговорення:

Чи допомогла наша година спілкування краще зрозуміти, як досягнути своєї мети, що для цього потрібно, як діяти?

(висловлювання дітей)

Висновок: Пам’ятайте, що саме ви відповідаєте за правильність зроблених кроків до досягнення життєвого успіху. Ви для цього маєте всі права: вільно вибрати ВНЗ, отримати освіту, обрати професію, жити і відпочивати, де захочете…

Отже, в досягненні мети важливо використовувати алгоритм:

по-перше, сформулювати мету, відповівши на питання: «Чого я хочу?»;

по-друге, уявити шляхи реалізації своєї мети, можливі перешкоди та власні можливості щодо їх подолання;

по-третє, діяти!

 

А зараз я пропоную вам хвилинку релаксації

 

(Лунає мелодія Зодіак «Полет  к звездам»)

 

5. Вправа-релаксація «Дотягнися до зірок»

Мета: розвивати в учасників навички саморегуляції.

Хід вправи: учасникам дається інструкція: «Станьте зручно і заплющіть очі. Зробіть три глибоких вдихи й видихи… Уявіть собі, що над вами зоряне небо. Подивіться на особливо яскраву зірку, яка асоціюється з вашою мрією стати успішною людиною, бажанням щось отримати, кимось стати … (15 секунд). А тепер, простягніть руки до неба (робимо глибокий вдих), щоб дотягнутися до своєї зірки. Старайтеся що є сили! І ви обов’язково зможете дістати рукою свою зірочку. Зніміть її з неба, опустіть руки й обережно покладіть перед собою в гарну простору скриньку (робимо видих)… »

.

Учитель: Життєвий шлях – це траєкторія долі кожної окремої особистості, яка поєднує біографічні події та історичний розвиток людства. І як людина, будуючи власне життя, може змінювати хід історії, так й історичні події можуть впливати на її життя. Тож пам’ятайте, що кожен із вас не просто дорослішає, але й творить власну історію.

Будьте сильними та витривалими на шляху до успіху, сміливо й завзято долайте труднощі. Багато досвіду і мудрості у нашого народу-є про що замислитися, є чому навчитися. Хочеться, щоб ви почули притчу про народження метелика і зробили для себе певні висновки.

(учениця розповідає притчу)

 

Якось у коконі з’явилася маленька щілина. Крізь неї поступово почав пробиратися метелик, який хотів нарешті розправити свої крильця. Людина, проходячи в той момент повз, почала спостерігати за цим дійством. Минула година, дві, три, після чого метелик вирішив покинути свої зусилля. Щілина залишилася такою ж маленькою.

Тоді людина вирішила допомогти. Взяла ніж і розрізала кокон. Метелик легенько вийшов з нього, але його тільце залишилося бути слабким та немічним, а прозорі крила майже не рухалися.

Людина продовжувала спостерігати, чекаючи, що ось-ось крила маленького розправляться й зміцніють, і він зможе взлетіти. Цього так і не сталося!

Все своє життя метелик волочив по землі слабке тільце і нерозправлені крила. Він так і не зміг літати.

А все тому, що людина, бажаючи допомогти, не розуміла головного: зусилля, які треба докласти, щоб пробратися через вузьку щілину кокона, необхідні метеликові. Тільки так рідина з тіла переходить у крила, надаючи їм потрібну силу. Лише після цього він зміг би літати. Життя змушувало метелика докладати зусиль, перш ніж залишати свою оболонку. Бо саме це загартовує його і дозволяє рости й розвиватися.

Зусилля – це те, що найбільш потрібне нам у житті. Якби нам можна було жити, не зустрічаючись із труднощами, ми були б обділені. Ми не змогли б бути такими сильними, якими є зараз. І ніколи не змогли б літати.

 

Я бажаю вам здійснення мрій і життєвих планів, а також творчих злетів, і найголовніше – в сузір’ї інших людей-зірок засяяти і стати Зіркою!

Вдалого навчального року!

Хай вам щастить!

 

 

 (якщо залишився час, можна запропонувати до перегляду відео «Успіх»(про Біла Гейтса)

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковалевич Наталья
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
2622
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку