План виховної роботи
Проблема школи: формування життєво-компетентної і здорової особистості на основі впровадження інноваційних технологій в навчально-виховному процесі
Виховна проблема школи: родинно-сімейне виховання
Виховна проблема класу: виховання учнів на загально - людських моральних цінностях
Класний керівник 11 класу Дружелюбівського НВК: Борщевська Людмила Володимирівна
Аналіз виховної роботи за минулий рік
-
Аналіз ефективності визначення цілей та планування виховного процесу в класі в минулому році.
-
Поставлені виховні завдання в минулому навчальному році в більшій мірі були виконані, що говорить про їх доцільність і дієвість у виховній роботі.
-
Основні напрями, зміст, форми і методи роботи, засоби педагогічного впливу, прийоми залучення учнів до діяльності та спілкування були обрані відповідно до поставлених цілей виховання.
-
Аналіз розвитку учнів класу.
-
Рівень вихованості учнів порівняно з минулим роком є вищим, завдяки залученню учнів до різних заходів, з урахуванням їх інтересів та індивідуальних особливостей.
(Додаток1)
-
Значно зріс фізичний розвиток учнів класу які постійно приймали участь у спортивних змаганнях школи і району.
-
Рівень знань, умінь і навичок у більшості учнів класу не змінився : учні класу є постійними учасниками багатьох інтелектуальних районних та Всеукраїнських конкурсів, тому мають високий і достатній рівень знань .
(Додаток2)
-
Аналіз динаміки соціального розвитку учнів.
-
Відносини учнів класу з іншими учнями школи дружні, товариські. До батьків, вчителів і технічного персоналу більшість учнів ставляться з повагою.
-
Основними ціннісними орієнтаціями для таких учнів класу є добросовісне ставлення до навчання, праці , школи та класу. Всі учні добросовісно виконують свої учнівські обов’язки .
-
На процес соціалізації учнів класу впливають заняття в гуртках(«Спортивний» - Леньо О., Пеплов О.., «Літературний» - Бойко Т. та «Екологічний» - Велика Ю., Іванченко С.…)
-
Аналіз розвитку колективу класу.
-
Соціально-психологічний мікроклімат у класі сприятливий. У взаємовідносинах між учнями прослідковується доброзичливість, ввічливість, тактовність та повага, особливо у стосунках хлопців до дівчат.
(додаток10.3)
-
Всі учні класу мають громадські обов’язки, і всі добросовісно ставляться до їх виконання.
-
Аналіз виховного процесу в класі.
-
Зі змісту виховних заходів найкраще була сприйнята учнями інформація яка відповідала інтересам дітей. Юнаки із найбільшим задоволенням брали активну участь у спортивних заходах і навіть були їх активними організаторами. Дівчатам більше подобаються літературно - музичні заходи. Всі учні не залишилися байдужими і до конкурсів та виставок малюнків на різну тематику.
-
На загальний розвиток учнів найбільш позитивно вплинули загальношкільні та районні акції екологічного змісту та милосердя; різні форми змагань, вікторин, конкурсів, виставок; участь у предметних тижнях, тематичних місячниках.
-
Аналіз участі учнів класу у життєдіяльності навчального закладу.
-
Учні класу є найбільш активними учасниками загальношкільних та районних заходів спортивного, волонтерського, оздоровчого та екологічного напрямку.
-
Учениці класу Іванченко С. є лідером учнівського парламенту, а Велика Ю. – командиром волонтерського руху.
-
Учні класу, як уже зазначалося вище, задіяні у різних гуртках(«Спортивний» - Леньо О., Пеплов О.., «Літературний» - Бойко Т. та «Екологічний» - Велика Ю., Іванченко С.…), що впливає на фізичний і інтелектуальний розвиток, формує самопізнання і самоаналіз учнів.
-
Аналіз педагогічної взаємодії учнів класу з батьківським активом.
-
Протягом минулого навчального року контакт із батьками відбувався під час батьківських зборів(загальношкільних та класних), родинно-сімейних свят, шкільних та класних заходів, індивідуальних зустрічей, відвідування сімей учнів та інше.
-
Батьки всіх учнів класу є активними учасниками класних справ і заходів.
-
Тематика батьківських зборів відповідала віковим і індивідуальним особливостям учнів класу, що дало ефективний результат педагогічної просвіти батьків.
-
За допомогою анкет, тестів та інших методів діагностики вивчався мікроклімат сім’ї, рівень виховання у сім’ї учнів класу, участь батьків у підготовці дітей до сімейного життя.
-
Аналіз організації педагогічної взаємодії дорослих, що працюють з учнями класу.
-
Виховання учнів класу здійснюється у тісному контакті із учителями-предметниками, шкільною медсестрою, психологом, бібліотекарем, органами учнівського самоврядування.
-
Найбільш ефективними методами педагогічної взаємодії були загальношкільні виховні заходи, що включають учнів різного віку і різних категорій(предметні тижні, акції, дні здоров’я, виставки…).
-
Висновки:
-
Отже у виховній роботі можна назвати позитивні якості в тому, що учні класу стали більш згуртованими, самостійними, цілеспрямованими. Учні активно приймають участь в спортивних і екологічних заходах школи і району.
Перспективні цілі та першочергові завдання на найближче майбутнє:
-
Поєднання навчальної та позаурочної діяльності учнів;
-
Застосування сучасних активних форм і методів виховання;
-
Перспективність і активність обраних видів роботи;
-
Узгодження плану з діяльністю школи;
-
Формування в учнів життєвих компетенцій;
-
Прогнозування результатів навчальної діяльності в основній школі;
-
Визначення рівня сформованості навчальних інтересів учнів.
10. Додатки .
10.1. Таблиця «Рівень вихованості учнів»
№
|
Категорії вихованості
|
Прізвище, ім’я учнів класу
|
Загальна кількість балів
|
% від загальної кількості
|
|
|
|
|
|
1
|
Допитливість
|
4
|
3
|
5
|
5
|
17
|
|
|
2
|
Ставлення до школи
|
4
|
3
|
5
|
4
|
16
|
|
|
3
|
Естетичний смак
|
5
|
4
|
5
|
5
|
19
|
|
|
4
|
Ставлення до себе
|
4
|
4
|
5
|
4
|
17
|
|
|
5
|
Ставлення до праці
|
5
|
5
|
5
|
5
|
20
|
|
|
6
|
Ставлення до природи
|
5
|
5
|
5
|
5
|
20
|
|
|
7
|
Разом
|
27
|
24
|
30
|
28
|
109
|
|
|
-
2. Моніторинг успішності.
№
|
Предмети, що викладаються в класі
|
Прізвище, ім’я учнів класу
|
|
|
|
|
|
1
|
Укр..мова
|
9
|
9
|
9
|
9
|
9
|
2
|
Укр..літ
|
10
|
10
|
10
|
10
|
10
|
3
|
Світ.літ
|
11
|
11
|
11
|
10
|
10
|
4
|
Англ..мова
|
11
|
11
|
10
|
10
|
10
|
5
|
ІсторіяУк
|
10
|
9
|
9
|
9
|
9
|
6
|
Історія Вс
|
10
|
10
|
10
|
10
|
10
|
7
|
Людина і суспільство
|
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
8
|
правознавство
|
11
|
11
|
11
|
9
|
9
|
9
|
Алгебра
|
8
|
8
|
9
|
8
|
8
|
10
|
Геометрія
|
7
|
8
|
9
|
8
|
8
|
10
|
Біологія
|
11
|
11
|
11
|
9
|
9
|
11
|
Географія
|
10
|
10
|
10
|
10
|
10
|
12
|
Фізика
|
9
|
9
|
9
|
9
|
9
|
13
|
Хімія
|
10
|
10
|
10
|
9
|
9
|
14
|
Художня култ
|
10
|
10
|
10
|
9
|
9
|
15
|
інформатика
|
11
|
11
|
11
|
9
|
9
|
16
|
ОБЖ
|
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
17
|
МСП
|
11
|
11
|
11
|
9
|
9
|
18
|
Технології
|
11
|
11
|
11
|
11
|
10
|
19
|
Фізвиховання
|
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
20
|
Екологія
|
11
|
11
|
11
|
10
|
10
|
21
|
Основи еконоиіки
|
10
|
10
|
10
|
9
|
9
|
22
|
Астрономія
|
11
|
10
|
10
|
10
|
10
|
Вищий рівень – Середній –
Достатній – 100% Низький –
10.3 Морально - естетичний рейтинг класу
№
|
Прізвище учня
|
Культура поведінки
|
Зовнішній вигляд
|
Відсутність правопорушень і прогулів
|
Відсутність шкідливих звичок
|
1
|
Бойко Т.
|
10
|
10
|
10
|
10
|
2
|
ІванченкоС.
|
10
|
10
|
10
|
10
|
3
|
Велика Ю.
|
10
|
10
|
10
|
10
|
4
|
ЛеньоО.
|
9
|
10
|
9
|
10
|
5
|
Пеплов О.
|
9
|
10
|
9
|
10
|
|
Середній бал
|
9,6
|
10
|
9,6
|
10
|
10.4 Академічний рейтинг
№
|
Прізвище
учня
|
Якість знань
|
Участь у шкільних олімпіадах
|
Участь у районних олімпіадах
|
Участь у Всеукраїн
ських
конкурсах
|
Зайнятість в гуртках
|
|
1
|
Бойко Т.
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
|
2
|
Велика Ю
|
+
|
+
|
|
+
|
+
|
|
3
|
Іванченко С.
|
+
|
|
|
+
|
+
|
|
4
|
Леньо О.
|
+
|
|
|
|
+
|
|
5
|
Пеплов О.
|
+
|
|
|
|
+
|
|
10.5 Активність класу у житті школи
№
|
Прізвище
учня
|
Активність батьків
|
Читацька активність
|
Участь у шкільних заходах
|
Участь в шкільних спортивних заходах
|
Участь в районних спортивних заходах
|
1
|
Бойко Т..
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
2
|
Велика Ю
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
3
|
Іванченко С.
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
4
|
Леньо О.
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
5
|
Пеплов О.
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Цілі та завдання виховної роботи
Характер дитини розвивається
не просто під впливом середовища,
а залежно від того, як склалися
її стосунки із середовищем,
як вона діє в цьому середовищі,
чим вона цікавиться…
А.Фортунатов
1. Виховання високоморальної молоді, формування в неї менталітету на основі відродження національних традицій свого народу.
-
Духовно-моральне виховання, головною особливістю якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.
-
Здійснення правового виховання дітей. Ознайомлення з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального кодексу України.
-
Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров’я.
-
Розвиток таланту, розумових здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля.
-
Створення умов для вільного вибору світоглядних позицій.
-
Заохочення учнів до систематичного читання періодичної преси, перегляду пізнавальних телепередач з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційних годинах.
-
Забезпечення опанування учнями цілісної системи знань про навколишнє середовище, відповідальність за його збереження
-
Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.
-
Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.
-
Урахування інтересів дітей та їхніх прав.
-
Індивідуалізація виховання, фундаментом якої має стати ідея захисту дитини в навчанні, здоров’ї, сфері спілкування.
-
Організація роботи з батьками, громадськістю, педагогами-предметниками, соціально-психологічною службою школи з метою проектування траєкторії розвитку учнів.
Психолого-педагогічна характеристика класу
-
Загальні відомості про клас.
-
В класі 5 учнів 2 хлопців і 3 дівчат.
-
Соціально-психологічні особливості.
-
В колективі визначився чіткий лідер, який позитивно впливає на діяльність і поведінку учнів. Ізольованих і зневажених немає. В класі панує товариська атмосфера.
-
Учні класу є найбільш активними учасниками загальношкільних закладів спортивного та екологічного напрямку. Учні класу задіяні у різних гуртках, що впливає на фізичний і інтелектуальний розвиток, формує самопізнання і самоаналіз учнів.
-
Відносини учнів класу з іншими учнями школи дружні, товариські. До батьків, вчителів більшість учнів ставляться з повагою.
-
У роботі з батьками переважали такі форми роботи, як батьківські збори(загальношкільні та класні), родинно-сімейні свята, загальношкільні та класні заходи, індивідуальні зустрічі, відвідування сімей учнів та інше.
-
Соціально-психологічний мікроклімат у класі став сприятливішим. У взаємовідносинах між учнями прослідковується доброзичливість, ввічливість, тактовність та повага, особливо у стосунках хлопців до дівчат.
Всі учні класу мають громадські обов’язки, всі добросовісно ставляться до їх виконання.
-
Особистісні риси учнів класу.
-
В учнів класу різні інтереси, ідеали і переконання. Наприклад Бойко Т.. цікавить навчання і вона переконана, що воно допоможе в майбутньому досягти успіхів. Леньо О. і Пеплов О. захоплюються спортивними іграми і їх кумирами є спортивні лідери.
3.1.В учнів класу різний тип темпераменту: сангвінік – Велика Ю, Леньо О.; флегматик – Пеплов О., Іванченко С...; меланхолік – Бойко Т.. Від цього в основному залежать і моральні якості учнів.
-
Пізнавальні особливості учнів класу.
4.1.В більшості учнів переважає слуховий вид сприйняття, розвинена образна і логічно-змістовна пам’ять. Вони вміють абстрактно мислити, узагальнювати і робити висновки з почутого.
4.2.Рівень інтелектуального розвитку учнів класу переважно високий
-
Участь батьків у житті класу.
Батьки всіх учнів є активними учасниками класних справ і заходів. Вони цікавляться життям класу і школи , завжди відвідують батьківські збори.
-
Педагогічні висновки:
Отже учні класу дружні, згуртовані, мають лідера. Більшість учнів класу мають високий і достатній рівень знань .
Завдання на наступний н.р.: створення умов для максимального розвитку учнів, розкриття їхніх талантів, визначеність у професії, а також для нормального духовного, розумового та фізичного вдосконалення.
Психолого-педагогічна характеристика учня
-
П.І.Б._____________________________________________________
-
Адреса ______________________________________________________
-
Склад сім’ї_______________________________________________________________________________________________________________________
-
Місце роботи і посада батьків____________________________________________________________________________________________________________________
-
Здоров’я учня: добре, задовільне, слабке.
-
Тип темпераменту:сангвінік, холерик, флегматик, меланхолік .
-
Громадська активність: висока, середня, низька.
-
Основні уподобання: _________________________________________
-
Працездатність :
-
Розумова-висока, середня, низька
-
Фізична - висока, середня, низька
-
Поведінка : зразкова, задовільна, незадовільна
-
Успішність
-
Засвоює на добре, відмінно:_____________________________
-
На посередньо__________________________________________
-
Погано __________________________________________________
-
Самооцінка:переоцінює, впевненість, недооцінює.
-
Ставлення до колективу:інтереси колективу переважають над особистими, рівноцінні, особисті інтереси переважають.
-
Ставлення до речей: акуратний, неакуратний, накопичувач, марнотрат, економний, неекономний.
-
Риси характеру: самостійний, принциповий, наполегливий, акуратний, вічливий,похмурий, грубий, млявий, замкнений, не рішучий.
-
Сприйняття: слухове, зорове
-
Мислення:наглядно-дієве, наглядно-образне, абстрактно-логічне
-
Пам’ять:емоційна, образна, словесно-логічна
-
Участь в громадській роботі: самодіяльність, гуртки, секції
-
Авторитет :користується, не користується
-
Висновки:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Соціальний паспорт класу
№
|
Категорія
|
Кількість
|
Прізвище , ім’я
|
1.
|
Діти – сироти
|
-
|
|
2
|
Сім’ї без матері
|
-
|
|
3
|
Сім’ї без батька
|
1
|
Пеплов О.
|
4
|
Група ризику
-
На обліку ІСН
-
На внутрішньо шкільному контролі
|
-
|
|
5
|
Діти – інваліди
|
-
|
|
6
|
Важкохворі діти
|
|
|
7
|
Діти, які страждають фізичними недоліками
|
|
|
8
|
Неблагополучні сім’ї
-
Батьки пиячать
-
Батьки не приділяють уваги
-
Батьки перебувають на обліку в міліції
|
-
|
|
9
|
Батьки – інваліди
|
-
|
|
10
|
Малозабезпечені сім’ї
|
-
|
|
11
|
Кому необхідна матеріальна допомога
|
-
|
|
12
|
Кому необхідне безкоштовне харчування
|
-
|
|
13
|
Багатодітні сім’ї
|
|
|
Список учнів
-
Бойко Тетяна
Володимирівна –
-
01. 1997
-
Велика Юлія
Павлівна–
28. 06. 1997
3. Іванченко Світлана
Юріївна –
22. 08. 1997
4. Леньо Олег
Васильович –
02. 12. 1996
5. Пеплов Олексій
Андрійович -
26. 08. 1997
Вивчення стану ефективності виховного процесу
Місяць
|
Критерії вихованності
|
Заходи
|
Результати
|
Вересень
|
|
|
|
Жовтень
|
|
|
|
Листопад
|
|
|
|
Грудень
|
|
|
|
Січень
|
|
|
|
Лютий
|
|
|
|
Березень
|
|
|
|
Квітень
|
|
|
|
Травень
|
|
|
|
Правила внутрішнього розпорядку для учнів школи
Затверджено на засіданні педагогічної ради
Протокол № від 20 р.
-
Прихід учня до школи:
-
приходити до школи за 15 хв до початку занять
-
у дверях необхідно пропускати вперед учителів, молодших школярів, батьків. Хлопці пропускають вперед дівчат
-
якщо пропущено хоч один день занять, необхідно мати документ(1,2 дні – записка від батьків, 3 і більше – довідка від лікаря).
-
Зовнішній вигляд:
-
приходити до школи в чистому, випрасуваному одязі і чистому взутті
-
на уроки фізичної культури і суспільно – корисної праці приносити відповідний одяг
-
Поведінка учня на уроці:
-
після першого дзвоника негайно зайняти своє місце у класі
-
приготувати все необхідне для уроку на перерві: підручник, зошит, щоденник, ручку тощо
-
коли вчитель зайшов до класу, мовчки підвестися, привітатися з ним, сідати тільки після дозволу вчителя.
-
за партою сидіти рівно, уважно слухати пояснення вчителя і відповіді учнів
-
виходити відповідати до дошки зі щоденником.
-
відповідати голосно не поспішаючи.
-
якщо хочеш поставити вчителю запитання або відповісти, підніми руку
-
не можна виправляти відповіді учнів без дозволу вчителя, підказувати
-
під час уроку дотримуватися порядку, не залишати після себе на парті сміття, папір
-
після дзвоника з уроку не підскакувати з місця, не кричати, виходити із класу спокійно, тільки після дозволу вчителя
-
Поведінка учнів на перерві:
-
у класі на перерві залишаються тільки чергові, які готують клас до уроку:
-
в коридорах вести себе спокійно, не переходити без необхідності на інші поверхи
-
на сходах дотримуватися правого боку
-
дбати про чистоту
-
після дзвінка на урок не затримуватись в коридорі
-
Поведінка учнів поза школою:
-
поводитись ввічливо
-
бути уважними до дорослих, маленьких дітей, хворих, літніх людей
-
дбайливо ставитись до природи
-
забороняється вживати алкогольні напої, палити
-
якщо учні заподіяли школі збитків, то вони відшкодовуються за рахунок батьків або осіб, які їх замінюють
-
знаходитись на вулиці без дорослих дозволяється:
учням 1-4 кл - до 20 год
учням 5-8 кл - до 21 год
учням 9-11 кл – до 22 год
Картка відвідування сім’ї
-
П.І.Б. учня_______________________________________________________________
-
У якому класі навчається Ваша дитина_______________________________
-
П.І.Б. батьків______________________________________________________________
-
Тип сім’ї (повна, неповна, багатодітна)________________________________________
-
Скільки років існує сім’я: ___________________________________________________
-
Склад сім’ї (вказати, хто спільно проживає)____________________________________
____________________________________________________________________________
-
Вік батьків: батька ________________, матері___________________________________
-
Освіта батьків: батька ____________________, матері ___________________________
-
Уклад сімейного життя:
-
Позитивний(нормальні відносини в сім’ї)
-
Суперечливий(є проблеми, але вирішуються)
-
Несприятливий(скандали, шкідливі звички, конфлікти)
-
Стан здоров’я дитини:
-
Спостережувані ознаки(тривожність, дратівливість, висока стомлюваність, головні болі, запаморочення, неуважність, непосидючість, вразливість, плаксивість, впертість, забіякуватість, агресивність, гризіння нігтів, ссання пальця)
-
Скарги з боку батьків(надмірна втома після школи, недосипання, порушення сну, неслухняність, конфліктність, поганий апетит, алергічні реакції, інші скарги ______________________________________________________
-
Успішність дитини:
-
Предмети, з яких високий і стійкий бал _______________________________
-
Предмети, з яких низький бал ________________________________________
-
Якої допомоги потребує ваша сім’я (натуральної, матеріальної, допомоги психолога, не потребує ніякої допомоги)
-
Як Ви вважаєте, чи розумієте Ви свою дитину, і вона одержує від Вас необхідну допомогу; чи бувають ситуації, коли Ви розумієте дитину, але не можете надати їй допомоги в її розв’язані?_________________________________________________
-
Чи читаєте спеціальну літературу, що допомагає виховувати дітей?_____________________________________________________________________
-
Чи помічаєте помилки і прорахунки, які робите у виховані дитини?_________________________________________________________________
-
Які на ваш погляд, помилки мають місце з боку школи у виховані особистості школяра?________________________________________________________________
-
Що вам заважає у виховані дітей?(недостатні знання педагогіки, сімейний розлад, нестача часу, інші причини _____________________________________________)
-
Які із зазначених недоліків характерні для вашої дитини? (байдужість, егоїзм, споживацтво, небажання навчатися, жорстокість, лінощі, брутальність, неуважність, жадібність, безвідповідальність, несамостійність)
-
Які якості особистості ви б хотіли сформувати у своєї дитини? ___________________ _______________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Класний керівник:
Дата відвідування:
АКТ
Обстеження матеріальних і житлово-побутових умов неповнолітнього
Прізвище, ім'я та по батькові_____________________________________
______________________________________________________________
Домашня адреса, телефон_______________________________________
______________________________________________________________
Комісія у складі________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________
Відвідала вдома учня(ученицю)_______ класу_______________________
______________________________________________________________
(назва закладу)
Відомості про батьків
Батько ______________________________________________________
____________________________________________________________
Мати ________________________________________________________
________________________________________________________-_____
Категорія сім’ї_________________________________________________
Житлові умови_________________________________________________
______________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновки _______________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Підписи членів комісії_____________________________________________
_______________________________________________